beantwoord

Pop.ision.nl werkt niet meer

• 9 september 2020
  • 27 reacties
  • 580 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo Galdor68,

Het is me gelukt om in Mijn Telfort te komen. Ik heb het wachtwoord van mijn mail veranderd, maar nu komt het volgende probleem. Ik krijg met geen mogelijkheid mijn outlook aan de praat en vind het erg onduidelijk welke instellingen (pop/smtp) ik moet gebruiken.

Voorheen had ik pop3.concepts.nl / smtp.concepts.nl

Moet ik deze nog gebruiken of is het nu Telfortglasvezel?

Ik heb nu al een paar dagen geen mail meer en begin er best van te balen. kan jij of iemand anders mij de juiste instellingen geven? Via de site kom ik geen steek verder.

Peter

Ik heb nu hetzelfde probleem met pop.ision.nl. Dit subdomein bestaat niet meer. In plaats daarvan moet ik nu verbinden met pop3.telfort.nl. Mijn gebruikersnaam op de pop server is vooralsnog niet veranderd (hoewel dat dus alleen een 8 letternaam is, en zonder @ision.nl of @knoware.nl erachter).

Echter lukt het mij dan weer niet om in te loggen op de ‘mijn telfort’ pagina.

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 17 september 2020, 11:26

@dbbijl Ik las in je privéberichtje dat inloggen in Mijn Telfort is gelukt en dat je mail ook weer werkt, fijn om te horen! Je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen. 

@chasx Ik raad je wel aan om wél @ision.nl toe te voegen aan de gebruikersnaam in jouw e-mailinstellingen. Zonder kan ik niet garanderen dat het blijft werken. En ik kan me voorstellen dat jij ook graag je gegevens wilt kunnen zien in Mijn Telfort, daar kan ik voor je naar kijken. Kan je voor mij je postcode, huisnummer, het betreffende Ision e-mailadres en eventueel klantnummer toevoegen in je forumprofiel? Geef je me een seintje wanneer je ze hebt ingevuld?

Bekijk reactie

27 reacties

Reputatie 3
Badge

Over de werkzaamheden bij Telfort:

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/e-mail-wordt-vernieuwd-88112

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/we-vernieuwen-webmail-85731

Tijdens de omzetting kan men - jammer maar helaas - tijdelijk even niet inloggen (bij de webmail én voor het ophalen van email).

Outlook:

Misschien helpt de volgende truc: 1)) verwijder het account dat problemen veroorzaakt. 2)) sluit Outlook 3)) re-boot de computer 4)) Ben je nu wel in staat om dat ene account (opnieuw) toe te voegen zonder foutmeldingen ?

Reputatie 8
Badge +11

@chasx Ik zie dat Willy je al aan een hele boel informatie geholpen heeft, dat is fijn. We zijn bezig met het vernieuwen van e-mail, en hierdoor is het vooral belangrijk dat je voortaan je volledige e-mailadres gebruikt in de instellingen van je e-mailprogramma. Alleen de gebruikersnaam, dus zonder bijvoorbeeld @telfort.nl, werkt niet meer. 

Zie ook het eerste topic over het vernieuwen van mail dat Willy noemde, daarin staat alle informatie die je nodig hebt.

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort  zonder het topic te kapen: bij mij werkt pop3 mail juist wel (of: voorlopig wel) ZONDER het volledige e-mailadres als gebruikersnaam in te voeren. Het inloggen op ‘mijn telfort’ gaat mis, daar kom ik met of zonder @knoware.nl, @ision.nl niet verder.

Zolang ik mail kan ontvangen vind ik dat nu best, maar het zou mooi zijn als ik uiteindelijk via het Telfort (of straks KPN?) portaal ook het wachtwoord van mijn @knoware/@ision account kan wijzigen. Dat kan de afgelopen 5+ jaar al niet meer...

Reputatie 8
Badge +11

@chasx Voor het gemak heb ik een eigen topic voor je aangemaakt :slight_smile:

Je zou alleen de gebruikersnaam moeten aanpassen in het e-mailprogramma, alle andere instellingen kunnen hetzelfde blijven. De gebruikersnaam moet het volledige e-mailadres van de mailbox worden. Ik ben blij om te horen dat 't nu bij je werkt, ik durf alleen niet te zeggen voor hoe lang dat zo blijft.

Het is natuurlijk wel zo handig als je zelf online je gegevens kan zien en beheren, zoals ook het wijzigen van een wachtwoord. Heb je nog een abonnement lopen bij Telfort, waar dit e-mailadres bij hoort? Zo ja, wat voor abonnement heb je? Als je eventueel je klantnummer en adresgegevens toevoegt aan je forumprofiel, dan kan ik even met je mee kijken.

