Handige jongens bij de KPN

• 8 juni 2019
  • 41 reacties
  • 1203 keer bekeken

Toon het eerste bericht

41 reacties

KPN heeft eigenlijk alles wat ze overnamen gestald bij Telfort, daarom hadden we thuis ook nog het het XSM/Lijbrand enz systeem in huis, wat later overging op het KPN systeem bij de nieuwe abonnee en nu de oudere er ook aan moeten geloven.😁
KPN heeft eigenlijk alles wat ze overnamen gestald bij Telfort, daarom hadden we thuis ook nog het het XSM/Lijbrand enz systeem in huis, wat later overging op het KPN systeem bij de nieuwe abonnee en nu de oudere er ook aan moeten geloven.😁
Niet alles OBN een van de recentste aquisities is meteen bij KPN onder gebracht. Wat logisch is deze hybride klanten werden meteen omgezet.

Ik heb meteen nog net op de valreep bij Telfort oud glas gekregen wel via het Concepts netwerk.
Dat was net in de periode dat het niet meer nieuw werdt aangeboden.
Reputatie 3
Of je nu voor of tegen KPN bent maakt niet uit, naar mijn mening is er geen landelijk groot bedrijf dat afgelopen decennia zo slecht is geleid dan KPN dan bedoel ik de personen aan de top die de beslissingen nemen.

KPN heeft het enkel en alleen aan de Nederlandse staat te danken dat ze nog niet zijn overgenomen door een grote buitenlandse partij, KPN denkt wel een grote speler te zijn maar feitelijk stellen ze mondiaal gezien totaal niks voor.
Of je nu voor of tegen KPN bent maakt niet uit, naar mijn mening is er geen landelijk groot bedrijf dat afgelopen decennia zo slecht is geleid dan KPN dan bedoel ik de personen aan de top die de beslissingen nemen.

KPN heeft het enkel en alleen aan de Nederlandse staat te danken dat ze nog niet zijn overgenomen door een grote buitenlandse partij, KPN denkt wel een grote speler te zijn maar feitelijk stellen ze mondiaal gezien totaal niks voor.

Dat is dus waarom ik niet blij ben met het verdwijnen van de Telfort naam.
Ik heb meer tegen de NV en dan met name het bestuur.

De provider takken Telfort en KPN zijn ook gebonden aan de nukken van die leiding.
Maar even herhalen @BeMu waar vond je die €58,50 niet op de KPN site vermoed ik.
Wel ter verduideling, ik ben niet voor en niet tegen.

Maar staat bij mij vast dat KPN het beste mobiele netwerk heeft en een prima Internet en TV dienst, waar wel een prijskaartje aan hangt, en problemen lossen ze redelijk vlot op.

Probleem is zeker wat jij zegt, ze zijn voor NL begrippen best groot, maar daarbuiten is het een ukkie die redelijk dramatisch geleid word en ook nog eens in beleid zwalkt.

De vorige grootmacht die zo zwalkte is inmidels niet meer, Laurus, gegrepen en verscheurt door wanbeleid.
Reputatie 3
@Galdor68 De prijs van 58,50 vond ik op de site van o.a. pricewise of breedbandwinkel e.a. ik heb om 1 op 1 te vergelijken van de €63,50 5€ afgetrokken om tot een eerlijk vergelijk te komen daar er voor een extra box bij alle providers 5€ per maand wordt gevraagd.

Maar hoe je het ook keert of wend KPN is was en blijft nou eenmaal duurder dan de concurrentie op DSL of glasvezel.
@Galdor68 De prijs van 58,50 vond ik op de site van o.a. pricewise of breedbandwinkel e.a. ik heb om 1 op 1 te vergelijken van de €63,50 5€ afgetrokken om tot een eerlijk vergelijk te komen daar er voor een extra box bij alle providers 5€ per maand wordt gevraagd.

Maar hoe je het ook keert of wend KPN is was en blijft nou eenmaal duurder dan de concurrentie op DSL of glasvezel.

Dan is je vergelijk vermoedelijk nog niet eerlijk. Welke snelheid heb je aangehouden 200Mb?
De duurste is dan nog altijd XS4ALL binnen de KPN familie zelfs Solcon is duurder.

Wat dat betreft kan je beter op de sites van de providers zelf kijken.
En toch valt XS4ALL mee ten opzichte van KPN, dat prijsverschil is helemaal niet zo groot, zeker als je kijkt naar de snelheid op glasvezel en het veel betere modem dat je krijgt.
Vraag me alleen af of je die tzt moet inleveren voor een experia als XS verdwijnt.
Die vraag staat naar aanleiding van de berichtgeving op het KPN forum, naar verluid net als voor de Telfort klanten veranderd er niks en kunnen ze de Fritzboxen blijven houden.

Hiermee dwalen we te ver van de vraag van Gensnet af toch een lastig geval dat hij niet in zijn Mijn Telfort kan komen en omgeleid wordt naar de site van KPN daar gaat het om.
@GensNet we zijn helaas te ver afgedwaald van het eigenlijke probleem is het met deze link
https://www.telfort.nl/persoonlijk/inloggen-mijn-telfort.htm#/login

Nog gelukt of wordt je daarmee ook doorgelinkt naar KPN wil je iets specifieks wijzigen of wou je de facturen bekijken?

