beantwoord

Bestelstatus Mijn Telfort is niet up-to-date

  • 22 november 2019
  • 19 reacties
  • 559 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Vorige week op 13 november heb ik via Mijn Telfort bij ‘Abonnement’ mijn abonnement laten omzetten naar glasvezel. Ik heb hier tot op heden nog niets van gehoord.

Als ik bij ‘Bestelstatus’ kijk, dan zie ik daar een bestelling van meer dan 2 jaar geleden. Ik heb dus geen idee wat nu de status is van mijn nieuwe bestelling.

Zou deze bestelstatus misschien bijgewerkt kunnen worden in Mijn Telfort?

Bedankt!

icon

Beste antwoord door HarmjanK 5 maart 2020, 10:37

Hoi @Alexandra - Telfort,

Gistermiddag is er weer een monteur van KPN langs geweest en binnen een half uurtje was alles zonder problemen aangesloten! :slight_smile: Dus vanaf nu hoef ik het niet meer te doen met een DSL verbinding van 16 Mbit/s, maar kan ik eindelijk genieten van een fatsoenlijke verbinding.

Dus bij deze bedankt voor alle updates in dit topic de afgelopen tijd en het regelen van een monteur!

Met vriendelijke groet,

@HarmjanK

Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @HarmjanK, wat gek dat je je bestelling niet terug ziet in Mijn Telfort. Dat zou wel moeten inderdaad! Goed dat je het aankaart, ik kijk graag voor je na wat er aan de hand is.

Fijn dat je klantnummer al in je profiel staat. Ik heb je gegevens erbij gepakt. Ik kan je allereerst geruststellen: de wijziging om jouw pakket om te zetten naar glasvezel is goed doorgekomen :slight_smile: Hij is alleen nog niet zichtbaar in Mijn Telfort omdat de planning nog niet bekend is. Ik zie dat de Technische Dienst daarmee bezig is, zodat ook de installatiemonteur gepland kan worden. Zo gauw de wijziging iets verder verwerkt is in het systeem, wordt deze ook zichtbaar in Mijn Telfort. Dat gebeurt zo snel mogelijk.

Mocht je nog vragen hebben, laat het me gerust weten.

Reputatie 1

Hoi @Alexandra - Telfort,

Bedankt voor uw reactie!

Goed om te horen dat de wijziging goed is doorgekomen.

Is het ook mogelijk te achterhalen wanneer de planning (ongeveer) bekend zal zijn?

Met vriendelijke groet,

@HarmjanK 

Reputatie 8
Badge +11

@HarmjanK Graag gedaan! Ik zie dat de specialisten daarmee bezig zijn, er wordt aan gewerkt. Over maximaal een week verwachten zij meer duidelijkheid te hebben, zo snel mogelijk. Er moet dan ook een monteur ingepland worden om je aansluiting in orde te maken, dus zo gauw er meer bekend is nemen zij contact met je op. 

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @HarmjanK, ik heb even voor je naar de tussenstand gekeken. Er wordt nog steeds aan gewerkt, het heeft blijkbaar te maken met de beschikbaarheid in de centrale om jouw verbinding om te kunnen zetten. Dit wordt zo snel mogelijk opgelost, de uiterste datum staat nu op 23 december. Zo gauw hier meer over bekend is, zal een van de specialisten contact met je opnemen om je op de hoogte te brengen.

Reputatie 1

Hoi @Alexandra - Telfort,

Bedankt voor de informatie! 

Ter informatie, er is twee keer gebeld. Allereerst gisteravond om een monteur in te plannen voor 8 januari 2020. Vervolgens is er een half uurtje geleden weer gebeld om te melden dat deze afspraak geannuleerd moet worden omdat inderdaad het één en ander nog niet gereed is. Hij zei dat er inderdaad opnieuw gebeld zal worden wanneer het wel mogelijk is.

Dan zit er niks anders op dan geduldig wachten :relaxed:

Met vriendelijke groet,
@HarmjanK 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @HarmjanK, fijn om te horen dat er in ieder geval contact met je is opgenomen, ondanks dat de afspraak nog niet vastgezet is. Dat zal zo snel mogelijk geregeld worden, zo gauw alles zo ver gereed is :slight_smile: Mocht je intussen vragen hebben of als ik iets voor je kan doen, laat het dan gerust weten.

Reputatie 1

Hallo Telfort,

Het is inmiddels bijna 9 weken geleden dat ik een mailtje kreeg dat glasvezel mogelijk werd op mijn adres en dat ik een aanvraag geplaatst heb om mijn abonnement te laten omzetten.

Het is ook inmiddels meer dan 5 weken geleden dat ik voor het laatst wat gehoord heb.

En op Mijn Telfort staat nog steeds een incorrecte bestelstatus.

Wat is de actuele status?

Met vriendelijke groet,

@HarmjanK

 

Reputatie 8
Badge +11

@HarmjanK Hoi Harmjan, ik zie het. Het heeft nog steeds te maken met beschikbaarheid in de wijkcentrale. Ik zie ook dat de specialisten hier nog voor je mee bezig zijn, en gisteren contact met je hebben gehad. Klopt dat? Zij houden het voor je in de gaten en informeren je zo gauw er meer bekend is.

Reputatie 1

Hoi @Alexandra - Telfort,

Er is inderdaad gebeld dat het waarschijnlijk tot eind januari onmogelijk blijft.

