Klantgegevens van voormalig Worldonline-klant niet aan te passen

• 14 februari 2017
  • 19 reacties
  • 724 keer bekeken

Dit Topic is een vervolg op het Topic “Klantgegevens van voormalig Worldonline-klant ontbreken volledig”,
maar daar kan ik geen reacties meer bij plaatsen (vraag me niet waarom).

Vanaf 1997 (de goede oude tijd met inbellen) heb ik een abonnement bij Worldonline, dat werd Tiscali, dat werd Telfort. Ik heb nog steeds een abo vanwege behoud van mijn email-adres.

In november 2016 bleek dat ik het wachtwoord van mijn emails niet kon aanpassen.
Ook het doorgeven van een adreswijziging was onmogelijk.
Al mijn gegevens ontbraken in “Mijn Telfort”.

Inmiddels zijn we een lange tijd verder.
Telfort had begin december aangegeven dat eind januari er mogelijk een oplossing zou zijn.
Het is nu dus al half februari.
In de tussentijd nooit iets van Telfort gehoord.
Afgelopen vrijdag (10-2) bleken mijn gegevens zowaar zichtbaar bij “Mijn Telfort”.
Maar een adreswijziging doorgeven lukt niet.
En ook het wijzigen van het wachtwoord voor e-mails werkt niet.
Natuurlijk weet Telfort mij wel te vinden voor het incasseren van kosten,
wat (zonder mij te vragen wat ik daar van vind) nu maandelijks i.p.v. jaarlijks gebeurt…

Het zou toch wel erg prettig zijn als ik na vele maanden wachten eindelijk eens mijn wachtwoord aan kan passen en een adreswijziging door kan geven!
Eerder moest ik wel lachen om de grappige commercials van Telfort. Als ik ze nu zie, moet ik vooral lachen omdat er van alles beloofd wordt aan service, maar dat in de praktijk totaal niet geleverd wordt.

19 reacties

Voor de volledigheid, het voorgaande op slot gezette topic.
Je topic is nu in ieder geval weer in beeld.
Webcare pakt het vast weer op

https://forum.telfort.nl/mijn-telfort-252/klantgegevens-voormalig-worldonline-klant-ontbreken-volledig-62079/index1.html#post535024
Reputatie 8
Badge +2
Hi Duif,

Het is zeer begrijpelijk dat je 'gewoon' je adres wilt kunnen wijzigen. Ook spreekt het voor zich dat de kosten die je hiervoor betaalt, 'gewoon' inzichtelijk horen te zijn. Graag kijk ik dan ook voor je na wat er nu nog aan scheelt waardoor je het account niet volledig kunt beheren. Wat betreft het incasseren: betreft dit €4,- per maand? Waar dit eerder €48,- per jaar was? Bij mijn weten is dit inderdaad onlangs veranderd. Vreemd dat dit jou niet eerder is medegedeeld.

Stuur je postcode, huisnummer, 06-nummer en de laatste drie cijfers van je IBAN-nummer in een privébericht alsjeblieft, dan ga ik er verder mee aan de slag.

Dank voor je reactie en excuses voor het ongemak.

@nelly jacoba,

Dank je wel.
@Nelly Jacoba:
Ook van mijn kant hartelijk dank voor je reactie!

@Michael:
Dank voor je reactie!
Ongetwijfeld volg jij een vastgestelde procedure, maar ik word er ondertussen wel wat kriebelig van.

Vanwege mijn verhuizing heb ik contact gehad met zo’n 80 instanties.
Een adreswijziging is meestal online te regelen, binnen 3 minuten.
Wachtwoord vergeten? Ook dat is met een paar muisklikken binnen 3 minuten opgelost.
Maar bij Telfort (als internetprovider!) is het na ruim 3 maanden (!) nog steeds niet gelukt om mijn adreswijziging door te geven of mijn wachtwoord aan te passen. Wel ben ik talloze uren kwijt aan mislukte pogingen en de hele correspondentie.

Ik ga je per privé-mail de gevraagde gegevens opsturen, inclusief de mail die ik in december al naar een collega van jullie afdeling Klantrelaties stuurde, waarin die gegevens al vermeld staan. Zucht…
Reputatie 8
Badge +2
Hallo duif14,

Bedankt voor je heldere bericht.

Een collega waarmee je eerder contact had, had het postadres al voor je aangepast. Ik verwacht dat het wijzigen van de gegevens in de toekomst, zoals je inderdaad terecht aangeeft, geen probleem meer moet opleveren.