Ik gebruik zelf meestal de link die je rechtsboven de pagina van het forum ziet. Net boven de blauwe balk met de avatar zie je service en Mijnt Telfort
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @GensNet, het topic is behoorlijk afgedwaald zo te zien, maar in het begin is wel genoemd dat de Mijn Telfort nog gebruikt kan worden om iets te wijzigen. Dat klopt ook, daarvoor en voor facturen is de Mijn Telfort omgeving nog gewoon in de lucht voor alle bestaande Telfort klanten. Nieuwe abonnementen hebben we niet meer, maar als je een lopend abonnement hebt kan je deze natuurlijk nog wel gewoon wijzigen of inzien.

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat er precies wanneer gebeurt. Je zei dat je werd doorgelust naar een KPN pagina, wanneer gebeurt dat precies? Is dat voor of na het inloggen bijvoorbeeld, of als je een specifieke optie aanklikt in de Mijn Telfort?
Ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Wanneer ik naar mijn telfort ga, word ik doorgelinkt naar de kpn. Ik kom dus niet meer "in" mijn telfort en wordt gedwongen naar de kpn te gaan. De begin bladzijde van telfort is er nog alleen maar met de naam telfort. Ik kan dus niets meer zelf veranderen zoals verondersteld wordt.

Blijkbaar werkt bij Gensnet de link naar Mijn Telfort niet goed. Exact hoe of waar kan het beste door Gensnet zelf worden geschreven.
Badge +1
> KPN besliste dit jaar om te stoppen met Xs4all. Het plan is om in augustus te beginnen
> met het integreren van de afdelingen en in de loop van volgend jaar zou de merknaam
> verdwijnen. KPN kreeg de naam in 1998 in handen bij de overname van het bedrijf.

Bron: Tweakers

Wat heb ik gezegd over de expansiedrang van de kpn? Die is nog lang niet ten einde. Dit is nog maar een puntje van de ijsberg. Aardige en meelevende jongens daar bij de kpn 😞
Tja wat KPN verdeeld over een aantal jaren doet heeft Liberty Global in één keer gedaan. Zoals wel of niet bekend is dankt Ziggo voor de fusie met upc zijn ontstaan aan het samenvoegen van casema,multikabel en athome.
De grote grap is wat blijkt KPN is zelfs eigenaar van Casema wat nu VodafoneZiggo is geweest. Casema zelf is weer ontstaan uit de samenvoeging van de Centrale Antenne Inrichtingen. Nu zijn het beide commerciele bedrijven de twee zijn van begin af aan al concurrent geweest.

Aanvankelijk was de aanleg van deze centrale-antennesystemen in strijd met de Telegraaf- en Telefoonwet: de PTT had het wettelijk monopolie op de distributie van omroepsignalen. In de praktijk werd de aanleg van particuliere cai gedoogd.
Reputatie 8
Badge +11
Wat heb ik gezegd over de expansiedrang van de kpn? Die is nog lang niet ten einde. Dit is nog maar een puntje van de ijsberg. Aardige en meelevende jongens daar bij de kpn :-(
Dat XS4ALL ook samen gaat met KPN is al een tijdje bekend, dat werd tegelijkertijd aangekondigd met de aankondiging over Telfort en Yes Telecom. Dat het op een gegeven moment samengevoegd zal worden is daar een logisch gevolg van. Het enige wat is veranderd is is dat er voor XS4ALL nu een begindatum bekend is van de samensmelting 🙂
Badge +1
Tja wat KPN verdeeld over een aantal jaren doet heeft Liberty Global in één keer gedaan. Zoals wel of niet bekend is dankt Ziggo voor de fusie met upc zijn ontstaan aan het samenvoegen van casema,multikabel en athome.
De grote grap is wat blijkt KPN is zelfs eigenaar van Casema wat nu VodafoneZiggo is geweest. Casema zelf is weer ontstaan uit de samenvoeging van de Centrale Antenne Inrichtingen. Nu zijn het beide commerciele bedrijven de twee zijn van begin af aan al concurrent geweest.

Aanvankelijk was de aanleg van deze centrale-antennesystemen in strijd met de Telegraaf- en Telefoonwet: de PTT had het wettelijk monopolie op de distributie van omroepsignalen. In de praktijk werd de aanleg van particuliere cai gedoogd.

Dàt één bedrijf een monopolie positie heeft, is nooit goed. Zeker als ik terug denk aan de ptt, die toen "alles" domineerde op zowel telecommunicatie als doorstraling van signalen voor de landelijke en regionale omroep betreft. Een gsm netwerk was er toen nog niet. Toen is er een aantal behoorlijke "concurrentie" geweest in de telecommunicatie en dat heeft de ptt toen geweten. Die "behoorlijke" concurrentie is weer de nek om gedraaid en heeft de ptt met heel veel dingen nu weer de touwtjes stevig in handen. Zo zijdeling heeft de ptt weer stiekempjes alle bedrijven opgekocht zodat nu bijna alle lijntjes wat internet betreft weer als vanouds via hun lopen. Foetsie concurrentie. Die is vakkundig en meestal zonder dat die bedrijven er erg in hebben de nek omgedraaid.

Het is me de laatste tijd wel opgevallen dat de kpn weer glasvezel gaat aanleggen. Zouden ze het dan nu toch in de smiezen hebben gekregen dat de investering in glasvezel nutteloos in de grond ligt? Die aanleg hebben ze ook jarenlang gedwarsboomd. Het is een beetje jammer dat de kpn zich nu alleen maar richt op aanleg van glasvezel in buitengebieden en dat bestaande woningen uitgesloten worden van glasvezel. Nieuwe woningen worden nu standaard voorzien van een glasvezelaansluiting. Ik vind dit ten opzichte van bestaande woningen dus erg discriminerend: nieuwe woningen wel en bestaande woningen niet.......

Reageer