Handige jongens bij de KPN

• 8 juni 2019
  • 41 reacties
  • 1241 keer bekeken

Badge +1
Sinds de kpn telfort overgenomen heeft, kun je dus niets meer zelf regelen in mijn telfort. Niks meer zelf aan- of uitzetten bijvoorbeeld. Als je probeert in te loggen bij de kpn met de telfort gegevens is de kpn niet thuis of kent de inloggegevens dus niet :-((

Je kunt bovendien geen nieuw telfort abonnement meer nemen. De telfort bladzijde wordt doorgelinkt naar die van de kpn. Dus je merkt nu de enorme prijsverhoging bij de kpn. Rust zacht telfort.

41 reacties

Dan gaat er toch ergens iets fout of je klikt ergens niet goed. Ik kan keurig aanpassingen doen via MijnTelfort alleen de Extra opties zoals tv pakketten aan of uitzetten noem maar op bij mijn mobiel abonnement kan ik ook wijzigingen aanbrengen. Zie screenshot.

Dat de KPN site 'nog' niks met onze Telfort klant gegevens kan is niet meer dan logisch dat systeem is zover ik weet nog niet samen gevoegd. Dan zullen we eerst een zogeheten KPN-ID toegewezen moeten krijgen. Daar kan je dan je producten aan toevoegen ik heb nog een KPN-id van mijn mobiel abonnement die daar ooit liep.

Per 1 mei zijn nieuwe abonnementen inderdaad niet meer mogelijk, mobiele abonnementen kan je nu nog verlengen tegen Telfort voorwaarden.

Welke enorme prijsverhoging die 1 euro per 1 juni voor nieuwe abonnementen?
Je hebt gelijk de laatste instap prijs bij Telfort lag lager dan de instap bij KPN vergeet daarbij niet dat je bij KPN de kanalen krijgt die je bij Telfort €5,00 kosten.
Reputatie 3
Wat t.s. volgens mij bedoeld met prijsverhoging zou in mijn opinie ook kunnen zijn dat je bij KPN voor het zelfde pakket veel meer betaald dan v.h. bij Telfort.
Wat t.s. volgens mij bedoeld met prijsverhoging zou in mijn opinie ook kunnen zijn dat je bij KPN voor het zelfde pakket veel meer betaald dan v.h. bij Telfort.
Dat is niet echt zo, omdat het basis tv pakket bij KPN meer kanalen omvat.
Daar zitten 14 kanalen bij die sinds maart 2018 bij Telfort het uitgebreid tv pakket heten zie het screenshot.

Met de € 2,50 verhoging van dit jaar bij Telfort liggen de prijzen echt gelijk.
Kies ik nu op dit moment bij KPN hetzelfde pakket kost me dat evenveel, terwijl ik nu in mijn geval zeker ben van 50Mb upload via glas daar betaal ik extra voor.
Reputatie 3
@Galdor68 Als je het zo bekijkt heb je gelijk, als je de pakketten van Telfort en KPN 1 op 1 vergelijkt, dus zoals u aangeeft aantal zenders gelijk enz.

Kijk je ook naar de andere aanbieders en dan ga ik uit van het basispakket van 50mb via de glasvezel in de simpelste uitvoering dan is KPN toch aanmerkelijk duurder en bovendien maar 5mb upload, acties buiten beschouwing gelaten.

De vraag is echter wat is een goede provider, lees je dit forum maar ook van andere providers en b.v. klantervaringen op vergelijkingssites lijkt het of er niet een goede tussen zit, zo heb ik in mijn geval heel goede ervaringen met T-Mobile thuis (v.h. Vodafone thuis) anderen juist niet, het zelfde lees ik bij Telfort op dit forum.
@BeMu
De vraag is heb je meer dan bijvoorbeeld 5 Mb upload echt nodig. Dan kan je kiezen voor 100/10 of 100/100 bij KPN deze laatste is tijdelijk blijkbaar niet te kiezen door een 200/200 actie voor de prijs van 100/100

Elke provider heeft wel iets het nadeel met dit soort forums je alleen of hoofdzakelijk de klachten en problemen leest. Dat maakt de antwoord op de vraag wat is een goede provider lastig.

