beantwoord

Inloggen met e-mail ipv nummer Mijn Telfort

• 21 december 2019
  • 15 reacties
  • 303 keer bekeken

fout in titel: moet natuurlijk zijn inloggen met e-mail ipv nummer

de mijn telfort app, vraagt om in het vervolg in te loggen met een e-mailadres, ipv met mobielnummer.

geactiveerd, vervolgens blijken de contactgegevens hangend aan het mobiele nummer, óók aangepast te zijn.

dat is natuurlijk niet de bedoeling, factuurinformatie ed moet gewoon naar ons algemene mailadres verstuurd blijven worden.

het contact e-mailadres kan ik ook nog eens niet zelf aanpassen op de website

moet ik dit nu werkelijk gaan regelen via de klantenservice?

Admin: titel aangepast

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 3 januari 2020, 11:27

Ik had even niet de link gemaakt met 1 e-mailadres, excuses. Ik had het inderdaad anders moeten aanpakken Ik kan dit ook niet meer terugzetten naar de staat zoals het was. Als je eenmaal het ID hebt is dat de manier om in te loggen en dus ook het contacte-mailadres. 

Bekijk reactie

15 reacties

Dat is dus het grote nadeel van deze huidige telfort id het mailadres gebruikt voor het id lijkt meteen het contact adres te zijn/ worden.

De enige mogelijkheid is de gebruikersnaam veranderen daar zal het met deze methode misgaan er zal per telefoonnummer een uniek emailadres nodig zijn.

Ja dat heb ik dus ook gezien.

ID mail wordt automatisch ook contactmail en in dat veld is alleen de gebruikersnaam aan te passen.

Handig, not.

Maandag dus bellen, vragen of door een medewerker wél het contactadres gewijzigd kan worden.

Flipping irritant en onnodig genereren van actie van mijn kant. Ik heb wel wat beters te doen.

De methode om dit te omzeilen lijkt te zijn de app niet gebruiken enkel de website, totdat we hier ook verplicht dat ID moeten gebruiken, de implementatie van het ID is niet goed overgenomen van KPN omdat we geen meerdere producten aan 1 Telfort ID kunnen koppelen met name geen meerdere mobiele abonnementen.

Daar heb ik niks aan. Ik wil niet dat abonnement info mbt betaling ed gekoppeld wordt aan het id mailadres. Die info moet gewoon binnen blijven komen op het mailadres wat eerder gekoppeld was aan abonnementen.

Dat kan ik nu dus niet meer instellen, deze info komt nu op die id mailadressen binnen, want deze zijn nu ook, ongevraagd, het contactadres geworden.

Klopt zodra het echte KPN ID's zijn kan dit wel, ik ben er ook niet van gecharmeerd dat de gebruikers naam het e-mail adres is.

Reputatie 2

Ik mis iets ...

Waarom zou je níet je contact e-mailadres willen gebruiken als gebruikersnaam? 

Het gelijkschakelen van gebruikersnaam en e-mailadres verkleint de kans dat iemand z'n gebruikersnaam kwijt raakt / vergeet en maakt de kans groter dat iemand zelf z'n wachtwoord kan resetten. 

Dat je voor ieder nummer een e-mailadres nodig hebt is over een maand opgelost bij de overgang naar KPN id. 

Ik mis iets ...

Waarom zou je níet je contact e-mailadres willen gebruiken als gebruikersnaam? 

Het gelijkschakelen van gebruikersnaam en e-mailadres verkleint de kans dat iemand z'n gebruikersnaam kwijt raakt / vergeet en maakt de kans groter dat iemand zelf z'n wachtwoord kan resetten. 

Dat je voor ieder nummer een e-mailadres nodig hebt is over een maand opgelost bij de overgang naar KPN id. 

Waarom ik dat niet wil, mijn gebruikers naam destijds door Telfort toegewezen is minder makkelijk door buitenstaanders te achterhalen dan een email adres, datzelfde geld voor een telefoonnummer.

Het gaat verder over deze maand, waarin je de app links moet laten liggen en dan enkel de web omgeving gebruiken. 

Verder lijkt mij dit voor klanten die onder bewind staan of anderzins personenen die meerdere abonnementen onder het eigen beheer willen houden(de abo's van kinderen) ook onhandig. Voor elke factuur moet je nu mits je dit toepast een ander email adres invoeren, zelfs al is het maar voor 1 factuur periode het is onhandig.