Wat betreft het wijzigen van het wachtwoord van je e-mailaccount: heb je dit inmiddels nogmaals geprobeerd? Hier zou je ook geen problemen meer mee moeten ervaren. Volgens mijn gegevens werkt dit prima inmiddels.

Wat de facturering van het abonnement aangaat: de 'e-mail only' dienst is een restant van een andere dienst (World Online). Een jaar geleden zijn wij gestopt met het leveren van de gratis e-maildiensten. Hiervoor rekenden we €48,- per jaar. Aangezien het inmiddels een volwaardige dienst is, berekenen we deze nu per maand en niet meer per jaar. Waarom dit niet formeel aan jou is medegedeeld is inderdaad opmerkelijk te noemen. Ik heb mijn collega's om opheldering gevraagd. Zodra Ik iets meer weet, dan laat ik dit aan je weten.

Mocht je nog een vraag hebben, dan hoor ik die uiteraard graag. 🙂
Beste Michael,

Dank weer voor je bericht en uitzoekwerk!

Wat betreft de facturen: die zijn dus sinds kort te zien onder mijn account.
In de factuur van januari staat wel mijn tijdelijke postadres.

Maar onder Mijn Telfort staat nog steeds mijn oude adres.
En dat is niet aan te passen…
(Ik moet nogmaals inloggen om een verhuizing door te geven en krijg dan enkel een continu draaiende cirkel.)

Het belangrijkste: het wijzigen van mijn wachtwoord.
Voor de goede orde: ik heb bij Telfort inmiddels 3 wachtwoorden:
1) Voor dit Forum (heb dat nog niet gewijzigd).
2) Voor Mijn Telfort (wijzigen gaat prima).
3) Voor mijn mailbox. Als ik dat probeer te wijzigen (en voldoe aan de eisen), gebeurt er helemaal niets.

Voor mij is juist dat wijzigen van het wachtwoord van mijn mailbox het allerbelangrijkste.

Warme groet,

Hans Duif
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Hans,

Bedankt voor je reactie.

Ik vermoed dat het even duurt voordat de gegevens uit onze systemen en de informatie in Mijn Telfort samen zijn gevoegd. Wat het wijzigen van het wachtwoord betreft: wil je dit eens proberen in een in cognito venster van Chrome? Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Dank voor het delen alvast.
Ha Michael,

Het was een leuk idee, maar het werkt niet.

Als ik via een incognito sessie met Chrome inlog, gebeurt er nog steeds helemaal niets als ik een nieuw wachtwoord (dubbel) voor de e-mail opgeef.
Als ik via dezelfde weg een verhuizing probeer door te geven, lukt het niet eens om de (verplichte) tweede keer in te loggen.

Groet,
;-)
Hans
Reputatie 8
Badge +2
Hi Hans,

Mijn dank voor het nogmaals onder de aandacht brengen van dit probleem.

De reden waarom het wijzigen van het wachtwoord en het wijzigen van de adresgegevens niet lekker werkt, komt door een communicatieprobleem tussen twee systemen. Dit probleem speelt bij mijn weten alleen bij gebruikers met een 'e-mail only abonnement'.

Ik heb dit nogmaals onder de aandacht gebracht. Zodra ik hier iets over weet, laat ik het jou ook weten.
Voor de goede orde en voor andere ex-Worldonline-klanten:

Inmiddels zijn we weer ruim een maand verder.
Telfort blijft trots op het feit dat ze al 20 jaar bestaan, ook dat ze Worldonline over hebben genomen.
Maar waar je op elke willekeurige website binnen 5 minuten een nieuw wachtwoord kan instellen, lukt het bij (de internetprovider!) Telfort het na ruim 5 maanden nog steeds niet.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Hans, bedankt voor het weer onder de aandacht brengen van dit vervelende probleem. Ik heb in een privévenster gevraagd op welk nummer je het beste te bereiken bent zodat we telefonisch kunnen nakijken waar dit precies fout gaat en we zo 'gerichter' te werk kunnen gaan. Wil je daar eens naar kijken alsjeblieft?
Beste Michael,

Dank voor je reactie weer.

