beantwoord

Het aanmaken van een emailadres onder Mijn Telfort.

• 15 september 2020
  • 18 reacties
  • 213 keer bekeken

Reputatie 2

LS,

Vanwege de onlangs aangekondigde email veranderingen heb ik mijn telfortglasvezel.nl en Lijbrandt.nl mailboxen verwijderd. Daarna een mailbox onder Telfort.nl aangemaakt. De naamkeuze daarvan dacht ik werd bij de eerste door Telfort bepaald. Bij het aanmaken van een tweede box hoopte ik mijn eigen naam met voorletters te kunnen gebruiken. Dit is echter niet mogelijk daar Telfort ook de tweede box volgens haar inzichten een naam geeft met een opgehoogd volgnummer. Dat dit gedaan wordt kan ik nog volgen als er al een andere box met de gewenste naam bestaat. Maar bij het maken van een alias onder de eerste box kan ik wel mijn volledige naam gebruiken als alias. Dat begrijp ik niet omdat ook een alias uniek moet blijven binnen het @Telfort.nl domein. Kunt U mij dit uitleggen of doe ik iets fout bij het aanmaken van een emailbox?

Raderius

icon

Beste antwoord door raderius 17 september 2020, 10:34

Ls,

Dank voor alle reacties. Het is mij nu duidelijk. De boxnamen zijn niet zelf te kiezen. Aliassen wel met zoals ik vermeldde, uiteraard de voorwaarde uniek te zijn. Wat misschien wel wat meer duidelijk kan worden aangegeven is het al of niet voldoen aan die voorwaarde. Nu is dit alleen te merken aan het wel of niet aktief zijn van de knop toevoegen zonder verdere uitleg. Een melding bv. "Is reeds in gebruik” zou mi. wel prettig zijn.

Nogmaals bedankt, Raderius

PS! Ik ben en blijf benieuwd hoe het verder zal gaan met de overgang naar TFT .

Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 2

Hallo .@Niek - Telfort,

Ik begrijp niet dat het niet kan, waarschijnlijk houden de protocollen het tegen. Dat gebeurt wel vaker dus moet ik er vrede mee hebben. Ik mis van twee boxen nog de tweede alias. Gelukkig heb ik voor elke box wel een logisch alias.

Oke, ik kijk nog of ik nog iets kan en zo niet dan laat ik het er bij,

Bedankt nog voor jouw betrokkenheid en inzet,

Raderius.

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb meer nieuws, maar helaas niet het nieuws waar ik op had gehoopt. Ik kreeg van onze IT terug dat aliassen niet verplaatst kunnen worden naar een ander hoofdaccount. Eenmaal aangemaakt blijven de aliassen gereserveerd voor de betreffende mailbox. Dit betekent dat we mailboxen en aliassen wel kunnen verwijderen en nieuwe aan kunnen maken of eerder aangemaakte aliassen kunnen terugplaatsen naar de oorspronkelijke mailbox, maar aliassen niet kunnen verplaatsen naar een andere mailbox. Zelf vind ik dit heel vreemd dat we dit niet kunnen, maar blijkbaar is dit toch echt het geval. 

Op dit moment staat het deels goed (zoals je aangaf in je forumprofiel). Ik hoop dat je hier alsnog iets aan hebt. Sorry dat ik het niet voor je in orde heb kunnen maken. 

Reputatie 2

Hallo, @Niek - Telfort 

Heel fijn. 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb even gekeken en zie dat mijn ticket via verschillende partijen nu bij IT beland is. Zij gaan er nu naar kijken. Zodra ik meer weet laat ik het horen @raderius

Reputatie 3
Badge +1

Zeker niet! Daarvoor zit ik hier (deels). Ik wil vooral graag dat je straks alles hebt ingericht zoals je het voor ogen hebt. Je hoort van me. 

