Geen wachtwoord Mijn Telfort Mobiel

• 23 juni 2017
  • 26 reacties
  • 1258 keer bekeken

Reputatie 1
Goedemorgen,
Deze week ben ik samen met mijn vrouw overgestapt van KPN Mobiel naar Telfort Mobiel. Met internetaansluiting waren wij al klant. Nu dus een mooie combivoordeel en toch nog KPN netwerk. Prima deal!

Nu zouden we graag nummerbehoud willen aanvragen, maar dat kan niet omdat er via Mijn Mobiel een wachtwoord gevraagd wordt die niet gegeven is. Ik heb alles grondig doorzocht, maar geen wachtwoord per mail of post kunnen vinden. Ik was al blij dat ik uiteindelijk na veel zoeken en proberen kon inloggen op Mijn Telfort (Thuis), maar dat blijkt wat anders te zijn. Nergens een optie voor nummerbehoud te vinden, ondanks dat er naar Mijn Telfort verwezen wordt. Dus er moet worden ingelogd, terwijl er daarvoor niet direct een (tijdelijk) wachtwoord verstrekt wordt? Behoorlijk verwarrend en onoverzichtelijk. Jammer!

Momenteel dus onmogelijk om in te loggen op Mijn Mobiel en/of de app. Helaas werkt de aanvraag voor een nieuw wachtwoord op geen enkele manier, zoals talloze anderen klanten ook al weten te melden. Alle tips opgevolgd. Geen mail in SPAM/ongewenst. En geen sms op huidig nummer. Ook niet op tijdelijk Telfort nummer terwijl de SIM al geactiveerd is. Iets wat 10 minuten werk zou hoeven te zijn, kost me nu al uren zoeken en proberen. Nog eens extra jammer!

Graag zou ik dit voor mijzelf en mijn vrouw opgelost zien. Mag ik onze gegevens in een PM sturen zodat u ons daarna een tijdelijk wachtwoord kan mailen?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Groet,
M. van Velzen

26 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Voor je mijn telfort mobiel moet je zelf een wachtwoord aanmaken als je voor de 1e keer inlogd en voor beide nummers een ander wachtwoord
Reputatie 1
Voor je mijn telfort mobiel moet je zelf een wachtwoord aanmaken als je voor de 1e keer inlogd en voor beide nummers een ander wachtwoord

Hoi Jimny,
Bedankt voor je reactie. Hoe zou ik dat dan kunnen doen? Ik heb twee tijdelijke Telfort nummers waarmee ik twee persoonlijke Mijn Telfort (Mobiel) accounts zou willen aanmaken zodat ik nummerbehoud kan aanvragen. Ik heb geen idee hoe ik daarmee zelf een wachtwoord kan aanmaken. Volgens mij moet Telfort een tijdelijk wachtwoord verstrekken, waarna ik zelf een wachtwoord kan aanmaken en definitief kan inloggen.
@MvanVelzen
Mischien een overbodige vraag of heeft het met de 60 dagen termijn te maken maar waarom niet meteen bij de overstap nummerbehoud gekozen?
Die keuze staat redelijk duidelijk aangegeven bij het afsluiten via internet.
Reputatie 8
Badge +18
Webcare Telfort leest altijd mee en zodra je topic aan de beurt is reageren ze wel want als je geen mail of sms ontvangt voor het inloggen dan schiet het niet op
Reputatie 1
@MvanVelzen
Mischien een overbodige vraag of heeft het met de 60 dagen termijn te maken maar waarom niet meteen bij de overstap nummerbehoud gekozen?
Die keuze staat redelijk duidelijk aangegeven bij het afsluiten via internet.

Welke 60 dagen termijn? Als ik als nieuwe klant geregistreerd ben, dan moet ik toch ook al nummerbehoud met een wensdatum kunnen instellen?
We hebben niet via internet afgesloten, maar telefonisch. Achteraf bleek dat we nummerbehoud zelf moeten aanvragen. Hoe dan ook, al zou er een andere reden zijn waarvoor wij het niet direct geregeld hebben, dan moet het toch gewoon achteraf geregeld kunnen worden?

