De 'Mijn Telfort' omgeving is vernieuwd..!

Reputatie 8
Badge +19
Ik zag vanmorgen dat de 'Mijn Telfort' omgeving een geheel nieuw jasje heeft gekregen en alle functionaliteit is samengevoegd onder één dak.
Ik heb er even mee zitten stoeien en de eerste indrukken en ervaringen zijn prima, en alhoewel er nog wat kleine schoonheidsfoutjes inzitten vind ik het een hele verbetering..!
Het lijkt me een goed idee dat andere bezoekers hier ook hun bevindingen in dit topic neerzetten zodat de broodnodige feedback door Telfort kan worden opgepikt.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

88 reacties

Ik bemerkte bij het verbruik van de vaste telefonie diensten in de nieuwe Mijn Telfort omgeving dat bij het kopiëeren van de verbruikgegevens naar een Excel spreadsheet de velden van elke regel onder elkaar worden geplaatst in plaatst van naast elkaar. Dit in tegenstelling tot de eerdere versie. Dit kost mij vrij veel werk om de gegevens van al mijn gesprekken weer regel voor regel handmatig naast elkaar te zetten.
Is hier wat aan te doen?
Op het 1e gezicht ziet het er goed uit maar ik heb nog niet ingelogd. Ik mis het slotje in de adresbalk als extra zekerheid.
Reputatie 8
Badge +19
Op het 1e gezicht ziet het er goed uit maar ik heb nog niet ingelogd. Ik mis het slotje in de adresbalk als extra zekerheid.
Ik heb uiteraard wel ingelogd want het ontbreken van een slotje is natuurlijk niet altijd direct een hackpoging o.i.d.
In de meeste gevallen is er een probleem (geldigheidsduur verlopen) met het certificaat.

Maar zoals gezegd, na inloggen zie ik dat de tab 'Mobiel' geen slotje heeft, dus geen geldig beveiligingscertificaat of er staan bronnen op de pagina die niet beveiligd zijn (zie afbeelding in bijlage).
Klik je op de tab 'Thuis' ernaast, dan is er wel een slotje aanwezig in de adresbalk.

Hier moet Telfort dus melding van maken bij de ontwikkelaar..!
Reputatie 8
Badge +16
Heb ook nog een leuke, op de abonnement bladzijde staat dit:

Klik ik door, dan ben ik blij gemaakt met een dode mus:

Waarom op de eerste bladzijde niet meteen de juiste snelheid dynamisch aanpassen naar de correcte waarde.
Uiteraard weet ik dat ik 50Mb max kan krijgen omdat ik rechtstreeks op de centrale zit en niet via een straatcabinet.
Maar dit kan voor andere klanten verwarrend werken.
Reputatie 8
Badge +16
En ik heb nog een slordige fout geconstateerd:

Nee ik heb geen glasvezelaansluiting dus hoort hier @telfort.nl te staan.
Reputatie 8
Badge +19
Scherp Tuut-Tuut..!
Reputatie 8
Badge +16
En ik heb er nog 1, in het volgende scherm staat ook nog steeds @telfortglasvezel.nl, nu is dat niet zo erg als het uiteindelijk wel goed komt maar ik kan niet door klikken naar het laatste scherm voor de definitieve bevestiging. Geen foutmelding, letterlijk niets!

Reputatie 5
Badge +4
Ook ik zie een foutje.
Verder ziet het er echt prima uit, zeer goede verbetering!

Reputatie 8
Badge +16
Begin me langzaam af te vragen welke stagiair hier aan het testen is geweest voor dat het live werd gezet. Op deze manier een productieomgeving opleveren is uitermate slordig. Eens kijken hoe snel dit gefixt wordt. Mijn inschatting is dat het wel een half jaar of langer gaat duren gezien de historie van bugs in deze omgeving in het verleden.

Maar om het leuk te houden nog maar 1:

Ja de bedragen heb ik even weg gehaald en Nee ik heb absoluut geen betalingsachterstand 🙂 Maar deze status lijkt me niet juist.....

Edit:

Als ik dan toch bezig ben....

0906 nummers en 0909 nummers zijn 2 verschillende groepen bij instellingen voor mijn vaste nummer. Toch kan ik maar 1 van de 2 op UIT zetten en niet beide ook met AAN zetten kan ik geen keuze maken.

Het lijkt me als je 2 aparte groepen maakt dat je ze ook onafhankelijk van elkaar op JA en JA of JA en NEE of NEE en NEE moet kunnen zetten. Dus deze vind ik dubieus en is wat toelichting op de functionaliteit gewenst.

