beantwoord

Problemen aanmaken Telfort ID met Telfort e-mailadres

• 16 november 2019
  • 11 reacties
  • 398 keer bekeken

Mijn Telfort link op Telfort website:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/inloggen-mijn-telfort.htm

Leidt naar:

Hier vul ik vervolgens mijn bestaande Telfort inloggegevens in, zijnde email adres & password.

Dit leidt naar:

Wat al vreemd is aangezien ik reeds met email adres inlogde, maar goed.

Bevestigen leidt naar:

De “Terug naar Mijn Telfort” knop werkt niet. Wordt donker blauw op mouseover, en toont wel het ‘handje’ cursor, maar er gebeurt niets als je er op klikt.

De email zegt:

Alleen staat er mijn email adres daar waar de zin over een “nummer” spreekt. Ik heb helemaal geen mobiel abonnement bij Telfort.

Opnieuw proberen in te loggen bij Mijn Telfort start hetzelfde proces, ook in een andere browser.

[Terzijde, de link in de email naar telfort.nl leidt naar een fout:]

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 27 november 2019, 19:19

Hallo @JeroenBToo. Vreemd dat je die melding krijgt! Welke app heb je precies gedownload? Ik heb trouwens goed nieuws. Het issue dat je niet met je bestaande Telfort e-mailadres een Telfort ID kon aanmaken was al bekend. Vanochtend is er een update geweest, waarmee de bug opgelost is. Wil je het eens opnieuw proberen? Dat kan dus gewoon via de website.

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +9

Dag @JeroenBToo. Van harte welkom hier en goed dat je dit aankaart. Met Telfort ID gebruik je je eigen e-mailadres als gebruikersnaam voor je abonnementen. Als dat je Telfort e-mailadres is en dit ook al je gebruikersnaam was, dan verandert er inderdaad niet zoveel.

Even voor mijn beeld: als je nu probeert in te loggen via Mijn Telfort, kom je opnieuw terecht bij het scherm ‘Kies je Telfort ID'. Klopt dat? Heb je ook al eens je tijdelijke internetbestanden, cookies en browsergegevens verwijderd? Kom je dan wel verder?

Ik heb ondertussen ook een melding gemaakt binnen de organisatie om dit uit te laten zoeken. Als ik daar terugkoppeling op heb, dan laat ik dat aan je weten.

Beste @Natasja - Telfort ,

Inderdaad, wanneer ik inlog kom ik altijd terecht bij “Kies je Telfort ID”.

Zojuist opnieuw geprobeerd in Edge na het legen van cookies e.d., en om echt iets anders te proberen in IE. Ook geprobeerd in Edge op een geheel andere computer thuis, en in Firefox op mijn kantooromgeving.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @JeroenBToo. Bedankt voor je reactie. Jammer dat het in geen enkele browser lukt. Lukt het je nog wel om in te loggen via de Mijn Telfort app? Daar ben ik nog nieuwsgierig naar. 

Ik heb nooit eerder geprobeerd om in te loggen op een Mijn Telfort app.

Als test zou ik die kunnen downloaden, echter is die volgens de specificaties niet door mij bruikbaar:

“Available for?
Telfort customers with a mobile subscription or a prepaid account. This app is not available for business and Residential customers.”

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @JeroenBToo. Vreemd dat je die melding krijgt! Welke app heb je precies gedownload? Ik heb trouwens goed nieuws. Het issue dat je niet met je bestaande Telfort e-mailadres een Telfort ID kon aanmaken was al bekend. Vanochtend is er een update geweest, waarmee de bug opgelost is. Wil je het eens opnieuw proberen? Dat kan dus gewoon via de website.

Aanmaken van het Telfort ID is ditmaal inderdaad gelukt, voor zover ik kan zien. Bedankt!

App versie: Telfort website > Mijn Telfort > Mijn Telfort app > Download de app > Download voor Android > https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.telfort.belstatus

Reputatie 8
Badge +9

Goed om te lezen dat het is gelukt, @JeroenBToo! Graag gedaan. Betreft het installeren van de app: dit is wel de juiste. Op welk moment verschijnt de melding? En wil je hier een screenshot van delen? Verder ben ik benieuwd op wat voor en welk merk apparaat je de app probeert te installeren. 

De melding staat direct op de store pagina zelf. Daardoor had ik niet eens geprobeerd om de app te installeren.

Ik heb dat nu alsnog als test tijdelijk gedaan, en kan inderdaad inloggen. Het ziet er dus naar uit dat de informatie op jullie store pagina achterloopt bij de applicatie zelf.

Reputatie 8
Badge +9

Oké, duidelijk. Dank voor je reactie, @JeroenBToo. En fijn om te lezen dat je de app hebt kunnen downloaden en kunt inloggen. Als ik zelf onder het kopje ‘Over deze app’ kijk, dan lees ik het volgende: “Voor Telfort klanten die een mobiel en/of thuis abonnement hebben of prepaid.” Wil je eens een screenshot van die melding delen? Dan vraag ik na of we dit kunnen aanpassen.

Hierbij:

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.telfort.belstatus

Reputatie 8
Badge +9

Dank je wel, @JeroenBToo. Ik heb het doorgegeven binnen de organisatie en ik ga ervan uit dat dit binnenkort wordt aangepast. :slight_smile:

Reageer