Nummerbehoud aanvragen lukt niet

• 1 december 2017
  • 83 reacties
  • 1302 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Ik heb een simkaart prepiad van Telfort en een nieuwe simkaart Telfort met abonnement. Via Mijn Telfort wil ik het prepaid nummer overzetten/behouden naar mijn nieuwe simkaart, maar is afgwezen, omdat er al een aanvraag nummerhoud via een andere provider is gedaan.
Deze aanvraag door de andere provider is geannuleerd. Echter bij Telfort kom ik er niet door.

Wordt er een beetje moe van... Hoe los ik dit op?

83 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo renmen, welkom op het forum! Wat vervelend dat het niet lukt om nummerbehoud aan te vragen. Kun je mij het 06-nummer en simkaartnummer van je prepaid simkaart kenbaar maken via een privébericht? Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor de gegevens renmen! Ik heb zojuist je prepaid nummer overgezet naar je abonnement. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Fijn weekend!
Reputatie 1
Bedankt! Ik ga eens kijken . Heb nog een vraag over inloggen in Mijn Telfort. Inlog was met het tijdelijke nummer dat bij het abbo hoorde. Moet ik nu inloggen met het prepaidnummer of moet ik een nieuwe Mijn Telfort account aanmaken met het , oude, prepaidnummer.

Alvast bedankt voor je reactie en een goed weekend,

Gr, renmen
Reputatie 1
Betse Stephen,

Heb een sms bericht gehad van Telfort dat het nummer prepaid over gezet zou woren naar het abonnement op 1 december 2017. Het is nu 2 december, maar kan geen verandering zien. Volgens mij is de portering niet goed gegaan.

Graag je hulp.

Daarnaasr heb ik op 1 december een gebruikersnaam en wachtwoord via sms van Telfort ontangen, waarbij het wachtwoord uit 1 bijzonder teken bestaat. Dit lijkt me niet goed. Deze combi wordt in ieder gal bij het inloggen niet geaccepteerd.

Ook hierin graag je hulp.

Alvast bedankt voor je reactie,

Groeten,

renmen
Reputatie 8
Badge +16
Hallo renmen, kun je nogmaals kijken? Ik zie dat het nummer namelijk is overgezet. Indien het niet lukt om in te loggen dan kun je een nieuw wachtwoord aanvragen via SMS of e-mail. Laat je even weten of het lukt?
Reputatie 1
Dag Stephen,

Heb nogmaals gekeken. Helaas. Het is nu 3 december en alles is nog steeds bij het oude...

Mijn te behouden nummer is nog steeds gekoppel aan de oude simkaart. De nieuwe simkaart is nog steeds niet gekoppeld aan het te behouden nummer.

Neem aan dat het nieuwe simkaartnummer bij juliie bekend is? in het eerder verstuurde persoonlijk bericht ging het alleen om het te bouden telfoonnummer en oude, te vervallen, simkaartnummer.

Ik hoor graag van je.

Groeten, renmen
Reputatie 8
Badge +16
Hallo renmen, ik heb het even nagevraagd. Het klopt inderdaad dat het overzetten van je nummer toch niet is uitgevoerd. Wij zijn namelijk overgestapt op een nieuw systeem waardoor het technisch nog niet mogelijk is om het nummer over te zetten ondanks wij deze stap wel kunnen uitvoeren. In de tussentijd zul je dan voorlopig nog even gebruik moeten maken van je oude simkaart en het tijdelijke nummer. Zodra het weer mogelijk wordt om nummers over te zetten neem ik contact met jou op. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Dank voor je reactie. Jammer. Ik hoor graag van je als het zover is.

Groet, renmen
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je begrip!
Reputatie 1
Dag Stephen,

Kun je aangeven hoelang het duurt voordat jullie mijn te behouden nummer over zetten naar mijn nieuwe simkaart, want het is wel heel jammer dat ik mijn nieuwe smartphone niet met mijn telefoonnummer kan gebruiken.

Graag hoor ik van je,

Groeten,
renmen
Reputatie 8
Badge +16
Hallo renmen, helaas is dit nog niet bekend. We zijn hard bezig om te werken aan de oplossing. Graag wil ik je verzoeken om nog even geduld te hebben.
Reputatie 8
Badge +16
Beste renmen, ik verwacht morgen een update te ontvangen over de status van nummerbehoud. Zodra ik meer weet breng ik je op de hoogte.
Reputatie 1
Ha Stephen,

Dank voor jouw bericht. Ik hoor het graag. Wil nu eindelijk wel eens mijn nummer op mijn nieuwe simkaart hebben......

