beantwoord

Telfort Thuis naar KPN

• 18 februari 2020
  • 7 reacties
  • 1910 keer bekeken

Reputatie 1

In de afgelopen weken zijn er (zoals aangekondigd) een aantal dingen veranderd.

• mijn mobiele abonnement van Telfort is nu omgezet naar KPN
  • ik gebruik nu de '’MijnKPN'’ app ipv de app van Telfort
  • linksboven in mijn telefoonscherm staat nu KPN ipv Telfort
  • facturen zijn nu van KPN 
  • maandelijkse SMS'jes zijn nu van KPN

Dit is allemaal vlekkeloos verlopen, fijn!

Mijn vraag is echter hoe het zit met het mijn Telfort Thuis abonnement. Wordt dit ook overgezet naar KPN? Zo ja, is dit al gebeurd of staat dit nog op de planning? 

Ik wil namelijk een aantal dingen uitzoeken/misschien veranderen in mijn abonnement, maar ik weet niet of ik dit nou gewoon via Mijn Telfort moet doen of dat ik dit al via KPN kan doen? 

Wij hebben op dit moment:

•  Internet (40mbit/4mbit)
  •  Interactieve televisie
  •  Vast bellen
  •  Telfort veilig
  •  2 interactieve TV-ontvangers 
  •  FOX Sports (op 2 van de 3 televisie's)

Totale kosten: 68,98-, per maand. 

Wat ik wil uitzoeken/misschien veranderen:

•  Een derde interactieve TV-ontvanger aanschaffen om ook op de eerste verdieping FOX-Sports te kijken.
  •  In de komende maanden wordt glasvezel aangelegd in mijn wijk, hoeveel duurder zou dit per maand zijn mocht ik hiervoor kiezen en kan ik dit nog bij Telfort doen of al bij KPN?
  •  In het algemeen: zou het voordeliger zijn om nu al een abonnement af te sluiten bij KPN met de dingen die wij nu in ons Telfort thuis pakket hebben (eventueel met een hogere internetsnelheid), of kan ik beter wachten tot alles is overgezet? (mits het nog niet is overgezet)

Alvast bedankt voor de hulp! 

icon

Beste antwoord door JanD 18 februari 2020, 16:13

Hallo @timdekkers96 , Telfort thuis wordt medio dit jaar omgezet naar KPN.

Als je niets doet blijft alles onder de voorwaarden van Telfort gewoon doordraaien.

Als je een vergelijk wilt maken met je huidige thuisabo kun je via KPN.com eens een (proef)pakket samenstellen dat aan jouw wensen voldoet, zonder op bestellen te klikken en dat vergelijken met je huidige pakket en kijken of dat qua inhoud en/of prijs beter aan je verwachtingen voldoet. Als er maar enige twijfel is, niks veranderen.

Als er al glasvezel beschikbaar komt op jouw adres terwijl je nog een thuisabo van Telfort hebt kun je dat gratis aan laten passen. Hoe het (prijs)technisch gaat nadat het thuispakket bij KPN is ondergebracht dur ik niet te zeggen. Misschien dat een moderator daar antwoord op kan geven.

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @timdekkers96 , Telfort thuis wordt medio dit jaar omgezet naar KPN.

Als je niets doet blijft alles onder de voorwaarden van Telfort gewoon doordraaien.

Als je een vergelijk wilt maken met je huidige thuisabo kun je via KPN.com eens een (proef)pakket samenstellen dat aan jouw wensen voldoet, zonder op bestellen te klikken en dat vergelijken met je huidige pakket en kijken of dat qua inhoud en/of prijs beter aan je verwachtingen voldoet. Als er maar enige twijfel is, niks veranderen.

Als er al glasvezel beschikbaar komt op jouw adres terwijl je nog een thuisabo van Telfort hebt kun je dat gratis aan laten passen. Hoe het (prijs)technisch gaat nadat het thuispakket bij KPN is ondergebracht dur ik niet te zeggen. Misschien dat een moderator daar antwoord op kan geven.

Een derde tv ontvanger kan je via Mijn Telfort via Extra's wijzigen bestellen. Echt noodzakelijk is dit niet met Fox Sports Go

Een glasvezel verbinding hoort niet duurder te worden zodra je dit via Telfort of na de overzetting kan afnemen. Is het voordeliger nu voor KPN kiezen dat zal je zelf moeten bepalen via de bestelpagina

Ga ik van je huidige kosten uit en tel daar €5,00 voor een derde ontvanger bij kom ik € 73,98  voer ik dit bij KPN in kom ik op €77,48 Omdat je ook Mobiel van Telfort hebt via KPN zeg ik niks doen hooguit de derde ontvanger aanvragen als de andere optie niet werkt.

Reputatie 1

@Galdor68 @JanD heel erg bedankt allebei! Ik laat het denk ik gewoon zoals het is. Wat voor aansluitingen zou ik moeten hebben als ik een 3e interactieve tv ontvanger op de eerste verdieping zou willen hebben? 

In de woonkamer is de tv ontvanger aangesloten met een kabel die naar de meterkast loopt, op zolder is de tv ontvanger aangesloten met een kabel die eveneens naar de de meterkast loopt.

Echter hebben we op de eerste verdieping niet zo’n kabel liggen. Zou ik die dan eerst moeten aanleggen?

Twee of drie opties afhankelijk of je die derde ontvanger gaat afnemen.

Bij twee opties is een switch nodig die kan op de zolder komen en vandaar als dat makkelijk kan een goede netwerkkabel weer naar beneden naar de ontvanger of de kabel die nu naar de zolder gaat veranderen en op de 1e verdieping de switch er tussen. 

De derde is inderdaad een extra kabel aanleggen. Wat de beste en meest pracktische oplossing is kunnen we niet beoordelen.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @timdekkers96. Van harte welkom hier. Allereerst: wat goed om te lezen dat de overgang naar KPN Mobiel vlekkeloos is verlopen. Dat zijn mooie signalen. :slight_smile:  Nu begrijp ik dat je graag wilt weten hoe de vork in de steel zit met betrekking tot de overgang van je Telfort Thuis abonnement naar KPN. Ik zie dat @JanD en @Galdor68 je vragen eigenlijk al uitstekend hebben beantwoorden. Ter aanvulling: het hoofdpakket Glasvezel Alles-in-1 kost € 45,- per maand. Weet je daarmee voldoende? 

Reputatie 1

@Natasja - Telfort 

Hoi Natasja,

Dankjewel voor je info, ik weet genoeg!

Reputatie 8
Badge +9

Graag gedaan. Fijn dat het zo duidelijk is! :slight_smile:

Reageer