Reputatie 2

Hallo .@Niek - Telfort, 

Bedankt voor de zaken die je voor mij hebt willen doen. Ik hoop dat ik je niet te veel overlast bezorgd heb.

Ik hoor van je en nogmaals bedankt.

Groet.

Reputatie 3
Badge +1

Je hebt het duidelijk genoteerd @raderius, bedankt! Ik heb geprobeerd zelf aliassen uit 'quarantaine’ te halen (zoals wij dit noemen), maar dit lukt mij helaas niet via de normale weg. Ik heb daarom een verzoek doorgezet naar onze technische helpdesk om dit alsnog voor jou in orde te maken. Zodra ik hier iets van hoor laat ik het je weten. Voor nu moeten we even afwachten.  

Reputatie 2

Hallo, @Niek - Telfort . Ik weet niet zeker of het kan maar ik heb de gevraagde info in mijn profiel geplaatst. Als het mogelijk is om dit voor mij te regelen heel graag. Als ik .@JanD goed begrijp dan zou een moderator dit kunnen en dan hoef ik die 'on-hold' tijd niet te wachten om het zelf te kunnen doen.

Bij voorbaat dank.

Reputatie 2

Hallo .@JanD , Dank voor de uitleg. achteraf is het wel begrijpelijk maar er zou mi. een soort manual moeten zijn waarin er meer dan wel alle ins-and outs te vinden zijn. Ik ga het via een moderator proberen te krijgen zoals ik het graag wil.

Nogmaals dank...

Hallo @raderius , het verwijderen van emailboxen (accounts) en aliassen heeft tot gevolg dat de verwijderde adressen ‘on hold’ gezet worden voor een bepaalde tijd, ik meen 3 maanden.

Dit is om te voorkomen dat andere klanten meteen een adres aan kunnen maken dat de andere klant eerst had met het risico dat er nog mail voor de vorige klant binnenkomt, een privacy-ding dus.

Een moderator heeft wel de mogelijkheid om een verwijderde alias weer direct aan een bepaald account te koppelen.

Reputatie 2

Ls,

Het aanmaken van mailboxen is helder maar ik stuit nog wel op een vreemd verschijnsel. De boxen worden genummerd van 1 t/m 5 in volgorde van het aanmaken zou je denken maar als de boxnaam een hoger volnummer dan 9 krijgt wordt de volgorde van box nummers gewijzigd en gekoppeld aan de alfabetische volgorde van de boxnamen (10 komt voor 9).

Bij het aanmaken van aliassen onder een mailbox treedt ook een vreemd verschijnsel op. De keuze van een alias is wel is waar vrij binnen de grens van het uniek zijn in het telfort.nl domein maar het blijkt dat als je een alias aanmaakt in bv. Box 1 en je besluit daarna dit te willen veranderen en deze verwijdert en dan in Box 2 aanmaakt het systeem dat weigert met de melding probeer het later nog eens. Later gedaan en dan lijkt het te lukken volgens het vervolgscherm. Keurig wat ik wil. Maar in een poging naar de alias een bericht te sturen krijg ik het bericht terug met de melding dat het niet bezorgd kan worden op het aangegeven adres. Terug in mijn Telfort blijkt dat de alias wel is aangemaakt met de naam maar met een volgnummer. Dit gebeurt structueel, verwijderen en opnieuw aanmaken geeft een juiste alias op het scher, maar feitelijk weer een alias met een opgehoogd volgnummer. Het feit dat het eerder genoemde bericht terug kwam als niet te bezorgen betekend mi. dat de gewenste alias wel uniek is anders zou het wel degelijk aangepakt zijn maar door de verkeerde mailbox. Mogelijk ga ik wat ver met het testen van het interface maar het heeft mi. nogal wat kinderziektes. Hopelijk wordt het snel volwassen. Als er oplossingen zijn dan hoor ik dat graag.

Hallo @raderius , je bedoelt  waarschijnlijk  de overgang  naar KPN.

