Misleid door Telfort

• 12 juli 2012
  • 3 reacties
  • 2126 keer bekeken

Ik heb voor telfort een abonnement gehad bij Vodafone(zakelijk) en simonly bij Simyo (prive)
Aangezien ik Vodafone erg prijzig vond ben ik overgestapt naar telfort met een erg aantrekkelijk aanbod.
Sim Only abonnement waarbij op de website duidelijk stond, "elk moment je bundel wijzigen" en "elk moment opzegbaar". (hetzelfde dus als simyo daar is het namelijk wel elk moment opzegbaar en elk moment bundel verhogen en verlagen).

Gek genoeg staat dit nu nergens meer op de site.
Toch weet ik zeker dat ik dit een aantal keren heb zitten vergelijken met Simyo want er was grote twijfel waar ik nou mijn abonnement zou nemen, altans alles leek hetzelfde te zijn alleen dat telfort iets goedkoper was.

Goed na het aanvragen bedacht ik me toch dat ik liever i.p.v. 400 minuten 300 minuten had gehad.
Ik heb toen dus gebeld met de telfort klantenservice en als antwoord kreeg ik dat ik mijn bundel niet kon wijzigen,
oke prima dan wil ik graag mijn abonnement toch liever beeindigen maar dit kon ook niet, dat zou me dan maar liefst 130 euro uitkoopsom kosten.

Het blijkt dus dat ik een Jaar aan telfort vast zit, oke ik voel mij nu misleid en ik moet het er maar mee doen.
Nu krijg ik vandaag mijn factuur binnen en tot mijn grote verbazing zit er geen internetbundel bij. Ik moet nu dus 94 euro internetkosten betalen!
Ik weet toch zeker dat ik deze aangevraagd heb. Ik heb mijn contract bekeken en heel stom van mij want het staat er dus niet in, eigen fout dus maar ook de fout van de telfort medewerker die mijn contract heeft opgesteld. In mijn contract staat zelfs nog dat ik internet ontwikkelaar ben dat zou toch een extra hint moeten zijn niet de internetbundel vergeten toe te voegen! Ik heb namelijk in het aanvraag formulier van de website zeker te weten een internetbundel toegevoegd.

Ik vraag me nu erg af of de service van telfort mij toch nog een goede kant kan laten zien en de rekening te laten vervallen en als nog de internetbundel toe te voegen.
Vervelend genoeg heb ik ook niet kunnen zien dat ik internet gebruikte zonder abonnement (storing telfort website) elke keer kreeg ik de pagina van telfort dat de pagina niet gevonden was, nee geen 404, een telfort pagina

Er zijn voor mij twee opties:

1) Telfort geeft mij nu goede service en ziet in dat dit een fout is geweest en gaat ervoor zorgen dat ik als nog goed geholpen wordt en mijn vertrouwen in telfort weet terug te geven.

2) De principe kwestie. Ik betaal gewoon die 130 euro en ik ga naar een andere provider die wel goede service geeft en mensen niet misleid.

3 reacties

Ik vrees voor je dat het dan 130 en 94 wordt die vergat je te tellen
Ik vrees voor je dat het dan 130 en 94 wordt die vergat je te tellen

Die 94 was ik niet vergeten, die moet ik hoe dan ook betalen als ik weg ga bij telfort.
Maar aan jou reactie te zien zie ik gelijk hoe ook jij telfort kent.
Ik hoop als nog op een positief contact morgen.
Ook al vrees ik ook het ergste inderdaad.
Badge +1
 Misschien een tip om vooral op sites die blijkbaar een windvaantje gedrag vertonen,
met Win2PDF een copy van de betreffende site temaken, zo kan je de verschillende
zaken aantonen.
Ik maak  zelf veelvuldig  gebruik van (win2pdf).

Dit.: elk moment je bundel wijzigen" en "elk moment opzegbaar", klinkt wel temooi om
waar tezijn, voor de schoneschijn had er vlgs mij "Na een jaar contract"bij moeten staan.

Kleine lettertjes, uitblinken in holle frasen en zaken mooier vooorstellen dan ze zijn.
Dit heet marketing de kunst van misleiding, met een batchelor, master etc. graad als beloning.

Reageer