beantwoord

Verschil in kosten tussen Mijn Telfort PC en Mobiel.

• 30 november 2018
  • 28 reacties
  • 752 keer bekeken

Er zit weer een geldbedrag verschil tussen Mijn Telfort PC en Mobiel.
Wanneer gaan die apps nu eindelijk goed werken?
Zo is het toch niet betrouwbaar?

Zie screenshots.

Nu weet ik wel waar het verschil vandaan komt en dat het bedrag wat er Mijn Telfort PC de juiste is,
maar het hoort niet.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 9 januari 2019, 10:28

Hoi Mandy, ik heb een terugkoppeling mogen ontvangen over dit issue. Ze zijn blij dat het gemeld is. Ze gaan er dan ook mee aan de slag om het op te lossen. Ik kan echter zo nog niet zeggen wanneer de oplossing precies is, er moeten eerst nog wat anders ontwikkeld worden voor Mijn Telfort, maar het gaat opgelost worden.
Bekijk reactie

28 reacties

Reputatie 1
Bij mij zijn de kosten op de cent gelijk op mobiel en desktop.
Maar voor de rest is Telfort toch heel duidelijk? Je factuur is leidend. Het staat onderaan de verbruikspagina op desktop.

"De informatie die je op deze pagina ziet, is zo precies mogelijk. Wij kunnen je verbruik alleen niet op de minuut laten zien. Wil je meer weten over hoe snel we je verbruik bijwerken? Bekijk dan onze pagina ‘Verbruik mobiele telefoon inzien’.
Aan dit overzicht kun je geen rechten ontlenen. Wil je je precieze verbruik en de kosten die daarbij horen zien? Kijk dan in je facturen."

Ik vind het nogal wat, wakker liggen om 48 cent die je zelf kunt verklaren.
Als je in de app op je mobiel op kosten overzicht tikt zal je neem ik aan wel hetzelfde bedrag zien dus die extra kosten?
Neel25 je hoeft mij echt niet uit te leggen hoe het werkt.
Dat citeren is dus niet nodig.
En ik lig niet wakker van €0,48 maar het hoort gewoon gelijk te zijn, klaar.
Er hebben veel meer fouten gezeten in Mijn Telfort.

Galdor68, normaliter kreeg ik op de voorkant, zie Kosten tot nu toe, direct het bedrag te zien.
Zeker als het bedrag al een poos geleden is.
Nu staat het inderdaad op de pagina erachter.
Die mobiele app heeft kuren.
Duidelijk. De kosten staan dus wel in de app maar niet zoals je zou verwachten in de kosten tot nu toe verwerkt.

Als je alleen de app zou gebruiken kan dit wel tot verassingen leiden. Dus ik snap je vraag helemaal in jou voorbeeld is het een klein bedrag maar met een veel groter bedrag zou dit vervelender zijn.
Reputatie 1
De Mijn Telfort app scoort met duizenden reviews ongeveer 4 sterren gemiddeld, bijvoorbeeld Tele2 en NLE zitten daar ver onder met 1 of 2 sterren. Volgens mij zegt dat genoeg.

Over elke app kun je wel muggenziften. Ik zie op dit forum ook mensen die niet kunnen inloggen, dat lijkt me een stuk irritanter dan dat de factuur leidend is voor de gemaakte kosten.

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.telfort.belstatus&hl=nl&showAllReviews=true
Precies Galdor68, dat is nu net mijn punt.
Het gaat nu om een klein bedrag.

Neel25,
Nu misschien even wel ja.
Dit zijn de dingen, waar ik mee te maken gehad heb.
Mijn naam die niet goed stond.
Het niet kunnen inloggen is er één van, bij anderen al maanden niet.
Verkeerde bel:-, internet bundels, combivoordeel.
Verkeerd maandbedrag.
Muggenziften?
Het moet gewoon goed zijn.
Mensen vertrouwen erop.

Dat de factuur leidend is, geldt ook alleen als het verhaal klopt.
Ook daar kloppen dingen soms niet, dat er onterechte kosten zijn.
Kijk maar eens rond op dit Forum.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi mandy, als je ziet staan kosten tot nu toe, dan verwacht je ook dat de extra kosten daar aan toegevoegd zijn. Als je dan op het kostenoverzicht klikt, dan verwacht je uitleg waar de kosten uit zijn opgebouwd, niet een extra cadeautje in de vorm van extra kosten. Ik vind het zelf ook apart waarom er verschil in zit. Ik heb dan ook navraag gedaan om te vragen hoe dit precies zit. Het zou naar mijn idee gelijk moeten zijn. Zodra ik duidelijkheid heb, dan hoor je dat van mij.
Hartelijk bedankt voor je bericht Bart.
De extra kosten staan niet vermeld op het voorblad maar op de pagina erachter.
Normaliter waren deze direct te zien op het voorblad.
De extra kosten zijn 2 Sms'jes, dat weet ik wel omdat ik geen bundel heb daarvoor.
Dit was op de PC dus direct zichtbaar alleen op mijn mobiel niet.
Ik kijk regelmatig of de apps overeenkomen en daar schort het nog wel eens aan.
Mensen die alleen, zoals in dit geval, op het voorblad kijken en alleen de mobiele app gebruiken,
komen inderdaad voor vervelende verrassingen te staan.
Bij mij is het nu maar €0,48 maar ik zie bedragen voorbij komen, zoals bv. buitenland kosten,
die vele malen hoger zijn.
Reputatie 8
Badge +11
Ik snap je punt helemaal mandy, bedankt ook voor het melden. Het wordt dan ook verder uitgezocht. Want het is inderdaad vreemd dat daar staat totale kosten tot nu toe. De extra's lijken daar onder te vallen, dan moet dat ook zichtbaar zijn. Je hoort nog weer van mij.
Hallo Bart,