Reputatie 1

Mijn pop ision.nl werkt ook niet meer

Mijn Telfort kan niet worden bereikt omdat confirmatiemail naar volstrekt onbekend hotmail adres wordt gestuurd

Telfort support kent me niet of wil me niet kennen

Hoe krijg ik pop weer aan de praat?

pop.ision.nl ?

pop3.concepts.nl ?

pop3.telfort.nl ?

username met of zonder @ision.nl ?

pop port? ssl?

@chasx Ik zie dat Willy je al aan een hele boel informatie geholpen heeft, dat is fijn. We zijn bezig met het vernieuwen van e-mail, en hierdoor is het vooral belangrijk dat je voortaan je volledige e-mailadres gebruikt in de instellingen van je e-mailprogramma. Alleen de gebruikersnaam, dus zonder bijvoorbeeld @telfort.nl, werkt niet meer. 

Zie ook het eerste topic over het vernieuwen van mail dat Willy noemde, daarin staat alle informatie die je nodig hebt.

Alexandra,
Als ik in de link volg naar de instellingen voor een mobiele telefoon voor het ontvangen van ision email zie ik daar niet ision als provider staan….
Het lukt mij dan ook niet om ision email op mijn telefoon te ontvangen en te verzenden.
Waar kan ik de juiste instellingen vinden?

Reputatie 1

Ter toelichting op vorenstaande vraag nog het volgende. Sinds jaar en dag heb ik een emailadres van ision.nl. Na de overname door Telfort in 2004 kreeg ik van Telfort een mail met de mededeling dat k mijn emailadres kon behouden. Ik heb verder niets meer van Telfort vernomen (geen brieven, mails en facturen), maar wat de email betreft bleef alles bij het oude. Tot woensdag 9 september 2020. Mailberichten komen niet meer binnen. Intussen had ik vorige week een email van Telfort ter activering van een voor mij aangemaakt account. Daarbij niets gezegd over de komende problemen met de ontvangst van emails. Ik heb geprobeerd het account te activeren. Ik gebruikte daarvoor een door Telfort in de mail van 2014 genoemd nummer, wat het klantnummer zou kunnen zijn. Het bericht terug was dat een activeringscode was verzonden naar een mij volledig onbekend emailadres (hotmail). Die weg liep dus dood. Daarop contact gezocht met de klantenservice van Telfort. Uiteindelijk sprak ik met een medewerker die aangaf dat eerst Mijn Telfort in orde moest worden gemaakt. Anders konden we niet verder. Volgens de medewerker was het door mij gebruikte nummer geen klantnummer. Verder heeft hij alle postcodes van de adressen waar ik gewoond heb nagezocht in de administratie. Ik kwam daarin niet voor. Toch merkwaardig als je vorige week een email van Telfort hebt gehad en ze een account voor je hebben aangemaakt. De onverbiddelijke conclusie van de medewerker was dat er geen klantenkaart van mij was en dat hij me daarom niet verder kon helpen en dat hij dat zelfs niet mocht. Alles staat of valt blijkbaar met een werkend Telfort-account.

De voorvraag is dus: hoe krijg ik dat voor elkaar? Is er iemand die voor mij de vicieuze cirkel kan doorbreken? Ik zou er zeer mee geholpen zijn.

Reputatie 8
Badge +11

@MH57 Goed dat je het navraagt, dat klopt inderdaad. Je kan gewoon de Telfort e-mailinstellingen gebruiken voor jouw e-mailadres. Als je er maar voor zorgt dat je als gebruikersnaam jouw volledige gebruikersnaam van de mailbox invult met @ en dan het domein dat je hebt, in jouw geval Ision, er achter. Laat maar weten of het daarmee is gelukt. 

@dbbijl Voor jou geldt hetzelfde als voor MH57, je kan gerust de Telfort serverinstellingen gebruiken voor het instellen van je Ision e-mailadres.

Verder heb ik jouw gegevens er even bij gezocht, met je e-mailadres dat in je forumprofiel staat. Je hebt enkel nog het e-mailadres bij ons, verder geen abonnement voor thuis zie ik. Klopt dat? Hierdoor waren jouw gegevens niet goed vindbaar in onze systemen, maar dat is verholpen. Ik stuur je jouw Mijn Telfort gebruikersnaam toe in een privébericht. Daarmee kan je inloggen, en dan vervolgens ook de gebruikersnaam voor jouw mailbox zien/opzoeken in Mijn Telfort.