Webcare Telfort leest altijd mee en zodra je topic aan de beurt is reageren ze wel want als je geen mail of sms ontvangt voor het inloggen dan schiet het niet op

Inderdaad mijn gedachte. Ik vertrouw erop dat het goed komt. Geduld is een schone zaak, dus ik wacht het af.

Bedankt voor jullie inbreng.
De 60 dagen is het maximale aantal dagen voor het einde van een abonnement dat je nummerbehoud kan aanvragen en dat dit toegepast kan worden door de provider. En inderdaad als het gaat lukken om in je Mijntelfort omgeving te komen kan je een gewenste datum ingeven.
Reputatie 8
Badge +18
De 60 dagen is het maximale aantal dagen voor het einde van een abonnement dat je nummerbehoud kan aanvragen en dat dit toegepast kan worden door de provider. En inderdaad als het gaat lukken om in je Mijntelfort omgeving te komen kan je een gewenste datum ingeven.

Lijkt me op dit moment niet van toepassing het abonnement is vorige week pas ingegaan.
@jimny In dit geval denk ik ook niet. Maar dat hangt mede af wanneer genoemde kpn abonnementen aflopen.
Reputatie 8
Badge +18
Dus het stokje wordt nu overgedragen richting Webcare Telfort en dan gaat het helemaal goedkomen
Reputatie 4
Badge +6
Hoi MvanVelzen, welkom ook bij Telfort Mobiel! Het klinkt alsof je al een hele hoop hebt geprobeerd, alleen nog zonder succes. Hier kan ik je mee helpen. Ik zie inderdaad dat er op je postcode twee abonnementen zijn aangevraagd. Om nummerbehoud in Mijn Telfort te kunnen aanvragen is het nodig om eerst de simkaart te activeren. De stappen hiervoor zijn per mail verstuurd. Ik zie dat de simkaart van het telefoonnummer dat eindigt op 159 succesvol is geactiveerd. Zojuist wilde ik je een wachtwoordlink sturen, alleen kreeg ik de foutmelding 'e-mailadres is nog niet bevestigd'. Is het gelukt om je e-mailadres te bevestigen? Dit kun je doen in de mail dat op 22 juni is verzonden. Wat betreft het andere nummer dat eindigt op 226, de simkaart is nog niet geactiveerd. Je kunt het beste ook voor dit nummer alle stappen doorlopen die per mail zijn aangegeven. Trouwens, ik zie dat de wensdatum voor de overstap op 17 augustus is. Het is goed dat je al nummerbehoud aanvraagt, alleen het heeft geen haast. Het is belangrijk dat het uiterlijk een maand voor de overstap geregeld is. Mocht je er niet uitkomen, dan hoor ik het graag van je 🙂.

@Galdor68, @jimny,

Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 1
Hoi MvanVelzen,

(...) Ik zie dat de simkaart van het telefoonnummer dat eindigt op 159 succesvol is geactiveerd. Zojuist wilde ik je een wachtwoordlink sturen, alleen kreeg ik de foutmelding 'e-mailadres is nog niet bevestigd'. Is het gelukt om je e-mailadres te bevestigen? Dit kun je doen in de mail dat op 22 juni is verzonden. Wat betreft het andere nummer dat eindigt op 226, de simkaart is nog niet geactiveerd. Je kunt het beste ook voor dit nummer alle stappen doorlopen die per mail zijn aangegeven.

Trouwens, ik zie dat de wensdatum voor de overstap op 17 augustus is. Het is goed dat je al nummerbehoud aanvraagt, alleen het heeft geen haast. Het is belangrijk dat het uiterlijk een maand voor de overstap geregeld is. Mocht je er niet uitkomen, dan hoor ik het graag van je 🙂.