Edit 2:
Onder mijn gegevens staat mijn adres, mijn huisnummer heeft echter een standaard toevoeging ( C ), deze zie ik niet terug, het lijkt mij dat dit voor verwarring kan zorgen bij een klant. Dus ook hier wat uitleg gewenst.

Ook de link naar Combivoordeel lijkt nog niet goed te werken, moet opnieuw inloggen en kom in een aparte omgeving die blijkbaar los staat van de "Mijn Telfort" omgeving. Hieruit maak ik op dat nog niet alles compleet is. Wederom dus, in mijn ogen, halfbakken werk van een stagiair of niet goed getest.
Badge +13
Laatste update: 18 oktober 2016

Dank voor alle feedback op Mijn Telfort Enterprise, stephan303, Friesian, Tuut-Tuut en knorde! De screenshots zijn erg nuttig hierbij. Hoe specifieker we de verbeterpunten kunnen doorgeven aan de ontwikkelaars, hoe beter.

Ik heb de onderstaande wensen gedestilleerd uit jullie feedback. Ik heb ze heel concreet gemaakt, zodat de ontwikkelaars er direct mee aan de slag (zouden) kunnen. Over de prioritering: bij sommige klanten zijn er inlogproblemen en oneindige laadpagina's geconstateerd. Dit soort problemen krijgen voorrang op de punten die hier zijn aangegeven. Mijn verwachting is dat, van de onderstaande lijst, het securitygerelateerde punt het hoogst op de prioriteitenlijst zal staan. De verbeterpunten onder het kopje 'Functionaliteit' zullen het meeste werk vergen en daardoor waarschijnlijk het langst duren om door te voeren, als ze worden opgepakt. Ik heb geen inzage in de werkvoorraad van de ontwikkelaars, dus ik kan op dit moment niks beloven over wijzigingen. Ik ga mijn best doen om deze maand nog een terugkoppeling te geven.

Wat zou helpen, is als jullie elkaars bevindingen bevestigen. Dan weten we zeker dat het om structurele problemen gaat en kunnen we er meer prioriteit aan laten geven. Plaats het liefst een screenshot waarop duidelijk is waar de pagina zich bevindt, zoals: 'Thuis, instellingen, TV-pincodes'. Zie als voorbeeld de screenshots van Enterprise.

1. Security, (mogelijke) bugs en foutmeldingen
a. Als Telfort-klant wil ik dat mijn browser Mijn Telfort - zowel bij de inlogpagina als wanneer ingelogd - aanmerkt als valid HTTPS, zodat ik zeker weet dat mijn gegevens veilig zijn. | Friesian, Enterprise
b. Als Telfort-klant wil ik dat de instellingen onder de knop 'Voicemail & oproepen' aanpasbaar zijn in plaats van 'grijs'. | Enterprise
c. Als Telfort-klant wil ik dat het veld 'Activatiekosten' op de pagina 'Nieuwe aanvraag' altijd de daadwerkelijke kosten aangeeft. | knorde, Enterprise
d. Als Telfort-klant wil ik dat de gegevens onder de knop 'TV pincodes' op de instellingen-pagina van 'Thuis' zichtbaar zijn in alle browsers, ook Mozilla Firefox. | Enterprise

2. Kloppende gegevens
a. Als Telfort-klant wil ik dat het abonnementsnummer klopt onder de knop 'TV pincodes' op de instellingen-pagina van 'Thuis'. | Enterprise
b. Als Telfort-klant wil ik dat, op de factuurpagina, de status in de kolom 'Betaald' kloppend en up to date is. | Tuut-Tuut, Enterprise
c. Als Telfort-klant wil ik dat, op de 'Mijn gegevens'-pagina, de toevoeging van mijn huisnummer zichtbaar is als deze een toevoeging bevat. | Tuut-Tuut, Enterprise
d. Als Telfort-klant wil ik dat, op de pagina's van 'E-mailadressen toevoegen', de domeinnaam naast het veld 'Nieuwe Telfort e-mailadres' correct is: alleen '@telfortglasvezel' bij een glasvezelabonnement. | Tuut-Tuut, Enterprise
e. Als Telfort-klant wil ik dat de thuispagina van Mijn Telfort niet aangeeft dat er 'supersnel internet' mogelijk is, als op de 'Abonnement wijzigen' blijkt dat er geen versnelling mogelijk is. | Tuut-Tuut, Enterprise
f. Als Telfort-klant wil ik dat het ‘blokkades’-scherm onder mobiel logisch en werkend is. Zet ik bijvoorbeeld ‘Bellen naar 0900-informatienummers’ aan of zet ik de blokkering van ‘Bellen naar 0900-informatienummers’ aan? | Reneeme
g. Als Telfort-klant wil ik dat het totale verbruik van vast bellen zichtbaar is. Op dit moment is het aantal gebelde minuten en seconden zichtbaar, maar niet het aantal gebelde uren. | Aragorn
h. Als Telfort-klant wil ik niet in staat zijn om mijn standaardmailbox aan te vinken voor verwijdering, maar dat dit adres is uitgegrijsd op de pagina waar je e-mailboxen kunt verwijderen. | Knorde

