beantwoord

Probleem monteursplanner / Mijn Telfort

  • 15 april 2019
  • 21 reacties
  • 1315 keer bekeken

Ik moet een monteur inplannen voor ITNS migratie maar ik kom niet voorbij 3e scherm.

op het scherm 3 bestelling controleren krijg ik na op bevestigen te drukken de melding :

Er is iets mis gegaan...
Het bevestigen van je bestelling is mislukt, probeer het nog eens.

en blijf op het scherm 3 bestelling controlleren
Ik blijf maar proberen.


Ook kan ik op mij Telfort niet mijn gegevens zien / mijn abonnement bekijken/ verbruik zien
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 26 april 2019, 12:35

Dag allen, ik heb een reactie ontvangen over de foutmelding. Deze is nu gemeld bij IT om aanpassing te gaan doen zodat je alleen nog de beschikbare data kan aanklikken. Dit zou moeten zorgen dat er geen foutmelding meer kan komen. Ik durf er echter geen termijn aan te hangen wanneer dit daadwerkelijk opgelost is. Heel erg bedankt voor het melden.

Mocht je nog tegen een foutmelding aanlopen, dan kan je altijd bellen met 088-7650121.
Bekijk reactie

21 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Hoi @Marco M, ik lees dat je graag de overstap wilt regelen. Nu ben je wel ingelogd in de monteursplanners. Je hebt een aantal stappen doorlopen en dan gaat het mis. Een foutmelding. Je hebt het nog eens geprobeerd en zonder succes. Heb je het ook al eens in een andere browser geprobeerd of via het incognitovenster of na het verwijderen van de cookies.?

Als je wil kan je ook bellen met 088-7650121. Mijn collega neemt de planner graag met je door. Dit is een speciaal team welke gespecialiseerd is in de migratie.


Daarnaast geef je nog aan niets te zin in Mijn Telfort. Gaat het hierbij om de diensten voor Thuis of Mobiel?

Zou je ook jouw Forumprofiel zo volledig mogelijk willen invullen? Mocht het nodig zijn, kan ik dan meteen meekijken.
heb al gebeld.
Er word aangegeven dat ik door de migratie onder Thuis ik mijn verbruik en mijn gegevens niet kan zien. Rare was ook dat mijn geboortedatum niet meer in het systeem stond

Forum profiel is volgens mij ingevuld
Dat je beperkte inzage hebt in Mijn Telfort kan kloppen, tijdens mijn migratie gecombineerd met een verhuizing kon ik pas na de oplevering weer alles in zien. Dit is telefonisch dus bevestigd.
Reputatie 8
Badge +12
Je hebt al gebeld, heel fijn. Het kan inderdaad kloppen dat je door de migratie minder ziet. Als de migratie is afgerond wordt het weer beschikbaar. In ieder geval zie ik jouw geboortedatum nog wel staan. Dus het staat nog wel in het systeem.
Ik had precies hetzelfde probleem. Ik wilde de geplande datum een paar dagen verzetten (was 28 mei), en kreeg ook de melding dat het bevestigen mislukt is. Ik heb net gebeld met het 088 nummer, en wat bleek: ik had een datum gekozen waarop Telfort niet kon leveren. Sterker nog: eerstvolgende datum was pas na 17 juni. Ik heb vervolgens een latere datum gekozen, en zowaar: dat werkte.
Wel bijzonder dat een planningstool niet uitsluitend datums aanbiedt die je daadwerkelijk kunt kiezen.... lijkt mij een elementaire functie, die veel telefoontjes naar de helpdesk voorkomt.
Reputatie 8
Badge +12
Dat is inderdaad wel apart. Bedankt voor het delen hiervan. Ik ga het in de gaten houden.
Goed idee Bart van Telfort om het in de gaten te gaan houden want ook bij mij lukt het niet om een afspraak te verzetten. Heb 29 mei gekozen maar krijg steeds de onderstaande melding:
Er is iets mis gegaan...
Het bevestigen van je bestelling is mislukt, probeer het nog eens.
Twee verschillende computers, Microsoft Edge, Google Chrome, en in Incognito-mode, enz.: krijg alleen maar de bovenstaande melding.

Oh uh, by the way: ik kan alleen 's middags na 12:30 uur. Maar de mogelijkheid om te kiezen voor 's morgens of 's middags heb ik niet kunnen ontdekken.

