vraag

Klacht over dienstverlening!

• 28 november 2018
  • 6 reacties
  • 273 keer bekeken

Beste,

Ik ben er een klaar mee dat ik nu een paar maanden 2 mobiele nummers van vorige bewoners van mijn adres uit mijn CombiVoordeel probeer te krijgen.

Zegt de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) jullie überhaupt iets!

Hier meerdere malen over gebeld, gemaild, klachten over ingediend.

Aan de vriendelijkheid ligt het niet van de mensen aan die mij te woord staan. Maar resultaat 0!

Net weer terugbelt en verhaal wederom uitgelegd. Ik word weer doorgezet, vervolgens wordt de verbinding verbroken. Kan ik zelf weer terugbellen met een wachttijd van 15 min.

Gr.
Martijn

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ik ben niet jullie, maar zie even niet het verband met de AVG. Kun je dat uitleggen dan kunnen we misschien meedenken.
Het gaat er volgens mij om dat er twee mobiele nummers van de vorige bewoners,
nog in of op zijn account staan waardoor het combivoordeel van martijnpel mislukt.
Dus die mobiele nummers van de vorige bewoners zij voor hem zichtbaar.
Althans, zoals ik het lees.
Dat is volgens mij het issue met AVG.

Twee maanden hierop wachten lijkt mij ook erg lang om dit gecorrigeerd te krijgen.
Tenzij de vorige bewoners geen adreswijziging hebben doorgegeven.
Reputatie 5
Badge +8
Dag Martijn, welkom op het forum. 2 maanden lijkt mij ook niet echt normaal. Ik heb dit voor je nagekeken maar zie op dit moment alleen 1 nummer dat gekoppeld is aan jouw adres, eindigend op 034. Zo te zien is dat jouw nummer. Mag ik vragen waar jij dit nog ziet?
Hoi Alex,

Ik zie deze nummers ook (eindelijk) niet meer terug. TOP! 👍

Mijn e-mail naar de klantenservice heeft geholpen, waarin wij verklaren de enige bewoners te zijn van het adres.

Helaas heb ik op mijn email geen reactie gehad dat het aangepast is.

Martijn

@GJC , de AVG heeft te maken met het uitwisselen van de persoonlijke data in dit geval de mobiele nummers van de vorige bewoners. Ik zou het ook niet relaxed vinden als mijn nummer ergens bij iemand onder zijn abonnement gezet word. Kennelijk gaat het proces in het verwerken van deze data ergens verkeerd.

@mandy, dit klopt deels, de CombiVoordeel werkte wel maar zie (zag) nummers staan die niet bij ons adres horen. Helaas werkt de knop verwijderen van die nummers ook niet op de website. Het is goed mogelijk dat de vorige bewoners geen adres wijziging hebben doorgegeven.
Reputatie 8
Badge +11
Ik snap wat je bedoelt, maar zie nog wel een hik in het systeem.
Als bijvoorbeeld mijn zoon zich wil aanmelden voor CombiVoordeel met z'n telefoon moet hij zelf de sms sturen naar Telfort. Zolang zijn abonnement op hetzelfde adres staat gaat dat goed en is het enige dat ik merk dat zijn nummer verschijnt in het lijstje met nummer die van het voordeel genieten.
Dit werkt ook als hij elders woont, zolang hij maar mijn adres opgeeft voor het abonnement.
Het privacy-verhaal lijkt me hier dus een kwestie van bewuste keuze (misbruik) of slordigheid van de vorige bewoners en niet iets waarmee Telfort tekort schiet in de zin van de AVG.

Je kunt dus niet helemaal voorkomen dat iemand meelift en dat jij die nummers ziet. Wèl zou het zo moeten zijn dat jij voor jou onbekende nummers er uit moet kunnen gooien.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Alex,

Ik zie deze nummers ook (eindelijk) niet meer terug. TOP! :thumbsup.

Fijn. Los van al het bovenstaande, laat me vooral weten of ik nog iets voor je kan doen. Nu of in de toekomst. 🙂

Reageer