Hoi Deborah,

Vriendelijk bedankt voor je reactie. Mijn e-mailadres, gekoppelt aan het tijdelijke nummer wat op 159 eindigt, is direct op 22 juni bevestigd. Op mijn e-mailadres ontvang ik overigens de facturen van de internetaansluiting, dus dat adres zou al bekend moeten zijn.
De simkaart van mijn vrouw is inmiddels ook geactiveerd. Ook daarvoor zijn alle stappen doorlopen, inclusief bevestiging van e-mailadres.

De reden dat ik dit nu al geregeld wil hebben is dat ik momenteel al druk ben, tussendoor op vakantie ga en daarna nog drukker zal zijn. Dus het kan maar geregeld zijn. De wensdatum van mijn abonnement is overigens niet juist genoteerd (dezelfde datum van mijn vrouw is aangehouden), dus ik wil dit tijdig wijzigen.

Wat kun je hierin voor ons betekenen? Zou je misschien een wachtwoordlink naar ons huidige nummer kunnen sturen als ik de telefoonnummers in een PM toestuur? Of nogmaals per mail proberen? Per post zou zelfs ook nog een optie kunnen zijn ;)

Graag hoor ik weer van je.

Groet,
M. van Velzen
Reputatie 4
Badge +6
Hoi MvanVelzen, ik ben het met je eens dat je nummerbehoud beter van tevoren kunt regelen 🙂. Gelukkig zie ik in ieder geval dat de activatie van je vrouw gelukt is. Ik kan je hier zeker verder mee helpen! Om in het Mijn Telfort account van je vrouw te komen heb ik zojuist een wachtwoordlink naar haar e-mailadres gestuurd. De gebruikersnaam is haar tijdelijke 06-nummer. Zij kan dan met de gegevens inloggen in Mijn Telfort. Kun je me laten weten of het haar gelukt is om in te loggen? Wat betreft jouw activatie. De reden dat je geen Mijn Telfort kan aanmaken, is omdat de bestelling is blijven hangen. Zojuist heb ik de bestelling handmatig verwerkt. Het duurt alleen even voordat het verwerkt is. Kun je later op de dag proberen in te loggen in Mijn Telfort? Mocht dat niet lukken, dan is vermoedelijk de bestelling nog steeds niet verwerkt. Ik ga het dan voor je oplossen met de hulp van de technische afdeling. Wat is trouwens je wensdatum om over te stappen? En wanneer loopt je contract bij je huidige provider af?
Reputatie 1
@Deborah - Telfort

Hoi Deborah,

Bedankt voor je hulp. Mijn vrouw heeft helaas geen e-mail ontvangen. Toch is het me vandaag gelukt om uiteindelijk wel een tijdelijk wachtwoord te krijgen. Inloggen is gelukt. Fijn, de helft is opgelost. ;-)

Aangezien mijn contract ook al verlengbaar was, zijn we beide in één keer overgestapt. Vreemd dat mijn bestelling dan is blijven hangen, terwijl ik wel tegelijkertijd met mijn vrouw alle mails en post binnen heb gekregen.
In elk geval bedankt dat je het alsnog verwerkt hebt. Inloggen gaat echter nog steeds niet, want ik heb geen wachtwoord en nog steeds geen mogelijkheid om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Vandaag kreeg ik de melding: "U kunt geen nieuw wachtwoord aanvragen. Neem contact op met onze klantenservice."

Mijn KPN contract loopt af op 18-10. Dat is dan ook de wensdatum, om dubbele kosten te voorkomen. De datum ligt nog verder in de toekomst, maar zoals gezegd zou ik het graag nu geregeld zien i.v.m. drukte en vakantie.

Kun je hier wat mee? Alvast bedankt.

Groet,
MvanVelzen

PS: de aanvraag van nummerbehoud voor mijn vrouw wordt niet doorgevoerd omdat het KPN-contract nog niet opgezegd zou kunnen worden. We zitten al binnen de termijn van 60 dagen, dus ik snap het probleem niet. Enig idee wat dit kan zijn?

