Meerder mensen kunnen niet inloggen in pecificatie belkosten

  • 1 maart 2013
  • 31 reacties
  • 8211 keer bekeken

Badge +1
Ik kreeg een enorme schrik van mijn factuur gisteren. 200 euro aan belkosten.. Wil je inloggen via mijntelfort .. geen probleem, factuur opvragen kan ook nog.. Maar je kan niet je specificatie opvragen.. want je moet opnieuw inloggen en daar gaat het fout.

Meerdere mensen gevraagd en ook bij hun lukt het ook niet ??

Zijn meer mensen bekend met dit probleem ?

Ik heb klantenservice gebeld maar die geven geen gegevens ivm privacy. Ik wil heel graag weten waar dit enorme bedrag vandaan komt, want dit is echt te idioot voor woorden. We weten zeker dat we dit niet verbeld hebben !

31 reacties

Badge +1
Thnx, sorry voor mijn late reactie.. Jij had dus precies hetzelfde ??  Het is bij mij echt af te zien op de specificatie dat iemand z'n mobielnr heeft gebruikt om hotsms op te waarderen via onze  vaste telnr van telfort. Bizar toch ?!?
Badge +1
oke dank je wel !


 Dit is mij ook een keertje overkomen, klacht ingedient bij telfort abuse, uiteindelijk mijn geld teruggekregen, mijn 09xx nr geblokkeerd, nieuwe PW erin gezet.

Al met al een hoop gedoe, ik denk dat het komt omdat tegenwoordig alle tel centrales software gestuurd worden, waardoor een beetje hacker zijn 09xx voordeel kan doen, niet door zelf tebellen, maar de kosten van iemands rek naar zijn rek overteboeken..

Tot op heden is mijn rek nagenoeg gelijk gebleven.

 Wie wat wannneer en hoe etc heb ik nooit meer wat van gehoord, totzover was de afhandeling erg matig, voor de rest tja wat zal ik zeggen....:D
Reputatie 4
Badge +3
@Sissy75,

Ik had gehoopt vandaag al een reactie kunnen plaatsen maar helaas is dit niet het geval, ik heb zojuist een reminder gestuurd om zsm een terugkoppeling te verkrijgen, mijn excuus voor het wachten.

Ik zou graag contact met je opnemen, wil je mij een mobiel nummer sturen waar ik je morgen op kan bereiken? :)

Henk
Badge +1
oke dank je wel !
Reputatie 4
Badge +3
@Sissy75,

Ik kijk hier meteen naar, 0906 + 0909-nummers zijn inmiddels uitgeschakeld zie ik, ik kom hier zsm op terug.

Henk
Badge +1
Met slim bedoelde ik een eventuele hacker.

In afwachting van Webcare zou ik het sip account tijdelijk uitschakelen.
Gewoon voor de zekerheid dat er niet nogmaals grote kosten gemaakt worden.
Eerst moet duidelijk worden hoe e.e.a in elkaar zit en hopelijk kan Webcare daar iets in betekenen.
Badge +1
Nee hier in huis heeft niemand zitten spelen, dat weten we 100% zeker.
Wat bedoel je met een slimme buurman ? Dat hij dat zou hebben gedaan ? Maar het mobiele nr heb ik gebeld, (gegoogled ook) die man kennen we niet.Hij was ook gewoon te vinden.
Badge +1
Gezien het artikel https://www.security.nl/artikel/31959/Encryptie_mobiele_DECT_telefoons_gekraakt.html is dect al een aantal jaren geleden gekraakt.
Ik weet niet of je een "slimme" buurman hebt?

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om tijdelijk bereikbaar te zijn via een gsm.....
Zo ja dan zou ik het sip account uitschakelen (in het modem) in afwachting van Webcare.
Hopelijk kunnen zij je verder helpen.

Het zou ook kunnen zijn dat een huisgenoot heeft zitten "spelen".
Maar dat is maar een gedachtekronkel......
Badge +1
Met een dect telefoon..
Badge +1
Ik kan eindelijk weer inloggen !! Via wachtwoord opvragen, stond daar een heel ander ww die je meestal krijgt bij je aanmelding (niet een die ik zelf had bedacht in elk geval)


Als je wachtwoord opvragen doet krijg je een nieuw wachtwoord.
Dus niet je bestaande omdat zelfs Telfort dat niet weet.
Ze resetten het oude en sturen een door het systeem aangemaakte naar je toe.


