Onacceptabele eenzijdige prijsverhoging bij omzetting contract Alles in 1 Glasvezel Extra

• 4 juni 2019
  • 11 reacties
  • 282 keer bekeken

Reputatie 1
Ruim 20 jaar ben ik klant van Telfort. In 2014 wijzigde ik het contract in Alles in 1 Extra inclusief opname mogelijkheid (Amino HDD recorder) en Onbeperkt bellen naar Buitenland. Hiervoor betaal ik € 62,50.
Telfort besluit dit jaar het netwerk te vernieuwen. Dat kan ik me voorstellen. Na lezing van hun brief dd. 29-05-2019 nam ik vandaag contact op met Telfort. In het kort komt het op het volgende neer. Voor het bellen naar buitenland moet ik nu € 5 extra betalen (!!) Voor de opnamefaciliteit moet ik € 5 extra betalen (!!). Dit betekent dus dat het maandbedrag zou stijgen van € 62,50 naar € 72,50. Ik vertelde dat ik hiermee niet akkoord ga. De alinea "extra voordeel voor u" is een sigaar uit eigen doos. Immers, Ik had al 'onbeperkt bellen' en tevens 'opname-optie' (hdd). Ik deelde mee dat ik mijn contract ongewijzigd wil voortzetten voor dezelfde prijs. Immers, Telfort zelf wijzigt eenzijdig het contract. Tot mijn stomme verbazing weigert Telfort elke medewerking. Ik weet uit goede bronnen dat er wel degelijk een commerciele beslissing kan worden gemaakt voor o.a. trouwe klanten. Ik kon hoog en laag springen maar volgens de medewerker was dit volstrekt onbespreekbaar. Ik ben uitermate teleurgesteld over deze gang van zaken. Het is vooral het niet willen meedenken naar een oplossing en de getoonde starheid en botheid.
Ik ga er nog steeds vanuit dat Telfort voor mij een passende oplossing heeft en wacht hun reaktie af. Tevens ben ik benieuwd of andere klanten van Telfort dezelfde ervaring hebben.

11 reacties

Reputatie 8
Badge +8
Hallo @Pedro58 ,
wacht even de reactie van een moderator af, die kan kijken wat nog kan en mag in jouw situatie.
Reputatie 1
Oke, ik wacht de reaktie af.
Omdat opnemen op hdd niet meer ondersteund wordt zal je niet onder de € 5,00 voor het opnemen in de cloud uitkomen vrees ik. De ondersteuning op de A540 is al veel eerder gestopt wat dat aan gaat heb je 'geluk' gehad dat deze het niet eerder heeft begeven anders kreeg je de A140 en had je eerder moeten gaan betalen voor het opnemen.

Het bellen naar het Buitenland dat zou al een apart betaalde optie moeten zijn ook bij de oude propositie staat dit niet apart vermeld op de factuur?

Zoals JanD al schreef is het verder aan een Telfort medewerker dit is wat ik als oud gebruiker van datzelfde systeem erover kan melden.

De beslissing bevoegdheid wat betreft aanbiedingen voor trouwe of anders gezegd bestaande klanten hebben de moderators niet.
Reputatie 1
In 2014 ontving ik een email van Telfort dat buitenland bellen zonder kosten werd opgenomen in het produkt Onbeperkt Bellen. Dit heb ik dus zwart op wit staan. Wat mij het meest stoort is dat Telfort eenzijdig haar netwerk opwaardeert. En hiermee de samenstelling en prijs binnen de bestaande contracten niet respecteert. Telfort suggereert dit wel maar geeft mij i.c. een sigaar uit eigen doos wat zij een 'kadootje' noemen vanwege de aanpassingen. Wat ik ook mis is de bereidheid om vaste, trouwe klanten aan boord te houden. In de gevoerde gesprekken ontbrak de empathie en meedenken in oplossingen volledig. Ik vind dit echt onbegrijpelijk. Ik heb een klacht ingediend en vertrouw erop dat Telfort met een passende oplossing komt als een van de grootste providers van Nederland (KPN).
Er wordt niks opgewaardeerd je wordt overgezet naar een ander al jaren in gebruik zijnde systeem.
Dat buitenland deel zou dan op dit moment geen hogere kosten tot gevolg mogen hebben mede omdat je een 1 op 1 omzetting wil.

Het product het abonnement wat je nu hebt kan niet meer geleverd worden, deze is sinds 2015/2016 al niet meer leverbaar. Nu gelden andere voorwaarden en pakket samenstellingen waar je uiteraard niet zelf voor kiest.

De moderatoren zullen nu genoeg info hebben staan je postcode en huisnummer in je profiel onder extra informatie dan kunnen ze de benodigde info makkelijker terugvinden.
Reputatie 1
Dat is ook zo wat je stelt en concludeert. Ik ga ervan uit dat Telfort met een passende oplossing komt. Ze hebben al mijn gegevens inderdaad. Bedankt voor het meedenken.
1 laatste vraag dan wel opmerking klopt het dat je nu 100/100Mb hebt wat snelheid betreft gebaseerd op het bedrag wat je noemt?

Succes met de verdere afhandeling.
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @Pedro58, je hebt zelf natuurlijk niet gevraagd om deze wijziging. Ik begrijp dat je ook nog voor een nieuw pakket moet kiezen als je over gaat op de nieuwe glasvezelverbinding. Ik snap dat je dan niet blij wordt van deze wijziging, zeker als je er qua kosten op achteruit gaat. Ik lees ook dat je teleurgesteld bent over de manier waarop je te woord gestaan bent. Het spijt me dat te horen, want dat is niet de bedoeling. Ondanks de opties die er (wel of niet) zijn, vind ik dat empathie wel op zijn plaats is in zo'n situatie.

Ik zou je zelf graag andere mogelijkheden geven, maar die heb ik helaas niet. Je kunt je hierover het beste laten terugbellen, om alle opties door te nemen. Als iemand het kan, dan zijn deze collega's het 🙂 Zij doen hun best om een goede oplossing voor je te vinden. Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten.
Reputatie 1
Dag Alexandra, uiteraard graag wil ik teruggebeld worden door een van je collega's om de mogelijkheden te bespreken. Mijn telefoon nr. is bekend bij Telfort. Het Webcareteam van Telfort weet ook van de hoed en de rand. Het maakt me niet uit wie terugbelt, als ik maar word teruggebeld en dat we samen een passende oplossing vinden. Dat moet wel lukken, toch? gr. Peter Faber.
Je hebt het vast al gedaan echter op basis van je reactie het volgende.
Het was de bedoeling dat op die hyperlink klikte en daar je nummer achter laat.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/opzeggen-2/terugbellen-bij-opzeggen-telfort-thuis.htm
Reputatie 8
Badge +10
Hoi @Pedro58, snap ik, en dat lijkt me zeker mogelijk 🙂 Heb je je telefoonnummer nog ingevuld op de pagina, zoals Galdor ook tipte? Ik hoop dat 't snel geregeld is en mijn collega's je alsnog een goede optie aanbieden.

Reageer