Ik vraag me ook nog af wat er nu precies mis gaat:
Tijdens het telefoongesprek met het aanbod om over te stappen is er aangegeven dat we gebruik willen maken van nummerbehoud. Waarom moet het dan alsnog zelf worden geregeld? Ook zie ik in het account van mijn vrouw een eenmalig bedrag van € 20,- bovenop de gebruikskosten. Wat houdt dit in? Er zouden geen aanvullende kosten in rekening worden gebracht. Waarvoor staat dit bedrag in Mijn Telfort?

Toch jammer dat het op deze manier totaal geen probleemloze en gemakkelijke overstap is. 😞
Reputatie 4
Badge +6
Goedemorgen MvanVelzen, jammer inderdaad dat de overstap niet vlekkeloos verloopt. Er zitten helaas een paar dingen niet mee 😞. Ik wil jullie in ieder geval helpen en begeleiden voor een goede overstap.

Wat betreft je bestelling die is blijven hangen, daar kun je niets aan doen en komt doordat het systeem niet wil meewerken. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dit voor het eerst in mijn Telfort jaren heb gezien. Op dit moment wordt de technische afdeling ingeschakeld om het op te lossen. Door een collega word je nog over de voortgang gebeld. Zodra je bestelling is doorgezet, dan kun je in Mijn Telfort inloggen.

Bij een nieuw abonnement wordt er inderdaad 20.- activatiekosten in rekening gebracht. Mocht je ook een Thuis abonnement van ons hebben, dan krijg je de 20 euro terug zodra je mobiele abonnement is geactiveerd. Jammer dat een collega dit telefonisch niet heeft uitgelegd. Voor jullie te laat, maar ik ga dit intern bespreken. Het is natuurlijk handiger als je dit van tevoren weet.

Je kunt inderdaad 60 dagen van tevoren nummerbehoud aanvragen. Je geeft alleen aan dat je abonnement op 18 oktober afloopt. Ik zie dat de aanvraag voor nummerbehoud van je vrouw is geannuleerd, omdat haar abonnement op 9 september 2017 afloopt. Dat betekent dat zij vanaf 12 juli nummerbehoud kan aanvragen en dat je zelf vanaf 21 augustus nummerbehoud kunt aanvragen. Ik zie dat mijn collega aan de telefoon ervoor heeft gezorgd dat jullie op een later moment nummerbehoud kunnen aanvragen om dubbele kosten te voorkomen. Was dit voor jullie wel duidelijk aan de telefoon? Ik vermoed van niet. Doordat de contracten nog bij KPN lopen, kunnen we jullie niet eerder overzetten.

Uiteindelijk komt het wel goed, alleen kunnen jullie op een later moment nummerbehoud aanvragen en krijg je de aansluitkosten van 20.- terug zodra je abonnement bij ons is ingegaan.
Reputatie 1
@Deborah - Telfort

Hoi Deborah,

Fouten kunnen gebeuren. Dat zal vast wel opgelost kunnen worden. Maar nog steeds ben ik in afwachting van een telefoontje van Telfort. De € 20,- activatiekosten is inmiddels wel afgeschreven van mijn rekeningnummer, dat gaat kennelijk wel zonder problemen. :8 Er is inderdaad niets over activatiekosten gezegd, dus dat vind ik behoorlijk slordig. In elk geval goed om te weten dat we dat uiteindelijk weer terug zullen krijgen. Dat over het nummerbehoud is helaas ook niet duidelijk gemaakt. Achteraf volkomen logisch dat het zo werkt. En ook goed om dubbele kosten te voorkomen, maar de communicatie is op deze manier helaas behoorlijk gebrekkig. Helaas is hierdoor het enthousiasme over de (telefonische) overstap inmiddels behoorlijk bekoeld. Ik baal ervan dat zoiets als een overstap binnen hetzelfde moederbedrijf zo moeizaam verloopt. In elk geval goed dat ik hier nog terecht kan voor nadere informatie en hulp.