3. Functionaliteit
a. Als Telfort-klant wil ik dat ik 0906 en 0909-nummers blokkeren apart uit en aangezet kan worden, omdat de interface suggereert dat dit mogelijk moet zijn. Alternatief: aan en uitknoppen samenvoegen. | Tuut-Tuut, Enterprise
b. Als Telfort-klant wil ik dat ik niet apart hoef in te loggen in het Combivoordeel- en -nummerbehoudgedeelte van Mijn Telfort en dat de 'moderne' interface ook voor deze omgevingen wordt gebruikt. | Tuut-Tuut, Enterprise, Leon
c. Als Telfort-klant wil ik graag dat het mogelijk is om de verbruiksgegevens uit Mijn Telfort te exporteren op een manier waardoor je de velden van elke regel naast elkaar ziet staan. | stephan303, Enterprise
d. Als Telfort-klant wil ik graag de gebruiksgegevens en de instellingen van meerdere abonnement kunnen inzien en aanpassen onder één account, met behulp van een dropdownmenu. | AdriP, Aragorn
Reputatie 1
Onder "instellingen" kun je nu blokkades invoeren (algemene blokkades en buitenlandblokkades). Er staat "blokkeer onderstaande instellingen" gevolgd door allerlei opties (bv sms ontvangen, mobiel internet etc) en dan de keuze tussen "aan" en "uit". Als ik kies voor de optie "uit" achter sms ontvangen. Betekent dit dan dat de blokkade "uit" staat? Of betekent dit dat de functie "SMS ontvangen" uit staat?

Het gekke is dat bij mij nu mobiel internet "uit" staat en dat "bellen naar alle nummers" "aan" staat. Volgens mij zou één van de twee geblokkeerd moeten zijn en dus niet moeten werken. Vreemdgenoeg deden beide opties het zojuist nog.
Dit brengt mij ook tot de vraag: wordt wel wat met de instellingen gedaan?
Reputatie 8
Badge +19
Aanvullend nog twee dingen die nog niet lekker lijken te werken.

1. Abonnementsnummer iTV (onder 'Instellingen' van tab 'Thuis').
Ik krijg hier een voor mij vreemd abonnementsnummer te zien, mijn nummer begint met 2000000xxxxxxx en bestaat voor zover mij bekend altijd uit 14 cijfers.
Daarnaast is deze optie 'TV Pincodes' als enige van de instellingen niet te openen in de browser Mozilla Firefox
In Google Chrome opent deze optie wél...
Zie afbeelding hieronder.

2. Blokkade-instellingen onder 'Voicemail & Oproepen' (Thuis)
De gekozen instellingen worden niet opgeslagen en bewaard na wijzigen en is 'greyed-out'...
Zie afbeelding hieronder.

Reputatie 8
Badge +19
Hoi Jurgen, ik kan alle bevindingen bevestigen.
De anderen ook, neem ik aan..?
Badge +13
Onder "instellingen" kun je nu blokkades invoeren (algemene blokkades en buitenlandblokkades). Er staat "blokkeer onderstaande instellingen" gevolgd door allerlei opties (bv sms ontvangen, mobiel internet etc) en dan de keuze tussen "aan" en "uit". Als ik kies voor de optie "uit" achter sms ontvangen. Betekent dit dan dat de blokkade "uit" staat? Of betekent dit dat de functie "SMS ontvangen" uit staat?

Het gekke is dat bij mij nu mobiel internet "uit" staat en dat "bellen naar alle nummers" "aan" staat. Volgens mij zou één van de twee geblokkeerd moeten zijn en dus niet moeten werken. Vreemdgenoeg deden beide opties het zojuist nog.

Hi Reneeme,
Dank voor je feedback.
Ik merk dat het me moeite kost om dit te vertalen naar een concrete vraag of een concreet verbeterpunt. Kun je dit toelichten aan de hand van een screenshot?
Reputatie 8
Badge +19

Hi Reneeme,
Dank voor je feedback.
Ik merk dat het me moeite kost om dit te vertalen naar een concrete vraag of een concreet verbeterpunt. Kun je dit toelichten aan de hand van een screenshot?