Reputatie 1

@MH57  Bij mij werkt dus:

Server: pop3.telfort.nl (port 995, dus secure pop3)

Username: mijnusername (zonder @ision.nl of iets dergelijks, hoewel ik met niet heb geprobeerd, vooralsnog werkt het immers zonder. Mijn ision mailadres was overigens een alias zoals je dat vroeger kon instellen. Dat werkt ook nog steeds. Dus mijn inlognaam is anders dan waarop ik mail ontvang. So far so good)

Password: zoals al 5 jaar bij dit account is ingesteld (maar dus ook niet te wijzigen)

@Alexandra - TelfortOp zich zou ik ook wel willen dat ik mijn gegevens kan wijzigen voor mijn Ision adres. Is dat nog mogelijk, zoals je voor dbbijl aangeeft?

Reputatie 8
Badge +11

@dbbijl Ik las in je privéberichtje dat inloggen in Mijn Telfort is gelukt en dat je mail ook weer werkt, fijn om te horen! Je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen. 

@chasx Ik raad je wel aan om wél @ision.nl toe te voegen aan de gebruikersnaam in jouw e-mailinstellingen. Zonder kan ik niet garanderen dat het blijft werken. En ik kan me voorstellen dat jij ook graag je gegevens wilt kunnen zien in Mijn Telfort, daar kan ik voor je naar kijken. Kan je voor mij je postcode, huisnummer, het betreffende Ision e-mailadres en eventueel klantnummer toevoegen in je forumprofiel? Geef je me een seintje wanneer je ze hebt ingevuld?

Reputatie 1

Wellicht ten overvloede en weten de ècht handige mensen dit al...:wink:

Ik was het anders toch mooi vergeten om alles weer helemaal up-and-running te krijgen.

Ben zelf een Knoware.nl gebruiker vanuit de 1e pionierstijd van Stichting Knoware.

Alexandra heeft ook voor mij een Mijn Telfort account aangemaakt waardoor ik weer in staat was mijn wachtwoord voor mijn e-mailaccount te upgraden naar de nieuwe Telfort eisen omdat dit al een tijd niet meer kon via beheer.concepts.nl. Nadat ik een nieuw wachtwoord volgens de Telfort eisen had aangemaakt, kon ik wel direct weer via webmail.concepts.nl bij mijn oude mailaccount.

Ik kreeg het alleen nog steeds niet voor elkaar in Outlook 2013 het bestaande e-mailaccount weer werkend te krijgen. Dit ondanks dat ik wist dat ik nu username@ision.nl moest gebruiken met het in Mijn Telfort gewijzigde wachtwoord volgens de nieuwe Telfort eisen en dan als inkomende mailserver pop3.telfort.nl (poort: 995) te kiezen zoals op deze FAQ pagina is te vinden.

Vreemdgenoeg kreeg ik op het op m'n iPhone wèl allemaal juist ingesteld en dat triggerde mij op het feit dat poort 995 een secured port betreft die met SSL werkt…!!

Op de Phone wordt direct vanzelf het vinkje Gebruik SSL aangezet bij het kiezen van poort 995.

In Outlook 2013 gebeurt dit NIET en dien je hier zelf nog aan te denken.

Doe je dit namelijk niet, dan zal er een time-out op de server plaatsvinden en wordt er dus geen verbinding gemaakt:exclamation:

Na het plaatsen van het vinkje ‘Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL)’ bleek alles weer als vanouds te werken :clap_tone1:.

Misschien dat anderen nog wat aan deze tip hebben…

Ik ben in elk geval erg blij dat alles nu weer optimaal werkt.

Nu maar hopen dat dat zo blijft en dat de oude knoware.nl e-mailadressen blijven behouden :fingers_crossed_tone2:.

Valt me tot nu toe nog erg mee van Telfort/KPN. Ik zag het vooraf allemaal somberder in.

Dacht dat het wel afgelopen was met de ondersteuning van Telfort/KPN voor wat betreft de oeroude knoware.nl E-mail Only klanten…

Chapeau Telfort/KPN...:thumbsup_tone2: 

Dat mag ook wel een keer gezegd worden...:bangbang::clap_tone1:

Reputatie 8
Badge +11

@m.pappot Dankjewel voor het compliment, en ook voor het delen van jouw ervaring en tips! Zijn we heel blij mee, mogelijk zijn andere lezers hier ook weer mee geholpen :relaxed:

@chasx Als je voor mij je gegevens nog invult, dan help ik jou hier ook graag mee.