Inmiddels is er met KPN contact geweest over de lopende contracten. Het contract van mijn vrouw staat met ingangsdatum op 14 augustus, maar kennelijk is het contract pas op 9 september daadwerkelijk ingegaan. Verwarrend! Maar goed, morgen ga ik het nummerbehoud voor mijn vrouw alsnog aanvragen. Dan moet dat goed komen. Maar hoe staat het er nu voor met mijn overstap? :?

Groet,
MvanVelzen
Reputatie 4
Badge +6
@MvanVelzen, jammer dat je nog niet bent gebeld! Ik zie dat je niet bent gebeld, omdat de bestelling nog niet is verwerkt. Morgen hoor ik van mijn technische collega's hier meer over. Ik laat je dan weten wat de status is 🙂.

Wat betreft de overstap voor jouw telefoonnummer, dat kun je vanaf 21 augustus aanvragen in Mijn Telfort. Dit kun je doen t/m 24 augustus. Ik zorg ervoor dat de bestelling van je abonnement ruim daarvoor verwerkt is, zodat het voor je mogelijk is om nummerbehoud in Mijn Telfort aan te vragen.

Ik begrijp goed dat je ervan baalt dat de overstap zo moeizaam verloopt. Het is te verklaren en het komt goed, alleen het is natuurlijk niet leuk 😞. Mocht je een vraag over je overstap hebben, kun je die altijd in dit topic stellen. We zijn er om je te helpen.
Reputatie 1
@Deborah - Telfort
Bedankt voor de informatie. Ik vertrouw erop dat het goed gaat komen.
Maar hoe kan het zijn dat mijn bestelling nu nog steeds niet is verwerkt, terwijl er wel (alvast) € 20,- van mijn rekeningnummer is afgeschreven en ik al eerder een simkaart heb gekregen?
Reputatie 4
Badge +6
@MvanVelzen, ja dat is een goede vraag. Je bestelling is op een bepaald punt blijven hangen, namelijk het 'laatste gedeelte'. Vandaar dat een deel van de bestelling wel gelukt is. Mijn technische collega's hebben inmiddels het euvel gevonden en zien dat het euvel iets 'dieper' zit dan verwacht. Zodra ze het hebben opgelost, nemen zij contact met je op. Ben je bereikbaar op het nummer dat eindigt op 618?
Reputatie 1
@Deborah - Telfort
Bedankt voor de uitleg. Mijn nummer eindigt inderdaad op 618. Ik wacht het af 😉
Reputatie 7
Badge +7
Hoi MvanVelzen, omdat Deborah met verlof is, heb ik dit topic overgenomen. Ik zie dat je vandaag nog contact hebt gehad met een collega van mij. De activatie kan nu verder uitgevoerd gaan worden. Kan je mij laten weten of dit gelukt is?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi MvanVelzen, is het nog gelukt om de simkaart te activeren?
Reputatie 1
Hoi MvanVelzen, is het nog gelukt om de simkaart te activeren?

Hoi Wieger,

Bedankt voor je reacties.
Zoals ik met je collega had besproken, kon ik i.v.m. vakantie niet direct de simkaart activeren. Vandaar de late reactie. Inmiddels is het wel gebeurt. De simkaart is in een telefoon geinstalleerd en deze is opnieuw opgestart. Dan zou het nu goed moeten zijn? Zou je dat kunnen controleren?

Kan ik dan nu een wachtwoord voor Mijn Telfort Mobiel ontvangen? Hoe gaat dat in zijn werk?