Ben benieuwd naar jullie reactie.
Reputatie 8
Badge +12
Bedankt voor het melden @ghostrider, ik heb dan ook meteen navraag gedaan waar het mis gaat.

In ieder geval wil ik je aanraden om even te bellen met mijn collega op 088-7650121. Mijn collega kan met je meekijken naar de overstap en dezelfde stappen met je doorlopen als die je ook online kon doen. Wil je laten weten of het is gelukt?
Ook ik mag mee aansluiten bij bovenstaande problematiek. het "oeps er is iets misgegaan" blijft een vertrouwd beeld. 1x verder geraakt tot het 4e scherm waar mijn Email bevestigd dient te worden, waarna hier ook het oepsje in beeld komt. Op diverse browsers met gewiste cookies en incognito modus hebben allemaal hetzelfde resultaat.
Nu ik zie dat dit al ruim een week speelt vind ik het persoonlijk wel jammer dat er nog geen oplossing is. (behalve bellen uiteraard)
Reputatie 8
Badge +12
Dag allen, ik heb een reactie ontvangen over de foutmelding. Deze is nu gemeld bij IT om aanpassing te gaan doen zodat je alleen nog de beschikbare data kan aanklikken. Dit zou moeten zorgen dat er geen foutmelding meer kan komen. Ik durf er echter geen termijn aan te hangen wanneer dit daadwerkelijk opgelost is. Heel erg bedankt voor het melden.

Mocht je nog tegen een foutmelding aanlopen, dan kan je altijd bellen met 088-7650121.
Bedankt voor het melden @ghostrider, ik heb dan ook meteen navraag gedaan waar het mis gaat.

In ieder geval wil ik je aanraden om even te bellen met mijn collega op 088-7650121. Mijn collega kan met je meekijken naar de overstap en dezelfde stappen met je doorlopen als die je ook online kon doen. Wil je laten weten of het is gelukt?

I.v.m. vakantie vorige week zojuist pas weer via de site kunnen proberen de afspraak te verzetten: krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Het probleem is door IT kennelijk nog niet getackeld maar misschien is die conclusie niet juist en doet het zich toevallig nu alleen bij mij voor.
Ik zal het in de loop van de week nog weer eens een keer proberen. Hopelijk is er dan ook de mogelijkheid om een dagdeel te kiezen wanneer de monteur langskomt en niet zoals nu alleen voor een hele dag (zoals vorige week gemeld ben ik niet in de gelegenheid een hele dag thuis te zijn en eerlijk gezegd is het volgens mij ook niet meer echt van deze tijd dat men een hele dag thuis moet zijn voor een dergelijke afspraak).
Reputatie 8
Badge +12
Het kan zijn dat ze er nog mee bezig zijn inderdaad. Durf ik niet te zeggen. Als het niet werkt wil ik je aanraden om even te bellen zodat je de wensen met mijn collega kan bespreken. Hij heeft meer inzicht in de overgang naar nieuw glasvezel dan dat ik dat heb.
Zojuist gebeld met 088-7650121. Degene die ik te spreken kreeg kon niks voor me doen en geeft me het telefoonnummer van Guidion (0882000121) zodat ik daar rechtstreeks mee kan regelen dat de monteursafspraak verzet kan worden. Nummer gebeld, na een kwartier wachten medewerkster aan de lijn. Die geeft aan ticket niet te kunnen vinden en verwijst me terug naar Telfort....... kastje, muur.... Zij wil me doorverbinden terug naar Telfort en daar kom ik weer in het hoofdmenu. Uit frustratie heb ik de verbinding verbroken.
Bij deze: de monteur van Guidion is op woensdagmiddag 29 mei na 13:30 welkom. Ik ga er vanuit dat jullie dit regelen en mi dat nog even bevestigen per mail
Dank alvast.
Zojuist (geautomatiseerde) mail ontvangen dat de monteur op 24 mei langs gaat komen. Zoals in mijn vorige reactie aangegeven ga ik er vanuit dat deze woensdagmiddag 29 mei na 13:30 langs komt (volgens de Monteursplanner van jullie is die datum mogelijk...) en dat ik daar -zoals ook in mijn vorige reactie aangegeven- nog een bevestigingsmail van jullie van krijg.
Aanvullende info: op de Monteursplanner kan ik nu helemaal niet meer inloggen. Gebruikersnaam en wachtwoord zijn juist maar kom daarmee niet verder. Kan er naar gissen wat daar de oorzaak van is, maar laat ik dat maar niet hier neerzetten.
Reputatie 8
Badge +12
Wat een gedoe zeg. Ik kan mij dan ook goed voorstellen dat je baalt. Dit had zo niet mogen gebeuren. Guidion had de monteur in moeten plannen met je. Excuses. Nu wil je graag dat er na 29 mei een monteur komt, echter komt deze al eerder. Ik had dit graag voor je aangepast, maar ik kan dat niet. Ik wil je dan nog een keer vragen om toch nog eens het nummer te bellen. Zeker omdat je ook niet meer in de planner kan om onverklaarbare reden. 😞 Mijn collega kan namelijk wel de datum aanpassen zodat het hele proces in een keer verschoven wordt. Dus aansluitdatum en monteursafspraak. Deze moeten op dezelfde dag blijven. Ik hoor graag als het gelukt is.
Afgelopen dinsdag gebeld. Medewerkster geeft aan dat de geautomatiseerde mail met de monteursafspraak wordt verzonden als 14 dagen na de initiële mail de datum niet gewijzigd is. En.... dat nu de afspraak staat en niet meer gewijzigd kan worden in het systeem. Op mijn aangeven dat ik binnen die termijn van 14 dagen de afspraak niet heb kunnen verzetten omdat de site van de Monteursplanner niet goed werkte en het daarna een telefonisch kastje-muur verhaal werd tussen Telfort en Guidion was het antwoord: als u echt niet kunt op de 24e mei dan zou u er ook voor kunnen kiezen om er genoegen mee te nemen dat u daarna een paar dagen wacht tot de monteur langs komt en dus die tijd even zonder diensten zit..... WTF??!! Waarop ik vervolgens opmerk: "Het systeem bepaald kennelijk in deze en niet jullie zelf. Als dat bij onze ServiceDesk (ter info: op mijn werk ben ik betrokken bij de diensten die onze ServiceDesk levert) zou Leiden in last zijn, maar bij jullie kennelijk niet".
Na die opmerking werd een collega ingeschakeld die de afspraak in het systeem wel kon cancellen, zodat ik een paar dagen daarna zou kunnen bellen om een nieuwe afspraak in te laten plannen.
Dat laatste afgelopen vrijdag gedaan, werd keurig geholpen en de afspraak staat nu op een dag dat ik wel kan!
Ben benieuwd of het nu allemaal goed komt en de afsluiting van de diensten toch niet op 24 mei plaats gaat vinden omdat het nog ergens zo in het systeem staat.