Beste Alexandra,

probeer mijn Telfort account te activeren, maar loop telkens vast op 'klantnummer thuis’.
Heb al jaren geen bericht meer van knoware, ision of concepts gekregen. Alleen recent een email van Telfort. Nadat ik deze goed en wel gelezen had en er zeker van was dat het geen spam was, was ik al te laat.
Als ik weer verder kan met activeren kan ik hopelijk alles weer aan de praat krijgen.

gr

Yves

Reputatie 8
Badge +11

@yvv Goed dat je een seintje geeft! Lastig dat je er niet uit komt met Mijn Telfort. Ik help je graag op weg met jouw gegevens, zodat je weer in Mijn Telfort kan. Ik stuur je jouw gebruikersnaam toe in een privébericht, als je daarmee inlogt kan je weer bij jouw gegevens. Ik hoor hier graag of het is gelukt.

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort  Ik heb hetzelfde probleem als dbbijl. Kan je mij ook helpen? 

Alvast bedankt.

Reputatie 8
Badge +11

@rvst Ja natuurlijk! Ik heb je gegevens erbij gepakt. Ik stuur je jouw gebruikersnaam voor Mijn Telfort toe in een privébericht. Als je daarmee inlogt op Mijn Telfort en daarna het wachtwoord van je e-mailadres opnieuw instelt, moet alles goed gaan. Laat je weten of het allemaal is gelukt?

Reputatie 1

Bagger….

Ik heb mijn WW aangepast in mijn.telfort.nl en wil ook verbinding maken met pop3.ision.nl maar wat ik daar ook invul als wachtwoord, het werkt niet.
Grappige is dat ik met vorig WW gewoon nog kan inloggen in mijn telfort… huh??

(outlook 2010 en heb SSL (poort 995) aan staan ook).

Mijn WW voor de @ision.nl webmail pakt die niet en ook niet het WW voor mijn.telfort.nl en nu ?

Hallo Alexandra,
ondertussen kan ik (@yvv) inloggen op telfort
alles aldaar aangepast, daarna met thunderbird (imap) aan de slag gegaan.
Ongeveer alle combinaties geprobeerd:
imap.kpnmail.nl of imap.telfortglasvezel.nl of imap.telfort.nl
poort 993
in thunderbird moet je kiezen tussen: STARTTLS OF TLS/SSL
authenticatie: normaal wachtwoord

probleem zit hem waarschijnlijk in de gebruikersnaam.
Op jullie pagina met instellen van je email wordt overal je telfort-email adres genoemd als gebruikersnaam, echter die heb ik niet. Helaas zie ik op deze pagina nergens specifieke informatie mbt thunderbird.
Dus in mijn geval geprobeerd: ...@knoware.nl, ….@ision.nl, …..@concepts.nl, maar met geen van allen lukt het om email op te halen. Ook met mijn telfort account @telfort.nl (……...@telfort.nl) lukt het ook niet.
Krijg soms wel een foutmelding: Er is een fout opgetreden bij de POP3-mailserver. Mailserver imap.telfort.nl antwoordde:......................... maar hier staat verder niets, dat helpt mij dus helaas ook niet. Ik heb wel imap gebruikt, geen idee waarom in de foutmelding 'de pop3-mailserver' staat. Waarschijnlijk standaard TB antwoord.

Nu ben ik langzaam maar zeker een beetje uitgeput voor wat betreft ideeën.
Kun jij mij verder helpen ?
gr
Yves

Reputatie 8
Badge +11

Hi @loquitos, dat klopt. Het wachtwoord voor Mijn Telfort en het wachtwoord voor je e-mailadres zijn niet aan elkaar gekoppeld, dus dit kunnen verschillende wachtwoorden zijn. Je hebt een wachtwoord voor Mijn Telfort, en je hebt een wachtwoord voor je e-mail. 

Gaat het inloggen op Mijn Telfort wel goed? Ik raad je aan om daar te beginnen, en om daarna het wachtwoord voor je e-mailadres opnieuw in te stellen in Mijn Telfort. Vervolgens hoef je in je e-mailinstellingen alleen je volledige gebruikersnaam van jouw e-mailadres in te stellen, dus met @ision.nl erachter, en je nieuwe wachtwoord. 

Verder geldt dat je gewoon de ision e-mailinstellingen kan blijven gebruiken. Dus pop3.ision.nl voor inkomende mail en smtp.ision.nl voor uitgaand, deze hoef je niet aan te passen.

@yvv Hi Yves. Goed dat het inloggen op Mijn Telfort lukt. Ik lees dat je van alles hebt geprobeerd, is het uiteindelijk toch gelukt? Ik zie dat je een @telfort.nl mailbox hebt, met daaronder jouw Ision en Knoware e-mailadressen. Als het goed is zie je dit ook in Mijn Telfort, als je je e-mailadressen bekijkt. 

