beantwoord

Telfort wachtwoorden onveilig, Heartbleed

• 13 april 2014
  • 26 reacties
  • 2382 keer bekeken

Toon het eerste bericht

26 reacties

Badge +2

Nogmaals mijn vragen aan Telfort Webcare;
hoe staat het met het Heartbleed lek bij Telfort? Zijn mijn gegevens nog veilig?

Telfort.nl is inderdaad ook tijdelijk kwetsbaar geweest, uit een ander topic:
Mogelijk heb je gehoord van de Heartbleed-bug, een online beveiligingslek waar wereldwijd een groot aantal websites mee te kampen hebben en dat risico’s met zich meebrengt voor de beveiliging van persoonlijke gegevens. Ook de Telfort site was korte tijd gevoelig voor dit lek. Om de veiligheid van jouw gegevens te garanderen is daarom de website van Telfort geüpdatet. Hoewel wij geen gevallen van misbruik hebben gevonden, adviseren wij je voor alle zekerheid het wachtwoord te wijzigen waarmee je inlogt op ‘Mijn Telfort’.
Voor wat betreft jouw vraag over de wachtwoord specificatie:
waarom kan ik geen sterk wachtwoord aanmaken en hoe kan Telfort op deze wijze de veiligheid van mijn account garanderen?
MijnTelfort blokkeert het account voor 60 minuten nadat er 3x een onjuist wachtwoord is ingegeven. Een brute force aanval wordt daardoor vrijwel onmogelijk. Wel delen wij de wens voor ondersteuning wachtwoordzinnen op MijnTelfort, dat zal echter dit jaar nog niet geïmplementeerd worden.

Hugo

Reageer