beantwoord

Overstappen glasvezel alles in 1 met digitenne

• 17 november 2019
  • 7 reacties
  • 175 keer bekeken

Beste Telfort,

Momenteel heb ik een alles in 1 contract incl. gratis digitenne.

Nu heb ik een email ontvangen met de aanbieding kostenloos en zonder aanpassingen van het abonnement 

Hieronder de omschrijving uit de Email :

Zet uw abonnement gratis over op glasvezel

Goed nieuws! Op uw adres is ook glasvezel internet van Telfort beschikbaar. En omdat u al internet van Telfort heeft, kunt u zonder extra kosten uw abonnement aanpassen in Mijn Telfort. We zetten u dan over op het glasvezelnetwerk. Uw huidige abonnement en maandbedrag blijven gewoon hetzelfde.

Deze aanbieding hebben jullie in het verleden ook verstuurd echter toen kwam digitenne buiten het abonnement te vallen, dus extra kosten.

Ook als ik inlog en de overstap zou willen maken kan ik alleen kiezen naar glasvezel en deze is € 45 p/m ipv het huidige bedrag van € 46 p/m

Ook zie ik daar niets over digitenne terug.

Mijn vraag :

Zit en blijft digitenne binnen het abonnement bij dezelfde kosten zoals jullie aangeven ?

( binnen mijn telfort kan ik dit niet terug vinden )

En hoe ( via welke link ) kan ik mij aanmelden als het abonnement en kosten gelijk blijven.

Alvast bedankt

Michel

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 19 november 2019, 15:16

Hoi @Michel C,  welkom op het Forum. 

Je kan over na Glasvezel en dat alles voor dezelfde prijs. Dit kan via Mijn Telfort. Je zat helemaal goed. Deze is inderdaad een euro goedkoper. Digitenne blijft hierbij gewoon behouden. Dus dat komt ook helemaal goed. Je kunt het gewoon in werking zetten. Digitenne vervalt niet omdat dat een KPN product is. Bij de wijziging naar glasvezel blijft daar alles zo staan als het nu is. Daar veranderd niks. Alleen jouw Telfort Thuis abonnement wordt omgezet naar Glasvezel. 

Wanneer je gaat verhuizen wordt het een ander verhaal. Ga je verhuizen naar een ander adres waar glasvezel ligt, dan vervalt Digitenne wel. 

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Digitenne raak je kwijt als je kiest voor glasvezel

Iets uitgebreider, in tegenstelling tot KPN maakt Telfort nog wel onderscheid, omdat bij glasvezel tot 5 tv ontvangers mogelijk zijn, vervalt het Digitenne kastje dit betekent dat waar het digitenne kastje stond een utp kabel vanuit de Experiabox moet komen of adapters via het stroomnet.

Beste Telfort,

Momenteel heb ik een alles in 1 contract incl. gratis digitenne.

Nu heb ik een email ontvangen met de aanbieding kostenloos en zonder aanpassingen van het abonnement 

Hieronder de omschrijving uit de Email :

Zet uw abonnement gratis over op glasvezel

Goed nieuws! Op uw adres is ook glasvezel internet van Telfort beschikbaar. En omdat u al internet van Telfort heeft, kunt u zonder extra kosten uw abonnement aanpassen in Mijn Telfort. We zetten u dan over op het glasvezelnetwerk. Uw huidige abonnement en maandbedrag blijven gewoon hetzelfde.

Deze aanbieding hebben jullie in het verleden ook verstuurd echter toen kwam digitenne buiten het abonnement te vallen, dus extra kosten.

Ook als ik inlog en de overstap zou willen maken kan ik alleen kiezen naar glasvezel en deze is € 45 p/m ipv het huidige bedrag van € 46 p/m

Ook zie ik daar niets over digitenne terug.

Mijn vraag :

Zit en blijft digitenne binnen het abonnement bij dezelfde kosten zoals jullie aangeven ?

( binnen mijn telfort kan ik dit niet terug vinden )

En hoe ( via welke link ) kan ik mij aanmelden als het abonnement en kosten gelijk blijven.

Alvast bedankt

Michel

Aanvulling,

Ben al weer een stapje verder, onderstaande op de site van Telfort gevonden :

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/overstappen-naar-glasvezel.htm

Het verschil voor jou

Met glasvezel krijg je sneller en stabieler internet. Daardoor kijk je op Netflix met gemak een film in hogere kwaliteit of je downloadt even snel de vakantiefoto's die je hebt ontvangen van vrienden.

Hieronder hebben we op een rijtje gezet wat er allemaal hetzelfde blijft en wat er verandert als je overstapt naar glasvezel van Telfort.

Wat blijft er hetzelfde?

Als je overstapt naar glasvezel, behoud je gewoon je:

• Interactieve TV, gemaakte opnames en zenderpakketten
  • CombiVoordeel
  • Digitenne
  • Vast telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Inloggegevens voor Mijn Telfort
  • Telfort Veilig

Wat verandert er?

Houd rekening met volgende veranderingen als je glasvezel kiest:

• Sommige alarmsystemen werken niet in combinatie glasvezel

Maar nog de link gevonden om dit mogelijk te maken…...

Vreemd dat daar Digitenne wel wordt genoemd dat is mogelijk een fout,aan de andere kant de eerste ontvanger is inbegrepen waarbij het niet zou mogen uitmaken welke dit is. 

Is het digitenne kastje op dit moment de enige methode waarmee tv wordt gekeken?

Uit de informatie valt op te maken dat er niks mag veranderen ook niet voor het Digitenne kastje geen extra kosten dus.

Je zou wel zelf in je Mijn Telfort omgeving moeten aangeven dat je een glasvezel verbinding wil. En daar zal het fout gaan het computer systeem zal dit als een nieuwe aanvraag zien daarom ook de andere prijs.

Beste Galdor

Ik kijk momenteel via internet ( 1 ontvanger ) en via digitenne ( 2 ontvangers ) 

Zoals ze aangegeven veranderd alleen het medium waarmee ik ben aangesloten op internet.

De rest blijft zoals het nu is, aldus de website. .

De vorige pogingen om iedereen op het glas te krijgen stond niet expliciet vermeld dat alles gelijk bleef en dus ook digitenne niet vernoemd.

De vraag staat ook uit bij Telfort.

Ik wacht gewoon geduldig af….

Reputatie 8
Badge +18

Las op het KPN forum dat digitenne wel mogelijk is naast glasvezel maar dat je dan voor iedere digitenne ontvanger 5 euro moet dokken

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Michel C,  welkom op het Forum. 

Je kan over na Glasvezel en dat alles voor dezelfde prijs. Dit kan via Mijn Telfort. Je zat helemaal goed. Deze is inderdaad een euro goedkoper. Digitenne blijft hierbij gewoon behouden. Dus dat komt ook helemaal goed. Je kunt het gewoon in werking zetten. Digitenne vervalt niet omdat dat een KPN product is. Bij de wijziging naar glasvezel blijft daar alles zo staan als het nu is. Daar veranderd niks. Alleen jouw Telfort Thuis abonnement wordt omgezet naar Glasvezel. 

Wanneer je gaat verhuizen wordt het een ander verhaal. Ga je verhuizen naar een ander adres waar glasvezel ligt, dan vervalt Digitenne wel. 

Reageer