[Info] Bugs en storingen in Mijn Telfort

  • 6 januari 2017
  • 129 reacties
  • 5166 keer bekeken

Badge +13
Laatste update: 6 november 2017

In dit topic lees je informatie over bekende bugs en storingen in Mijn Telfort.

Wil je een nog niet beschreven probleem melden? Plaats hieronder een bericht en deel:
- Een beschrijving van het probleem
- Op welke pagina het probleem speelt (Thuis of Mobiel en onder welk kopje?)
- (Bij voorkeur) een screenshot van de volledige pagina
- Je klantnummer en mobiele telefoonnummer in je profiel

Inlogproblemen


Omschrijving: Er spelen problemen wanneer je je Mijn Telfort-wachtwoord opnieuw probeert in te stellen, waaronder dat de activatielink niet aankomt en dat de verificatie-sms niet wordt geaccepteerd.
Status: Gesignaleerd, zie ‘[Tips van Telfort] Inloggen op Mijn Telfort
Melders: Pieter52, frans1982, Annolos, IrmaA, ankie lier, (nog 22)

Combivoordeel korting niet bij Abonnement


Omschrijving: De Combivoordeel korting wordt niet meegerekend bij de abonnementsprijs. Hierdoor zie je een onjuiste abonnementsprijs op Mijn Telfort, terwijl het Combivoordeel wel actief is.
Status: Gesignaleerd (TBB-3675)
Melders: Enterprise

Hoofdpakket wijzigen lukt niet


Omschrijving: Wanneer je het hoofdpakket wilt wijzigen van bijvoorbeeld Internet en TV naar Alles in 1, wordt de optie eerste optie met de keuze van het hoofdpakket overgeslagen.
Status: Opgelost
Melders: MarliesMo

129 reacties

Badge +13
Hi Jheroen, we gaan er vanuit dat je binnen een week weer bij je facturen kunt. Is dat niet het geval, dan horen we het graag.
Badge +13
Hi Ruma, wil je het onderstaande aanvullen? Dank!


- (Bij voorkeur) een screenshot van de volledige pagina
- Je klantnummer en mobiele telefoonnummer in je profiel
Reputatie 8
Badge +11
Dat is inderdaad vlot. Bedankt.
Ik zal het in de gaten houden.
Reputatie 1
Ik zie ook geen facturen in MijnTelfort (géén e-mail-only account). Al 3 maanden niet, wat vervelend is, omdat ik de facturen als zzp'er nodig heb.
Badge +13

Instellingen ‘Voicemail & oproepen’ wijzigen vanzelf terug


@holy53, @wing, @JohnJ, @Richard70, @jimny: kunnen jullie nogmaals proberen de instellingen van voicemail en nummerherkenning te wijzigen en het exacte tijdstip vermelden dat jullie deze wijziging bevestigen en het exacte tijdstip dat de instellingen weer terugschieten? De technici willen de logs nakijken van zo'n event en hebben de exacte datum en tijd nodig.
@all,

Antwooord van Telfort via Twitter

"Hi Galdor! Momenteel ondervinden wij inderdaad problemen met de MijnTelfort omgeving. Ik moet dus nog even om je geduld vragen. Mijn excuses voor dit ongemak. Mocht ik je in de tussentijd nog ergens mee kunnen helpen dan verneem ik dit graag. Voor nu wil ik je een hele fijne avond toe wensen :-)"
Hallo,

Ik wil even melden dat het gelukt is om mijn klantenservice wachtwoord in te stellen.
Badge +13
Ik heb de instellingen zojuist bekeken en de instellingen stonden tot mijn verbazing weer goed, zonder dat ik iets gewijzigd heb in de periode tussen mijn melding en nu.
Fijn om te horen. Er is een bug gevonden in de achterliggende systemen van vaste telefonie. De oplossing is nu in testfase, maar misschien profiteer je er al van. :)

Het probleem van nummers blokkeren bestaat wel nog.
27-1-2017 20:45:50
“0906 nummers (erotiek) blokkeren” leek niet ingesteld. Ik heb het op AAN gezet, en toen veranderde “0909 nummers (amusement) blokkeren” naar blanco. (het stond op AAN)
Dus beide blokkeren kan nog steeds niet.

Deze wens is al eerder doorgegeven. Mijn Telfort ontwikkelaar Rutger zei hierover eerder:

3. Functionaliteit
a. Als Telfort-klant wil ik dat ik 0906 en 0909-nummers blokkeren apart uit en aangezet kan worden, omdat de interface suggereert dat dit mogelijk moet zijn. Alternatief: aan en uitknoppen samenvoegen. | Tuut-Tuut, Enterprise
Rutger - Telfort: "Dit is een bekend probleem dat te maken heeft met de achterliggende systemen. Het is helaas niet een-twee-drie te fixen, maar we doen ons best."


Ik verwacht niet dat dit de komende maanden wordt opgelost, want het staat niet hoog op de lijsten.
Reputatie 1
@harry2, Ajee, Selma80, Willem123, likewise
De oorzaak van het probleem is gevonden en we verwachten dat dit binnen een week wordt verholpen.

