Gespreksspecificatie niet meer in te zien

• 13 juli 2016
  • 37 reacties
  • 1223 keer bekeken

Sinds het vernieuwen van de website van Telfort kan ik mijn gespreksspecificatie niet meer inzien. Veelvuldig bellen en invullen contactformulier helppen niet om dit probleem dat bij Telfort ligt op te lossen. (zij kunnen dit zelf ook niet activeren volgens zeggen) Als er al teruggebeld wordt is de verbinding (Telfort vaste lijn) dusdanig slecht dat de verbinding wordt verbroken met de mededeling dat men terug zal bellen. Hetgeen dus niet gebeurt. Het niet kunnen inzien van de gespreksspecificatie is zo te zien een terugkerend topic in dit forum, maar Telfort krijgt dit niet opgelost. Wellicht dat dit bericht op forum gaat helpen om dit probleem voor het einde van de week (het tijdstip dat Telfort als provider mij als klant gaat verliezen) op te lossen.

37 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hoi Pa00,

Welkom op het forum!

Wat jammer dat na zoveel moeite het probleem niet verholpen wordt. Er waren wat issues met de gespreksspecificaties inderdaad. Bij mijn weten hadden deze niet zoveel te maken met het 'niet kunnen opvragen ervan'. Hoe dan ook kijk ik graag voor je na wat er precies aan de hand kan zijn. Hiervoor heb ik je naw-gegevens en 06-nummer nodig. Wil je deze naar mij sturen in een privébericht? Na ontvangst kom ik er zo snel mogelijk op terug.

Alvast bedankt voor je reactie en mijn excuses voor het inmiddels ervaren ongemak.
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Pa00,

Bedankt voor de gegevens.

Ik heb het incident uitgezet bij de klantenservice. Zij zullen dit voor je oppakken en jou hierover benaderen.

Laat je het mij weten als je meer weet? Bedankt alvast.
Hallo Michael,
Het probleem is zoals verwacht niet opgelost en er is ook geen actie richting mij ondernomen. Sinds 13 juni ben ik niet verder gekomen.
Ik ga er dus maar vanuit dat Telfort niet voornemens dit probleem op te lossen.
Reputatie 1
Badge
Ik ben al 3 jaar hier mee bezig om dit voor elkaar te krijgen, maar er verandert gewoon niets.
Oudere meldingen kan ik niet meer vinden, maar deze is van 1 jaar geleden: https://forum.telfort.nl/internet-267/specificaties-niet-vermeld-op-factuur-49641
Het wordt telkens wel "uitgezet" bij de klantenservice, maar volgens mij betekent dat gewoon "in de prullenbak ermee en niet meer op reageren"! :@:@
Reputatie 8
Badge +19
Ik heb geen probleem met het inzien maar ik moet hiervoor wel een extra (ander) wachtwoord voor opgeven, anders kom ik er ook niet in.
Je zou verwachten dat eenmaal inloggen bij 'Mijn Telfort' voldoende zou moeten zijn... :8
Ik heb geen probleem met het inzien maar ik moet hiervoor wel een extra (ander) wachtwoord voor opgeven, anders kom ik er ook niet in.
Je zou verwachten dat eenmaal inloggen bij 'Mijn Telfort' voldoende zou moeten zijn... :8

Heb altijd om de een of andere duistere reden apart moeten inloggen. Ook nu wordt je via de link 'gesprekspecificatie inzien' naar een andere site, maar krijg hier de melding dat dit een onbeveiligde site is en men je inloggegevens kan inzien. Een zooitje dus warr Telfort schijnbaar geen raad mee weet. Advies aan Telfort: terug gaan naar de oude omgeving van ' mijn telfort' en eerst een werkende site ontwikkelen en testen alvorens deze in de lucht te gooien.
Ik ben al 3 jaar hier mee bezig om dit voor elkaar te krijgen, maar er verandert gewoon niets.
Oudere meldingen kan ik niet meer vinden, maar deze is van 1 jaar geleden: https://forum.telfort.nl/internet-267/specificaties-niet-vermeld-op-factuur-49641
Het wordt telkens wel "uitgezet" bij de klantenservice, maar volgens mij betekent dat gewoon "in de prullenbak ermee en niet meer op reageren"! :@:@

