beantwoord

Wachtwoord vergeten, mail met link om nieuw wachtwoord in te stellen gaat naar onbekend e-mailadres?

• 23 juli 2020
  • 4 reacties
  • 123 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik probeerde in te loggen in Mijn Telfort om de laatste factuur te checken, aangezien het bedrag dat wordt genoemd in de “Uw nieuwe Telfort Thuis factuur staat klaar” e-mail anders was dan anders.

Vervolgens probeer ik in te loggen. Het eerste wachtwoord dat ik dacht dat het moest zijn klopte niet, mijn tweede poging ook niet.

Toen op “Wachtwoord vergeten”  geklikt en mij

n gebruikersnaam ingevuld, toen gekozen om herstellink via e-mail te ontvangen. 
In het volgende scherm wordt dan opeens vermeld dat het naar een of ander @yahoo.com e-mailadres wordt gestuurd. Dat terwijl ik helemaal geen yahoo e-mailadres heb. Lijkt erop dat iemand zich toegang heeft weten te verschaffen tot Mijn Telfort en vervolgens het e-mailadres heeft aangepast.

Help!

icon

Beste antwoord door RnB400 24 juli 2020, 12:01

Na telefonisch contact is het probleem opgehelderd.

Blijkbaar verschijnt er een niet bestaand e-mailadres als er iets verkeerd is aan de gebruikersnaam (spatie teveel o.i.d.) 

In mijn geval was het waarschijnlijk het geval dat ik het e-mailadres invulde waarop ik alle mail van Telfort binnen krijg, maar dat is het e-mailadres waar alle @telfort.nl e-mail automatisch naar doorgestuurd wordt. Dat heb ik ooit zo ingesteld.

Nu is mijn correspondentie e-mailadres aangepast zodat ik me bij de volgende keer wachtwoord vergeten niet meer kan vergissen.

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 1
Badge

Na telefonisch contact is het probleem opgehelderd.

Blijkbaar verschijnt er een niet bestaand e-mailadres als er iets verkeerd is aan de gebruikersnaam (spatie teveel o.i.d.) 

In mijn geval was het waarschijnlijk het geval dat ik het e-mailadres invulde waarop ik alle mail van Telfort binnen krijg, maar dat is het e-mailadres waar alle @telfort.nl e-mail automatisch naar doorgestuurd wordt. Dat heb ik ooit zo ingesteld.

Nu is mijn correspondentie e-mailadres aangepast zodat ik me bij de volgende keer wachtwoord vergeten niet meer kan vergissen.

Reputatie 1

Ik vind dit een zeer onprettige terugkoppeling. Ik heb liever dat de site aangeeft ‘er is een mail met wachtwoordlink gestuurd naar uw e-mailadres’ dan dat er een fictief adres wordt getoond. In heb op dit moment problemen met mijn ision/knoware mail (ander topic) maar ik schrok me een hoedje toen bij ‘wachtwoord vergeten’ er een voor mij onbekend (deel)adres werd getoond en onbekend (deel)telefoonnummer. Ik ben behoorlijke tijd in de veronderstelling geweest dat mijn gegevens aan een andere gebruiker waren toegekend.

Tonen van onzin informatie lijkt me bij een dergelijk proces als ‘wachtwoord vergeten’ dus zeer kwalijk.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @RnB400, dat klopt inderdaad. Bij een onbekende gebruikersnaam (of verkeerd geschreven) wordt er een fictief e-mailadres getoond bij het resetten van het wachtwoord, er wordt dan geen daadwerkelijke mail gestuurd met reset instructies.

Gelukkig is het bij dat contact opgehelderd en lukte het inloggen daarna weer. Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reputatie 1
Badge

Zojuist ook nog geprobeerd de herstellink via SMS te krijgen, staat daar ook een telefoonnummer dat eindigt met totaal andere getallen dan mijn telefoonnummer, en ik ontvang dan ook geen SMS.

Het lijkt er dus echt op dat iemand mijn account heeft gehackt.

Reageer