Is dat een 24/7 bereikbare helpdesk?
Hoe beter de techniek hoe minder klachten des te kleiner de hulp afdeling kan zijn.

Zit het in de opties zoals opnemen in de cloud, kunnen pauzeren en terugkijken?
Voor mij persoonlijk maakt dat een provider niet beter het helpt wel bij het maken van keuzes.

Zit het in het aantal zenders of on demand aanbod?
Ook weer de voorgaande mening.

Vanaf het begin ben ik Planet internet klant geweest nooit tot weinig problemen, gedurende een Casema/Ziggo periode ook niks te klagen, sinds 2015/16 Telfort glasvezel geen tot weinig problemen. Wel de teleurstelling van het stoppen met DVB daar wen je aan.
Reputatie 8
Badge +18
Wellicht kun je het bestaande abonnement nog wel verlengen bij Telfort of het nu nog kan durf ik niet te zeggen in mei heb ik zelf nog wel kunnen verlengen
Reputatie 8
Badge +8
Wellicht kun je het bestaande abonnement nog wel verlengen bij Telfort of het nu nog kan durf ik niet te zeggen in mei heb ik zelf nog wel kunnen verlengen
Hallo @jimny , thuispakketten hoeven niet verlengd te worden, net zo min als mobiele pakketten en als je bij Telfort wilt verlengen kan dit alleen nog maar met mobiele pakketten, voor het aanpassen van je thuispakket kun je nu bij KPN terecht.
Reputatie 3
Badge
Alleen telefonisch dan zeker?
De klacht van TS is toch juist dat hij het nu nergens zelf meer kan aanpassen, ook niet bij KPN
Reputatie 8
Badge +8
De klacht van TS is toch juist dat hij het nu nergens zelf meer kan aanpassen, ook niet bij KPN

Hallo @RS2000 , TS bedoelt dat hij voor wijzigingen doorgesluisd wordt naar de KPN-site en dat wil hij (nog) niet omdat hij ziet dat KPN nu duurder is dan Telfort, maar dat is mijns inziens appels met peren vergelijken.
Reputatie 3
Badge
Hallo @JanD
TS wilde wat wijzigen in mijn telfort en dat lukt niet meer bij hem, misschien te oud abonnement waardoor dit niet meer mogelijk is.
Daarna keek hij pas bij nieuwe abonnementen maar dan kom je bij KPN uit.

En het kunnen dan wel Telfort appels of luxe KPN peren zijn, onder de streep ben je duurder uit en zit je met extra zenders opgescheept waar je helemaal geen belangstelling voor hebt anders had je bij Telfort die zenders ook wel aangezet.
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @RS2000 , je thuispakket wijzigen lukt niet alleen bij TS niet meer dat lukt bij geen enkele klant van Telfort meer, je kunt bij Telfort alleen nog losse opties aan/uit zetten zoals pluspakket etc.
Reputatie 3
Badge
Hallo @JanD , dat was toch ook de bedoeling van TS maar lukte hem niet meer:

Sinds de kpn telfort overgenomen heeft, kun je dus niets meer zelf regelen in mijn telfort. Niks meer zelf aan- of uitzetten bijvoorbeeld.

Hallo @RS2000 , TS bedoelt dat hij voor wijzigingen doorgesluisd wordt naar de KPN-site en dat wil hij (nog) niet omdat hij ziet dat KPN nu duurder is dan Telfort, maar dat is mijns inziens appels met peren vergelijken.

En dat klopt dus niet. Je kan gewoon via Mijn Telfort aanpassingen doen (zie mijn screenshot) die niet tot een nieuw product leiden. Wil ik geen TV meer dan pas zal ik over moeten naar vol KPN klant.
Even de startpost erbij

Sinds de kpn telfort overgenomen heeft, kun je dus niets meer zelf regelen in mijn telfort. Niks meer zelf aan- of uitzetten bijvoorbeeld.
Dit kan nog steeds in Mijn Telfort.

