beantwoord

Technische fout bij samenvoegen Mijn Telfort accounts

• 26 juli 2019
  • 6 reacties
  • 177 keer bekeken

Ik heb mijn rekeningnummer gewijzigd. Dit zou een redelijk eenvoudige handelingen moeten zijn... maar... (en ik ben niet blij met de manier waarop ik dit aan moet pakken op dit moment, dus ik geef de volledige verhaallijn):

• mijn rekeningnummer voor Telfort Mobiel is gewijzigd (jippie)
  • mijn rekeningnummer voor Telfort Thuis is niet gewijzigd (kwam ik vanmorgen achter)
  • het lijkt me logisch dat je de wijziging voor een rekeningnummer eenmalig dient door te geven, maar ik kwam er vrij snel achter dat Telfort Thuis en Telfort Mobiel, 2 aparte entiteiten zijn (nogmaals: ik vind het verre van efficient)
  • dus ik dacht: weet je wat? Ik wijzig het wel even op internet en log in bij Telfort Thuis
  • ik log en ontvang de foutmelding dat ik maar 1 mobiel nummer en 1 internet account kan samenvoegen. Hier zie ik meteen wat het issue is: op 1 of andere manier denkt het systeem dat ik 2 mobiele nummers heb (wat absoluut niet het geval is).
  • dus ik denk: weet je wat? Ik bel. Dat heeft niet mijn voorkeur, maar ik kom er zo niet uit.
  • ik bel met de klantenservice en krijg een wachttijd van 8 tot 12 minuten. Daar heb ik - zoals je begrijpt - geen zin in.
  • ik zoek op hoe ik een mail kan sturen naar de klantenservice.. dat ervaar ik ook als omslachtig
  • uiteindelijk heb ik het forum gevonden en moet ik eerst een account aanmaken (werkelijk?)
  • eenmaal op het forum aangekomen, type ik mijn boodschap: 'ik wil mijn rekeningnummer wijzigen maar ik kom niet in mijn Telfort Thuis omgeving omdat het systeem de melding geeft dat ik meer dan 1 mobiel account of thuis internet account heb wat niet het geval is..
Dus beste Telfort: kan iemand achter de schermen dit incident oplossen, mijn account juist inrichten zodat mijn rekeningnummer gewijzigd kan worden?

Wat een ENORM eenvoudige vraag had moeten zijn, is een behoorlijke klus geworden.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 30 juli 2019, 08:21

Hoi @Man0na, ik neem hem even over van Natasja aangezien zij op vakantie is. Jouw plan lijk mij een goede. Ik wil dan ook graag jouw IBAN wijzigen. Ik zag alleen dat de nieuwe IBAN nog niet helemaal volledig is. Wil je die aanvullen? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan zal ik hem voor je aanpassen.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hallo @Man0na. Dank je wel, allereerst, voor het doen van je verhaal hier. Het is natuurlijk best frustrerend als iets simpels, zoals het wijzigen van je gegevens, zoveel tijd in beslag neemt. Dat is niet de bedoeling. Het klopt inderdaad dat je het rekeningnummer voor Thuis en Mobiel niet in een keer kunt wijzigen. Dit is omdat de accounts die je samenvoegt niet altijd op naam van dezelfde contractant staan en er tevens niet altijd van hetzelfde IBAN moet worden geïncasseerd.

Het voelt natuurlijk wel wat flauw als je vervolgens het rekeningnummer voor Thuis niet kunt wijzigen door een fout in Mijn Telfort. Je krijgt de melding dat je niet meer dan één account kunt samenvoegen. Je kunt nog wel gewoon inloggen in Mijn Telfort Mobiel? Ik wil je vragen om de accounts eerst eens los te koppelen. Dit doe je als volgt:

1. Ga naar Mijn Telfort en log in met je gegevens
  2. Klik op 'Mijn gegevens' en scroll naar beneden
  3. Klik onder 'Mobiel abonnement' op 'Loskoppelen'
Vervolgens kun je de accounts opnieuw samenvoegen door middel van deze stappen:

1. Log in met je Mijn Telfort account voor Mobiel;
  2. Klik op het tabblad Thuis;
  3. Voer eenmalig je gebruikersnaam en wachtwoord in van Mijn Telfort Thuis;
  4. Klik op 'Samenvoegen';
  5. Je krijgt een melding dat samenvoegen gelukt is.
Laat je me weten of het zo lukt? Als je nog wel tegen problemen aan loopt, zou je dan screenshots kunnen delen van de foutmelding die je krijgt?

En verder: zou je je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummers, de naam van de contracthouder, je oude en nieuwe IBAN? Laat het aan me weten als je dit hebt gedaan. Dan kan ik het IBAN voor Thuis eventueel alvast voor je aanpassen. De gegevens zijn uiteraard alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.
Dankjewel voor je snelle reactie en het bieden van de oplossing.
Jeetje Natasja.. ik ga mezelf - en jou - een heleboel tijd en moeite besparen. Ik heb de gegevens waar je om vroeg aangevuld in het profiel. Zou je voor mij mijn IBAN voor Telfort Thuis willen wijzigen? Daar zou je me een groot plezier mee doen.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Man0na, ik neem hem even over van Natasja aangezien zij op vakantie is. Jouw plan lijk mij een goede. Ik wil dan ook graag jouw IBAN wijzigen. Ik zag alleen dat de nieuwe IBAN nog niet helemaal volledig is. Wil je die aanvullen? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan zal ik hem voor je aanpassen.
Sure. Ik heb het IBAN volledig gemaakt. Dankjewel Bart!
Reputatie 8
Badge +11
Dankje. Ik ben dan ook aan de slag gegaan en heb het IBAN voor je aangepast. 🙂

Reageer