Het geeft een boel extra werk ook na 26 januari om alles weer aan 1 account te koppelen waarbij we er maar vanuit moeten gaan dat het zal kunnen.

Reputatie 2

Waarom ik dat niet wil, mijn gebruikers naam destijds door Telfort toegewezen is minder makkelijk door buitenstaanders te achterhalen dan een email adres, datzelfde geld voor een telefoonnummer.

Ik zie niet hoe het een makkelijker te achterhalen is dan het ander. Het belangrijkst is dat je een goed wachtwoord instelt.

Het gaat verder over deze maand, waarin je de app links moet laten liggen en dan enkel de web omgeving gebruiken. 

Ik gebruik de app probleemloos?

Voor elke factuur moet je nu mits je dit toepast een ander email adres invoeren, zelfs al is het maar voor 1 factuur periode het is onhandig.

Bij meerdere abonnementen log je vóór Telfort ID ook meerdere keren in, dus dat lijkt me qua moeite om het even.

Het geeft een boel extra werk ook na 26 januari om alles weer aan 1 account te koppelen waarbij we er maar vanuit moeten gaan dat het zal kunnen.

Als je Telfort ID hebt ingesteld, log je vanaf februari - neem ik aan - met dezelfde gegevens in op MijnKPN. Meerdere abonnementen beheren in 1 account is nooit mogelijk geweest bij Telfort, dus dat is een verbetering na de overgang naar KPN.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Renee1966, als je gebruikt maakt van het Telfort ID wordt dat inderdaad ook jouw contact e-mailadres. Dit is niet iets wat je wil en wil je graag weer aanpassen. Je geeft aan hiervoor te gaan bellen? Heb je dat gedaan? Anders wil ik ook nog wel graag meekijken hoor. Zou je dan jouw Forumprofiel ook nog willen voorzien van postcode + huisnummer? Ik hoor graag van je als ik je nog kan helpen. 

Reputatie 8
Badge +11

Is het inmiddels gelukt zoals je wil? Anders kijk ik nog graag mee. 

Nee

Wij hebben 3 nummers in gebruik op ons adres, voor 3 verschillende personen, dus 3 ID's.

Alle factuurinfo ed moet op het hoofd emailadres van ons gezin blijven binnenkomen..

Zoals het voorheen was. Pas maar aan

Reputatie 8
Badge +11

Dat kan helaas niet, anders had ik het zeker gedaan. Het e-mailadres van het ID wordt namelijk het contact e-mailadres. Is het een idee om de mails automatisch door te laten sturen naar het hoofd e-mailadres?

Is het een idee om de mails automatisch door te laten sturen naar het hoofd e-mailadres?

Hallo @Bart - Telfort  en @Renee1966 

Is het een idee om die andere e-mail-adressen bij het hoofde-mailadres onder te brengen als alias, dan hoef je niets meer door te sturen en komt het altijd in de goede box terecht?

Tjonge jonge Bart, zeg dat dan gewoon gelijk, dat is nl van begin af aan al mjn vraag/opmerking:

Zet de contact email adressen terug naar de oude situatie

Dan had je 6 dagen geleden ook niet het volgende hoeven sturen:

"Hoi @Renee1966, als je gebruikt maakt van het Telfort ID wordt dat inderdaad ook jouw contact e-mailadres. Dit is niet iets wat je wil en wil je graag weer aanpassen. Je geeft aan hiervoor te gaan bellen? Heb je dat gedaan? Anders wil ik ook nog wel graag meekijken hoor. Zou je dan jouw Forumprofiel ook nog willen voorzien van postcode + huisnummer? Ik hoor graag van je als ik je nog kan helpen"

Sluit dit draadje maar, want dit zet geen zoden aan de dijk.

De groeten.

Reputatie 8
Badge +11

Ik had even niet de link gemaakt met 1 e-mailadres, excuses. Ik had het inderdaad anders moeten aanpakken Ik kan dit ook niet meer terugzetten naar de staat zoals het was. Als je eenmaal het ID hebt is dat de manier om in te loggen en dus ook het contacte-mailadres. 

Reageer