Waarom krijg ik e-mails voor Mijn Telfort

  • 16 juni 2020
  • 35 reacties
  • 485 keer bekeken

Zoals de kop al zegt, ik vraag me af waarom ik 3 E-Mails krijg voor een account activeren op Mijn Telfort.

Maaaaaaar, ik ben al een jaar geen klant meer,:disappointed: nog wel hier actief omdat het leuk, gezellig en leerzaam is, maar een Mijn Telfort account is daarvoor overbodig.

Heeft iemand mijn e-mail adres misbruikt, gaat er wat mis in Telfort systemen in de overgang naar KPN, of is het spam, komt wel van een Telfort adres af en de linken in de mail gaan ook naar Telfort toe.


35 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hey @Doornekamp33, dat is wel erg gek inderdaad. Je bent al een tijdje weg dus je zou geen mailtjes daarvoor meer moeten krijgen. Wat voor berichten waren het precies? Voor het activeren van een nieuw account, of gaat het over resetten van een wachtwoord? Ik zie aan deze kant geen meldingen staan die de mailtjes verklaren, vandaar de vraag. Krijg je ze ook op hetzelfde e-mailadres als waar je de notificatie van deze reactie op krijgt? Ik hoor het graag van je :slight_smile:

@Jasper - Telfort Waren mailtjes om Mijn Telfort te activeren en kwamen op een e-mailmadres binnen die ik niet bij jullie gebruikt heb volgens mij, is bijna hetzelfde maar dan zonder 33 er achter, dat mail adres gebruik ik nooit voor bedrijven, is puur voor de familie..

Reputatie 8
Badge +11

Dat maakt het helemaal raar inderdaad, dat e-mailadres zie ik er ook niet bij staan. Heb je die mogelijk ooit gebruikt om een Telfort ID aan te maken, of altijd die met de 33 erbij? En is het e-mailadres zonder de 33 ook met hetzelfde achter de @?

Als je die daar ook nooit voor gebruikt hebt is het helemaal een raadsel waarom je daar berichten op ontvangt. Het zou kunnen dat iemand per ongeluk dat e-mailadres heeft ingevoerd, maar als je 'm zelf nooit hebt gebruikt kan ik een melding aanmaken om te kijken of er meer over te vinden is. Heb je sinds het aanmaken van het topic trouwens nog meer berichten gekregen?

Hoi @Jasper - Telfort , Het is idd met hetzelfde er achter, en ik heb alleen die 3 mails heel kort achter elkaar gehad.

Telfort ID heb ik nooit gehad of aangemaakt, ik vermoed ook dat iemand het verkeerde e-mail adres heeft gebruikt, komt soms voor, ik kreeg ze vorig jaar van de Media Markt dat ik extra garantie had gekocht bij een TV, zou ik nooit doen en voor dat soort winkels heb ik een spam e-mail adres, kijk ik bijna nooit naar, heb er zelfs een aparte e-mail client voor op de computer staan.

Maar je hoeft niet te diep gaan zoeken, als het echt de spuigaten zou uitlopen meld ik het wel of ik blokkeer jullie gewoon.:yum:

Reputatie 8
Badge +11

Vooruit, dan doe ik dat niet :slight_smile:  Als het ook met de MediaMarkt is gebeurd klinkt het inderdaad alsof iemand een soortgelijk e-mailadres heeft maar steeds net de verkeerde doorgeeft. Daar is vermoedelijk ook weinig tegen te doen om het te voorkomen. Mocht het toch terugkomen, dan kunnen we het alsnog gaan onderzoeken. Of je kunt de afzender inderdaad blokkeren, dat werkt ook :grin:

@Jasper - Telfort Vandaag kreeg ik de mail dat ik morgen word over gezet naar KPN, joepi weg bij T-Mobile.😁

Had het ook al in het telfort word kpn gemeld nu net dacht ik, had er al een paar gehad n gemeld laat ik het daar ook maar melden.

Reputatie 8
Badge +11

Hi @Doornekamp33, Alexandra had het er gisteren over inderdaad, toen hadden we het ook even over dit topic. Dat je die berichten krijgt is heel gek want op jouw adres is niets meer actief. Laten we dat samen verder via dit topic bekijken, dan houden we het andere topic ook centraal voor de mensen die wel echt overgaan :yum:

Het onderzoeken wat ik in juni in gedachten had heb ik nu alsnog gestart, ik heb hiervoor een melding aangemaakt naar specialisten zodat zij kunnen kijken waarom die mailtjes nog komen. En hopelijk kunnen ze ook makkelijk zorgen dat ze stoppen. Zodra ik daar een terugkoppeling op heb hoor je het!

Prima @Jasper - Telfort , Ik hoor het wel wat er uit komt, succes.

Hoi @Jasper - Telfort , Vandaag de welkom bij KPN mail met persoonlijk aangesproken als Heer Doornekamp.

