beantwoord

Verbruik in Mijntelfort app

• 3 november 2017
  • 9 reacties
  • 142 keer bekeken

Ik kreeg zojuist een sms vam Telfort met de mededeling dat ik 80% van m'n 5000mb internetbundel heb verbruikt. Als ik in de mijntelfort app kijk staat er echter dat ik nog 2518mb over heb. Dezelfde info krijg ik ook als ik inlog via de webbrowser???
Nogal irritant aangezien ik op deze manier m'n dataverbruik niet in de smiezen kan houden.
Graag een reactie!

Groet, Jeroen
icon

Beste antwoord door Stephen 3 november 2017, 13:23

Hallo Jeroen, welkom op het forum! Hierbij kan ik GJC's eerste reactie bevestigen. Het tegoed van je normale bundel wordt eerst verbruikt voordat het overgebleven tegoed wordt verbruikt. Overgebleven tegoed van de extra bestelde MB's wordt ook altijd meegenomen zoals Koffiemok heeft aangegeven.

@GJC,

Bedankt voor de link en de screenshot. De informatie die daarop staat is onjuist en dit zal ik laten aanpassen.
Op onderstaande link staat het gelukkig wel juist weergegeven.

Extra MB's aanvragen
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Daar las ik van de week iets over. Volgens mij was het zoiets:
Je gebruikt eerst de Mb's uit je normale bundel en krijgt tegen dat je daar doorheen bent die melding. Pas als je 'normale' bundel op is ga je de opgespaarde/meegenomen Mb's gebruiken.
Heel verwarrend naar mijn idee. De melding zou logischer zijn bij 80% van het totaal dat je nog hebt.

Mogelijk heb ik het mis met deze uitleg, maar dan springt er wel iemand in.
Dat zou inderdaad logischer zijn.
Het 'gekke' is dat ik van vorige maand geen mb's heb meegenomen, aangezien ik door m'n bundel heen was?
Reputatie 8
Badge +11
Ook niets bijgekocht?
Ook niets bijgekocht?

Jawel. Maar extra mb's buiten je bundel worden toch niet meegenomen naar de volgende factuurperiode?
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb even zitten spitten, maar er staat inderdaad dat deze vervallen.
Misschien moet webcare er straks maar een lichtje over laten schijnen. Is je profiel compleet ingevuld, dat maakt het alvast wat makkelijker voor ze om mee te kijken?
Reputatie 8
Badge +15
Extra MB bundel heeft dezelfde voorwaarden als de reguliere bundels. Wat je aan het eind van je maandperiode over hebt neem je maximaal 2 maanden mee. 🙂
Een Extra Internetbundel is net als de bundel in je abonnement 3 maanden geldig. Je neemt deze dus nog 2 maanden mee.
Reputatie 8
Badge +11
Dacht ik ook (zie vraag over bijgekocht), maar na enig zoeken toch teruggevonden:
Hier https://www.telfort.nl/sim-only/vergelijken/ staat dan verkeerde informatie.

Daar las ik van de week iets over. Volgens mij was het zoiets:
Je gebruikt eerst de Mb's uit je normale bundel en krijgt tegen dat je daar doorheen bent die melding. Pas als je 'normale' bundel op is ga je de opgespaarde/meegenomen Mb's gebruiken.
Heel verwarrend naar mijn idee. De melding zou logischer zijn bij 80% van het totaal dat je nog hebt.

Mogelijk heb ik het mis met deze uitleg, maar dan springt er wel iemand in.

Hier ben ik het volledig mee eens. Waarom een sms als je nog 6302 mb in je app hebt staan? Dit brengt verwarring mee. Gebruik mijn mb niet volledig,maar als ik mijn persoonlijke hotspot gebruik dan gebruik je meer. Dat gebruik ik voor mijn iPad Pro indien nodig.

Zou een opluchting zijn als je niet een waarschuwing via sms krijgt dat je te goed nog 80% is.

Wie weet komt daar nog eens een oplossing voor:)
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Jeroen, welkom op het forum! Hierbij kan ik GJC's eerste reactie bevestigen. Het tegoed van je normale bundel wordt eerst verbruikt voordat het overgebleven tegoed wordt verbruikt. Overgebleven tegoed van de extra bestelde MB's wordt ook altijd meegenomen zoals Koffiemok heeft aangegeven.

@GJC,

Bedankt voor de link en de screenshot. De informatie die daarop staat is onjuist en dit zal ik laten aanpassen.
Op onderstaande link staat het gelukkig wel juist weergegeven.

Extra MB's aanvragen

Reageer