Maar dan ben ik weer even up-to-date :slight_smile:

Met vriendelijke groet,

@HarmjanK

Reputatie 8
Badge +11

@HarmjanK Precies, en dat je up-to-date bent is belangrijk :slight_smile: Je weet me te vinden, mocht je vragen hebben of als je je afvraagt wat de status is.

Reputatie 1

Weer even een update van mijn zijde:

Vorige week op 21 januari werd ik gebeld, maar deze oproep had ik helaas gemist. Vervolgens kreeg ik wel een sms van Telfort dat vandaag, 28 januari, een monteur langs zou komen. Ik hiervoor een middag vrij genomen en zojuist was hier inderdaad een KPN monteur.

Hij eerst even kijken in de meterkast ed. en alles was prima om verder te gaan.

Vervolgens ging hij controleren of er überhaupt een signaal via de glasvezelkabel binnenkwam voordat hij van alles zou gaan aansluiten, en dat bleek dus niet zo te zijn…! Oftewel, in de centrale schijnt het alsnog niet in orde te zijn.

Dus hij alles weer netjes achterlaten zoals het was met de melding dat er binnenkort wel weer opnieuw contact wordt opgenomen voor een nieuwe afspraak. Waarvoor ik dan weer een halve dag vrij moet nemen.

Is hier sprake van een miscommunicatie of iets dergelijks?

Met vriendelijke groet,

@HarmjanK

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @HarmjanK, dankjewel voor de update. Wat gek dat de monteur al wel bij je langs geweest is, maar dat het netwerk er nog niet klaar voor was. Dat is niet fijn, aangezien je er vrij voor hebt genomen, en ook niet de bedoeling natuurlijk. Ik heb voor de zekerheid opnieuw een seintje gegeven richting de specialisten met het verzoek om dit weer verder voor je na te kijken en je op de hoogte te stellen. Aangezien ik het niet zelf voor je kan oplossen, is dit het minste dat ik voor je kan doen. Ik hoop dat je verbinding nu snel in orde wordt gemaakt.

Reputatie 1

Hoi,

Inmiddels heb ik een aantal e-mailtjes ontvangen:

  • 30 januari: Een geautomatiseerde e-mail van Telfort met "Goed nieuws! Glasvezel is nu beschikbaar op jouw adres” om over te stappen. Zulke mailtjes heb ik echter al vaker gehad, zoals halverwege november toen ik al de aanvraag deed om mijn abonnement om te laten zetten.
     
  • 5 februari: Een e-mail van Telfort met dat het helaas niet gelukt is om de aansluiting op de beloofde datum te leveren en dat er alles aan gedaan wordt om het voor 11 februari wel klaar te maken. Ook staat erbij dat er binnen 3 werkdagen opnieuw contact opgenomen wordt voor een nieuwe afspraak.
     
  • 5 februari: Een e-mail van KPN NetwerkNL dat ze mijn toestemming ontvangen hebben en dat ik binnenkort aangesloten wordt op het glasvezelnetwerk van KPN NetwerkNL.

Er lijkt voortgang in te komen :slight_smile:

Met vriendelijke groet,

@HarmjanK

Reputatie 8
Badge +11

@HarmjanK Fijn, dat klinkt goed, er komt inderdaad wat schot in de zaak :slight_smile: Dankjewel voor de update. Ik verwacht dat het nu vrij snel geregeld kan worden!

Reputatie 1

Al enige voortgang bekend?

Maandagavond 10 februari ben ik voor het laatst gebeld met een mededeling dat een monteur zo snel mogelijk contact zou opnemen voor het maken van een afspraak, maar tot op heden nog niets gehoord.

Reputatie 8
Badge +11

@HarmjanK Jeetje, dat is ook alweer heel lang geleden. Ik heb een mail gestuurd naar de specialisten met het verzoek om het op te pakken. Ik vind het vervelend dat het allemaal zo lang duurt. Laat je het weten als er iets verandert of als je iets hebt gehoord?

Reputatie 8
Badge +11

Hi @HarmjanK, ik heb vanochtend al vlug terugkoppeling gekregen van de specialisten. Ik kan de monteur voor je inplannen, daarom heb ik je net telefonisch gesproken om dat in orde te maken. Volgende week woensdag, op 4 maart, hebben we de afspraak ingepland. Ik hoor graag hoe het afgelopen is en laat het me gerust weten als ik intussen iets voor je kan doen.

Reputatie 1

Hoi @Alexandra - Telfort,

Gistermiddag is er weer een monteur van KPN langs geweest en binnen een half uurtje was alles zonder problemen aangesloten! :slight_smile: Dus vanaf nu hoef ik het niet meer te doen met een DSL verbinding van 16 Mbit/s, maar kan ik eindelijk genieten van een fatsoenlijke verbinding.

Dus bij deze bedankt voor alle updates in dit topic de afgelopen tijd en het regelen van een monteur!

Met vriendelijke groet,

@HarmjanK

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @HarmjanK, wat ontzettend fijn om te horen! Dankjewel voor de update, ik ben blij dat nu alles voor elkaar is en dat de monteur het voor je in orde gemaakt heeft. Heel graag gedaan, en je weet ons op het forum te vinden als we iets voor je kunnen betekenen. Fijne avond!

Reageer