Wellicht maakt dit het wat duidelijker, voor zover ik denk de vraag te begrijpen...
Reneeme heeft deze vraag ook 'los' op het forum gesteld.

https://forum.telfort.nl/mijn-telfort-252/instellingen-wijzigen-blokkades-invoeren-60908
Reputatie 5
Badge +4
Ik weet niet of dit een fout is maar het is nu ook mogelijk om een emailbox te verwijderen (klasse Telfort!).
Echter staat erbij dat de standaard box niet verwijderd kan worden (logisch).
Toch kun je beide boxen aanvinken (ik heb er 2).
Ik wil hem natuurlijk niet verwijderd hebben dus ik durf niet naar de volgende stap te gaan (hoelang worden je aliassen eigenlijk geblokkeerd voor herregistratie?).

Hoort de standaard box niet grijs / niet aanvinkbaar te zijn?

P.S. ik doe dit nu even uit mijn hoofd omdat ik op het werk ben.
Ik heb dit gisterenavond gezien.

Overigens vind ik het super netjes dat jullie ons (de klanten) hier zo bij betrekken en het zo serieus nemen.
Kunnen heel veel bedrijven een voorbeeld aan nemen!
Reputatie 1

Hi Reneeme,
Dank voor je feedback.

Als ik dit screenshot moet geloven, dan moet de blokkade voor bijvoorbeeld "bellen naar alle nummers" aan staat (dit betekent dat ik niet zou moeten kunnen bellen) en de blokkade voor "mobiel internet" uit (dwz ik kan mobiel internetten).
in de praktijk kan ik zowel bellen naar alle nummers als mobiel internetten.......
Reputatie 1
En om het verhaal compleet te maken:
- de blokkade om gebeld te kunnen worden staat aan. in de praktijk wordt ik gewoon gebeld.
- de blokkade om sms te ontvangen staat aan, in de praktijk ontvang ik gewoon sms'jes.
etc.

vandaar mijn vraag hoe dit kan en of de opties die je kunt invoeren wel verwerkt worden?
Badge +13
Dank Reneeme en Knorde, ik ga volgende week weer verder met jullie feedback 🙂
Reputatie 5
Badge +1
Hallo, allemaal!

Ik zie dat wanneer je nummerbehoud probeert aan te vragen, en je bent al ingelogd op Mijn Telfort, dat je daar dan nog een keer opnieuw moet inloggen. Zijn er anderen die dit ook ervaren hebben?

Ik heb het in ieder geval doorgegeven aan Jurgen! 🙂
Reputatie 8
Badge +19
Klopt... sterker nog, de pagina waarop je landt lijkt nog uit de vorige Mijn Telfort omgeving te zijn.
Zie bijlage.
Dit geldt overigens ook voor de Combivoordeel-link, ook daar landt je op een 'oude' pagina en moet je opnieuw inloggen..!!!
Reputatie 5
Badge +1
@Enterprise,

Daar lijkt het inderdaad wel op! Die pagina's hebben nog de uitstraling van de "oude" omgeving.
Reputatie 3
Nog iets raars, als ik met mijn THUIS gegevens inlog, staat er op beide pagina's THUIS en MOBIEL dat ik met mobiel nummer (van mijn vrouw in dit geval) ben ingelogd met haar naam. Vroeger stond er netjes dat ik met mijn thuisgegevens was ingelogd en mijn naam er bij. Bij mobiel inloggen gaat het wel goed (uiteraard klopt het dan wel). Hier hoort toch de contractant te staan?

Verder is het totale verbruik van vast bellen niet in orde. De uren worden weggelaten, dus er staat bij mij nu 34 minuten en 48 sec, terwijl het 1 uur 34 minuten en 48 sec moet zijn.
Badge
Ik heb als contractant 2 SIM-only abonnementen. Als ik in de oude "Mijn Telfort" inlogde met mijn 1e nummer dan kon ik via een pull-down "Abonnement" kiezen welk nummer ik wilde bewerken. Na het klikken op "Tonen" kreeg ik dan de gebruiksgegevens en de instellingen van het gekozen abonnement. Deze functie is nergens meer te vinden. Ik heb de verkeersgegevens dagelijks nodig en de gebruiker van het 2e nummer is vaak weken buiten beeld en heeft een eigen inlog op "Mijn Telfort" met een eigen wachtwoord wat ik om privacyredenen niet ken.
Ik wil graag als contractant weer de regie over al mijn abonnementen.
Reputatie 3
Helemaal mee eens, ik wil ook 3 mobiele abo's van Telfort koppelen op Mijn Telfort.