beantwoord

Nummerbehoud - Is mijn inlognaam nou straks ook anders ?

• 25 november 2017
  • 3 reacties
  • 67 keer bekeken

Ik porteer een nummer naar Telfort ( een bestaand abonnement ).
Om bij Telfort in te loggen, is mijn gebruikersnaam NU het telefoonnummer van het bestaande Telfort abonnement, dat werkt allemaal gewoon...
Zodra straks mijn nummer naar het bestaande Telfort abonnement geporteerd is, wat is dan mijn gebruikersnaam ?

En... het bestaande nummer van Telfort is nu doorgeschakeld naar een ander nummer, als de portering geslaagd is, is dan die doorschakeling nog steeds actief of moet ik die opnieuw instellen ?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 25 november 2017, 15:27

Hoi Danniet, welkom op het forum en bedankt voor het aanmaken van een topic!

Na het nummerbehoud is inderdaad je nieuwe 06-nummer je gebruikersnaam. Op basis van het 06-nummer herkent Mijn Telfort welke gegevens er opgevraagd worden. Wat betreft de doorschakeling zal je na het nummerbehoud nog wel de doorschakeling moeten verwijderen. De doorschakeling wordt namelijk niet door het nummerbehoud opgeheven. Hopelijk weet je hiermee voldoende.
Bekijk reactie

3 reacties

Is het bestaande Telfort abonnement een nummer die je al had of een tijdelijk nummer van de toegestuurde sim bij aanvraag van overstap?

Of moet het nummer wat je wil porteren het lopende Telfort nummer gaan vervangen?
Zover ik het kan zeggen zal het geporteerde nummer je nieuwe inlognaam voor mijn telfort zijn.

Dat van die doorschakeling is me onduidelijk is dat geschakeld naar het nummer wat geporteerd moet worden of nog weer een ander nummer, ik zou ervan uitgaan dat je dit opnieuw moet instellen.

Ps als het huidige nummer van Telfort een tijdelijk nummer is maar wel in gebruik houd dan wel rekening met extra buitenbundel kosten.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Danniet, welkom op het forum en bedankt voor het aanmaken van een topic!

Na het nummerbehoud is inderdaad je nieuwe 06-nummer je gebruikersnaam. Op basis van het 06-nummer herkent Mijn Telfort welke gegevens er opgevraagd worden. Wat betreft de doorschakeling zal je na het nummerbehoud nog wel de doorschakeling moeten verwijderen. De doorschakeling wordt namelijk niet door het nummerbehoud opgeheven. Hopelijk weet je hiermee voldoende.
Het is een bestaand abonnement maar dat nummer gaat dus nu verdwijnen en daar wordt mijn andere nummer heen geporteerd.
Allebei de nummers ( het telfort nummer en het te porteren nummer ) staan naar hetzelfde nummer doorgeschakeld. Het is mij al eerder overkomen dat bij het porteren van het nummer alle instellingen ( dus ook het doorschakelen ) verwijderd werden. Vandaar de vraag.
Maar het is mij geheel duidelijk, bedankt voor de informatie Galdor68 en Wieger !

Reageer