Zoals ik eerder heb aangegeven handel ik deze affaire liever niet per telefoon af (want o.a. op “normale” uren lastig bereikbaar). In dit geval begrijp ik ook niet goed wat een telefonische afspraak nog toe kan voegen. Immers: ruim een maand geleden was het probleem je al volstrekt duidelijk. En door e.e.a. op dit forum op te nemen, hebben mogelijk andere gebruikers er ook nog iets aan…

Voor de goede orde nog even een samenvatting:
a) Als ik via MijnTelfort probeer het wachtwoord van mijn mailbox aan te passen, kan ik wel een nieuw wachtwoord opgeven (dubbel uiteraard) wat ook gevalideerd wordt (volgens de tijdelijk (!) geldende regels), maar als ik op “Volgende stap” klik, gebeurt er helemaal niks.
Dit zowel met Google Chrome als met Internet Explorer.
b) Als ik mijn adreswijziging probeer door te geven via MijnTelfort, word ik verplicht nogmaals in te loggen op MijnTelfort.
Met Google Chrome lukt dat wederom inloggen al helemaal niet.
Met Internet Explorer kan ik wel voor de tweede keer inloggen en mijn nieuwe adres opgeven, maar als ik op “Volgende” klik, blijft er alleen een pijltje ronddraaien, verder gebeurt er helemaal niks.

Via een privé-bericht zal ik je wat screenshots toezenden.

Groet,

Hans Duif
Hallo Michael,

Hierbij de screenshots...

Groet,
Hans Duif
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Hans, dank je wel voor je heldere bericht. Het probleem is bij ons lastig na te bootsen. Zeker ook omdat niet alle klanten hiermee lijken te kampen. Ik heb het incident daarom uitgezet naar de technische dienst om het verder uit te pluizen. Dit had ik uiteraard eerder kunnen doen, maar graag sluiten wij eerst alles uit voordat we dit uitzetten. Problemen als deze zijn namelijk vaak makkelijk te verklaren. Houd je het nog even uit?
En weer zijn we een volle maand verder,
zonder enige reactie van Telfort,
maar mijn probleempjes zijn nog steeds niet opgelost...
"Houd je het nog even uit?" begint een wel erg zure smaak te krijgen.
7 maanden tijd om een wachtwoord aan te passen
en een adreswijziging door te geven: hoe kan dit anno 2017 mogelijk zijn?
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Hans, bedankt voor je reactie. Wil je een telefoonnummer sturen naar mij in een privébericht? Ik zorg er dan voor dat je gebeld wordt om dit probleem op te lossen.
Beste Michael,

Dank voor je reactie weer.

Zoals ik al eerder (o.a. vorige maand) heb aangegeven handel ik deze affaire liever niet per telefoon af (want o.a. op “normale” uren lastig bereikbaar en vaak niet achter de PC).

In dit geval begrijp ik ook niet goed wat een telefonische afspraak nog toe kan voegen. Immers: diverse eerdere keren was het probleem je al volstrekt duidelijk. Ik heb inmiddels talloze malen de problemen beschreven en screenshots toegestuurd. En door e.e.a. op dit forum op te nemen, hebben mogelijk andere gebruikers er ook nog iets aan…

Groet,

Hans Duif
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Hans, het probleem doet zich uitsluitend voor bij e-mail only klanten. Ik wil het daarom graag met je kortsluiten, juist om ervoor te zorgen dat de lijntjes wat korter worden. Ik snap overigens goed dat dat niet jouw voorkeurt heeft. Ik weet dat dit probleem hardnekkig is, zoals al veelvuldig gezegd. Zojuist heb ik om een update gevraagd. Ik verwacht dat ik hier snel een reactie op krijg. Zodra ik meer weet, deel ik het jou ook mede. Begrijp me niet verkeerd alsjeblieft: het is niet zo dat wij er 'niets aan doen' om het op te lossen, het is alleen zo dat probeem lastig te tackelen is doordat er meerdere koppelingen in verwikkeld zitten van meerdere systemen. Ik hoop op je begrip.
Inmiddels zijn we weer ruim anderhalve maand verder.
Taal noch teken van Telfort mogen ontvangen.
Maar zowaar: het wachtwoord van mijn mail-boxen bleek opeens aan te passen (dat dus zonder enige melding daaromtrent).
Aan de andere kant is het doorgeven van iets simpels als een verhuizing nog steeds niet mogelijk.
Ik ben nu zo’n 9 maanden bezig. Dus tijd genoeg om er echt een kind van te krijgen!
En weer zijn we (3) maanden verder.
Wederom taal noch teken van Telfort.
Maar weer eens geprobeerd om mijn adreswijziging door te geven.
Zowaar lijkt e.e.a. nu wel wat (beter) te werken.
Maar Telfort vind het gelijk nodig om mij te bellen over de mogelijkheden op mijn nieuwe adres.
En dat wil ik helemaal niet! Maar zonder gebeld te worden kan je dus niet verhuizen.
(OK, ik heb een wat speciale situatie met een tijdelijk adres, maar ik wil enkel en alleen even mijn adres wijzigen!!!)
Al met al ben ik nu ongeveer een jaar bezig met enkele "simpele" administratieve handelingen...
ZUCHT!!!

Reageer