beantwoord

Verhoogde internetsnelheid?

• 21 augustus 2019
  • 12 reacties
  • 281 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

In november 2017 kreeg ontving ik via mail het bericht dat mijn internetsnelheid zou zijn verhoogd naar 100 Mb omdat Telfort blij is met ons als klant zie attachment met schermafbeelding van de mail,
Nu in augustus 2019, eindelijk weer eens kijken wat voor abonnement we nu eigenlijk hebben, blijkt er helemaal niets veranderd zie attachment met schermafbeelding vanuit Mijn Telfort.

Het enige wat op het moment opvalt: De internetsnelheid varieert heel erg en is vaker onder de 7 Mb down 2 Mb up dan daarboven.
De verhogingen van de tarieven zijn direct na ingang ervan zichtbaar in de facturen.

Waarom kan ik de beloofde verkregen hogere internetsnelheid niet terugvinden in mijn telfort?
Hoe kan ik vaststellen wat de nominaal geleverde internetsnelheid zou moeten zijn?

Met vriendelijke groet,
...
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 2 september 2019, 18:45

Ik heb even jouw bevestiging van jouw huidige abonnement erbij gepakt uit 2016. Dat is een internetabonnement met een maximale snelheid van 40 Mbit/s down en 4 Mbit/s up. Meer zou het niet mogen geven wat nu wel het geval is. Dat is heel fijn voor je. Dit is de abonnementssnelheid. Dit staat verder helemaal los van de snelheid die de lijn naar jouw huis aan kan. De snelheid die de lijn aankan is namelijk verhoogd. Als je die snelheid ook wil halen dan kan je in Mijn Telfort de opties extra snelheid 100/10 Mbit/s aanzetten. Op deze pagina lees je daar meer over. Het kan overigens wel zijn dat je deze optie niet kan kiezen omdat je een ouder abonnement hebt, dan zou je het hoofdpakket eerst moeten aanpassen.

Maar als ik het zo lees is dat niet nodig want ik lees dat je boven de snelheid zit dan waar je voor betaald.
Bekijk reactie

12 reacties

Op deze site kan je zien wat er op jouw adres leverbaar is.
http://netco.fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
Reputatie 1
Toppie,

De laagst haalbare maximum snelheid over mijn koperlijn is rond de 116 mbit. Dus rest nu alleen nog het antwoord op de vraag:

Waarom kan ik de beloofde verkregen hogere internetsnelheid niet terugvinden in mijn telfort?

Met vriendelijke groet,
...
Daar zal webcare antwoord op gaan geven.
Staan je klantnummer en/of postcode + huisnummer al in je foumprofiel?
Dan kunnen ze eea nakijken.
Reputatie 8
Badge +18
Heb je enig idee welk abonnement je nu hebt en sinds wanneer je dat abo hebt voor hetzelfde moet je nieuw contract aangaan om de beoogde snelheid te krijgen, dat zou dan niet overeenkomen met de mail die je hebt gekregen
Reputatie 8
Badge +17
Als de aderparen inmiddels in de wijkkast zijn overgenomen, en dat mag je hopen als je die mail in november 2017 hebt gehad, dan zou je gewoon 50Mbps moeten krijgen. En als je in je abonnement, via "mijn Telfort", ook nog extra snelheid op AAN zet (€5 extra!), dan krijg je 100Mbps.

Als je dus niet 50Mbps binnenkrijgt, bekabeld (UTP) gemeten via een pc of laptop, dan is er iets niet goed gegaan bij de instelling van de DSLAM poort en zal dat hersteld moeten worden.

Klusje voor webcare of even bellen met 0900-9596
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @Technobabbel, welkom bij ons op het Forum.

Ik lees dat je graag wilt weten hoe het zit met de snelheid welke haalbaar is op jouw adres. Kees-Jan slaat hierbij de spijker op zijn kop.

Ik wilde dan nog even meekijken welke snelheid bij je binnenkomt. Ik zie dat de postcode nog ontbreekt in jouw Forumprofiel. Zou je die willen toevoegen? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan ga ik jouw lijn eens doormeten.
Reputatie 1
Hoi @Bart - Telfort ,

Ik ben ook heel erg geïntresseerd in het antwoord op de eerste vraag :

Waarom kan ik de beloofde verkregen hogere internetsnelheid niet terugvinden bij de abonnementsgegevens in mijn telfort?

Waarom staat daar nog steeds 40 / 10 Mbit bij mijn abonnement dat is tenslotte door jullie verhoogd naar 100 Mbit zie screenshot van de mail waarin jullie me dat blije nieuws vertellen bovenin het topic.

Daarna mag je alles doormeten, maar volgens mij zitten de actuele snelheidsproblemen niet in de “final mile” mijn modem geeft steevast aan de deze een verbinding van boven de 100 Mbit heeft.

Maargoed ik heb mijnpostcode toegevoegd, en kan je vertellen dat een paar maanden geleden in dezelfde situatie als nu zelfde modem en randapparatuur altijd meer dan 50Mbit continue uit m’n snelheidstest kwam wat mij betreft prima bruikbaar, daar heb ik geen klachten over.
Reputatie 8
Badge +17
Wil je eens een schermafdruk van je modem status maken?
Reputatie 1
Hallo,

Zoals ik al verwachte: Het probleem met de internetsnelheid verdween vorige week ergens als sneeuw voor de zon. Op het moment is er een stabiele 60 Mbit down / 30 Mbit up. Voor mij geen enkele reden tot klagen. Het heeft wat mij betreft zeker niet aan de verbinding tussen mijn modem en wijkcentrale gelegen.

Dus nu blijft er nog maar één onbeantwoorde vraag in dit topic:

Waarom kan ik de beloofde verkregen hogere internetsnelheid niet terugvinden bij de abonnementsgegevens in mijn telfort?

Waarom staat daar nog steeds 40 / 10 Mbit bij mijn abonnement dat is tenslotte door jullie verhoogd naar 100 Mbit zie screenshot van de mail waarin jullie me dat blije nieuws vertellen bovenin het topic.

Met vriendelijk groet ...
Reputatie 8
Badge +12
Ik heb even jouw bevestiging van jouw huidige abonnement erbij gepakt uit 2016. Dat is een internetabonnement met een maximale snelheid van 40 Mbit/s down en 4 Mbit/s up. Meer zou het niet mogen geven wat nu wel het geval is. Dat is heel fijn voor je. Dit is de abonnementssnelheid. Dit staat verder helemaal los van de snelheid die de lijn naar jouw huis aan kan. De snelheid die de lijn aankan is namelijk verhoogd. Als je die snelheid ook wil halen dan kan je in Mijn Telfort de opties extra snelheid 100/10 Mbit/s aanzetten. Op deze pagina lees je daar meer over. Het kan overigens wel zijn dat je deze optie niet kan kiezen omdat je een ouder abonnement hebt, dan zou je het hoofdpakket eerst moeten aanpassen.

Maar als ik het zo lees is dat niet nodig want ik lees dat je boven de snelheid zit dan waar je voor betaald.
Reputatie 1
Hoi @Bart - Telfort ,

Nou dat is duidelijk. Ik kon me al niet voorstellen dat ik daadwerkelijk iets extra’s zou krijgen. Maar de toon en uitstraling van het mailbericht waar deze vraag op gebaseerd is bracht me toch aan het twijfelen.

Met vriendelijke groet ...
Reputatie 8
Badge +12
Fijn dat ik duidelijkheid heb kunnen scheppen. Dit is hoe het zit. Excuses dat het niet meteen duidelijk was.

Mocht je zo verder nog vragen hebben, laat het dan vooral weten.

Reageer