Gr, renmen
Reputatie 8
Badge +16
Hallo renmen, helaas is het nog steeds niet mogelijk om je nummer over te zetten naar de nieuwe simkaart. We zijn nog bezig om een tijdelijke oplossing hiervoor te vinden. Ik neem contact met jou op zodra dit zo ver is. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Hoi Stephen,

Dank voor je reactie.

Kan het wellicht via de klantenservice of via een telfortwinkel wel geregeld worden? Ik lees in andere topics hier dat nummerbehoud via een andere weg wel is geregeld.

Ik wacht nu al 4 weken.... nu heb ik niets aan dit abonnement met dit tijdelijke nummer, maar betaal er ondertussen wel maandelijks voor.

Graag hoor ik van je.

Groeten,

renmen
Reputatie 7
Badge +7
Hoi renmen, via andere wegen is het niet ook niet mogelijk om je nummer over te zetten. Er wordt nog steeds gezocht naar een oplossing hiervoor. Die kan ik je nu nog niet aanbieden. 😞
Reputatie 1
Dag Wieger,

Jammer dat Telfort mij geef oplossing kan bieden. Bij deze stel ik dan ook Telfort in gebreke en geef ik in dit geval Telfort nog 14 dagen om mij de oplossing voor dit probleem wel te bieden, anders will ik de overeenkomst ontbinden onder terugbetaling door Telfort van de reeds door mij betaalde aansluitkosten en abonnementskosten.

Graag hoor ik van je,

Met vriendelijke groeten,

renmen
Reputatie 1
Dag Wieger,

Kun je aangeven wat de status is?

Gr,

renmen
Reputatie 8
Badge +16
Hallo renmen, helaas is er nog geen update. Wij zijn nog steeds bezig aan het werken aan een workaround zodat het nummer kan worden overgezet. Helaas is het nog steeds niet bekend wanneer dit het geval is. Ik hou het voor je in de gaten en in de tussentijd kun je mij gerust blijven benaderen voor vragen of opmerkingen. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Dag Stephen,

Naar aanleiding van jouw reactie;

Mijn tijdelijke nummer behorende bij het abonnement, bij jullie bekend, werkt nu ineens niet meer.

Je zult begrijoen dat ik hier niet blij mee ben. Vooralsnog geen nummerbehoud, vind ik al niet kunnen, maar dat het tijdelijk nummer nu ook niet meer werkt daar baal ik stevig van.

Graag hoor ik op korte termijn van je wat hier aan de hand is en de oplossing!

Alvast bedankt voor je reactie,

Groeten,

renmen
Reputatie 8
Badge +16
Hallo renmen, in het systeem zie ik dat het nummer nog gewoon actief is. Doet deze het nog steeds niet? Kun je ook aangeven of je wel verbinding hebt met het netwerk. Zo niet, deze graag even handmatig zoeken en de simkaart testen in een ander toestel. In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 1
Dag Stephen,

Nummer doet het nog steeds niet. Geen verbinding met het netwerk. Ook handmatig niet. Met een andere prepaid simkaart van Telfort doet de verbinding het wel.

Ik ben er wel klaar mee nu. Ik heb nu 2 maanden betaald voor iets dat niet werkt. In een eerder bericht heb ik Telfort in gebrekke gesteld en hoor nu graag van jou wat ik moet doen om het contract te beëindiging en de reeds betaalde kosten terug te krijgen. Heb lang genoeg gewacht dacht ik zo. Als het via de klantenservice moet dan hoor ik dat graag, dan bel ik die wel.

Graag hoor ik van je,

Met nog steeds geduldige groeten,

renmen
Reputatie 8
Badge +16
Hallo renmen, ik kan me heel goed voorstellen dat je er klaar mee bent. Zelf baal ik er ook van dat je nummer nog niet kan worden overgezet.
Ik ga je verzoek intern doorzetten. Je bent nog wel te bereiken op het prepaid nummer dat eindigt op 71? In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 1
Dag Stephen,

Dank. Ben gewoon te bereiken, via sms, op het prepaidnummer dat eindigt op 71. Ik word graag op de hoogte gehouden over de beëindiging van het contract met het 06 nummer dat eindigt op 20.

Mijn contractgegens zijn bij jullie bekend, dus een schriftelijke bevestging van beëindiging door Telfort is ook prima.

Groeten,

renmen
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie. Ik heb je verzoek doorgezet. Mijn collega's nemen binnen twee werkdagen contact met jou op en zullen het een en ander verder met jou bespreken. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.

Reageer