Ja hier dezelfde ervaring. Na het uitzetten bij de klantenservice blijft het angstvallig stil. Vanuit het forum vragen ze gelijk om prive een mail te sturen in de hoop dat het forum verschoont blijft van een klachtenregen over een onderwerp dat al jaren loopt.
Reputatie 8
Badge +19
Ik zie nu dat ik ook een beveiligingsmelding krijg als ik inlog..!
Zie afbeeldingen in bijlages.

Dit wordt veroorzaakt door een verlopen beveiligingscertificaat, en Telfort moet dit zo snel mogelijk vernieuwen..!
Ik zie nu dat ik ook een beveiligingsmelding krijg als ik inlog..!
Zie afbeeldingen in bijlages.

Dit wordt veroorzaakt door een verlopen beveiligingscertificaat, en Telfort moet dit zo snel mogelijk vernieuwen..!

Antwoord Telfort:
dit is nieuw voor ons, wij zullen het uitzetten bij klantenservice. Topic beeindigd. Ga er maar vanuit dat dit niet opgelost gaat worden. Zal nieuw topic starten over welke provider het beste gekozen kan worden als vervanging van ineenstortend Telfort.
Reputatie 8
Badge +19
Uiteraard is dit nieuw voor de helpdeskmedewerkers, het certificaat is kortgeleden verlopen, en niet 'al jaren' zoals je beweert.
Zo'n certificaat heeft een bepaalde (redelijk beperkte) levensduur en in dit geval is het verlopen hiervan door het forumbeheer over het hoofd gezien.
Een forum maken en onderhouden is nou eenmaal mensenwerk... :8
Reputatie 8
Badge +19
Zo te zien is men bezig het certificaat te vervangen, de pagina van gespreksspecificaties is off-line...
Reputatie 8
Badge +19
Het certificaat is blijkbaar vernieuwd, ik kan weer bij mijn gesprekskosten.
Uiteraard is dit nieuw voor de helpdeskmedewerkers, het certificaat is kortgeleden verlopen, en niet 'al jaren' zoals je beweert.
Zo'n certificaat heeft een bepaalde (redelijk beperkte) levensduur en in dit geval is het verlopen hiervan door het forumbeheer over het hoofd gezien.

Begrijp nu waarom ik geen antwoord krijg op mijn vragen bij Telfort. Ik heb problemen die volgens Telfort nieuw zijn, maar gezien de reacties op het forum al meer dan 4 jaar bestaan zonder goed te zijn opgelost. Het beveiligingscertificaat is volgens mij (heb het forum er niet op na gelezen) een nieuwe waar Telfort de klanten en mij mee opzadeld.
Dus eerst goed lezen s.v.p. Wellicht kunnen mijn klachten er ook nog een keer goed op worden nagelezen om eindelijk eens aan een oplossing te kunnen gaan werken. Zou een schone zaak zijn hier eerst mee te beginnen en dan pas aan zo iets stomzinnigs als bijwerken forum te gaan denken. Ik neem diensten af bij Telfort die naar behoren moeten werken en heb hierbij niet gevraagd om een forum. En nu aan het werk s.v.p.!
Het certificaat is blijkbaar vernieuwd, ik kan weer bij mijn gesprekskosten.

Een gelukkig mens zo te zien. Als forum legende schijnbaar een streepje voor bij Telfort. Schermafdruk is overigens geheel anders dan wat ik te zien krijg. Ik wil gesprekspecificatie vast bellen inzien. Is dit hier ook het geval?
Reputatie 8
Badge +19

[...]
Het beveiligingscertificaat is volgens mij (heb het forum er niet op na gelezen) een nieuwe waar Telfort de klanten en mij mee opzadeld.
Dus eerst goed lezen s.v.p.

Opzadeld..?
Je geeft hiermee blijk van het feit dat je echt geen idee hebt waarover het hier gaat en waar je over praat.
En dat is helemaal niet erg, maar doe hier dan ook geen stellige uitspraken over.

