beantwoord

Nieuwe sim-kaarten, Digitenne opzeggen en overstappen naar KPN?

• 19 mei 2020
  • 6 reacties
  • 176 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Vandaag hebben wij contact gehad met KPN over het opzeggen van Digitenne. Aan de telefoon vertelde de medewerker dat mijn ouders en ik nog 2G/3G simkaarten in onze telefoons hebben en dat die de komende maanden vervangen moeten worden door 4G/5G simkaarten. (?!) Mijn moeder snapte het niet zo goed, maar heeft ingestemd met het versturen van die simkaarten (geheel gratis overigens). 

Mijn vraag is: klopt dit? Wij maken alle 3 al een geruime tijd gebruik van 4G op onze telefoons, dus waarom zouden we nieuwe kaarten moeten gaan gebruiken? 

Daarnaast probeerde de medewerker ons te laten overstappen naar KPN, want daar zou je de eerste 6 maanden tegen een lager tarief gebruik kunnen maken van internet, televisie en telefoon. Ik dacht zelf juist dat als je nog bij Telfort zit je het beste gewoon niks kan doen in plaats van nu overstappen naar KPN. Weet iemand hier meer over? 

Alvast bedankt!

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 20 mei 2020, 08:10

Hoi @timdekkers96, dat zijn veel vragen tegelijkertijd :slight_smile:  Ik ga ze allemaal voor je proberen te beantwoorden.

Vandaag hebben wij contact gehad met KPN over het opzeggen van Digitenne. Aan de telefoon vertelde de medewerker dat mijn ouders en ik nog 2G/3G simkaarten in onze telefoons hebben en dat die de komende maanden vervangen moeten worden door 4G/5G simkaarten. (?!) Mijn moeder snapte het niet zo goed, maar heeft ingestemd met het versturen van die simkaarten (geheel gratis overigens). 

Mijn vraag is: klopt dit? Wij maken alle 3 al een geruime tijd gebruik van 4G op onze telefoons, dus waarom zouden we nieuwe kaarten moeten gaan gebruiken? 

Er zijn inderdaad nog oudere Telfort sim-kaarten (die alleen 2G/3G ondersteunen) in omloop, die zullen nog vervangen worden of inmiddels vervangen zijn. Maar als je al 4G gebruikt moet jouw sim-kaart dat al wel ondersteunen, anders zou dat nu niet werken. Een nieuwe sim-kaart kan verder geen kwaad, ook als je kaart al 4G ondersteund kan je met een nieuwe een verbetering merken. De ontwikkeling van de kaartjes blijft altijd doorgaan.

Daarnaast probeerde de medewerker ons te laten overstappen naar KPN, want daar zou je de eerste 6 maanden tegen een lager tarief gebruik kunnen maken van internet, televisie en telefoon. Ik dacht zelf juist dat als je nog bij Telfort zit je het beste gewoon niks kan doen in plaats van nu overstappen naar KPN. Weet iemand hier meer over? 

Wat het beste is, kan je het alleen zelf beslissen :slight_smile: Er zitten verschillen tussen KPN pakketten en onze pakketten, het kan zijn dat het pakket bij een van beide beter bij jouw wensen aansluit. Wat voor veel mensen wel belangrijk is, is het Telfort e-mailadres. Als je nu zelf overstapt naar KPN is die weg. Als je wacht tot alle pakketten door ons worden overgezet blijft het e-mailadres in de lucht. 

Als het je vooral om het maandbedrag is te doen, kan je je met de link die jimny al noemde terug laten bellen, een collega kan dan met je meekijken naar de mogelijkheden voor jouw Telfort Thuispakket.

Bekijk reactie

6 reacties

Gewoon een verkoop babbeltje.

Ja als je overstapt zal je mogelijk nieuwe klanten korting krijgen, daar heb je een jaar plezier van meer niet klanten die nu telfort combivoordeel hebben verliezen vrij veel voordelen waar de KPN Hussel voordelen niet tegen opwegen.

Kpn gaat ergens in 2022 3 G uitschakelen 2G zal blijven je hebt nu Telfort sims die gewoon 4G geschikt zijn en 5G is leuk maar zonder een geschikte telefoon  heb je er niet veel aan, niet dat het verkeerd is hoor maar noodzakelijk stel ik mijn vraagtekens bij dat mag een moderator nader toelichten.

Reputatie 8
Badge +18

Als je op dit moment nog Telfort thuis hebt en dit abonnement verlengbaar is zou je eens kunnen bellen met de klantenservice of je terug laten bellen door Telfort zie link om je Telfort thuis te verlengen en wellicht krijg je nog een mooie korting

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/opzeggen-2/terugbellen-bij-opzeggen-telfort-thuis.htm

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @timdekkers96, dat zijn veel vragen tegelijkertijd :slight_smile:  Ik ga ze allemaal voor je proberen te beantwoorden.

Er zijn inderdaad nog oudere Telfort sim-kaarten (die alleen 2G/3G ondersteunen) in omloop, die zullen nog vervangen worden of inmiddels vervangen zijn. Maar als je al 4G gebruikt moet jouw sim-kaart dat al wel ondersteunen, anders zou dat nu niet werken. Een nieuwe sim-kaart kan verder geen kwaad, ook als je kaart al 4G ondersteund kan je met een nieuwe een verbetering merken. De ontwikkeling van de kaartjes blijft altijd doorgaan.

Wat het beste is, kan je het alleen zelf beslissen :slight_smile: Er zitten verschillen tussen KPN pakketten en onze pakketten, het kan zijn dat het pakket bij een van beide beter bij jouw wensen aansluit. Wat voor veel mensen wel belangrijk is, is het Telfort e-mailadres. Als je nu zelf overstapt naar KPN is die weg. Als je wacht tot alle pakketten door ons worden overgezet blijft het e-mailadres in de lucht. 

Als het je vooral om het maandbedrag is te doen, kan je je met de link die jimny al noemde terug laten bellen, een collega kan dan met je meekijken naar de mogelijkheden voor jouw Telfort Thuispakket.

Reputatie 1

Hoi @Jasper - Telfort, @jimny en @Galdor68

Dankjewel voor jullie antwoord! Ik ben weer een heel stuk wijzer. 

Ik heb inmiddels de sim-kaarten binnengekregen. Als het geen kwaad kan om de oude sim-kaart te vervangen wil ik dat best doen. Mijn (nieuwe) vraag is: hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik wil de gegevens die op mijn huidige sim-kaart staan natuurlijk ook op de nieuwe, maar heb geen idee hoe dit ook alweer moest. Ik heb zelf een iPhone 8. 

Ik heb de pakketten vergeleken en ben bij Telfort een stuk voordeliger uit, dus ik ga niet overstappen. 

De enige gegevens van belang op een sim kaart zijn telefoon nummers, als deze daar al op staan.

Wat je kan doen dat kan per telefoon verschillen hoe dit moet is de nummers verplaatsen of kopiéren naar de telefoon zelf.

In Android (10) in de contacten app bij instellingen exporteren naar een vcf bestand.

Voor niet smart telefoons kan je het beste de handleiding raadplegen.

Reputatie 8
Badge +11

Dat hangt er inderdaad vanaf wat er precies op de sim-kaart staat. In veel telefoons die nu op de markt zijn worden contactpersonen en dergelijke opgeslagen in de Cloud, bij jouw iPhone 8 zal dat in iCloud zijn. Wat voor andere gegevens heb je mogelijk op de sim-kaart staan, die je mee wilt nemen?

Reageer