Hoe kan iemand anders via onze vaste lijn bellen ?!?! :mad:
Dat is toch praktisch onmogelijk ?? Zijn we nu gehackt ? We begrijpen er niks van!


Net wat je zegt "praktisch onmogelijk".........
Bel je via dect telefoons of heb je een vast toestel?
Badge +1
Ik kan eindelijk weer inloggen !! Via wachtwoord opvragen, stond daar een heel ander ww die je meestal krijgt bij je aanmelding (niet een die ik zelf had bedacht in elk geval)

Maar goed, nu het volgende probleem. Blijkt dus dat iemand voor 240 euro aan goksites en hotsms sites heeft opgewaardeerd naar z'n mobiele telefoon.
Ik kon het mobiele nr opvragen via hotsms en gelijk gebeld. Ik ken die hele man niet !! Hij wist nergens van, heb hem het bewijs gemaild..
Hoe kan iemand anders via onze vaste lijn bellen ?!?! :mad:
Dat is toch praktisch onmogelijk ?? Zijn we nu gehackt ? We begrijpen er niks van!
Badge +1
@Henk,
In afwachting van een technische oplossing voor haar (niet kunnen inloggen voor de factuurspecificatie).
Kunnen die factuurspecificaties (laatste paar maanden) niet naar haar gemailed worden?
Daar is het haar om te doen 🙂
Reputatie 4
Badge +3
@Sissy75,

Erg vervelend, ik ben aan het proberen de onderliggende oorzaak te vinden, zodra ik meer informatie hierover heb, hoor je dat.

Mijn excuses voor het ongemak.

Henk
Badge +1
Vreemd!
Hopelijk kan webcare er morgen (na het weekend) naar kijken.
Badge +1
Nope ook niet ..aaaargh ! 😛
Badge +1
Staan er niet onzichtbare karakters in de invulvelden (niet te zien natuurlijk 🙂 )
Voordat je wat invult eerst met de delete toets en backspace toets de regel helemaal wissen.
En probeer dan nog eens.....
Badge +1
Ja klopt.. ik log in met dezelfde gegevens in mijntelfort
Reputatie 8
Badge +16
En mailadres is het hoofdmailadres?
Badge +1
GesprekskostenoverzichtEr is een fout opgetredenCombinatie van gebruikersnaam en wachtwoord is niet bij ons bekend.Probeer het nogmaalsTerug naar de Telfort homepage

Dit dus.. terwijl het ww wel juist is !
Badge +1
Ik moet die specificatie hebben om aan te tonen dat het niet klopt ..


Dat snap ik!
Maar wat voor fout melding krijg je dan?
Badge +1
Ja precies ! O bij jou lukt het wel ? Vreemd he ? Bij mijn ouders lukt het ook niet. Ik ga nog ff verder kijken hmfff! Ik moet die specificatie hebben om aan te tonen dat het niet klopt ..
Thnx voor de moeite 😃
Badge +1
Aha, ik zie nu pas wat je bedoeld (denk ik).
Je moet inderdaad opnieuw inloggen als je gespreksspecificaties opvraagt.
En inderdaad, als je daar invult je inlognaam (zonder @telfort.nl) vult de site dat aan met @telfort.nl zodat er tweemaal telfort.nl komt te staan.
Dat is bij mij geen probleem en logt gewoon in.
Vervolgens kan je invullen van welke periode je de specificatie wilt.
En dat werkt.

Ik gebruik FireFox.
Badge +1
Zowel firefox mozilla als google chrome op de laptop , en via de ipad.. zelfde probleem ... grrr
Badge +1
Moet je dan ook weer inloggen als je bij facturen kijkt en klikt op verbruik bellen ? Welke browser heb je gebruikt ? thnxxx
Badge +1
Ik!
Zojuist ingelogd op Mijn Telfort maar hier werkt het gewoon.
Probeer het eens met een andere webbrowser.

Reageer