Iedere website (en niet alleen in jou ogen 'overbodige forums') installeert een server/beveiligingscertificaat om de bezoeker er van te verzekeren dat hij ook daadwerkelijk op de juiste website terecht is gekomen, en niet op een namaak-website van bijvoorbeeld zijn eigen bank.
Zoek op Google eens op https (http secure) en lees je eens in voordat je weer dingen gaat roepen.
Wellicht krijg je dan wat meer inzicht in de werking van dat grote internet waar je dagelijks gebruik van maakt... 😉
Reputatie 8
Badge +19

Een gelukkig mens zo te zien. Als forum legende schijnbaar een streepje voor bij Telfort. Schermafdruk is overigens geheel anders dan wat ik te zien krijg. Ik wil gesprekspecificatie vast bellen inzien. Is dit hier ook het geval?

Mijn schermafdruk kan misschien afwijken omdat ik een andere browser (Firefox op PC en Chrome op tablet) gebruik dan jij..?
En ik kan inderdaad mijn specificaties zien.
Wil je ook eens een schermafdruk maken van wat jij te zien krijgt wanneer je 'vastloopt' en deze hier plaatsen.
Dat zal wellicht iets meer duidelijk maken, het doel is uiteindelijk om jouw problemen hiermee op te lossen.
Als het bij mij werkt moet het bij anderen ook kunnen werken...
Reputatie 8
Badge +16
Beste Pa00, ik neem het even over van Michael die momenteel met vakantie is. Ik zie dat hij intern heeft geschakeld over dit issue dat bij ons bekend is. Op 18 juli zou er worden gekeken of dit probleem is opgelost en contact met jou worden opgenomen. Uit jouw reacties begrijp ik dat je je specificaties nog niet kunt inzien. Zou je graag antwoord willen geven op de vragen van Enterprise en ook een schermafdruk plaatsen in dit topic? Als ik voorbeelden heb dan kan ik deze weer intern uitzetten. In afwachting van jouw reactie.
Beste Pa00, ik neem het even over van Michael die momenteel met vakantie is. Ik zie dat hij intern heeft geschakeld over dit issue dat bij ons bekend is. Op 18 juli zou er worden gekeken of dit probleem is opgelost en contact met jou worden opgenomen. Uit jouw reacties begrijp ik dat je je specificaties nog niet kunt inzien. Zou je graag antwoord willen geven op de vragen van Enterprise en ook een schermafdruk plaatsen in dit topic? Als ik voorbeelden heb dan kan ik deze weer intern uitzetten. In afwachting van jouw reactie.

Beste Stephen,
Zou dit wel willen doen, maar kan nu ook niet meer inloggen. Blijft hangen. Sterretje blijft draaien maar er gebeurt niets.
Misschien kan dit probleem eerst aangepakt worden dan kunnen we verder.
Reputatie 8
Badge +19

Beste Stephen,
Zou dit wel willen doen, maar kan nu ook niet meer inloggen. Blijft hangen. Sterretje blijft draaien maar er gebeurt niets.
Misschien kan dit probleem eerst aangepakt worden dan kunnen we verder.

Daar moet je vaak echt even geduld mee hebben is mijn ervaring, ik moet soms wel meer dan een minuut wachten voordat hij ineens tevoorschijn komt.
Probeer het eens, ik ben benieuwd..!
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie Pa00, zou je het ook via een andere browser kunnen proberen en de cache en cookies verwijderen?
Bedankt voor je reactie Pa00, zou je het ook via een andere browser kunnen proberen en de cache en cookies verwijderen?

Stephen,
Allemaal al geprobeerd maar helpt niet. Inmiddels na de zoveelste poging wel kunnen inloggen.
Facturen zijn zichtbaar allemaal, dus dit werkt weer als voorheen.
Apart inloggen om gespreksspecificatie in te zien lukt echter nog steeds niet. Krijg nu wel een ander scherm met foutmelding als voorheen, dus hier is wel aan gewerkt maar het helpt mij niet.
Stephen,
Ik ben nu vanaf 13 juni bezig om dit opgelost te krijgen. Het lijkt erop alsof er wel het e.e.a. is gedaan om het probleem op te lossen. Zoals al aangegeven kan ik nu weer inloggen en mijn facturen inzien, en je raad het al ook bij mijn gebruiksgegevens.

