Inlogpagina wordt door Hans Klok beheerd

• 24 september 2018
  • 13 reacties
  • 448 keer bekeken

Reputatie 1
Het was al een tijd geleden dat ik Mijn Telfort nodig had, maar ik wilde vandaag een factuur bekijken. Ik denk dat ik in een flits de pagina met inlogvelden zag, maar daaroverheen kwam meteen een pagina waarop wel "Inloggen Mijn Telfort" staat maar die geen inlogvelden heeft. De pagina met inlogvelden kan ik er op geen enkele manier voor krijgen. Ik gebruikte Firefox 48.0.2 maar met Safari gebeurt hetzelfde.

13 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Google chrome al geprobeerd ?
Reputatie 1
Een aanvulling. Het leek een nieuw probleem, maar na wat spelen met zoektermen in dit forum kwam ik toch op een melding van hetzelfde, 3 maanden geleden aangemeld:
https://forum.telfort.nl/mijn-telfort-252/waar-is-de-inlogpagina-website-mijntelfort-mobiel-76095
Deze melder had het opgelost door Internet Explorer in plaats van Firefox te gebruiken.
En Telfort heeft het probleem opgelost door er het zwijgen toe te doen.
Ja, hallo, je hoeft een upgrade van je website niet met iedere obscure browser te testen, maar Firefox is voor den donder niet obscuur.
Ik zou toch graag een serieuze reactie zien.
Reputatie 8
Badge +11
Hi HWouda, gelukkig is het met een andere browser gelukt om Hans Klok aan de kant te zetten. Je hebt het erover dat het met Firefox gebeurt, maar ook met Safari. Gebeurt in beide precies hetzelfde? Ik ben het met je eens dat Firefox geen obscure browser is, en Safari wordt ook veel gebruikt. Ik hoor het graag van je, dan kan ik het doorgeven aan de beheerders van de pagina zodat zij kunnen kijken wat er precies speelt.
Reputatie 1
Hallo Jasper,

Om verwarring hier op het forum te voorkomen, stuur ik je een PM met wat ik weet.
Hallo Jasper,

Om verwarring hier op het forum te voorkomen, stuur ik je een PM met wat ik weet.

Ik ben ook wel benieuwd....
En je kent het onderschrift van de moderators?
.........Op ongevraagde privéberichten ontvang je geen reactie.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zag je privébericht inderdaad, maar ik ga er wel hier in het topic over verder. Mochten anderen ook toevoegingen of bijdragen hebben, kunnen we dat allemaal meenemen en daar heeft iedereen uiteindelijk baat bij ;)
Met een versie van Google Chrome die niet de meest recente is merkte je precies hetzelfde dus als met Firefox? Gebeurt het ook met de meest recente versie?
Reputatie 1
Hallo Jasper,

Fijn dat je mijn bericht zo selectief kunt weergeven.
Wat ik je schreef was dat alles wijst op een versiecheck door de website. Een versiecheck is mogelijk, dat heb ik wel vaker gezien, maar de fatsoenlijke methode is dat de gebruiker daarvan wordt verwittigd en dat zou bij Mijn Telfort niet het geval zijn - als mijn veronderstelling juist is, maar dat kan ik niet natrekken.
Met je antwoord in dit forum bedoel je dat jij geen zin hebt, dit na te trekken, terwijl jij degene bent die dat kan, ik niet, en dat ik maar het onderzoek moet doen.
Reputatie 3
Badge +1
Wanneer ik de inlog pagina controleer op de W3C standaard, dan komen er aardig wat fouten en opmerkingen te voorschijn.
Mogelijk dat daar het probleem te zien is?
Reputatie 8
Badge +11
Hi HWouda, ik vind het jammer dat je die indruk hebt gekregen. Ik wil het bij de verantwoordelijken beleggen, maar daarvoor wil ik ze zo compleet mogelijke informatie geven. Om die informatie zo compleet mogelijk te kunnen geven heb ik jouw hulp ook nodig. Als ik hier naar de Mijn Telfort inlogpagina gaat werkt het goed. De reden dat ik vroeg of het in de nieuwste versie van Chrome wel werkt is om bijvoorbeeld de versiecheck uit te sluiten, het kan ook zijn dat er iets anders speelt waardoor de versie er los van staat. Als we dat niet testen weten we dat niet. Ik hoor het graag van je.
Reputatie 3
Badge +1
Even getest, hier werkt het met:
Brave, Chromium, Firefox, Google Chrome, Falkon, Midori, Opera, Vivaldi en WEB zonder problemen, alleen moet Javascript niet geblokkeerd staan.
Reputatie 1
Hallo Ron,

Welke versies? Lijkt me niet onbelangrijk, als de discussie juist daarover gaat. Ik heb Javascript niet geblokkeerd.
Hier een zo zuiver mogelijke test, want onder hetzelfde besturingssysteem.

Firefox 43.01 onder Windows: geen inlogpagina.
Firefox 47.02 onder Windows: geen inlogpagina.
Firefox 52.01 onder Windows: wel een inlogpagina. Hetzelfde voor latere versies.

Ik heb de test uitgevoerd met een oude laptop die ik als typmachine gebruik, al heel lang niet op het internet had aangesloten en voor deze gelegenheid (en alleen deze website) internetverbinding heb gegeven. Een even zuivere test kon ik niet met Chrome uitvoeren (operationele apparaten zijn geen testapparaten), maar ik weet dat Chrome 49.0.2623.112 onder MacOSX de inlogpagina niet toont en Chrome 65.0.3325.109 onder Android wel.

Conclusies:
1) Het probleem wordt inderdaad door de versie van de browser veroorzaakt.
2) Telfort heeft niet het fatsoen kunnen opbrengen, dit aan de gebruikers te laten weten, niet via de website en niet via de staf van het forum. Dat de gebruiker het zelf maar moet uitzoeken, is bij deze bevestigd.
Reputatie 3
Badge +1
Brave 0.17.16
Chromium 69.0.3497.100
FireFox 61.0.1 en 61.0.3
Google Chrome 69.0.3497.100
Falkon 3.0.1
Midori 0.5.11
Opera 56.0.3051.36
Vivaldi 2.0.1309.37
Web 3.30.0

Allen onder *buntu Linux 18.10
Reputatie 8
Badge +11
Conclusies:
1) Het probleem wordt inderdaad door de versie van de browser veroorzaakt.
2) Telfort heeft niet het fatsoen kunnen opbrengen, dit aan de gebruikers te laten weten, niet via de website en niet via de staf van het forum. Dat de gebruiker het zelf maar moet uitzoeken, is bij deze bevestigd.

Dank voor het testen! Ik geef het door aan de beheerders van de MijnTelfort omgeving zodat zij dit kunnen gaan uitzoeken.
Of het bij de ontwikkelaars bekend is dat het niet verschijnt bij de oudere browsers weet ik niet, als dit niet eerder is geconstateerd hebben ze ook niet de kans gehad om een melding daar te plaatsen. Nu zijn ze er sowieso van op de hoogte, dus kan er gekeken worden hoe dit opgelost kan worden.

Reageer