Als je probeert in te loggen bij de kpn met de telfort gegevens is de kpn niet thuis of kent de inloggegevens dus niet :-((
Dit klopt en is ook logisch zie de eerdere uitleg betreffende het nog niet zijn van KPN klant en het niet hebben van een KPN-ID

Je kunt bovendien geen nieuw telfort abonnement meer nemen. De telfort bladzijde wordt doorgelinkt naar die van de kpn. Dus je merkt nu de enorme prijsverhoging bij de kpn. Rust zacht telfort.

Dit klopt je kan geen nieuw Telfort product meer afnemen sinds 1mei. De enorme prijsverhoging dat is afhankelijk van hoe je er tegenaan kijkt, ja voor Telfort klanten na maart 2018 is de maandprijs bij KPN hoger kijk je naar wat je krijgt dus specifiek het tv aanbod dan ligt na de laatste prijswijziging van 1 juni de kostprijs gelijk als je dat € 5,00 kostende uitgebreid pakket bij Telfort hebt.
Reputatie 3
Badge
Ik heb even ingelogd, hier lukt het ook, je moet echter wel onderaan op Extra's bestellen klikken en niet op Abonnement wijzigen, misschien dat TS daar de fout mee ingaat.

Dat zal inderdaad het geval zijn een verkeerde knopje aangeklikt. De andere optie abonnement wijzigen dat heeft altijd een nieuw product (lees abonnement) tot gevolg gehad, dat je via die methode naar de KPN pagina wordt gestuurd is dus niet meer dan logisch.
Badge +1
Ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Wanneer ik naar mijn telfort ga, word ik doorgelinkt naar de kpn. Ik kom dus niet meer "in" mijn telfort en wordt gedwongen naar de kpn te gaan. De begin bladzijde van telfort is er nog alleen maar met de naam telfort. Ik kan dus niets meer zelf veranderen zoals verondersteld wordt.

Ook vergeten te melden dat ik alleen maar internet heb van telfort dus géén ip-televisie, géén telefoon en géén mobiel (internet). Wanneer je nu dus alleen internet abonnement wilt afsluiten, kom je autogagisch bij de veel te dure kpn terecht. In juni 2019 betaal ik € 35,-- per maand bij telfort en € 47,50 per maand bij de kpn. Kpn € 47,50 minus telfort € 35,-- = € 12,50 € 12,50/€ 35,-- x 100 = 36% prijsverhoging voor exact dezelfde verbinding. Hoezo géén prijsverhoging?
Dan gaat er echt ergens iets fout, ik kan in mijn browser gewoon zoals ik gewend ben naar Mijn Telfort zoals je ziet.

Als je op deze link klikt kom je dan ook bij KPN uit?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/inloggen-mijn-telfort.htm#/login

Met alleen internet zou in Mijn Telfort snelheids aanpassingen mogelijk moeten zijn.

Die 35,00 is dat in combinatie met €5,00 combikorting op de factuur? Daarmee rekening houdend kost dat abonnement al € 40,00. Je hebt geen mobiel lees ik net dat is dan 12 maanden actie korting en zonder de €2,50 prijs verhoging per 1 juni.

Waar is die €47,50 op gebaseerd volgens de nu geldende prijzen op KPN.com zie ik € 42,50 voor alleen internet.
Letterlijk is er geen sprake van een prijsverhoging. Zelfs al zou de 47,50 kloppen dat zijn de geldende KPN prijzen. Dat je een ander maandprijs krijgt via KPN is strikt genomen geen prijsverhoging. Een lasten verzwaring ja dat waarschijnlijk wel.

