[Info] Bugs en storingen in Mijn Telfort

• 6 januari 2017
  • 129 reacties
  • 5217 keer bekeken

Badge +13
Laatste update: 6 november 2017

In dit topic lees je informatie over bekende bugs en storingen in Mijn Telfort.

Wil je een nog niet beschreven probleem melden? Plaats hieronder een bericht en deel:
- Een beschrijving van het probleem
- Op welke pagina het probleem speelt (Thuis of Mobiel en onder welk kopje?)
- (Bij voorkeur) een screenshot van de volledige pagina
- Je klantnummer en mobiele telefoonnummer in je profiel

Inlogproblemen

Omschrijving: Er spelen problemen wanneer je je Mijn Telfort-wachtwoord opnieuw probeert in te stellen, waaronder dat de activatielink niet aankomt en dat de verificatie-sms niet wordt geaccepteerd.
Status: Gesignaleerd, zie ‘[Tips van Telfort] Inloggen op Mijn Telfort
Melders: Pieter52, frans1982, Annolos, IrmaA, ankie lier, (nog 22)

Combivoordeel korting niet bij Abonnement

Omschrijving: De Combivoordeel korting wordt niet meegerekend bij de abonnementsprijs. Hierdoor zie je een onjuiste abonnementsprijs op Mijn Telfort, terwijl het Combivoordeel wel actief is.
Status: Gesignaleerd (TBB-3675)
Melders: Enterprise

Hoofdpakket wijzigen lukt niet

Omschrijving: Wanneer je het hoofdpakket wilt wijzigen van bijvoorbeeld Internet en TV naar Alles in 1, wordt de optie eerste optie met de keuze van het hoofdpakket overgeslagen.
Status: Opgelost
Melders: MarliesMo

129 reacties

Reputatie 1
Afgelopen donderdag 5-1 een melding aangemaakt dat de instellingen van Vast Bellen spontaan waren gewijzigd (Nummerweergave uit en Voicemail aan)
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/voicemail-automatisch-nummerweergave-uit-63601/index1.html#post537966
Ik heb in Mijn Telfort geprobeerd om dit weer te wijzigen naar Nummerweergave aan en Voicemail uit, op knop wijzigen geklikt waarna de boodschap wijziging gelukt in beeld kwam. Bij het opnieuw controleren van de instellingen stond de Nummerweergave weer uit en de Voicemail aan. Bij het daadwerkelijk bellen deed Nummerweergave het niet.
Vrijdag 6-1 deed de Nummerweergave het spontaan weer. Gecontroleerd in Mijn Telfort en toen stond daar de Nummerweergave ook weer aan en de Voicemail uit.
Het heeft een paar dagen met deze instellingen gewerkt, totdat vanavond maandag 9-1 ik ging bellen. Toen bleek de Nummerweergave weer uit te staan. Heb weer in Mijn Telfort gekeken en inderdaad Nummerweergave stond weer uit en Voicemail weer aan. Ik heb dit weer gewijzigd naar Nummerweergave aan en Voicemail uit, op de knop wijzigen geklikt en toen kwam weer in beeld wijziging gelukt. Bij het opnieuw controleren van de instellingen blijft de Nummerweergave nu wel op aan staan en de Voicemail op uit. Bij het daadwerkelijk bellen werkt Nummerweergave ook weer. Ik hoop dat het hier dan ook op blijft staan nu.

Ik kom nog wat vreemds tegen in de Vast Bellen instellingen.
Het is niet mogelijk om zowel 0906 als 0909 nummers in te stellen met aan of uit.
Als je de ene instelt zet kan je de andere niet instellen en vice versa
Reputatie 8
Badge +17
Ook gisteren kwam ik er achter dat mijn voicemail voor vast bellen weer aan stond en dat er wederom geen nummerweergave meer aan stond, het zou kunnen dat dit samengegaan is nadat ik mijn pluspakket had uitgezet
Reputatie 1
Geen weergave van:
facturen
bestellingen
abonnement
en misschien nog wel meer :(

sinds de zaak vernieuwd en samengevoegd is is het een redelijke zooi geworden, graag een werkend overzicht
Badge +13
Facturen onzichtbaar en Mijn Telfort leeg
@harry2, Ajee, Selma80, Willem123, a.ernsten, Verkeerseducatie, htlleo5, Sassie, Jheroen
Hoe lang hebben jullie al een Telfort-abonnement en is het toevallig een e-mail only account?
Kunnen jullie je klantnummer invullen in het forumprofiel? Het probleem speelt waarschijnlijk bij specifieke oudere abonnementsvormen.