Ik raad je aan om de @telfort.nl e-mailinstellingen te gebruiken. Ook de gebruikersnaam mag je aanvullen met @telfort.nl. Als e-mailadres kan je natuurlijk het Ision of Knoware adres instellen. Kan je het op deze manier voor me proberen en laat je weten of het is gelukt?

Reputatie 1

Hi @loquitos, dat klopt. Het wachtwoord voor Mijn Telfort en het wachtwoord voor je e-mailadres zijn niet aan elkaar gekoppeld, dus dit kunnen verschillende wachtwoorden zijn. Je hebt een wachtwoord voor Mijn Telfort, en je hebt een wachtwoord voor je e-mail. 

Gaat het inloggen op Mijn Telfort wel goed? Ik raad je aan om daar te beginnen, en om daarna het wachtwoord voor je e-mailadres opnieuw in te stellen in Mijn Telfort. Vervolgens hoef je in je e-mailinstellingen alleen je volledige gebruikersnaam van jouw e-mailadres in te stellen, dus met @ision.nl erachter, en je nieuwe wachtwoord. 

Verder geldt dat je gewoon de ision e-mailinstellingen kan blijven gebruiken. Dus pop3.ision.nl voor inkomende mail en smtp.ision.nl voor uitgaand, deze hoef je niet aan te passen.

Ja. ik kan inloggen in mijn telfort en na veel omzwervingen kom ik inderdaad achter dat het ww voor mijn telfort en webmail geen relatie hebben.. Erg omslachtig. Ik kan nu wel in webmail maar zal later moeten testen of ik met mijn (verouderde) Outlook 2010 mijn mail kan ophalen.
Bedankt..
(overigens best slechte handleidingen en communicatie hieromtrent en zelfs voor mij als IT pro zoeken naar een speld in een hooiberg)

Reputatie 8
Badge +11

@loquitos Jammer om te horen, dank voor de feedback. Ik hoor graag hoe het is afgelopen en natuurlijk ook als je vragen hebt.

Hallo Alexandra,

ondertussen heb ik binnen Thunderbird de email ook weer aan de praat.
Ik las ergens dat je ook je 'oude’ pop3.ision.nl kon gebruiken en dat werkte.
Jammer is wel dat ik imap niet aan de praat krijg. Wat ik ook probeer (binnen Thunderbird), of deze kan helemaal niets, of ik krijg een melding: Mailserver imap.telfort.nl antwoordde: of een hele lange wachtperiode en geen resultaat.
Op mijn Iphone werkt het wel. Dus ergens binnen Thunderbird moet iets ingesteld worden dat ik nog niet ontdekt heb. Hebben jullie geen instellingsoverzicht, zoals jullie het ook voor Outlook, MSmail e.a. gemaakt hebben?
Op allerhande sites gezocht naar problemen van Thunderbird met Telfort, echter het is bijna 99% een SMTP probleem.
Ik las wel (ergens) dat: Telfort IMAP instellen kan alleen als je een e-mailadres hebt die eindigt op: @telfort.nl, @tiscali.nl, xmsnet.nl of @12move.nl . Kan dat het probleem zijn ?
Graag wil ik van mijn pop  email af.

gr

Yves

Reputatie 1

Dank voor de hulp @Alexandra - Telfort . Volgens mij heb ik alles weer aan de praat!

Reputatie 8
Badge +11

@rvst Super, fijn om te horen!

@yvv Fijn dat het in ieder geval werkt via Pop3! Ik kan me wel voorstellen dat je liever IMAP gaat gebruiken. Deze week zijn alle mailboxen op de achtergrond overgezet en vernieuwd. Daarom moet je nu de Telfort IMAP instellingen kunnen gebruiken. Ik raad je aan om het account helemaal opnieuw in te stellen, en dan die instellingen te gebruiken. Laat je weten wat het resultaat daarvan is?

Reputatie 1

@Alexandra - Telfortdank voor je hulp. Na het door jullie opzetten van een nieuw Telfort account kan ik ook mijn Ision/knoware adres weer beheren, @ision aliassen aanmaken/verwijderen en het wachtwoord instellen.

Gek genoeg stond er wel al bij ‘huidig wachtwoord’ in plain text een wachtwoord getoond dat al decennia in onbruik is. Dus waar dat wachtwoord bij mijn nieuwe account nu vandaan is gekomen..?

EDIT: ik zie het al, het wachtwoord kwam uit de browser’s password manager en was kennelijk ooit eerder op een .telfort.nl site gebruikt.

Reageer