beantwoord

Opzeggen en correcte opzegdatum

• 25 januari 2018
  • 9 reacties
  • 353 keer bekeken

• Starter
  • 16 reacties
Goedemiddag,

Ik heb zojuist via een andere provider voor een overstapservice gekozen en kreeg de volgende reactie van Telfort.

'Beste heer,
Wij hebben een overstapverzoek ontvangen van een andere internetprovider. Uw overstapdatum staat gepland op 29 april 2017.
Wat kunt u verwachten?
1. Op 29 april 2017 wordt uw abonnement stopgezet.
2. Als uw abonnement is stopgezet ontvangt u van ons een bevestiging.
3. In de week daarna ontvangt u uw laatste factuur.
Wilt u bij Telfort blijven?
Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met uw nieuwe internetprovider om uw aanvraag daar te annuleren.
Met vriendelijke groet,
Telfort Klantenservice'

Nu lees ik dat er staat 29 april 2017. Dit was al vorig jaar terwijl we nu in 2018 leven. Wanneer stopt mijn abonnement nu daadwerkelijk? Ik weet dat ik een maand opzegtermijn heb. Graag een reactie met de juiste datum van beëindiging abonnement en wanneer ik afgesloten wordt.

Met vriendelijke groet,

AJR
Klantnummer: 1001041311
icon

Beste antwoord door Stephen 15 februari 2018, 14:29

Hallo AJR, excuses voor het uitblijven van een reactie van mij. Ik zie dat er een bevestigingsbrief over de opzegging naar jou is verstuurd. Heb je deze ook mogen ontvangen?
Omdat je gebruik maakt van een overstap service worden de diensten gewoon beëindigd op de dag dat je overgaat naar de nieuwe provider. Dat is op 8 maart 2018.
Jammer dat andere kabels het probleem niet oplossen. Ik stuur je een nieuw modem op welke je binnen enkel e dagen van ons ontvangt. Ik hoor dan graag van je of de problemen hiermee zijn opgelost?
Bekijk reactie

9 reacties

Hallo AJR, graag gedaan! Ik heb begrepen dat het verzoek nog in behandeling is en in de week van 30 januari de opzegdatum officieel aan jou wordt gecommuniceerd.
Als er al een datum is bepaald door je nieuwe provider dan mag je ervan uit gaan dat wij deze ook aanhouden zodat je niet zonder diensten komt te zitten en de overstap vlekkeloos verloopt.
Mocht je in de week van 30 januari nog geen bericht met opzegdatum hebben ontvangen laat dan een reactie achter in dit topic.

Hallo,

Ik heb helaas nog steeds geen bericht van jullie gehad wat betreft een correcte opzegdatum. Ook merk ik sinds dat ik gekozen heb om over te stappen naar een andere provider, mijn verbinding om de 5 a 10 minuten wegvalt, de hele dag door. Ik heb mijn modem al meerder keren een harde reset gegeven en ook de stroom langer dan 30 seconden er af gehaald, maar helaas blijft het elke dag hetzelfde. Bekabeld en de Wifi vallen beide uit en heb dan gewoon geen internet, er branden dan ook maar 3 lampjes op het modem.
Is hier nog iets aan te doen?

Met vriendelijke groet,
AJR
Logischer wijs afhankelijk van wanneer bij de andere provider de boel moet gaan lopen zou ik van de 7 een 8 maken, maar hier zal een medewerker naar moeten kijken.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo AJR, welkom op het forum! Ik zie dat je contract t/m 29 april 2017 liep dus je bent contractvrij. Ook heb ik begrepen dat er sprake was van een storing en je vandaar dus een foutieve datum van ons hebt doorgekregen. Hierover heb je vanmiddag contact gehad. Is alles nu duidelijk voor jou of kan ik je nog ergens mee van dienst zijn? In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo AJR, excuses voor het uitblijven van een reactie van mij. Ik zie dat er een bevestigingsbrief over de opzegging naar jou is verstuurd. Heb je deze ook mogen ontvangen?
Omdat je gebruik maakt van een overstap service worden de diensten gewoon beëindigd op de dag dat je overgaat naar de nieuwe provider. Dat is op 8 maart 2018.
Jammer dat andere kabels het probleem niet oplossen. Ik stuur je een nieuw modem op welke je binnen enkel e dagen van ons ontvangt. Ik hoor dan graag van je of de problemen hiermee zijn opgelost?
Hallo Stephen, Oke bedankt! Dan wacht ik het rustig af, die bevestiging van de juiste opzegdatum krijg ik dan hopelijk komende week. Mocht ik niets horen dan zal ik hier weer een melding plaatsen. Goed om te horen dat ik waarschijnlijk niet zonder diensten kom te zitten en dat de overstap op elkaar gaat aansluiten.
Ten eerste bedankt voor de snelle reactie. Graag zou ik willen weten op welke datum het abonnement daadwerkelijk wordt stopgezet? Ik heb namelijk bij de nieuwe provider een ingangsdatum van 8 maart 2018 en wil natuurlijk niet zonder internet en tv komen te zitten. Sluit dit aan met de dag dat jullie de diensten uitschakelen? Hoor het graag.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo AJR, graag gedaan! Ik heb begrepen dat het verzoek nog in behandeling is en in de week van 30 januari de opzegdatum officieel aan jou wordt gecommuniceerd.
Als er al een datum is bepaald door je nieuwe provider dan mag je ervan uit gaan dat wij deze ook aanhouden zodat je niet zonder diensten komt te zitten en de overstap vlekkeloos verloopt.
Mocht je in de week van 30 januari nog geen bericht met opzegdatum hebben ontvangen laat dan een reactie achter in dit topic.
Hallo Stephen,
Ik heb het IS/RA punt gecontroleerd en ziet er prima uit! Ook heb ik andere kabels geprobeerd maar helaas het blijft een ellende met de verbinding. Deze ochtend is de verbinding in het afgelopen uur alweer 4x weggevallen. Tv kijken is ook een drama, het hapert en krijg vaak de melding zending niet beschikbaar en dat ik even naar een andere zender moet schakelen. Wifi en bekabeld werken dan beide niet. Het lijkt erop dat het modem zijn beste tijd heeft gehad. Elke keer als de verbinding wegvalt dan branden er 3 groene lampjes en na een tijdje weer alle lampjes. Het is net of het modem zichzelf steeds opnieuw opstart.
Is er trouwens al iets bekend over de opzegdatum?
Hoor het graag.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo AJR, wat vervelend dat je nog geen opzegdatum hebt ontvangen en dat de diensten steeds uitvallen.
Ik heb zojuist de retentie afdeling gemaild hierover. Ik verwacht dat ik morgen of maandag een terugkoppeling hierover ontvang zodat ik je de opzegdatum kenbaar kan maken.
Volgens het systeem is je verbinding prima in orde. Kun je ook de DSL-kabel (kabel tussen modem en IS/RA punt) vervangen en het IS/RA punt controleren op roest en oxidatie?
Ik hoor graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.

Reageer