beantwoord

Foutcode -103 bij installatie app

• 24 februari 2016
  • 15 reacties
  • 2226 keer bekeken

Sinds de afgelopen week alleen maar ellende met de nieuwe Telfort app. Eerst het probleem dat ik in het inlogscherm bleef hangen. Vandaag een update proberen te installeren, resultaat "foutcode -103". Verwijderen heeft alleen het resultaat geleverd dat ik nu helemaal geen "Mijn Telfort" app heb. Iemand op dit forum een oplossing voor mijn probleem ?

Mvg,

Edward
icon

Beste antwoord door jimny 26 februari 2016, 18:23

Werkt nu inderdaad weer prima zonder error tijdens installeren
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Ja hier nog één.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Edward en Petra! Welkom. Vreemd probleem inderdaad. Deze foutmelding heb ik niet eerder langs zien komen. Welk toestel gebruik je precies? En heb je ditzelfde probleem al eens geprobeerd te reproduceren op een ander toestel? Het zou bij mijn weten goed moeten werken, ik denk dus dat het te maken heeft met een specifieke instelling van jouw apparaat. Ik ben benieuwd naar je reactie.
Ik heb een HTC one, er is niks veranderd aan mn mobiel. Heb mijn mobiel al een paar keer opnieuw opgestart.
Tot een uur geleden had ik de app mijn telfort gewoon nog, verwijderde hem per ongeluk, daarna de foutcode 103
Beste Michael,

Bedankt voor je reactie, ik ben in het bezit van een Samsung Young 2. De relevantie van het proberen te installeren op een andere telefoon zie ik niet. Als ik mijn garage bel met de medeling dat mijn auto niet wil starten en deze vraagt of ik bij de buren wil kijken of zijn of haar auto wel wil starten, dan weet ik niets meer of minder dat mijn auto een probleem heeft.

Los van dat, toestel is herstart, cache van het toestel geleegd en vervolgens weer getracht de app te installeren via Google-Play. Helaas geen succes.
Reputatie 8
Badge +2
@Petra,

Vreemd inderdaad! Heb je de mogelijkheid om het te testen op een ander apparaat? De app werkt prima op mijn Huawei P8 namelijk en op een iPhone 6s van mijn collega, dit heb ik zojuist getest.

@Edward,

De vergelijking die je voorlegt kan ik niet goed plaatsen. Het is belangrijk om te testen of het programma die je gedownload hebt goed werkt op een ander toestel om er zeker van te zijn dat je de juiste versie binnen krijgt. Indien het probleem zich ook voordoet op een ander toestel, is de oorzaak van het probleem wellicht een stuk groter van aard dan als het zich slechts op één toestel voordoet.

Je zou eventueel kunnen proberen om het toestel in kwestie te updaten. Ik zie je reactie graag tegemoet.
Michael,

Ik heb helaas maar één toestel, het is mij in het geheel niet duidelijk waarom ik op een ander toestel moet installeren. Dit heb jij toch gedaan lees ik.

De foutcode is een installatie-error, de app kan dus niet geinstalleerd worden. Wel is het zo dat de eerdere update (enige dagen geleden) wel geinstalleerd kon worden, de update van gisteren-avond geeft de errror -103.

Andere updates konden wel geinstalleerd worden vandaag. Een OS update is niet voorhanden voor het toestel.

Edit: screenshot toegevoegd
Reputatie 8
Badge +2
Hi Edward, dank voor het terugkoppelen van de bevindingen. Er lijken nu meerdere problemen binnen te druppelen zie ik. Ik kan niet met zekerheid zeggen of deze problemen iets met elkaar te maken hebben aangezien de toestellen en versies van besturingssystemen nogal uiteenlopen. Ik zal hier een melding van maken en het hier melden als ik meer weet. Op zijn vroegst zal dit morgenmiddag zijn. Houd je het nog even uit? 🙂
Dank je Michael voor je snelle antwoord. Ik doe mijn best en denk dat ik het uit kan houden 😉
Zelfde probleem.
Maandag - op aanraden van medewerkster in Telfort winkel - de app gedownload en geïnstalleerd (op mijn Huawei Y330); alles werkte prima.
Dinsdagochtend wilden mijn vrouw en mijn dochter de app óók downloaden (op Samsung Galaxy), maar werden geconfronteerd met foutcode 103. Om te laten zien hoe eenvoudig het zou moeten gaan, heb ik de app van mijn telefoon verwijderd om vervolgens opnieuw te installeren. Resultaat: "Kan app niet installeren - foutcode 103".
Uiterst merkwaardig (in mijn optiek), aangezien het de avond ervoor zonder enig probleem ging. Omdat het consequent niet wilde lukken, heb ik op woensdag contact opgenomen met Telfort. Reactie: "Oh, daarvan is mij helemaal niets bekend; ik ga het voor u uitzoeken, en u krijgt een SMSje als het is opgelost."

Nu maar afwachten ...
Reputatie 8
Badge +2
Hi Peter, dit probleem is inmiddels bij ons bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing. Zodra hier meer over bekend wordt zullen we dit mededelen.
Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen iedereen. Ervaren jullie nog steeds problemen met het installeren van de Mijn Telfort App? Ik heb een topic aangemaakt hierover. Daarin heb ik een aantal tips op een rij gezet. Zouden jullie dat eens willen proberen?
Ik heb je advies niet opgevolgd. Wellicht hebben jullie de app in de Play Store vandaag aangepast. Er komt immers geen error -103 meer naar voren tijdens de installatie.
Reputatie 8
Badge +17
Werkt nu inderdaad weer prima zonder error tijdens installeren
Mijn dochter probeerde vanochtend maar weer eens om de app te installeren, en ... geen enkel probleem!
Ook mijn vrouw en ikzelf bleken zonder foutcode 103 de app te kunnen installeren en hij werkt weer perfect.