Onterechte verbruikskosten
@Chicka, BenoitSvB, Kees-Jan
Dit probleem speelt niet voor alle klanten met Bellen Onbeperkt. Dit moeten we dus per geval onderzoeken. Hebben jullie Bellen Onbeperkt naar vaste nummers of zowel vast als mobiel? Hoe lang hebben jullie dit pakket al?
Kunnen jullie je klantnummer invullen in het forumprofiel?
Reputatie 1
Ha Jurgen,

Het is geen email only account, we hebben dit abonnement vanaf 2014; ik probeer mijn gegevens aan te vullen in mijn profiel maar nu staat er constant een melding dat niet alle verplichte velden zijn ingevuld? welke velden zijn verplicht?
nergens wat te vinden 😞
Reputatie 1
Ik zie ook geen facturen in MijnTelfort (géén e-mail-only account). Al 3 maanden niet, wat vervelend is, omdat ik de facturen als zzp'er nodig heb.
Reputatie 3
Bij mij speelde het ook dat het verbruik alle kosten liet zien, ook bij vaste telefoonnummers terwijl ik "vast bellen onbeperkt" heb. Net heb ik weer gekeken, en nu is het weer netjes op 0,00 bij ieder gesprek. Mobiel staat wel als kosten, en dat is ook precies zoals het hoort.

Bij mij is het dus opgelost. Nu nog de totale tijd bij vast bellen, want dat is nog altijd "zonder uren" en soms staan er ook geen minuten, het veldformaat deugt niet. Lijkt me toch eenvoudig op te lossen? Overigens zit ik op dit moment nog niet boven een uur, maar ik hou het in de gaten.
Een kwartaal verder moet ik mijn administratie weer aanleveren.

Wederom kan ik geen facturen inzien op een van mijn Alles-in-1 Glasvezel accounts. (Het inzien bij een 2e account op een prive adres werkt wel).

Graag via PM een oplossing.

Wederom het verzoek: kan het factuur niet automatisch ge-emailed worden? Ik ben, als het dan uiteindelijk wel kan, een half uur bezig om facturen uit jullie web site te trekken, dat kost me meer dan het abonnement zelf (!). Nu kost het me nog meer tijd...
Badge +13
@harry2, Ajee, Selma80, Willem123, likewise
De oorzaak van het probleem is gevonden en we verwachten dat dit binnen een week wordt verholpen.
Reputatie 1
Ha mensen, is het voor mij dan ook opgelost? Ik moet BTW aangifte doen maar heb geen enkele factuur 😞
Badge +13
Hi Jheroen, we gaan er vanuit dat je binnen een week weer bij je facturen kunt. Is dat niet het geval, dan horen we het graag.
Badge +13

Instellingen ‘Voicemail & oproepen’ wijzigen vanzelf terug

@holy53, @wing, @JohnJ, @Richard70, @jimny: kunnen jullie nogmaals proberen de instellingen van voicemail en nummerherkenning te wijzigen en het exacte tijdstip vermelden dat jullie deze wijziging bevestigen en het exacte tijdstip dat de instellingen weer terugschieten? De technici willen de logs nakijken van zo'n event en hebben de exacte datum en tijd nodig.
Reputatie 1
@harry2, Ajee, Selma80, Willem123, likewise
De oorzaak van het probleem is gevonden en we verwachten dat dit binnen een week wordt verholpen.

Hoi Jurgen, vandaag zag ik tot mijn blijde verrassing de facturen van de laatste 12 maanden voor "Thuis" weer in Mijn Telfort staan. Wat mij betreft is mijn probleem hiermee opgelost. Dank!
Badge +13
Fijn om te horen, Ajee!
Bij mij is mijn Telfort helemaal leeg.
Heb net een alles in 1 abo, en wil e-mailadressen aanmaken,maar er staat niks onder het kopje email.
Beetje jammer,bij een nieuw abonnement dat je niet gelijk alles in orde kan maken
Badge +13
Hi Ruma, wil je het onderstaande aanvullen? Dank!