Reputatie 2

Ls,

Dank voor alle reacties. Het is mij nu duidelijk. De boxnamen zijn niet zelf te kiezen. Aliassen wel met zoals ik vermeldde, uiteraard de voorwaarde uniek te zijn. Wat misschien wel wat meer duidelijk kan worden aangegeven is het al of niet voldoen aan die voorwaarde. Nu is dit alleen te merken aan het wel of niet aktief zijn van de knop toevoegen zonder verdere uitleg. Een melding bv. "Is reeds in gebruik” zou mi. wel prettig zijn.

Nogmaals bedankt, Raderius

PS! Ik ben en blijf benieuwd hoe het verder zal gaan met de overgang naar TFT .

Reputatie 3
Badge +1

Ik begrijp wat je zegt @JanD. Toevallig probeerde ik net wel echt een alias aan te maken onder een mailbox, maar die was dan toevallig net bezet. Echter, deze hoor je wel volledig zelf te kunnen kiezen. Dit dacht ik in eerste instantie ook te zien, vandaar dat ik dit benoemde.

Verder zie ik nu dat ik de vraag van @raderius verkeerd geïnterpreteerd heb. Het lukt me inderdaad niet om een compleet eigen mailbox te kiezen.     

Ik heb net even geprobeerd een compleet andere alias aan te maken. Dit lukt inderdaad niet. Op het eerste oog leek het alsof dit wel mogelijk was. Bedankt @JanD. Je zult het dus inderdaad moeten doen met de opvolgnummers en kunt dus geen eigen alias bedenken @raderius. Ik kan hier helaas ook niets in aanpassen voor je.   

Hallo @Niek - Telfort er is helaas verwarring tussen een Mailbox, zoals TFT dat noemt, en een alias.

Je kunt dus een 2e of 3 of 4e of 5e Mailbox aanmaken die dezelfde naam krijgt als Mailbox 1 maar dan met een ophoognummer, dus Jansen@… wordt Jansen1@… Jansen2@… enz.

Onder die mailboxen kun je dus een aantal aliassen, zoals TFT dat noemt, wèl aanmaken met een naam zoals je zelf wilt, mits deze niet al is vergeven aan een ander.

Ik heb net even geprobeerd een compleet andere alias aan te maken. Dit lukt inderdaad niet.

Jij bedoelt met bovenstaande eigenlijk te zeggen een compleet andere MAILBOX en dat lukt dus inderdaad niet.

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb net even geprobeerd een compleet andere alias aan te maken. Dit lukt inderdaad niet. Op het eerste oog leek het alsof dit wel mogelijk was. Bedankt @JanD. Je zult het dus inderdaad moeten doen met de opvolgnummers en kunt dus geen eigen alias bedenken @raderius. Ik kan hier helaas ook niets in aanpassen voor je.   

Hallo @Niek - Telfort , @raderius geeft precies weer zoals het gaat bij het aanmaken van emailaccounts binnen TFT. Een account krijgt een naam toegewezen door TFT, een volgend account krijgt dezelfde naam met een volgnummer en volgende account weer enz.enz. tot het maximum van 5 accounts bereikt is.

Onder die accounts kun je een of meer aliassen aanmaken die je als dagelijks mailadres gebruikt.

Ook zo'n alias is uniek, die kun je niet 2x aanmaken of je moet de alias ook een volgnummer geven.

Reputatie 3
Badge +1

Naar mijn weten kun je zelf een alias bedenken en toevoegen, mits beschikbaar. Als je wil kan ik het ook wel even voor je proberen. Kun je in jouw Forumprofiel bij 'extra informatie’ aangeven wat het hoofdaccount is en welke alias(sen) daaronder moet(en) hangen? Voeg ook even de geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van de contractant toe. Dan kan ik de aanpassingen direct doen. Stuur hier vervolgens even weer een berichtje. Dan ga ik het voor je proberen.   

Reageer