beantwoord

Foutmelding na inloggen Mijn Telfort app: Oeps, er gaat iets mis!

• 8 november 2017
  • 19 reacties
  • 1036 keer bekeken

Ben in het bezit van een Samsung Galaxy S4 mini.
Sinds een paar weken geeft de app bovenstaande melding na het inloggen. De app al een aantal keren verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, telkens met hetzelfde resultaat.
Op de laptop kan ik mijn telfort gewoon bekijken.
Hoe is dit op te lossen?

Edit: Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Kiebitzvlieger 16 november 2017, 08:58

Een terugkoppeling.
Vanmorgen heb ik naast andere apps ook de navigatie-app "Here we go", die al heel lang op de tel staat, verwijderd. Toen nogmaals MijnTelfort opgestart en zowaar, hij doet het!!!
Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken.

Groet, Alan
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Kiebitzvlieger,

Welkom op het forum 😳. Dat klinkt onhandig! Helpt het als je je telefoon uit- een aanzet? Welke Android versie is er op je telefoon geïnstalleerd? Om van de app gebruik te kunnen maken heb je minimaal Android 4.0.3 nodig. Ik hoor het graag van je!
Hallo Deborah,

Bedankt voor je reactie.
Tot voor een twee a drie weken terug werkte de app feilloos.
Sinds het scherm "Blijf op de hoogte" in de app een ander lay-out heeft gekregen is het mis.
De Android versie is 4.4.2
Ondanks het verwijderen, weer installeren van de app en het uit en aanzetten van de telefoon krijg ik nog steeds de "Oeps ....... ".
Alan
Reputatie 4
Badge +10
Hi Alan,

Bedankt voor je reactie! Ik heb het voor je nagevraagd en de foutmelding is helaas niet bekend :?. Als het opnieuw installeren van de app en het uit- en aanzetten van je telefoon niet helpt, vermoed ik dat de app door onvoldoende telefoongeheugen niet kan installeren. Hoeveel geheugen heb je zonder en met de app op je telefoon?

@Koffiemok @Tuut-Tuut @jimny, hebben jullie nog een gouden tip?
Hallo Deborah,

De telefoon geeft met de app 1,76 GB beschikbare ruimte aan, zonder de app 1,78 GB.
Reputatie 8
Badge +11
Dat klinkt meer als apparaatgeheugen, tenzij je een 'flinke telefoon' hebt. Hoeveel werkgeheugen is er vrij?
Instellingen > apps > wordt uitgevoerd. Wat staat er bij vrij geheugen?
Ik weet dat er geswapt wordt als er werkgeheugen nodig is, maar dit kan wel van invloed zijn.
Bij applicatiebeheer geeft hij aan: 3,6 GB gebruikt 1,8 GB vrij.
Is dat wat je bedoeld?
Reputatie 8
Badge +11
Denk het niet. Of heb je een telefoon met 6 Gb geheugen? Ik ben op zoek naar de beschikbare hoeveelheid RAM.
Als die is wat je net opgeeft kan dat nooit het probleem zijn, maar de S4 mini heeft als het goed is 1,5Gb RAM.

We zoeken rustig verder 🙂
Onder "Opslag" zie ik "Apparaatgeheugen" met daaronder "Totale ruimte. Totale apparaatcapaciteit 8,00 GB. Dan in een nadere specificatie een onderverdeling in:
Systeemgeheugen, 2,58 GB
Gebruikte ruimte, 2,85 GB
Cachegegevens, 19,54 MB
Diverse bestanden, 774 MB
Beschikbare ruimte 1,79 GB

Is dit wat je wilt weten?
Reputatie 8
Badge +11
Ik kan jouw Androïd-versie hier niet reproduceren, dus helemaal zeker weet ik niet hoe het er uit moet zien.
Je schrijft onder "Opslag", dat heet bij mij "Opslagruimte". Dat zal hetzelfde zijn, maar dat zoek ik niet.
In dezelfde lijst van instellingen moet ook iets staan als Apps, Applicaties of Programma's. Die openen en kiezen voor "wordt uitgevoerd" of "Actief" o.i.d.
Je krijgt dan een lijst met actieve programma's en daar helemaal onderaan zie je (normaal gesproken) een balk waarin staat hoeveel geheugen in gebruik is en hoeveel vrij.
Daar ben ik benieuwd naar.
Dank, dat is duidelijk.
Onderaan "Actief" staat RAM 1,0 GB gebruikt, 258 MB vrij waarbij de waarde van "vrij" varieert.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is wat ik wilde weten! Die 258Mb is niet overdreven veel.
Die variatie is normaal. Je telefoon is altijd aan het werk.