Instellingen ‘Voicemail & oproepen’ wijzigen vanzelf terug

@holy53, @wing, @JohnJ, @Richard70, @jimny: kunnen jullie nogmaals proberen de instellingen van voicemail en nummerherkenning te wijzigen en het exacte tijdstip vermelden dat jullie deze wijziging bevestigen en het exacte tijdstip dat de instellingen weer terugschieten? De technici willen de logs nakijken van zo'n event en hebben de exacte datum en tijd nodig.

Ik heb de instellingen zojuist bekeken en de instellingen stonden tot mijn verbazing weer goed, zonder dat ik iets gewijzigd heb in de periode tussen mijn melding en nu.

27-1-2017 20:47:20
“Nummerweergave“ stond op AAN en “Voicemail gebruik” op UIT. (Zoals ik het hebben wilde, dus ik heb deze twee verwisseld voor een test). Na een eerste refresh na ongeveer 10 seconden, leken de instellingen ongewijzigd, maar nogmaals gerefreshed na zo'n 30 seconden en de wijzigingen leken goed verwerkt te zijn.
Twee minuten later heb ik ze weer teruggezet en ook dat lijkt goed verwerkt te zijn. Gecontroleerd door naar mijn mobiele nummer te bellen en nummerweergave werkt inderdaad weer. Maar hoe lang geleden dat gefixed is, weet ik niet.

Het probleem van nummers blokkeren bestaat wel nog.
27-1-2017 20:45:50
“0906 nummers (erotiek) blokkeren” leek niet ingesteld. Ik heb het op AAN gezet, en toen veranderde “0909 nummers (amusement) blokkeren” naar blanco. (het stond op AAN)
Dus beide blokkeren kan nog steeds niet.
Badge +13
Ik heb de instellingen zojuist bekeken en de instellingen stonden tot mijn verbazing weer goed, zonder dat ik iets gewijzigd heb in de periode tussen mijn melding en nu.
Fijn om te horen. Er is een bug gevonden in de achterliggende systemen van vaste telefonie. De oplossing is nu in testfase, maar misschien profiteer je er al van. :)

Het probleem van nummers blokkeren bestaat wel nog.
27-1-2017 20:45:50
“0906 nummers (erotiek) blokkeren” leek niet ingesteld. Ik heb het op AAN gezet, en toen veranderde “0909 nummers (amusement) blokkeren” naar blanco. (het stond op AAN)
Dus beide blokkeren kan nog steeds niet.

Deze wens is al eerder doorgegeven. Mijn Telfort ontwikkelaar Rutger zei hierover eerder:

3. Functionaliteit
a. Als Telfort-klant wil ik dat ik 0906 en 0909-nummers blokkeren apart uit en aangezet kan worden, omdat de interface suggereert dat dit mogelijk moet zijn. Alternatief: aan en uitknoppen samenvoegen. | Tuut-Tuut, Enterprise
Rutger - Telfort: "Dit is een bekend probleem dat te maken heeft met de achterliggende systemen. Het is helaas niet een-twee-drie te fixen, maar we doen ons best."

Ik verwacht niet dat dit de komende maanden wordt opgelost, want het staat niet hoog op de lijsten.
Badge
Ik wil graag mijn gespreksspecificaties inzien van mijn vaste telefoon.
M.a.w. wanneer en hoelang heb ik gebeld met ... en de kosten daarvan
Hoe kan ik daar inzage in krijgen?
E.e.a. staat NIET(meer) op de factuur en ik krijg het ook niet zichtbaar in "mijn Telfort" bij Verbruik.

Ik zie nu bij "Vast Bellen" Toevoegen staan.
Ik heb nu((Glasvezelcontract) en had(Koperdraadcontract) in mijn abonnement "vast bellen".
Ik weet niet wat er fout gegaan is bij het verwerken van mijn nieuwe abonnement. Maar ik denk dat daar, mogelijk,een deel van het probleem ligt.
Hoi Jurgen

Van Leon moest ik bij jou zijn Ik had je een prive bericht gestuurd maar volgens Leon zou je daar waarschijnlijk niet op reageren
Ik ben nieuw bij telfort en heb geen ervaring met zo'n forum Ik hoop dat ik het zo goed doe

Ik heb sinds twee manden telfort alles in 1 Echter in Mijn Telfort staat onder het kopje verbruik geen vaste telefoon heb
Echter ik heb wel een vast te telefoonaansluiting en ik heb ook mijn instellingen kunnen aanpassen Nu zou ik nog graag inzicht willen krijgen in het verbruik en welke nummers er gebeld zijn en zo
Leon gaf aan dat jij er vanaf woensdag weer bent en dit probleem kan oplossen

Alvast bedankt

mvg

Ron

In dit topic lees en geef je feedback over het nieuwe ‘Mijn Telfort’.

