SMS via Mijn Telfort werkt niet

• 19 september 2012
  • 10 reacties
  • 3966 keer bekeken

Badge
Goedenavond, ik probeer sinds 1630 sms berichten te verzenden maar dit werkt niet meer. 
Ik krijg wel een berichtje dat er een sms naar de ontvanger(s) verstuurd is, maar er is niets verzonden want ook het saldo-tegoed wijzigt niet.

Kunt u aangeven of dit om een tijdelijke storing gaat en of ik straks de sms-berichten opnieuw versturen moet?

10 reacties

Badge +2
Meestal is het een goed idee het toestel volledig uit te zetten en daarna weer aan te zetten, de instellingen na te lopen (staat het nummer van de sms centrale op +31626000230) etc. Daarnaast worden storingen normaal gesproken vermeldt op de algemene telfort site bij het kopje storingen.
Badge
Ik heb iets verkeerd gedaan zie ik want mijn  reactie op Matthijs zie ik niet meer :-(
Maar goed, wat ik zei was dat de prepaid sim in een toestel zit die altijd uit staat en alleen aan gaat als er opgewaardeerd moet worden. Ik gebruik deze web-sms mogelijkheid alleen om sms berichten te verzenden.
Het lijkt me toch niet mogelijkheid dat instellingen opeens zijn gewijzigd in een toestel wat uit staat.
Badge
Omdat me dit al eerder overkomen is net even terug zitten kijken in de posts  en op 20-06 dit jaar had ik exact hetzelfde probleem op dit forum gemeld.
Kort na het bericht van de moderator was het opgelost, alleen geen oorzaak voorbij zien komen. Wacht het dus nog maar even af.
Helaas staat nu ten onrechte dat mijn vraag beantwoord is. Zou niet weten hoe ik dat weer ongedaan kan maken?
Badge +2
@Celica,

Ik krijg wel een berichtje dat er een sms naar de ontvanger(s) verstuurd is, maar er is niets verzonden want ook het saldo-tegoed wijzigt niet. Kunt u aangeven of dit om een tijdelijke storing gaat en of ik straks de sms-berichten opnieuw versturen moet?

Heeft u in de tussentijd een reactie op uw sms-bericht ontvangen? Kunt u dat controleren bij de ontvanger? En heeft u vandaag het tegoed opnieuw bekeken? Het kan namelijk voorkomen dat deze kosten achteraf van het tegoed worden afgeschreven.

Zo niet is het mogelijk dat het bericht helemaal niet is verzonden en kunt u het opnieuw proberen. Houdt u ons op de hoogte?

Daphne
Badge
@Celica, Ik krijg wel een berichtje dat er een sms naar de ontvanger(s) verstuurd is, maar er is niets verzonden want ook het saldo-tegoed wijzigt niet. Kunt u aangeven of dit om een tijdelijke storing gaat en of ik straks de sms-berichten opnieuw versturen moet? Heeft u in de tussentijd een reactie op uw sms-bericht ontvangen? Kunt u dat controleren bij de ontvanger? En heeft u vandaag het tegoed opnieuw bekeken? Het kan namelijk voorkomen dat deze kosten achteraf van het tegoed worden afgeschreven. Zo niet is het mogelijk dat het bericht helemaal niet is verzonden en kunt u het opnieuw proberen. Houdt u ons op de hoogte? Daphne

Helaas werkt het nog steeds niet. Saldo is hetzelfde gebleven sinds de gisteren en vandaag verzonden (test)berichten en worden ook niet ontvangen. Laatste bericht wat goed verstuurd werd was op 14-09 13:48.

NB: Sinds de vorige keer dat het misging verzend ik ter controle regelmatig een sms dubbel, 1 voor de ontvanger en 1 voor mezelf op een andere GSM met een ander nummer. Zo kwam ik er gisteren dan ook achter. Zou het toch wel vervelend vinden als ik dit moet blijven doen!
Badge
@Celica,

Heeft u in de tussentijd een reactie op uw sms-bericht ontvangen? Kunt u dat controleren bij de ontvanger? En heeft u vandaag het tegoed opnieuw bekeken? Het kan namelijk voorkomen dat deze kosten achteraf van het tegoed worden afgeschreven.

Zo niet is het mogelijk dat het bericht helemaal niet is verzonden en kunt u het opnieuw proberen. Houdt u ons op de hoogte?

Daphne

Bedankt voor je reactie Daphne. Zie mijn reactie hierboven.
Nou dat Websms werkt vaak niet, net zoals gister en vandaag, ligt niet aan mn browser of computer of Mb. Dus ik denk dat het ook niet bij jou ligt CELICA!!   Storing ligt toch echt bij Telfort (KPN) Als ik een bericht vanaf vodafone (site) verstuur komt hij wel direct binnen!! Heb hier al vaker over gemailt maar het blijft voorkomen dat het weer niet werkt. Zuchtttt
Badge
Nou dat Websms werkt vaak niet, net zoals gister en vandaag, ligt niet aan mn browser of computer of Mb. Dus ik denk dat het ook niet bij jou ligt CELICA!!   Storing ligt toch echt bij Telfort (KPN) Als ik een bericht vanaf vodafone (site) verstuur komt hij wel direct binnen!! Heb hier al vaker over gemailt maar het blijft voorkomen dat het weer niet werkt. Zuchtttt

Ik was al bang dat ik de enige was 😞  Net nog even geprobeerd maar voorlopig werkt het helaas nog steeds niet!!

@Telfort: sinds woensdag de 19e september bestaat dit probleem maar blijft het verder angstvallig stil aan jullie kant. Zou toch graag minimaal lezen dat dit in onderzoek is of een verwachting wanneer dit opgelost is.
Jaja hij werkt bij mij weer 🙂 zojuist een smsje verzonden! komt binnnnnnnnn.
Badge
Jaja hij werkt bij mij weer 🙂 zojuist een smsje verzonden! komt binnnnnnnnn.

Dank voor je berichtje, bij mij idem. Vanmorgen opeens alle test sms-jes van de afgelopen week binnen gekregen. 

Blijft trouwens uiterst merkwaardig dat er verder geen enkele reactie te zien of te lezen is waarin Telfort aangeeft dat er:
a) een storing is
b) voortgang / verloop / oorzaak hiervan
c) beëindiging van de storing

Na de vorige storing stuurde ik ter controle de sms-jes altijd al naar een ander eigen nummer (dus dubbele kosten), maar ik vrees helaas dat ik dit moet blijven doen :mad:

Heb ook een klacht ingediend, daarop nog geen reactie gehad dus wordt vervolgd.

Reageer