Data Telefoonverbruik

• 2 november 2017
  • 23 reacties
  • 272 keer bekeken

Reputatie 2
Er worden grote verschillen getoond in verbruik en datum/tijd tussen de gegevens van Mijn Telfort (webpagina met Windows notebook) en de Telfort app. op een iPhone 6S.
Om 07:16 naar een bank bellen, om 06:45 naar een notaris - dit kan toch niet waar zijn :?

23 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ton, excuses voor de late reactie. De appp heeft vaak wel een vertraging in het verwerken van het verbruik dus dat kan het verschil verklaren. Kun je je 06-nummer toevoegen aan je profiel? Zodra je dit heb gedaan kijk ik graag even of ik dit in het systeem kan verifiëren.
Reputatie 2
Hi Stephen,
Bedankt voor je reageren. Het betreft vaste telefonie. Het nummer daarvan heb ik toegevoegd in mijn profiel.
Het vreemde van de situatie is dat ik voor de overstap Telfort-oud naar Telfort_nieuw daags na de gesprekken die kon bekijken zowel in de app als met de webbrowser. Nu krijg ik beide de melding "Je hebt in deze peride (nog) geen verbruik, hetgeen absoluut niet juist is.De laatste factuurdatum is 10-11-17.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ton, bedankt voor het toevoegen van je telefoonnummer. Kun je ook je postcode en huisnummer toevoegen?

Mod Edit: De Mijn Telfort app is voor zovel Mobiel als Thuis van toepassing.
Reputatie 2
OK, done !
Reputatie 2
Ik zie ook Vaste telefonie op mijn iPhone-app
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ton_K, excuses je hebt gelijk, ook via de Mijn Telfort app kun je het verbruik voor vast bellen zien. Ik kwam even in de war.:8
ZOu je nog meer screenshots kunnen maken van zowel de webversie als de appversie van Mijn Telfort waarop de verschillen te zien zijn?
Deze kun je dan naar mijn mailen zodat ik het verder voor je kan onderzoeken. Het mailadres heb ik je zojuist kenbaar gemaakt via een privébericht.
In afwachting van jouw mailtje.
Reputatie 2
Mailtje is verzonden.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je mailtje. Ik ga dit verder voor je onderzoeken en volgende week ontvang je van mij een reactie.
Reputatie 2
Prima. Fijn weekend.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ton, kun je nogmaals kijken of het gebruik nu weer zichtbaar is. In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 2
De volgende week is er snel.
Jippie ja !!!!!!
Zowel via webbrowser (notebook) als de iPhone app. laten de gesprekken en de daarbij behorende kosten zien.
Heel hartelijke dank voor je inspanningen.
Mag ik je vragen jullie telefonische helpdesk te informeren wat je zoal heb moeten regelen. Zowel 1e lijn als 2e lijn hielden vol dat deze info pas zichtbaar vanaf de eerstvolgende factuurdatum hetgeen zeker niet overeenkomt met mijn eerdere waarnemingen. Mogelijk is dit gelogd.
Nogmaals dank en een fijn weekend.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ton, fijn dat het verbruik weer zichtbaar is. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik helemaal geen inspanningen heb verricht.
Vandaag kwam ik nog een andere klant tegen met hetzelfde probleem maar die gaf aan dat het verbruik weer zichtbaar is vandaar dat ik toen aan jou de vraag heb gesteld.
Ik ga in ieder geval alsnog op zoek naar een verklaring. Ook zal ik de 1e en 2e lijn op de hoogte brengen. Fijn weekend!
Reputatie 2
:?:D:D:D:D
Reputatie 2
Stephen, mag ik toch nog een vraagje toevoegen ?
Hoe kan ik die data opslaan/downloaden anders dan mbv schermafdrukken?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ton, dat mag zeker. Je kunt de data alleen opslaan en downloaden via PDF wanneer de factuur beschikbaar is. Dan wordt het volledige gebruik van de maand gespecificeerd. Is dat antwoord op je vraag?
Reputatie 2
Hey Stepen,
Daar zit namelijk de crux... de factuur geeft alleen maar het totaal aan kosten voor het telefoonverkeer gesplitst binnen de "bundel" en internationaal. Dus geen detailinfo over de gesprekken (internationaal)
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ton, ik heb het nog even voor je nagevraagd voor wat betreft het verbruik dat niet eerder niet zichtbaar was. Mijn Telfort had een update gekregen die ervoor gezorgd heeft dat het verbruik niet meer kon worden opgehaald. Nadat dit werd ontdekt hebben onze ontwikkelaars dit gelukkig snel kunnen oplossen. Hierbij dus onze excuses voor het ervaren ongemak.

Het klopt inderdaad dat de de detailinfo niet kan worden opgeslagen anders dan een schermafdruk te maken via de app. Als je inlogt via de website kun je bij verbruik deze info wel inzien tot maximaal 6 maanden terug. Heb ik hiermee je vraag wel beantwoord?
Reputatie 2
Stephen,
Bedankt voor het uitzoekwerk. Ik hoop dat de helpdesk nu vragen hieromtrent nu wel de juiste info deelt i.p.v. hun uitspraak naar mij "wordt pas getoond na de factuurdatum".
Ik vind het zeer vreemd dat van de extra telefoonkosten geen bijlage o.d. aan de factuur wordt teogevoegd.
Reputatie 2
Mijn nieuwe factuurperiode is ingegaan en opnieuw geen verbruiksgegevens in de nieuwe periode hoewel er wel al gesprekken nationaal en internationaal hebben plaatsgevonden.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ton, vervelend dat de verbruiksgegevens weer niet zichtbaar zijn. Is dit zowel via de app als webversie van Mijn Telfort?
Reputatie 2
Hey Stephen,
Sinds gisteren zijn ze weer zichtbaar op beide systemen. Lijkt een niet erg betrouwbare situatie wegblijven en weer opkomen.
Nog iets bekend waarom er geen gespreksspecificatie bij een rekening toegevoegd wordt ?
Reputatie 8
Badge +16
Gelukkig is het verbruik weer zichtbaar.
Helaas is er niks bekend over de gespreksspecificaties in combinatie met de facturen. Daar kan ik je dan ook geen verklaring voor geven.
Reputatie 2
Alweer zijn de internationale gesprekken van 19-12-2017 op 21-12-17 nog niet zichtbaar.
Ter vergelijk: Een gesprek in de ochtend van 18-12-2017 was in de avond al zichtbaar.
Wat is er toch aan de hand met deze service ?

Reageer