Hartelijk bedankt voor je reactie.
De mobiele app is overigens helemaal bijgewerkt dus daar kan het niet aan liggen,
mocht er daar een vraag over zijn.
Maar ik wacht je reactie af.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb nog geen duidelijkheid. Reactie van mij ga je zeker nog krijgen, ik weet niet of het morgen nog lukt. Dan hoop ik ergens begin volgende week.
Alvast hartelijk bedankt😀
Is er ondertussen al wat meer duidelijkheid?
Zelf kan ik dat nu niet meer controleren omdat de nieuwe maand ingegaan is.
Maar ook omdat ik geen extra kosten gemaakt heb.
Het euvel schijnt opgelost te zijn.
Ik heb helaas moeten bellen naar een servicenummer en de extra kosten staan weer waar het hoort.
Op het voorblad, dus bij kosten tot nu toe.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb nog geen terugkoppeling mogen ontvangen, het is nog in onderzoek bij de technici. Maar het is dus opgelost? Dat is goed nieuws, dan heeft de terugkoppeling mij misschien nog niet bereikt. Fijn dat het overzicht weer compleet is in ieder geval.
Vreemd dat je nog geen terugkoppeling gehad hebt.
Het leek mij wel netjes om het te vermelden.
Maar voor nu lijkt het opgelost ja.
Ben daar wel blij mee.
Tenzij er nog verschil gemaakt wordt tussen SMS en bellen naar een servicenummer,
bij extra kosten?
Dat weet ik dus niet, ben geen techneut.
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben ook blij te lezen dat het voor nu opgelost is. Het zou wel apart zijn als er nog verschil zou zijn tussen sms en het bellen. Extra kosten zijn extra kosten. Als ik de terugkoppeling krijg, dan zal ik deze in ieder geval nog met je delen. 🙂
Ik heb dus te vroeg gejuicht.
Ik heb woensdag dus 1 SMS verzonden buiten bundel.
Deze was tot gisteren nergens te zien in mijn overzicht, kosten tot nu toe.
Waarom dit 3 dagen moet duren is mij een raadsel.
Gisteren keek ik dus weer in mijn overzicht en op de voorpagina was er niet te zien.
Toen dacht ik, laat ik eens kijken op de pagina erachter.
En ja hoor, daar stond de SMS weer.
Dus mijn eerdere suggestie lijkt dus juist.
Servicenummers komen wel op het voorblad en SMS niet.
Reputatie 8
Badge +11
Het lijkt dus nog niet opgelost. Dat zal ook verklaren dat ik nog geen terugkoppeling hebt mogen ontvangen. In dat geval, laten we het onderzoek nog verder afwachten.
Dat zal het dan inderdaad zijn waarom je nog geen terugkoppeling gehad hebt.
Dan wacht ik dat nog even af.

Nu heb ik gisteren ook een Chat gehad omdat ik nergens kon vinden op de website wat een SMS kost.
Ik vond €0,48 wel duur voor 1 SMS, ik heb namelijk geen bundel.
Dat heeft je collega nagekeken en netjes beantwoord.
Nu bleek dat het systeem die ene SMS dus dubbel in het systeem stond.
Dit wordt door je collega gecorrigeerd op de factuur en wordt niet zichtbaar in de app.

Nu zie ik de laatste tijd veel klachten over de systemen..
Ook door jullie zelf
Misschien tijd om het systeem van Telfort een revisie te geven?
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben wel bang dat de terugkoppeling pas volgend jaar komt. Ik hou het in ieder geval in de gaten.

In ieder geval ben ik blij te lezen dat het de sms reeds vergoed is door mijn collega. Dan is dat afgerond.

Wat betreft de systemen. Deze worden bijgehouden en aangepast daar waar nodig. Dat komt helemaal goed.
Alvast bedankt voor het in de gaten houden!
En dat het volgend jaar gaat worden had ik niet anders verwacht in deze tijd.

En ik hoop dat de systemen het in 2019 perfect gaan doen.
Voor zowel jullie als voor ons.

Fijne feestdagen!😀
Is er ondertussen al een terug koppeling geweest?

In ieder geval is de dubbele SMS nu inderdaad vergoed op mijn factuur.
Dus dat is heel mooi!
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Mandy, ik heb een terugkoppeling mogen ontvangen over dit issue. Ze zijn blij dat het gemeld is. Ze gaan er dan ook mee aan de slag om het op te lossen. Ik kan echter zo nog niet zeggen wanneer de oplossing precies is, er moeten eerst nog wat anders ontwikkeld worden voor Mijn Telfort, maar het gaat opgelost worden.
Dank je wel voor de terugkoppeling Bart.
Zij gaan er dus mee aan de slag wanneer weten zij nog niet, jammer.
Maar goed, je blijft het in de gaten houden en ik uiteraard ook.
Ik en uiteraard anderen ook, willen geen onverwachte kosten.

Reageer