Foutmelding 103 bij installatie Mijn Telfort App

• 26 februari 2016
  • 2 reacties
  • 1561 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Er zijn een aantal klanten die problemen hebben met het installeren of updaten van de Mijn Telfort App. Hierbij krijg je de foutmelding 103. Er zijn 4 dingen die je kunt proberen om dit te verhelpen. Ik leg ze alle 4 hieronder uit. Wil je mij laten weten of het is gelukt? Ervaar je toch nog problemen, laat het dan ook zeker weten. In dat geval ben ik benieuwd welk toestel je gebruikt en welke softwareversie er op staat.

1. Herstart je verbinding

Vaak komt de 103 melding door een fout in de verbinding dus probeer je netwerk te herstarten. Maak je gebruik van wifi? Zet de verbinding dan even uit en weer aan. Hetzelfde kun je proberen wanneer je gebruik maakt van het mobiele netwerk. Probeer hierna de app opnieuw te installeren.

2. Herstart je telefoon

Zet je telefoon een keer helemaal uit en aan.

3. Verwijder de cache en data
  • Ga naar Instellingen
  • Onder het kopje Apps, klik je op Apps Beheren
  • Scroll naar Google Play Store en klik erop
  • Je hebt 3 knoppen nodig. 1. “Nu stoppen” of “Uitschakelen” en 2. “Updates verwijderen”. Onder het kopje Opslagruimte vind je de 3e knop “Gegevens wissen”. Klik vervolgens op alle 3 de knoppen in aangegeven volgorde.
  • Ga nu terug naar het menu en zoek naar Google Service Framework en Download Beheer. Volg hier exact dezelfde stappen.

4. Opnieuw instellen van het Google Account
  • Ga naar Instellingen.
  • Onder Account Voorkeuren, kun je het Google Account verwijderen
  • Herstart je telefoon en installeer opnieuw het Google Account

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

2 reacties

Beste Christy,

Ziet er compleet en begrijpelijk uit, maar ik wil toch even (negatief ?) reageren.
Een paar van de punten (cache legen e.d.) had ik n.a.v. diverse artikeltjes op het internet al geprobeerd, maar dat bleek geen soelaas te bieden.
Alle andere door jou genoemde suggesties heb ik NIET uitgevoerd, en mijn vrouw en dochter hebben HELEMAAL GEEN ENKELE POGING gedaan om iets aan instellingen o.i.d. te wijzigen. Alles blijkt nu tóch ineens perfect te werken, dus het lijkt erop dat e.e.a. aan de app of een combinatie van app / Google Play store gelegen te hebben.
Reputatie 8
Badge +10

Alle andere door jou genoemde suggesties heb ik NIET uitgevoerd, en mijn vrouw en dochter hebben HELEMAAL GEEN ENKELE POGING gedaan om iets aan instellingen o.i.d. te wijzigen. Alles blijkt nu tóch ineens perfect te werken, dus het lijkt erop dat e.e.a. aan de app of een combinatie van app / Google Play store gelegen te hebben.

Correct... er was een storing en die is inmiddels verholpen.