Word steeds spannerder.😁😁

Reputatie 8
Badge +11

Het wordt steeds spannender inderdaad! De berichten komen ergens uit het luchtledige of zoiets, want er is geen actief abonnement wat overgezet kan worden. Het is vrij mysterieus zo :sweat:

Zeker spannend, ga het iets verduidelijken denk ik, heb net die welkoms mail gelezen, het gaat om een gratis e-mail only abonnement die ik bij jullie zou hebben gehad en nu is overgezet naar KPN en daar ook gratis blijft, kan ook nog een gratis reep chocolade ophalen in de winkel.😲

Moet niet gekker worden, KPN en alles gratis.😱

Kunnen jullie iets gerichter zoeken.

@Doornekamp33 ooit een 12move of ander destijds gratis webmail adres gebruikt? Staat er niet in welk account?

@Galdor68 Heb ooit Zonnet gehad, maar dat is niet gelinkt aan mijn huidige e-mail adres waar ik de berichten op krijg, dit is een prive adres die ik ook niet voor bedrijven gebruik en bekend is.

En nee, staat niks bij voor welk mailadres dit is.

Reputatie 8
Badge +11

Dat e-mailonly pakket kan het een en ander verklaren inderdaad. Het mysterie wordt iets minder mysterieus :slight_smile:  De grote vraag is wel waar dat abonnement staat. Bij het adres waar jouw pakket actief was, waren geen andere dingen actief. Ik weet niet of je verhuisd bent de laatste jaren, het zou kunnen zijn dat dit nog op een ouder adres geregistreerd staat, dat verklaart meteen waarom we het dan niet kunnen vinden. Als dat zo is kan je de oude postcode/huisnummer bij "Extra informatie” toevoegen, dan kunnen we daar op zoeken.

Zal even mijn vorige adressen toevoegen @Jasper - Telfort 

Zonnet is nu via Tele 2 van T-Mobile 😛

Echt niet, Tele 2 heeft de Zonnet en Versatel mail overgedaan naar Zonnet.😲

Ik heb via het Tele2 forum mijn Zonnet account actief gekregen, dan bedoel je dat Zonnet en Versatel bij Tele2 zijn ondergebracht. En T-Mobile is nu de mama van Tele2 dus indirect nu bij T-Mobile.

 

@Galdor68 In maart dit jaar heeft Tele2 (T-Mobile) de gratis e-mail adressen overgedragen aan Zonnet en je kunt nu een betaald account nemen of het e-mail adres gaat vervallen.

Degene die via een Zonnet verbinding zijn binnengerold en nog bij Tele2 zitten kunnen hun E-mail adressen onder Tele2 behouden, zelfde als bij Telfort dus en nu naar KPN gaan die hun oude adressen nog steeds behouden.

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/overname-zonnet-en-verstatel/

Iets leesvoer.

Straks even lezen.

De overdracht naar Zonnet is vreemd die zijn al vrij lang geleden gestopt. Dan is die naam blijkbaar opnieuw in het leven geroepen. Mogelijk als merknaam van T Mobile of een andere partij. Als ik de website bekijk. https://www.zonnet.nl/

 

Gevonden nu dus onderdeel van InterNLnet.

https://tweakers.net/nieuws/171134/gebruikers-zonnet-en-versatel-mailbox-moeten-betalen-voor-behoud-mailadres.html

 

Terug on topic een door jezelf vergeten e-mailadres is blijkbaar de reden van deze berichten, dat zegt wel veel. Telfort/KPN bewaard dan veel en lang en hebben genoeg info om jouw op een recenter(?) Email adres te informeren.

 

@Galdor68 , dat is het nu juist, het enige mail adres wat ik voor mijn huidige is die Zonnet geweest, daarna alleen een hotmail die ik opgezegt heb en nu mijn huidige, en geen 1 heb ik er ooit gelinkt naar het e-mail adres waar ik nu de berichten op krijg.

De provider mail adressen link ik allemaal naar een ander adres.

Vreemd vooral omdat het aan Telfort is gelinkt.

Het enige wat ik kan bedenken is dat er of een e-mail uit een ouder abonnement is blijven hangen, heb voor glas DSL gehad van ze, maar dan ben ik zelf wel erg kippig geweest als ik dat naar het gebruikte e-mail adres heb gelinkt.

DSL al van Telfort of World Online/Tiscali? Glasvezel had je toch via Lijbrandt? Of was dat toen ook al Telfort?

Dat is dan hoe dan ook een email only geworden, we zullen het zien wat er opgediept wordt.

Reputatie 8
Badge +11

Met die adressen is het mysterie inderdaad opgehelderd :grinning:  Op het eerste adres van de 2 die je hebt ingevuld was nog een e-mailonly pakket actief. Inmiddels is die overgezet naar KPN, waardoor ik er minder mee kan nu. Er zijn 3 opties:

  • Niets, je betaalt niet voor het pakket en het staat je niet in de weg verder 
  • Opzeggen via 0800-0402 (via het KPN forum kan dat ook niet gestopt worden)
  • Nadat jouw nieuwe KPN pakket actief is geworden (ik las dat je weer terugkomt :slight_smile: ) kan het ook samengevoegd worden met het nieuwe abonnement. Dan heb je alles onder 1 account, mocht je de adressen toch nog willen behouden

 

Reageer