Reputatie 3
De vraag is natuurlijk welke soort aansluiting heeft t.s. en welke aansluiting dan pas is er een vergelijking te doen, zelf ben ik om persoonlijke redenen nooit fan van KPN geweest, kijk je op diverse vergelijkingssites zoals pricewise of breedbandwinkel enz. zijn ze bij gelijke pakketten altijd aanmerkelijke duurder dan de concurrentie.
De vraag is natuurlijk welke soort aansluiting heeft t.s. en welke aansluiting dan pas is er een vergelijking te doen, zelf ben ik om persoonlijke redenen nooit fan van KPN geweest, kijk je op diverse vergelijkingssites zoals pricewise of breedbandwinkel enz. zijn ze bij gelijke pakketten altijd aanmerkelijke duurder dan de concurrentie.
Nee bij Telfort/KPN maakt de aansluiting niks meer uit de prijs voor glasvezel en dsl zijn al een paar jaar gelijk.
Het genoemde bedrag van €35,00 via Telfort is met een lopende korting of nog oud uit de tijd dat dsl en glas wel een verschil in prijs hadden. De huidige prijs voor kaal internet ongeacht de aansluiting is die uit het screenshot.

Mee eens de maand bedragen liggen bij KPN vaak hoger, bij één pakketten is dit omdat de prijs voor opnemen en een 2e ontvanger is inbegrepen dat laten vergelijking sites nooit goed zien. De snelheid is mischien gelijk maar hoe zit dit met de rest?
Reputatie 3
Maar zo eens even voor de aardigheid gekeken naar een aantal aanbieders bij gelijke snelheid en aantal zenders in standaard pakket ( 1 standaardbox en +- 60 zenders) aansluiting via de glasvezel

KPN 58,50€
T-Mobile thuis 53,50€
NLE 55€
Oxxio 53,50€
Reputatie 8
Badge +8
Ik vind NLE en Oxxio geen serieuze kandidaten.
@BeMu
Oxxio is zover ik weet alleen beschikbaar voor de eigen energie klanten en Nle ver vandaan blijven bij veranderingen in het TV pakket kan je alleen dat opzeggen verder is hun service niet te vergelijken met die van KPN.

De KPN prijs lijkt niet te kloppen 50Mb met 1 ontvanger is €52,50 met 2 ontvangers en opnemen € 10,00 duurder. Ik ben zeer benieuwd waar die €58,50 vandaan komt.

Dat doet er verder niet toe het belangrijkste is waarom wordt TS naar de KPN site geleid en niet naar de Mijn Telfort omgeving.

Sinds de kpn telfort overgenomen heeft, kun je dus niets meer zelf regelen in mijn telfort. Niks meer zelf aan- of uitzetten bijvoorbeeld. Als je probeert in te loggen bij de kpn met de telfort gegevens is de kpn niet thuis of kent de inloggegevens dus niet :-((

Dus dat is al zo'n 15 jaar geleden gebeurt, haal je nu geen oude koeien uit sloot.😉
Reputatie 8
Badge +8

Dus dat is al zo'n 15 jaar geleden gebeurt, haal je nu geen oude koeien uit sloot.😉

En daarbij heeft KPN Telfort niet overgenomen, KPN is Telfort, alleen de naam Telfort verdwijnt.

En daarbij heeft KPN Telfort niet overgenomen, KPN is Telfort, alleen de naam Telfort verdwijnt.

Nee KPN heeft Telfort wel degelijk gekocht Telfort heeft een eigen GSM netwerk gehad.

• juni 2005 - KPN maakt bekend dat zij Telfort wil overnemen voor 980 miljoen euro.
  • augustus 2005 - De Nederlandse Mededingingsautoriteit keurt de overname van Telfort door KPN goed.
  • mei 2007 - KPN heeft de E-gsm-frequenties van Telfort verkocht aan T-Mobile.
Bron

Voor thuis internet ligt de geschiedenis bij Tiscali deze is overgenomen en kreeg het label Telfort opgeplakt.
De geschiedenis van Tiscali in Nederland start in 2000. Internetprovider World Online wordt overgenomen en de naam gewijzigd in Tiscali Nederland. Als KPN het bedrijf vervolgens in 2007 koopt, verandert de naam van de internetaanbieder voor consumenten in Telfort. Bron

Reageer