beantwoord

Achternaam wijzigen / corrigeren

• 13 februari 2017
  • 15 reacties
  • 640 keer bekeken

Beste allen,

Ik zou graag de achternaam in mijn profiel willen wijzigen omdat deze verkeerd is geschreven. Ik heb mijn abonnement per telefoon aangevraagd, en waarschijnlijk heeft de telefonist mijn achternaam niet goed verstaan.

Is er een manier om dit te corrigeren die minder omslachtig is dan het per post opsturen van een kopie legitimatiebewijs (zoals bij een naamswijziging)?

Groet
icon

Beste antwoord door Wieger DB 11 september 2017, 12:23

Hoi jaycee, vier jaar lang wachten op het aanpassen van je achternaam is erg lang en vervelend. zeker als het gaat over een scheiding. De reacties die je omschrijft maken het er niet fijner op, dat ben ik met je eens. Wanneer het gaat om het corrigeren van een spelfout, kunnen wij zeer gemakkelijk een aanpassing doen. Als het gaat over het wijzigen van een volledige achternaam, dan gelden hier inderdaad strengere regels voor. Gelukkig kan je dit zelf tegenwoordig ook via Mijn Telfort aanpassen, als je het over je thuisverbinding gaat. Hiervoor ga je naar 'Mijn gegevens' en kies je voor 'Wijzigen' onder 'Naam'. Daar vul je je eigen achternaam in en dan zal het verzoek verwerkt gaan worden.
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Hoi Marc, welkom op onf forum!

Het lijkt mij ook niet de bedoeling dat je naam verkeerd gespeld staat! Stuur me een privébericht met hierin je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN. Na ontvangst zal ik kijken wat ik voor je kan doen! 🙂
Ik probeer al 4 jaar mijn achternaam te wijzigen. Ik ben in 2013 gescheiden. Telfort wil van mij een' kopie van 'bewijs van scheiding'!? Ik ben het hier nog steeds niet mee eens. Ik heb 5 dikke ordners aan papieren, bovendien houdt Telfort géén rekening met gevoelens van klanten. En het is zó ontzettend 18e eeuw! Mijn ex hoeft niks te doen, ik betaalde internet etc. Ik vind dat Telfort dit moet aanpassen. Antwoorden als dat het zakelijk is, of het hoort er nu eenmaal bij, of 'dan hou je die naam toch, wart maakt het uit, het is maar een papieren aangelegenheid' al te vaak gehoord. Ik ga géén privé papieren per post opsturen en zeker niet voor dit doel!
Reputatie 7
Badge +7
Hoi jaycee, vier jaar lang wachten op het aanpassen van je achternaam is erg lang en vervelend. zeker als het gaat over een scheiding. De reacties die je omschrijft maken het er niet fijner op, dat ben ik met je eens. Wanneer het gaat om het corrigeren van een spelfout, kunnen wij zeer gemakkelijk een aanpassing doen. Als het gaat over het wijzigen van een volledige achternaam, dan gelden hier inderdaad strengere regels voor. Gelukkig kan je dit zelf tegenwoordig ook via Mijn Telfort aanpassen, als je het over je thuisverbinding gaat. Hiervoor ga je naar 'Mijn gegevens' en kies je voor 'Wijzigen' onder 'Naam'. Daar vul je je eigen achternaam in en dan zal het verzoek verwerkt gaan worden.
Helaas is dit niet waar, dat heb ik geprobeerd en toen.dat niet mogelijk was heb ik geïnformeerd bij Telfort en men wilde echt de beschikking. Gisteren wederom gebeld, geen resultaat. Ik neem aan dat u niet bij Telfort werkt
[quote=jaycee]Helaas is dit niet waar, dat heb ik geprobeerd en toen.dat niet mogelijk was heb ik geïnformeerd bij Telfort en men wilde echt de beschikking. Gisteren wederom gebeld, geen resultaat. Ik neem aan dat u niet bij Telfort werkt. Er zijn volgens u strengere regels, maar het is zelf eenvoudig aan te passen? Niet waar, ik ben tig keer gebeld, zelfde antwoord. Zéér vreemd.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi jaycee, wat krijg je te zien als je deze optie doorloopt? Dan wil ik dat graag verder voor je nakijken. Via deze methode is het namelijk ook mogelijk om het contract over te zetten naar een ander persoon.
Helaas...
De contractnaam, betreft jezelf, in Mijn Telfort, is niet te corrigeren.
Alleen het adres, telefoonnummer ect.
Daar staan invulvelden onder waar je iets kunt veranderen.
Bij je naam staat geen invulvlak onder en blijft grijs.
Dus je kunt je naam niet wijzigen.

Dit weet ik omdat mijn eigen naam ook niet helemaal zo staat zoals het hoort.
Mandy, je hebt helemaal gelijk! Jammer dat zelfs een Telfort-medewerker dit niet weet.:P
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jaycee, ik kan de verwarring uitleggen. Er zit een verschil tussen de voorwaarden voor Telfort Thuis en Telfort Mobiel. Bij Telfort Mobiel willen wij inderdaad dat je aanvullende gegevens moet opgeven, zoals je op de website doorgeeft. Bij Telfort Thuis kan je dit wel via Mijn Telfort afhandelen. Ik was in de veronderstelling dat je het over je Telfort Thuis aansluiting had.
Ik vind dat een Telfort-medewerker eerst met uitzoeken over welke producten het gaat. Dat is nogal simpel. Ik vind het racistisch en seksistisch, dat eisen van zo'n document. En ex-mannen komen er makkelijk vanaf. Dit is 19e eeuws en het moet gewoon ophouden!
Ik vind het ook eigenlijk niet kunnen, dat een vrouw dit allemaal mee moet zenden.
Zoals ik het lees, hoeft een man dit dus niet te doen.
Zijn naam zal niet veranderen.
Daar komt bij dat jaycee altijd de rekening van Telfort betaald heeft.
Dit is dus makkelijk te controleren.
Reputatie 7
Badge +7
Dat zal ik in het vervolg zeker doen, Jaycee. Dankjewel voor de tip. Aan deze voorwaarden kan ik weinig aanpassen. Zonder de gevraagde gegevens mag ik je gegevens niet aanpassen. Het is ook mogelijk dat een man zijn achternaam wijzigt in een huwelijk, al komt dit minder vaak voor. Ook dan gelden deze voorwaarden.
Het wordt dus hoog tijd dat daar verandering in komt. Mooi dat een man ook zijn naam kan veranderen, maar dan moet je wel een ex hebben die normaal bereid is mee te werken. Helaas is die er in mijn geval niet. Dus Telfort mag hier zsm een fatsoenlijke zaak van maken.

Reageer