beantwoord

Ik kan niet meer bellen of gebeld worden prepaid mobiel

• 30 september 2020
  • 7 reacties
  • 100 keer bekeken

Mijn reserve gsm heeft een prepaid account bij Telfort, al heel lang…

Van de week wilde ik bellen maar kreeg geen verbinding meer, kon ook niet meer gebeld worden…

Inloggen in 'mijntelfort’ waarbij ik met m'n telefoonnummer en wachtwoord inlog lukt ook niet meer.

Inloggen mislukt

Je gebruikersnaam of wachtwoord is onjuist, of je hebt nog geen account.

Ik heb geen idee wat er gebeurd is, er stond nog best wat geld op het account…

Overigens heb ik geen enkele melding en of waarschuwing gehad !

Met vriendelijke groet,

Kees van Belzen

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 5 oktober 2020, 12:49

Hoi @kvbelzen, lastig dat je ineens niet meer bij je prepaid mobiele nummer kan. Ik zie dat je hier al op weg geholpen bent, dat is fijn. Het lijkt erop dat je het nummer te lang niet gebruikt hebt, lees ik. 

Dat klopt, na 6 maanden een prepaid nummer niet te gebruiken, wordt deze ‘bevroren’. Daarna heb je nog 3 maanden de tijd om op te waarderen. Als je zeker wilt weten wat de status is, kan je je vraag gerust kwijt op het KPN Forum. Alle Telfort mobiele nummers zijn in januari van dit jaar overgezet, dus je bent daar van harte welkom.

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Ook voor prepaid moet je bij KPN zijn omdat alle mobiele abo en prepaid op 26 jan naar kpn zijn verhuisd, je kunt daarvoor bellen met kpn 0800 0402

Dank voor je reactie !

Ik heb geprobeerd mijn nummer bij KPN aan te melden…

Onderstaande was het resultaat:

Reputatie 8
Badge +18

Dan vermoed ik dat je prepaid nummer 6 maanden niet gebruikt is en dan zal opwaarderen ook niet helpen omdat dit nummer vervallen is

Hmm dat ziet er niet goed uit dus…  ik had al een slecht voorgevoel…

Het nummer is verder niet zo belangrijk en de telefoon is overjarig, maar het beltegoed doet wel een beetje pijn...

Prepaid was al eerder verhuisd naar KPN dat terzijde.

Om een nummer actief te houden hoef je bijna niks te doen, behalve 1 keer per half jaar gebruiken, 1 smsje is genoeg, opwaarderen hoeft niet eens je kan jaren doen met slechts 10 euro te goed.

Na de 6 maanden heb je nog 3 maanden om op te waarderen zit je daarbuiten houd het snel op.

Het ziet er naar uit dat het einde verhaal is…

De laatste keer dat ik er mee gebeld heb is 20-11-2019

Het verbaast me dat ik nooit een bericht heb gehad dat m'n nummer geblokkeerd zou worden.

Heb nog een poging gedaan om kpn te bellen op bovenstaand nummer maar daar voeren ze een demotiveringsbeleid helaas.

Bedankt voor de reacties !

Groeten,

Kees

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @kvbelzen, lastig dat je ineens niet meer bij je prepaid mobiele nummer kan. Ik zie dat je hier al op weg geholpen bent, dat is fijn. Het lijkt erop dat je het nummer te lang niet gebruikt hebt, lees ik. 

Dat klopt, na 6 maanden een prepaid nummer niet te gebruiken, wordt deze ‘bevroren’. Daarna heb je nog 3 maanden de tijd om op te waarderen. Als je zeker wilt weten wat de status is, kan je je vraag gerust kwijt op het KPN Forum. Alle Telfort mobiele nummers zijn in januari van dit jaar overgezet, dus je bent daar van harte welkom.

Reageer