Je kunt in dat lijstje wel eens kijken wat er allemaal draait en hoeveel geheugen de betreffende app gebruikt. Soms zie je er geheugenvreters tussen staan die je best kunt missen. Dit doe je door op die app te klikken en dan te kiezen voor stoppen. Niet slim bij alles wat je ziet draaien, maar voor de dingen die cruciaal zijn voor het systeem krijg je een waarschuwing. Die krijg je ook voor apps die 'zichzelf belangrijk vinden', maar je kunt dit redelijk inschatten: heb je het zelf geïnstalleerd? Dan kun je het meestal missen zonder het systeem instabiel te maken.
Wil je eens kijken of je op die manier wat geheugen kunt vrijmaken en dan nogmaals MijnTelfort proberen?

Ik heb nog een tablet met relatief weinig geheugen liggen en zal eens kijken of ik daarop het probleem kan nabootsen.
Reputatie 8
Badge +11
Geïnstalleerd op een tablet met Androïd 4.2.1. Kreeg in de Playstore wel de melding: Deze app is mogelijk niet geoptimaliseerd voor je apparaat.
Getest met 240Mb geheugen vrij en dat werkte (niet flitsend, maar goed). Moet ik volledigheidshalve wel aan toevoegen dat ik daar Auto Optimizer op heb draaien. Deze bemoeit zich nogal met het geheugenbeheer.
Reputatie 5
Badge +4
Kun je eens proberen om bij app-beheer de cache en gegevens te verwijderen?
Ik weet niet of je dat al gedaan had (ik lees alleen dat je de app hebt verwijderd en opnieuw hebt geïnstalleerd). Door bovenstaande te doen zijn alle oude data met zekerheid weg.
Misschien het proberen waard :)

En werkt het via de browser (op dezelfde telefoon) wel?
@GCJ: gedaan, geen resultaat.
@knorde: ook gedaan en via de browser kan ik ook niet inloggen op de telefoon, wel met de laptop.

Het vreemde is dat, nadat in de app de layout van het scherm: "Blijf op de hoogte" "Mag het persoonlijker" is veranderd, de app bij mij met voornoemde melding komt. Voor die tijd werkte de app perfect (in NL, B, F, Spanje en Portugal).
Ik heb zojuist de app op een tablet geïnstalleerd (ook Android) en daar werkt hij flitsend. Daar is in de RAM 330 MB vrij.
Zou het dan toch aan de telefoon liggen? Geen idee wat.
Reputatie 8
Badge +11
Ik ook eerlijk gezegd niet. Misschien dat gebruiker @Koffiemoknog wat kan verzinnen. Die weet erg veel van mobiel. Hij zal vandaag nog wel 'langskomen', denk ik.

Vreemde is de je bijna zeker weet dat het is ontstaan na een verandering in de layout (update?). Je zou haast denken dat het niet goed gaat bij de schermopbouw, maar zo'n exotisch toestel heb je nou ook weer niet.
Ik lees net dat je toestel een instelling heeft voor multi-window. Kun je die eens aanzetten als hij uit staat (of andersom)? Ik verzin ook maar wat hoor :$

Aanvulling: de browser en de app zullen ieder op eigen wijze hun scherm opbouwen, dus eigenlijk kan dat niet de oorzaak zijn bedenk ik me net.
Reputatie 8
Badge +15
"Oeps i did it again" hahaha :P

'Oeps er gaat iets mis' zie ik wel vaker voorbij komen als men wil inloggen via pc.

Aangezien de melding pas is gekomen na een update en inloggen via pc wel lukt denk ik toch dat de technische dienst er naar moet kijken @Deborah - Telfort. @Kiebitzvliegerheeft alles wel gedaan wat er maar gedaan kan worden. Ik heb verder ook geen tips meer.

Apps werken met api's geloof ik. Ben niet zo thuis met apps. Ophalen van gegevens gaat vaak ook iets anders dan via een browser. Kan alleen bedenken dat het daar ergens mis gaat.
Een terugkoppeling.
Vanmorgen heb ik naast andere apps ook de navigatie-app "Here we go", die al heel lang op de tel staat, verwijderd. Toen nogmaals MijnTelfort opgestart en zowaar, hij doet het!!!
Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken.

Groet, Alan
Reputatie 8
Badge +11
Vraag me niet naar het verband, maar als het werkt is het goed!
Fijn dat je het even meldt.

En geen dank. Graag gedaan.

Reageer