Heb in het verleden meerdere malen contact gehad met jullie helpdesk en was daar altijd tevreden over. Maar dit keer verdient de gang van zaken -op zijn zachtst gezegd- niet de schoonheidsprijs. Als mijn bevindingen geen incident betreft zou ik als ik jullie was dit proces van afspraken maken (incl. het halsstarrig (moeten?) vasthouden aan "het systeem") eens goed doorlichten en verbeteren. Jullie klanten zullen jullie dankbaar zijn.
Reputatie 8
Badge +12
Ik ben blij te lezen om te horen dat het inmiddels is gelukt. De weg ernaartoe had echter anders gekund. Via een vele omwegen heb je uiteindelijk de gewenste situatie gekomen, maar dat was niet nodig geweest. Toch is het zo gelopen. Excuses hiervoor. Ik zal jouw verhaal dan ook zeker meenemen.

Ik wil in ieder geval nog wel even meekijken naar de datum. Zou je daarvoor jouw postcode + huisnummer willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, wil je een reactie achterlaten? Dan kijk ik nog even mee.
Postcode en huisnummer zojuist in het veld Extra informatie op mijn Forumprofiel geplaatst.
Reputatie 8
Badge +12
Bedankt ghostrider. Ik heb nu even meegekeken ik zie dat 3 juni de geplande opleverdatum is. Dus niet de 24e.
Beste Bart, ik mag hopen dat je een typfoutje hebt gemaakt in je berichtje. Heb vandaag per post een brief van jullie gekregen en daar staat de telefonisch met jullie afgesproken datum in: 3 juli. Dus niet 3 juni.
Als er nu in jullie systeem 3 juni als geplande opleverdatum staat en in de brief 3 juli dan gaat er weer iets mis want ik ga uit van 3 juli.
Reputatie 8
Badge +12
Dat heb ik inderdaad. Er staat 3 juli. Excuses voor de verwarring.

Reageer