Internet specificaties

• 29 mei 2013
  • 7 reacties
  • 3151 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Misschien een hele gekke vraag, maar ik kan het nergens vinden, niet onder mijn telfort, niet in mijn factuur, niet in de bevestigingsmail van mijn verlenging:

Waar vind ik de overeengekomen snelheden die geleverd worden onder mijn abonnement? Welke up- en download snelheden zou ik moeten ontvangen? Waar kan ik dat terugvinden?

Alvast bedankt.

Mvg Jonathan

7 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Je kan inloggen op je modem door in de adresbalk van je browser het adres 192.168.1.254 (voor ZyXEL modem) of 192.168.2.254 (voor Experiabox) te tikken.
De inlognaam staat er al (admin) en het wachtwoord is 1234.
Je wordt hierna gevraagd om dit wachtwoord gelijk te wijzigen.

In zowel de ZyXEL als de Experiabox kan je rondneuzen om de specificaties te zien.
Reputatie 1
Badge
Dat is wat ik daadwerkelijk heb. Ik weet dan nog niet waar telfort zich aan verbonden heeft.
Reputatie 8
Badge +9
Dat is wat ik daadwerkelijk heb. Ik weet dan nog niet waar telfort zich aan verbonden heeft.

Telfort heeft zich verbonden aan de snelheid die je nu werkelijk binnenkrijgt.
De abonnementen zijn altijd TOT een bepaalde maximum snelheid, afhankelijk van de afstand tussen je huis en de wijkcentrale waarop je bent aangesloten.
Welk abonnement je hebt weet je zelf wel denk ik.

Zie ook de afbeelding hieronder.
Reputatie 1
Badge
Ah ja, die zijn sindsdien inderdaad niet veranderd.

Maar via mijntelfort is dus niet te achterhalen wat de bij overeenkomst afgesproken snelheid is? Alleen hoe je abonnement heet, vervolgens moet je op de site kijken welke snelheden daar bij horen en als je abonnement niet meer aangeboden wordt, is het niet meer te achterhalen?
Reputatie 8
Badge +9
Als je de oorspronkelijke overeenkomst met Telfort of daarvoor Tiscali (op papier) nog hebt staat daarop de naam en de bijbehorende (maximale) snelheid.
Ik weet niet uit mijn hoofd hoe die vroegere abonnementen heetten.
Dit staat trouwens voor zover mij bekend ook nog vermeld bij je abonnementsgegevens op je 'Mijn Telfort' pagina.
De naam van je abonnementsvorm wordt pas gewijzigd als je een ander, nieuw abonnement afsluit.
en wat er mogelijk is op jouw adres kan je hier opzoeken:
http://internet.telfort.nl/shop/checkbeschikbaarheid.html;jsessionid=A65B3A0BE02BB381FFFBAA59BA755D67?execution=e1s1
Reputatie 8
Badge +16
Begin eens te vertellen wat jouw abonnementsnaam is.... wellicht zijn we er dan snel uit.

Reageer