vraag

abonnement wijzigen lukt niet omdat mijn telfort niet werkt

• 3 oktober 2020
  • 11 reacties
  • 121 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik wil voor mijn ouders het abonnement wijzigen, zij hebben nu alleen internet en vast bellen. Willen omdat analoge tv gestopt is naar interactieve tv. 

Maar omdat telfort overgaat naar kpn kan ik niet op mijn telfort terecht om het abonnement te wijzigen! Ook via de telefoon met de klantenservice lukt dit niet! Het kan een paar dagen tot een paar weken!!!! duren tot dat geregeld is.

Nu zitten zij boven zonder tv omdat deze tv niet geschikt is voor digitale tv zonder ontvanger. Het loopt al vanaf 29-09, dus zij willen graag snel een ander abonnement. Ook omdat mijn moeder veel op bed moet liggen…. Toch te gek voor woorden dat dit niet kan omdat de overstap blijkbaar zo traag gaat van alle gegevens van ons klanten! 

Kan ik nog iets anders doen? Ideeën?

11 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Hebben je ouders zelf een mijn telfort account  waar je mee in wil loggen en als dat niet werkt is het Telfort thuis dan al overgezet naar Kpn thuis.

Zo ja bel dan de klantenservice van KPN eens het gratis nummer 0800-0402 

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/interactieve-tv-bestellen.htm

Reputatie 1
Badge

Ja ze hebbeen een 'mijn telfort’ maar daar kon ik niet op, dan krijg je te zien dat ze de gegevens aan het overzetten zijn en je een mail krijgt als het naar kpn is overgezet. met een nieuw wachtwoord e.d.

Dus het is nog niet overgezet, helaas.

Ik heb beide klantenservices gebeld, Telfort verwijst met door naar KPN omdat zij nu ook niet meer bij de gegevens kunnen tijdens het overzetten. KPN kan ook niets doen, zij kunnen alleen bij de factuurgegevens. Het kan enkele dagen tot enkele weken duren totdat dit klaar is en er wat aan gedaan kan worden!

Dus moesten mijn ouders daar maar op wachten!

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Truitje als het goed is hebben je ouders een mail gehad waarin vermeld staat op welke datum ze gemigreerd worden van TFT naar KPN. Op die bewuste datum wordt alles overgezet, dat duurt geen weken.

@Truitje 

Dat is vervelend, ik had gehoopt dat dit de snelste weg was. Ik vraag me af of je ouders niet voor de Humax in aanmerking komen die Ziggo speciaal voor deze klanten heeft.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken

Digitale ontvanger voor toestellen die niet geschikt zijn
Heb je ergens in huis een beeldbuis-tv of een platte tv zonder ingebouwde digitale ontvanger? Dan krijg je een Digitale Ontvanger in bruikleen als je voor 1 juli 2018 klant was bij Ziggo. Daarmee zet je het digitale kanaal uit de kabel om in een signaal waar je tv wel mee overweg kan. Je ontvangt er maximaal drie. De eerste kosteloos en de tweede en derde voor een eenmalig bedrag van € 29,95 per stuk.

Je komt vanzelf op de bestelpagina als bij het doorlopen van het stappenplan blijkt dat je zo’n ontvanger nodig hebt.

Reputatie 1
Badge

die heb ik nu inderdaad maar besteld, die humax ontvanger…. Hopende dat dat goed gaat komen daarmee!

Dan kan ik altijd later nog dat andere abonnement doen hier…. Maar bedankt voor het meedenken!

Het blijft staan dat ik het nog steeds idioot vind dat ik nu niets kan regelen bij telfort of kpn! Ze snijden zichzelf ook in de vingers hiermee!

Klopt dat is vreemd, er staat geen datum in de aankondiging? Ik dacht eigenlijk dat iedereen nu een vooraankondiging heeft gekregen. Zonder een daadwerkelijke datum waarop de omzetting plaats vind.

Reputatie 1
Badge

Nee er staat geen datum in helaas….

Reputatie 8
Badge +8

Nee er staat geen datum in helaas….

Hallo @Truitje , zelf heb ik op 25 september een vooraankondiging gekregen dat ik binnen enkele weken gemigreerd ga worden, dat kan dus wel kloppen.

Maar ik kan nog wel gewoon in MijnTelfort.

Zou gauw als je inlogt in MijnTelfort en je wordt meteen doorgestuurd naar KPN, dan ben je gemigreerd, maar dan moet er voorheen wel een mail zijn geweest met een datum van migratie.

@Truitje Het is wel van belang te melden dat als je TV wil toevoegen je een nieuw abonnement afsluit daar kan de schoen wringen toch zou de helpdesk dit nog moeten kunnen regelen, als je ouders nog niet zijn gemigreerd naar KPN.

Reputatie 3
Badge +1

@Truitje, kun je jouw forumprofiel aanvullen met de postcode + huisnummer, geboortedatum, de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer en de naam van de contractant? Dan kan ik je hopelijk vertellen wat nu exact de situatie is en of we nog iets kunnen wijzigen aan het abonnement. 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb niks meer van je gehoord en ga ervan uit dat je vraag beantwoord is. Als ik nog iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag! 

Reageer