vraag

Belbundel wijzigen (verhogen) ook echt alle extra minuten?

• 1 november 2013
  • 4 reacties
  • 1738 keer bekeken

Beste Telfort en medeforumgebruikers,

Ik heb een belbundel van 500 minuten nu ben ik daar inmiddels al overheen.
Nu heb ik +/- €10 euro buiten mijn belbundel gebeld, nu zie ik dat er een mogelijkheid is om met terugwerkende kracht mijn belbundel te wijzigen is over de huidige periode.

Ik heb nog 3 dagen resterend er staat in mijn telfort:
Bijgewerkt tot 01 November, 15:03 uur
3 dagen resterend (tot 04-11-2013)

En bij  mijn belbundel:
Startdatum - einddatum  19-06-2011 - geen einddatum, vrij om te verhogen of te verlagen

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om over deze periode (tot 04-11-2013) mijn belbundel te verhogen naar 750 minuten ipv. 500 minuten.
Kortom: krijg ik dan ook daadwerkelijk 250 minuten erbij en worden de huidige minuten buiten mijn bundel er vanaf gehaald, zodat ik alleen de extra kosten heb van de belbundel verhoging?

Ik heb elders (bron 1 bron2 bron 3) op het Internet gelezen dat dit voorheen niet het geval was, maar een eng trucje waardoor de minuten ineens anders worden berekend (naar rato) en je altijd de pineut bent.
Is dit nog steeds zo, of kan ik gewoon zoals (voor mij) vanzelfsprekend de minuten verhogen zonder de voorgenoemde consequenties en nare (nadelige) berekeningen?

Alvast bedankt voor de reacties.

4 reacties

Nou beste topic-opener, ik ben er dus ook in gestonken. Wat een vuile rotstreek van Telfort. Ik had mijn belbundel gewijzigd van 300 naar 500 minuten deze maand (mijn abbo is al verlopen dus ik kan verhogen of verlagen), en wat zie ik nu op mijn e-mail en op mijn telfort? De minuten gaan pas per 26 juni (vandaag) in terwijl deze maand bijna is afgelopen voor mij. Er duidelijk stond dat er sprake was van een wijziging in TERUGWERKENDE kracht van deze maand waarin je bevindt:

"Wijzigingen worden binnen een dag verwerkt, gelden met terugwerkende kracht voor de gehele huidige gebruiksperiode."

Ook bij mijn telfort staat nu nog steeds: Belminuten
500 minuten per maand voor € 17,29
Startdatum - einddatum 04-06-2014 - geen einddatum, vrij om te verhogen of te verlagen

Waarom doet Telfort aan zulk vaag taalgebruik, loze beloftes en geven ze omgekeerde suggesties?!?!

Ik ben al jaren klant bij Telfort en ik dacht dat zij hiervoor wel begrip zouden hebben, maar hier word ik dubbel opgelicht en ik kan het ook niet meer terugdraaien!!

Voor mij is het over met Telfort! Oplichters!
Er staat letterlijk op de website het volgende:

Een verhoging of een verlaging van een sms- of belbundel gaat met terugwerkende kracht in, in de huidige factuurperiode.

http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Mobiel/Abonnement-wijzigen/Bundels-wijzigen.htm

Waarom o waarom worden wij hier opgelicht beste Telfort Klantenservice? Dan zeggen jullie dat we maar moeten bellen en nog meer telefoonkosten van 50 cent per minuut (!!) moeten maken. Wat een onzin.
Voor de andere mensen die er niet in willen stinken: je betaalt gewoon voor extra minuten die op jouw abbo worden opgeteld. En die terugwerkende kracht houdt hier volgens Telfort in dat deze minuten alleen in deze maand geldig zijn met die datum als terugwerkende kracht.

Dus je komt er niet goedkoper op uit!! Je korting verdwijnt ook nog eens.

Nasera
Badge
@Nasera,

Welkom op het forum! Wat vervelend dat de bundelwijziging niet is gegaan zoals is aangegeven. Ik zoek dit graag verder voor jou uit. Kun je in een privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken?

Ps. Bellen naar de klantenservice kost niet €0,50 per minuut, maar per gesprek.

Laïla

Reageer