beantwoord

Melding onveilige verbinding bij inloggen Mijn Telfort

• 26 september 2018
  • 12 reacties
  • 756 keer bekeken

Reputatie 1
Kan niet inloggen in de telfort app.

Krijg melding onveilige verbinding.

Zit gewoon op 4G van Telfort/KPN en thuis op de wifi van telfort. Voor de rest doet het internet het wel goed.

Admin: titel aangepast in verband met vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 24 oktober 2018, 14:14

Heb een huawei p8 lite 2017 telefoon. Foutmelding verschijnt op het moment dat je naam en ww hebt ingetypt en op enter drukt. Dan krijg je foutmelding en gaat terug naar het inlogscherm.

Maar is intussen opgelost, heb de app geupdate. Toen was het probleem weer over.

Goed om te lezen dat het uitvoeren van een update het probleem heeft opgelost, Marcel!

Hallo @Natasja - Telfort ,
als ik op mijn Android tablet de forumpagina bezoek werk ik ook altijd via een 'onveilige' verbinding, ik moet bewust doorklikken om alsnog op de forumpagina te komen, de melding bovenin in het rood blijft echter.

Dag Jan. Welkom op het Forum! Als ik je goed begrijp, heeft deze opmerking betrekking op het Forum zelf, niet op Mijn Telfort. Het issue dat je aankaart is bekend. In dit topic wordt aangegeven dat dit voorkomt bij oudere versies van Android. Het nieuwe root certificaat zit bij die oudere OSes niet in de truststore, en omdat ze niet meer worden geüpdatet blijft dat zo. Er wordt nu gekeken hoeveel gebruikers hier nog gebruik van maakt en of dat aangepast gaat en kan worden.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Hallo marcelvdw, welkom op het Forum! Lastig dat het niet lukt om in te loggen in Mijn Telfort. Krijg je die melding in de Mijn Telfort app of via de website? De melding komt mij voor de app specifiek niet bekend voor. Gaat het inderdaad om het inloggen via je browser, kun je dan eens testen of het wel lukt om in de Mijn Telfort app in te loggen? En of je de melding ook krijgt via een andere browser? Op de pagina 'Waarom krijg ik een 'onveilige verbinding' waarschuwing?' wordt per browser uitgelegd waarom je de melding krijgt en hoe je dit mogelijk oplost.
Reputatie 1
Via de app. Via browser werkt gewoon
Reputatie 6
Badge +9
Dank voor je reactie, Marcel. Ik lees dat je de foutmelding zowel krijgt als je verbonden bent met WiFi als met mobiel internet. Wil je controleren of je de foutmelding in de app op meerdere apparaten krijgt? Zo niet, kun je dan aangeven op wat voor apparaat je probeert in te loggen en op welke Android of iOS versie dit draait? Wanneer verschijnt de foutmelding precies? Is dit meteen bij het openen van de app? Wil je mij ten slotte een screenshot sturen van de foutmelding? Boel vragen, maar zo kunnen we hopelijk snel de vinger op de zere plek leggen 🙂.
Reputatie 6
Badge +9
Dag Marcel. Ik heb geen reactie meer van je gehad. Ik verwacht daarom dat het probleem is verholpen. Toch nog hulp nodig? Dan helpen wij je hier graag verder.
Reputatie 1
Bij het inloggen op de app. Heb geen ander android apparaat om het ook op te testen. Via chrome kun je wel inloggen.
Reputatie 6
Badge +9
Dank voor je reactie. Je hebt niet de mogelijkheid om met een ander apparaat te testen, begrijp ik. Kan je in dat geval aangeven op wat voor apparaat je probeert in te loggen en op welke Android of iOS versie dit draait? Wanneer verschijnt de foutmelding precies? Is dit meteen bij het openen van de app? Wil je mij ten slotte een screenshot sturen van de foutmelding? Alvast dank!
Reputatie 6
Badge +9
Hallo Marcel, ik heb al enige tijd niets meer van je vernomen. Ik ga ervan uit dat geen bericht goed bericht is. Mocht je nog andere vragen hebben, dan lees ik dat graag.
Reputatie 1
Heb een huawei p8 lite 2017 telefoon. Foutmelding verschijnt op het moment dat je naam en ww hebt ingetypt en op enter drukt. Dan krijg je foutmelding en gaat terug naar het inlogscherm.

Maar is intussen opgelost, heb de app geupdate. Toen was het probleem weer over.
Reputatie 8
Badge +7
als ik op mijn Android tablet de forumpagina bezoek werk ik ook altijd via een 'onveilige' verbinding, ik moet bewust doorklikken om alsnog op de forumpagina te komen, de melding bovenin in het rood blijft echter.
Reputatie 6
Badge +9

Goed om te lezen dat het uitvoeren van een update het probleem heeft opgelost, Marcel!

Dag Jan. Welkom op het Forum! Als ik je goed begrijp, heeft deze opmerking betrekking op het Forum zelf, niet op Mijn Telfort. Het issue dat je aankaart is bekend. In dit topic wordt aangegeven dat dit voorkomt bij oudere versies van Android. Het nieuwe root certificaat zit bij die oudere OSes niet in de truststore, en omdat ze niet meer worden geüpdatet blijft dat zo. Er wordt nu gekeken hoeveel gebruikers hier nog gebruik van maakt en of dat aangepast gaat en kan worden.
Reputatie 8
Badge +7

bedankt voor je reactie,
het gaat inderdaad alléén om de forum-site en niet om de Telfort-site.
Mijn tablet heeft Android-versie 5.1.1 en wordt door Samsung niet meer ge-updated naar een nieuwere Android-versie.
Reputatie 6
Badge +9
Hallo Jan, dat verklaart dan inderdaad waarom je de melding krijgt dat de verbinding onveilig is bij het bezoeken van het Forum. Mocht je nog andere vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic.

Reageer