beantwoord

Is mijn Mijn Telfort account gehackt?

• 15 december 2019
  • 11 reacties
  • 334 keer bekeken

Reputatie 1

Beste lezer,

Ik wilde inloggen in mijn account bij Telfort en dit lukte niet, omdat mijn wachtwoord verkeerd was. Bij het wijzigen van mijn wachtwoord via email wordt er een voor mij vreemd e-mailadres getoond, en ook bij het wijzigen van mijn wachtwoord via SMS wordt er een vreemd nummer getoond.

Mogelijk is mijn account dus gehackt. Zou iemand mij kunnen helpen?

Met vriendelijke groet.

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 17 december 2019, 09:36

Hoi @gheijer, welkom op het forum. Dat je een onbekend e-mailadres en/of 06-nummer ziet bij het resetten van het wachtwoord komt doordat er een voor ons onbekende gebruikersnaam wordt gebruikt. Je bent niet gehackt dus, geen zorgen.

Het klantnummer wat je bij "Extra informatie” op je forumprofiel hebt staan is jouw klantnummer, daarmee heb ik het abonnement kunnen vinden. Als je die cijfers, met 'he’ ervoor gebruikt als gebruikersnaam, zal jouw gmail-adres gebruikt worden voor de wachtwoord reset. Lukt het daarmee wel om het wachtwoord opnieuw in te stellen?

Inmiddels heb ik ook met de klantenservice gebeld. Helaas zonder resultaat: waarvoor ik belde behoort niet tot de opties en uiteindelijk heb ik niemand kunnen spreken.

Als je bij het bellen letterlijk zegt dat je een medewerker wilt spreken, zal je worden doorverbonden naar een collega. Op die manier kan je de opties overslaan.

Bekijk reactie

11 reacties

Dit lijkt een beetje op dit topic: Account gehackt?

Ik kan dit natuurlijk mis hebben.

Staat je klantnummer in je profiel?
Dan weet webcare wie je bent en dan kunnen zij je eerder helpen.

Reputatie 1

Klopt, lijkt eenzelfde geval. Mijn klantnummer staat erin! Dank je voor de reactie!

Gehackt zal los lopen uiteraard niet onmogelijk. Gebruik je de juiste grbruikersnaam voor het inloggen en wachtwoordherstel?

Mogelijke gebruikersnamen

• naam@telfort.nl
  • twee letters en 5 of 6 cijfers (xx123456)
  • twee letters en 10 cijfers (xx1000123456)

Let op: heb je een Telfort ID aangemaakt? Dan is het mailadres waar je bijvoorbeeld je factuurmail op krijgt je gebruikersnaam. 

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hulp-bij-inloggen-mijn-telfort.htm

Reputatie 1

Ik heb geprobeerd in te loggen met mijn e-mailadres en mijn telefoonnummer. Beide geven hetzelfde resultaat. Mijn gebruikersnaam die ik hier gebruik wordt niet gezien als geldig bij het inloggen in Mijn Telfort.

Suffe vraag, maar hoe lang bestaat dat Telfort ID al? Volgens mij kan ik al veel langer inloggen met zowel mijn e-mailadres als mijn telefoonnummer, maar op de website staat dat het nieuw is. Ik kan me ook niet herinneren dat ik dit ooit heb aangevraagd.

De aanduiding Telfort ID is vrij nieuw. Dat houd verband met het KPN ID die we na de komende migraties gaan gebruiken. 

De gebruikersnaam voor het forum staat inderdaad los van Mijn Telfort. Heb je nog ergens papieren of een email waar genoemde letters en cijfers combinatie in staan?

Reputatie 1

Ik heb een tiencijferige code gevonden. Is dit wat je bedoelt? Zo ja, wat kan ik vervolgens hiermee doen?

Inmiddels heb ik ook met de klantenservice gebeld. Helaas zonder resultaat: waarvoor ik belde behoort niet tot de opties en uiteindelijk heb ik niemand kunnen spreken.

Dat is je Mijn Telfort gebruikersnaam als je nog geen ID inlog hebt aangemaakt

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @gheijer, welkom op het forum. Dat je een onbekend e-mailadres en/of 06-nummer ziet bij het resetten van het wachtwoord komt doordat er een voor ons onbekende gebruikersnaam wordt gebruikt. Je bent niet gehackt dus, geen zorgen.

Het klantnummer wat je bij "Extra informatie” op je forumprofiel hebt staan is jouw klantnummer, daarmee heb ik het abonnement kunnen vinden. Als je die cijfers, met 'he’ ervoor gebruikt als gebruikersnaam, zal jouw gmail-adres gebruikt worden voor de wachtwoord reset. Lukt het daarmee wel om het wachtwoord opnieuw in te stellen?

Als je bij het bellen letterlijk zegt dat je een medewerker wilt spreken, zal je worden doorverbonden naar een collega. Op die manier kan je de opties overslaan.

Of topic

Dank je wel Jasper voor de tip: Als je bij het bellen letterlijk zegt dat je een medewerker wilt spreken, zal je worden doorverbonden naar een collega. Op die manier kan je de opties overslaan.

Het is mij ook heel vaak gebeurd dat ik niet door het keuzemenu heen kwam.
Dit is dan wel een oplossing!

Reputatie 1

Hoi Jasper,

Hartelijk dank. Met jouw aanwijzingen heb ik het kunnen oplossen!

Met vriendelijke groet

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan @gheijer, goed om te lezen dat het is gelukt :slight_smile:

Als we nog iets anders voor je kunnen betekenen weet je ons te vinden, we helpen je graag.

Reageer