Hoi Jurgen, vandaag zag ik tot mijn blijde verrassing de facturen van de laatste 12 maanden voor "Thuis" weer in Mijn Telfort staan. Wat mij betreft is mijn probleem hiermee opgelost. Dank!
Badge +13
Fijn om te horen, Ajee!
Badge +13
@harry2, Ajee, Selma80, Willem123, likewise
De oorzaak van het probleem is gevonden en we verwachten dat dit binnen een week wordt verholpen.
Badge +13
Facturen onzichtbaar en Mijn Telfort leeg
@harry2, Ajee, Selma80, Willem123, a.ernsten, Verkeerseducatie, htlleo5, Sassie, Jheroen
Hoe lang hebben jullie al een Telfort-abonnement en is het toevallig een e-mail only account?
Kunnen jullie je klantnummer invullen in het forumprofiel? Het probleem speelt waarschijnlijk bij specifieke oudere abonnementsvormen.

Onterechte verbruikskosten
@Chicka, BenoitSvB, Kees-Jan
Dit probleem speelt niet voor alle klanten met Bellen Onbeperkt. Dit moeten we dus per geval onderzoeken. Hebben jullie Bellen Onbeperkt naar vaste nummers of zowel vast als mobiel? Hoe lang hebben jullie dit pakket al?
Kunnen jullie je klantnummer invullen in het forumprofiel?
Hallo Galdor68,

Ik kijk via mijn Samsung Smartphone, Android.
Mijn verbruik is niet te zien.

Gisteren, bij mijn nog niet geupdatede app, kreeg ik een melding, nieuwe maand komt eraan,
wordt later bijgewerkt.
Dit gebeurde dus niet.

Vandaag de nieuwe app gedownload, geen verbruik te zien.
Dus ook niet hoeveel dagen resterend ect.

Maar nu zie ik hetzelfde ook op mijn PC, Windows Edge, Internet Explorer en Google Chroome.

In alle gevallen als ik klik op verbruik, blijft er een cirkeltje draaien.
Daar zou webcare in moeten duiken. Sinds vorige week dus sinds de laatste update van de app werkt het bij mij goed ook het verbruik van de lopende maand. Zowel via de app ook op een samsung als via de diverse browsers, je bent niet de enige waar het nog niet optimaal werkt.
Reputatie 7
Badge +13
Krijg je deze foutmelding uitsluitend in de app te zien, Mandy? Of zie je dit ook op Mijn Telfort terug? Zie je hetzelfde als deze klant of komt er bij jou wat anders terug?
Reputatie 8
Badge +11
Om het simpel te houden :8
Ik zie die melding ook als ik gegevens opvraag, maar de gegevens worden wel getoond (in de app).
Even een update....

Op dit moment is alles weer te zien.
Gelukkig maar, hoop dat het zo blijft.
Reputatie 7
Badge +13
@Enterprise Ik heb bericht terug gehad. Het combivoordeel wordt inderdaad niet goed weergegeven. Ik heb hem toegevoegd aan het lijstje. Bedankt voor het doorgeven!
Ja Wieger, ik zag hetzelfde als die klant.
Op dit moment doet de app het weer.
Die ene cent is ook gecorrigeerd.:D
Reputatie 8
Badge +19
@Enterprise Ik heb bericht terug gehad. Het combivoordeel wordt inderdaad niet goed weergegeven. Ik heb hem toegevoegd aan het lijstje. Bedankt voor het doorgeven!

Dit lijkt opgelost vandaag zag ik niet in de app maar via de website dat onder het kopje abonnement, de combivoordeel wordt weergegeven.

Hier nog niet... :8
Reputatie 8
Badge +19
@Enterprise Ik heb bericht terug gehad. Het combivoordeel wordt inderdaad niet goed weergegeven. Ik heb hem toegevoegd aan het lijstje. Bedankt voor het doorgeven!
Thanks Wieger..!
Het gaat me zoals gebruikelijk om het 'grotere geheel' en niet zozeer om mijn persoonlijke situatie.
De rekeningen kloppen en ik heb Fox Sports als combivoordeel, maar ik vind dat Mijn Telfort voor alle klanten gewoon de correcte informatie moet weergeven.
Zoniet dan creëer je hele vervelende consequenties...
Reputatie 7
Badge +13
Mooi dat de melding bij jou weg is, Mandy. Bij jou ook, GJC?
Ik heb het volgende probleem elders onder de aandacht gebracht nu even op de goede plek.
Dit is er aan de hand ik klik voor Mijn Telfort op inloggen (hier stond voorheen mobiel en thuis apart) gewoon via het persoonlijke deel.



Vreemd genoeg krijg ik vrij regelmatig dit scherm te zien hoewel ik geen zakelijke klant ben



Zoals beide screenshots wel duidelijk laten zien zit ik niet eens op de zakelijke pagina.
Dan zou ik dit moeten zien

Reputatie 1
Ha mensen, is het voor mij dan ook opgelost? Ik moet BTW aangifte doen maar heb geen enkele factuur 😞

Reageer