beantwoord

Mijn Telfort account gehackt?

• 14 december 2019
  • 6 reacties
  • 167 keer bekeken

Reputatie 1

Na meerdere mislukte inlogpogingen is het mij niet gelukt op ons account in te loggen. Zodoende heb ik geprobeerd het wachtwoord te herstellen, maar daarbij kwam ik erachter dat er zowel een voor mij onbekend e-mailadres als telefoonnummer bekend is bij Telfort. Ik ben hier niet gerust op, dus wordt graag z.s.m. geholpen, waarvoor bij voorbaat dank!

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 16 december 2019, 15:04

Hoi @Nick P, welkom bij ons op het forum. Geen zorgen, je bent niet gehackt. Als je een voor de Mijn Telfort onbekende gebruikersnaam invoert bij het resetten van het wachtwoord, krijg je inderdaad onbekende gegevens te zien. Dat wordt in dit topic ook toegelicht bij punt 2. 

Dat de factuur van november niet per mail kwam is wel gek, die factuur is wel aangemaakt zo te zien. Heb je deze alsnog in de Mijn Telfort kunnen vinden?

Bekijk reactie

6 reacties

Zo spoedig mogelijk dat zal na het weekend worden. Is er een kans dat het om een typefout gaat? 

Reputatie 1

Nee, dat is haast onmogelijk. Vooral door de wijziging in de laatste drie cijfers van mijn telefoonnummer kan ik met zekerheid zeggen dat het geen typefout is geweest, alle drie de cijfers komen namelijk niet overeen. Ook opvallend is dat ik maandelijks, zo rond de 25e, altijd een e-mail over mijn factuur ontvang, maar in november heb ik die niet gekregen…

Dat is inderdaad curieus. Heb je voor Mijn Telfort de nieuwe aanmeld methode gebruikt dat wil zeggen een email adres als gebruikers naam ingesteld? Als mede klant kan ik je hier helaas niet verder mee helpen. Wel de tip vul je profiel zoveel mogelijk in zaken als postcode en huisnummer bij overige info de velden die enkel voor Telfort zichtbaar zijn.

Reputatie 1

Dank voor het meedenken! Het probleem met het inloggen heb ik inmiddels opgelost. Het bleek dat mijn inlognaam bestond uit twee letters en een reeks cijfers. Met die inlognaam heb ik mijn wachtwoord kunnen herstellen. Ik blijf het wel vreemd vinden dat wanneer ik mijn eigen e-mailadres of telefoonnummer als inlognaam opgeef bij het wachtwoordherstel dat de website van Telfort aangeeft een sms en/of e-mail naar een voor mij totaal onbekende te hebben gestuurd. Graag hoor ik nog van Telfort hoe dit mogelijk is?

Dan is dat email adres blijkbaar verbonden met een ander account. Kan je nu wel jou email adres instellen als gebruikers naam? Als mijn vermoeden juist is gaat dat ook een fout melding opleveren.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Nick P, welkom bij ons op het forum. Geen zorgen, je bent niet gehackt. Als je een voor de Mijn Telfort onbekende gebruikersnaam invoert bij het resetten van het wachtwoord, krijg je inderdaad onbekende gegevens te zien. Dat wordt in dit topic ook toegelicht bij punt 2. 

Dat de factuur van november niet per mail kwam is wel gek, die factuur is wel aangemaakt zo te zien. Heb je deze alsnog in de Mijn Telfort kunnen vinden?

Reageer