beantwoord

Inloggen lukt niet meer

• 26 maart 2020
  • 10 reacties
  • 142 keer bekeken

Beste Telfort,

Ik heb 2 problemen: 1. Mijn Prepaid Simkaart heeft geen bereik. Ik kan dus onbereikbaar 2. Om te kijken wat er aan de hand is wil ik inloggen. Maar het lukt niet om in te loggen op Mijn Telfort Mobiel. Hij herkent mijn wachtwoord niet, en als ik een link vraag om een nieuw wachtwoord in te stellen via e-mail (gezien ik geen bereik heb) dan zie ik dat deze naar een voor mij volledig onbekend email adres wordt verzonden. Kunt u mij helpen? Het is wellicht ook goed om te weten dat ik in het buitenland woon en dat ik mijn Nederlands nummer enkel gebruik wanneer ik hier ben om zaken te regelen. Alle services hier in Nederland hebben dit nummer nog, en dus het is belangrijk dat ik dit nummer gewoon kan gebruiken.

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 26 maart 2020, 12:45

Hoi @CAT_, alle actieve Telfort prepaid aansluitingen zijn 15 juni vorig jaar inderdaad overgezet naar KPN. Dat verklaart in ieder geval al waardoor je niet in kunt loggen op MijnTelfort. Ik heb de status van het 06-nummer wat op je profiel staat meteen nagekeken. Die is toen ook overgezet naar KPN. In augustus is het nummer gedeactiveerd omdat het te lang niet gebruikt was. Het nummer bestaat dus niet meer zoals GJC al vermoedde. Als een nummer is gedeactiveerd kan KPN dat niet meer opnieuw activeren, je kunt een nieuw KPN prepaidnummer kunnen aanvragen en dat gaan gebruiken.

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Telfort prepaid bestaat niet meer als zodanig. Alle mobiele aansluitingen zijn ondergebracht bij KPN. Voor hulp zul je ook daar moeten zijn.
Bij de overgang naar KPN zijn de voorwaarden gelijk gebleven. Dat betekent dat je eens in de 6 maanden moet bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen om je nummer te behouden. Na deze periode wordt je nummer bevroren en vervalt na enige tijd.
Voor hoe het exact zit en of er nog iets met je nummer gedaan kan worden kun je je wenden tot KPN:

KPN-forum

Beste GJC,

Dank voor jouw antwoord. Ik belde al eerder met KPN maar zij zeggen dat er in hun systeem staat Telfort Prepaid Sim en dat ik bij jullie moet zijn. Kun je nakijken in jullie systeem of ik bij jullie of hen moet zijn?

Best

Reputatie 8
Badge +11

Uh nee, ik kan niets nakijken. Ik ben gewoon een behulpzame mede-klant.
Je kunt mogelijk wel voor jezelf nagaan wanneer je voor het laatst iets met je simkaart hebt gedaan dat invloed had op je saldo. Als dat langer dan 9 maanden geleden is kun je dit als een verloren zaak beschouwen. Het nummer is dan al vervallen en ik heb nog niet meegemaakt dat dat teruggedraaid kon worden.

Mogelijk kan een moderator nog iets voor je nakijken of uitzoeken. Wacht even op een reactie van hun.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @CAT_, alle actieve Telfort prepaid aansluitingen zijn 15 juni vorig jaar inderdaad overgezet naar KPN. Dat verklaart in ieder geval al waardoor je niet in kunt loggen op MijnTelfort. Ik heb de status van het 06-nummer wat op je profiel staat meteen nagekeken. Die is toen ook overgezet naar KPN. In augustus is het nummer gedeactiveerd omdat het te lang niet gebruikt was. Het nummer bestaat dus niet meer zoals GJC al vermoedde. Als een nummer is gedeactiveerd kan KPN dat niet meer opnieuw activeren, je kunt een nieuw KPN prepaidnummer kunnen aanvragen en dat gaan gebruiken.

Beste Jasper,

Veel dank voor deze duidelijkheid. Ik heb echter geen bericht ontvangen dat mijn nummer stopgezet zou worden voordat dit gebeurde. Het is het nummer dat bekend is bij alle instanties want nu voor veel problemen zorgt met inloggen overal en het regelen van belangrijke zaken in deze tijd (waarin ook veranderingen van nummer per brief wekenlang kan duren). Providers kunnen soms nummers overnemen als je van een prepaid naar een abonnement gaat. Kan Telfort daar mee helpen?

Ik hoor het graag, alvast bedankt. 

Reputatie 8
Badge +11

Ik kan me voorstellen dat het lastig is als dat nummer overal bekend is. Dit nummer is helaas permanent weg, dat kunnen we niet meer terughalen. Om een prepaidnummer aan een abonnement te koppelen moet het nog actief zijn, doordat dat niet het geval is kan dat niet. 

Telfort kan hierin niets betekenen. Ook omdat mobiele diensten niet meer bestaan bij Telfort, 15 juni zijn de prepaid aansluitingen overgegaan zoals ik al zei. 26 januari zijn alle mobiele abonnementen ook overgegaan naar KPN. Alles loopt nu via KPN.

Ook voor KPN is het niet mogelijk om een gedeactiveerd prepaidnummer te herstellen.

Dank voor het antwoord. Met welke reden ben ik niet ingelicht dat ik mijn nummer zou verliezen? In dat geval hadden jullie namelijk het probleem dat ik niet kon inloggen of mijn nummer kon gebruiken op tijd kunnen oplossen en had ik mijn nummer niet hoeven te verliezen. Alvast bedankt! 

Reputatie 8
Badge +11

Als een nummer 6 maanden niet is gebruikt wordt er een sms gestuurd, vanaf dat moment zijn er nog 3 maanden waarbinnen het tegoed opgewaardeerd kan worden om het nummer te herstellen. Wanneer die sms precies is gestuurd is nu niet meer te zien, ik vermoed in april/mei vorig jaar aangezien het nummer begin augustus werd gedeactiveerd. Bij prepaid aansluitingen worden er verder geen klantgegevens opgeslagen, we kunnen dan alleen via het 06-nummer iets laten weten. Als het toestel dan bijvoorbeeld een lange tijd uitstaat kan het voorkomen dat het sms'je niet meer binnenkomt, omdat het nummer niet meer actief is bij het opstarten van het toestel.

OK. Duidelijk. Dank.

Goed te lezen dat enkel nummer bekend is, maar misschien interessant om over na te denken of dat anders kan gezien veel mensen die prepaid nummers hebben in het buitenland wonen en dus niet altijd smsjes op tijd ontvangen. Zelf woon ik in het VK, en heb ik nooit bereik gehad met mijn prepaid Telfort/KPN sim ondanks de nieuwe regelingen met roaming – pech I guess. Ik ga brieven schrijven.

Reputatie 8
Badge +11

Voor buitenlandse adressen is dat niet mogelijk, ook bij abonnementen kunnen alleen Nederlandse adressen als contactadres worden opgegeven. Misschien dat het in de toekomst mogelijk wordt bij prepaid, maar op dit moment heeft KPN daar voor zover ik weer geen plannen voor. 

Ik weet niet over wat voor instanties het precies gaat, veel bedrijven zijn ook via chat, Facebook en/of Twitter te bereiken. Mogelijk kan het via die wegen sneller aangepast worden dan via een brief.

Reageer