Door al dit geklooi door Telfort heb ik recent mijn wachtwoord opnieuw moeten wijzigen in mijn telfort omdat ik telkens de melding kreeg dat wachtwoord of gebruikersnaam niet klopte, terwijl dit toch echt niet was gewijzigd of verkeerd werd ingevuld.

Ik kom er echter nu achter dat ik voor het apart inloggen voor mijn gebruiksgegevens het oude wachtwoord moet gebruiken. Zo ie zo al een onbegrijpelijk verhaal dat je apart moet inloggen als je een verwijzing vanaf de site waar je ingelogd bent gebruikt. Wie verzint het dat je dan ook een ander wachtwoord moet of kan gebruiken??? Misschien iets om over na te denken!

Dus eindelijk een topic dat kan worden afgesloten met resultaat. Helaas niet door de hulp geboden door Telfort! Ga de gegevens gauw opslaan want gezien de problemen van de afgelopen tijd verwacht ik niet dat dit permanent opgelost is
Ik ervaar hetzelfde probleem. Ik wil een specificatie inkijken, maar helaas, de pagina zelf geeft een probleem: lang wachten, met uiteindelijk de 500-error.
Via de link eronder, en een fout beveiligingscertificaat: opnieuw inloggen.
Maar helaas: ik weet mijn oude wachtwoord niet meer. Resetten lukt niet, wijzigen ook niet.
Resultaat: verbruik niet in te zien, en een onverwacht hoger dan anders uitpakkende factuur niet na te zien.
Ik zou graag binnenkort een oplossing zien.
RobSchBo
Dit is wat ik heb ervaren en wat uiteindelijk even heeft geholpen.
Er zijn twee mogelijkheden om specificaties in te zien.
Optie 1 nieuw
Optie 2 oud (van voor de migratie en bereikbaar via de link op de site) Het beveiligingscertificaat van Telfort is op 26 juni verlopen en men heeft dit nog niet verlengt zo te zien, want ik heb dit ook ervaren en als je naar de gegevens van de error kijkt zie je dat hier de eindddatum 26 juni staat..
Als je tijdens de migratie je wachtwoord hebt veranderd, dan geldt dit niet voor het inzien van je oude specificaties dus voor optie 2. Hier je oude wachtwoord gebruiken. (ik moet dus twee verschillende wachtwoorden gebruiken omdat ik na de migratie omdat ik werd geweigerd mijn wachtwoord heb moeten veranderen)
Optie 2 geeft de belgegevens weer van voor de migratie. Hier kan je zelf aangeven welke periode je wil inzien. Werkt nog steeds mits je dus je wachtwoord van voor de migratie gebruikt. Ik vrees dat als je dit niet meer weet dit een gebed zonder einde gaat worden om deze gegevens wel in te zien.
Optie 1 geeft de belgegevens over een bepaalde periode die overeenkomt met je factuur. Zodra er een nieuwe periode aanbreekt die niet de periode van voor de migratie bestrijkt, dan kan je die periode aanklikken en verschijnt jouw belgedrag over die periode. (en dus geen Error-melding meer) Het gat dat ontstaat tussen migratie en nieuwe periode is bij mij wel verwerkt (bij Telfort wisten ze dit niet te melden of dit wel of niet zo zou zijn), dus er ontstaat geen leemte in gegevens.
Het lange wachten is een algemeen probleem van de nieuwe omgeving en daar is Telfort volgens zeggen mee bezig.
Hogere factuur wellicht doordat je telefonisch contact met Telfort heb willen nemen??
Hoop dat je hier iets mee kan bereiken.
Zonde dat zoveel mensen problemen ervaren en dit niet op de site van Telfort wordt gecommuniceerd.

Beveiligingscertificaat is op 26 juni (dus niet recent) verlopen en dit is nog steeds zo.

Reageer