Groeten,
MvanVelzen
Reputatie 1
@Wieger - Telfort
Hoi Wieger,

Inmiddels heb ik weer verschillende pogingen gedaan om een wachtwoord te kunnen krijgen. Nog steeds zonder succes. Is het probleem met mijn contract nu nog steeds niet opgelost? Of gaat er nog steeds iets mis met het aanvragen van een nieuw wachtwoord? Ik dacht dat het nu wel opgelost zou zijn.

Kan er niet gewoon handmatig een activatielink naar mijn e-mailadres worden gestuurd?

Graag hoor ik van je, zodat ik weet of ik nog dingen kan proberen of gewoon moet afwachten todat jullie het voor elkaar hebben.

Groeten,
MvanVelzen
Reputatie 7
Badge +7
Hoi MvanVelzen, dit probleem is jammer genoeg hardnekkiger gebleken dan verwacht. De collega die je op 21 juli hebt gesproken is wederom aan het schakelen met de technische dienst over dit probleem. Doordat de status van je abonnement nog niet goed is, kan je jammer genoeg ook nog niet inloggen op Mijn Telfort. Er zijn al veel stappen ondernomen om dit probleem op te lossen, maar nog niet met het gewenste resultaat. Mijn collega's zullen uiterlijk morgenmiddag contact met je opnemen hierover.

Handmatig een activatielink sturen gaat jammer genoeg niet. Voor nu wil ik je vragen om geduld, er wordt hard gewerkt aan een oplossing.
Reputatie 1
@Wieger - Telfort

Goedemorgen Wieger,

Eindelijk is het gelukt om in te loggen op Mijn Telfort Mobiel. Ik heb een tijdelijk wachtwoord per mail gekregen. Toen ik een persoonlijk wachtwoord wilde instellen, lukte dat niet. Weer een nieuw probleem dus. Gelukkig is dat ook opgelost. Nu goed in de gaten houden wanneer ik nummerbehoud kan aanvragen en dan zou de overstap van KPN naar Telfort eindelijk geregeld moeten zijn. Het is niet bepaald zorgeloos overstappen gebleken, dus dit is een overstap om niet snel te vergeten! :8 Dan heb ik het niet alleen over het probleem met mijn contract.

Enkele aandachtspunten zijn wat ons betreft:
- de onduidelijke communicatie van degene die ons het contract heeft aangeboden (zie eerdere reacties over overstap en € 20,-)
- het aanhouden van dezefde contractdatum als mijn vrouw, terwijl mijn contract toch echt een op zichzelfstaand contract is
- de onduidelijkheid en tegenstrijdige informatie over wachtwoorden waardoor het zoeken naar de juiste informatie al nodeloos veel tijd in beslag neemt (het zou in een mail staan, of in een brief, of het moet worden aangevraagd én het is ook nog eens anders dan Telfort Thuis)
- het niet functioneren van een wachtwoordaanvraag. Zowel voor mijn vrouw als voor mijzelf heb ik herhaaldelijk vanalles opnieuw moeten proberen omdat er steeds iets niet lukte (geen wachtwoordlink per mail te krijgen, terwijl er wel wordt aangegeven dat het verzonden is en geen volgende stap mogelijk waardoor wachtwoord niet te wijzigen is)

Het komt op ons allemaal behoorlijk slordig over waardoor we vanuit onze ervaring niet snel een overstap naar Telfort zullen aanraden. Dat is toch een gemiste kans lijkt me.

Hoe dan ook ben ik door alle medewerkers goed en netjes te woord gestaan. Daar valt absoluut niets over te zeggen. De klantvriendelijk is wat dat betreft een positieve ervaring die de frustraties dragelijk hebben gehouden. Met name het persoonlijke kaartje van (@Deborah - Telfort waarderen we enorm.:D (Misschien dat je dit ooit nog leest: Deborah, wij wensen je/jullie alle geluk en gezondheid)

We gaan ervan uit dat het hiermee is opgelost. Bedankt voor je reacties Wieger. En bedank alle betrokken collega's ook maar namens ons.;)

Groeten,
MvanVelzen

Reageer