Wil je een probleem melden? Plaats hieronder een bericht en deel:
- Een beschrijving van het probleem
- Op welke pagina het probleem speelt (Thuis of Mobiel en onder welk kopje?)

Inlogproblemen / Problemen met wachtwoord opnieuw instellen

Omschrijving: Er spelen problemen wanneer je je Mijn Telfort-wachtwoord opnieuw probeert in te stellen, waaronder dat de activatielink niet aankomt en dat de verificatie-sms niet wordt geaccepteerd.
Status: Gesignaleerd, zie ‘[Tips van Telfort] Problemen bij opnieuw instellen ‘Mijn Telfort’-Wachtwoord
Melders: Pieter52, frans1982, Annolos, IrmaA, ankie lier, (nog 22)

Facturen onzichtbaar

Omschrijving: “Ik zie [bij ‘Thuis’] onder de koptekst een wit scherm met in het midden het woord factuur en dan een klein rood kruisje. Onderaan kan ik doorklikken op 'Bekijk al je facturen' ook dat levert geen facturen op die ik kan inzien.”
Status: Opgelost
Melders: harry2, Ajee, Selma80, Willem123, likewise

Mijn Telfort leeg

Omschrijving: “Na inloggen [bij ‘Thuis’] zie ik Goedendag "naam" maar eronder bij Abonnement, Factuur, E-mail, Mijn gegevens staat helemaal niets!”
Status: Gesignaleerd
Melders: a.ernsten, Verkeerseducatie, htlleo5, Sassie, Jheroen

Instellingen ‘Voicemail & oproepen’ hebben lange laadtijd, zijn uitgegrijsd of wijzigen vanzelf

Omschrijving: “Ik zet [bij Vast bellen] de instellingen op voicemail uit en nummerweergave op aan. Als ik daarna inlog bij Mijn Telfort om tv pakket te wijzigen, is daarna voicemail aan en nummerweergave uit. Terwijl ik daar helemaal niet geweest ben.”
Status: Wordt aan gewerkt
Melders: holy53, wing, JohnJ, Richard70, jimny

Onterechte verbruikskosten

Omschrijving: “Voor alle gesprekken [bij Vast Bellen] worden kosten gespecificeerd, ook voor de gesprekken die volgens mij niet in rekening gebracht mogen worden omdat ze onder "Bellen Onbeperkt Vast" vallen.”
Status: Gesignaleerd
Melders: Chicka, BenoitSvB, Kees-Jan

Bekijk ook:
Bugs die zijn doorgegeven op 11 oktober 2016
Bugs die zijn doorgegeven op 3 november 2016
Badge +13
@HdG Heb je voor ons je klantnummer (die mag je plaatsen in je forumprofiel) en een screenshot? De screenshot mag je hier plaatsen 🙂 Dank!

@RonnieT Dank voor de informatie en de screenshot. We gaan het onderzoeken.
Badge
Hallo Jurgen,
Klantnummer geplaatst in het forumprofiel.
Screenshot had ik ook al een keer geplaatst.
Bij deze nogmaals

Jurgen de informatie heb ik toegevoegd op mijn forumprofiel
hierbij een screenshot
Hallo Jurgen,
Ik heb geen inzicht in het verbruik bij VastBellen in de huidige maand.
Er staat ook vermeld dat ik geen VastBellen heb maar de kosten worden wel netjes gefactureerd.
Screenshot zie voorgaande screenshots.
Enig idee, hoe op te lossen?
Groetjes,
Bram.
Badge +13
@HdG, @RonnieT, de technici zijn dit probleem inmiddels aan het onderzoeken. Ik hou jullie op de hoogte.

@BBTelfort, kun je je klantnummer net als HdG en RonnieT in je forumprofiel plaatsen? Dan kan ik ook jouw melding doorgeven aan de technici.

Reageer