beantwoord

5 euro in rekening gebracht voor gratis toegezegd bundel

• 22 september 2018
  • 10 reacties
  • 380 keer bekeken

Ik heb een dag of 4 geleden gechat met Sytse van Telfort. Ik zou die chat heel graag nog eens teruglezen, omdat het resultaat - volgens mij - niet overeenkomt met wat mij toegezegd is.
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 28 september 2018, 09:01

Hartelijk dank voor het screenshot @hpahpa.

Het lijkt erop dat ons systeem niet goed met Mijn Telfort communiceert en dat daardoor deze verwarring is ontstaan. Sorry daarvoor, dat is van ons niet de bedoeling geweest en ik kaart dit intern aan. De 5 euro wordt niet in rekening gebracht. Geeft dit duidelijkheid hierover? Ik hoop dat ik hiermee de verwarring heb weggehaald. Als je nog vragen hebt, stel die gerust 🙂.

De titel van het topic heb ik aangepast, zodat je topic beter vindbaar is.
Bekijk reactie

10 reacties

Je kunt een chat wel opslaan en verzenden naar je eigen email.
Als je dit niet gedaan hebt, kan je het waarschijnlijk ook niet terug lezen.

Wat je eventueel wel kunt doen, is een nieuwe chat beginnen en de vraag daar stellen
en de naam van Sytse benoemen.
Dit omdat er ook verschillende medewerkers op de chat zijn en de kans klein is dat je Sytse krijgt.
Misschien dat je zo nog iets kunt achterhalen.

Ik weet namelijk niet of de moderators hier iets van de chat kunnen achterhalen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi hpahpa, welkom op het forum! Als je je adresgegevens en klantnummer aanvult in je profiel, dan kijk ik graag met je mee. Wat heb je met Sytse besproken? Als je dat wilt laten weten, dan help ik je graag verder.
Dag Cindy .

Ik heb mijn profiel op de gevraagde manier bijgewerkt. Volgens mij klopte mijn nieuwe datatotaal per 15 september niet. Er ontbrak zo'n 3 Gigabyte. Sytse vond dat na het narekenen ook vreemd en ging er dieper op in. Na enige tijd kwam hij met de mogelijke oorzaak. Het zou kunnen zijn, dat de verdwenen 3 Gigabyte ouder dan 3 maanden was en niet meer geldig. Ik vertelde dat ik dat begreep. En meldde tegelijk dat ik speciaal zeer zuinig was geweest, omdat ik binnenkort een aantal weken op een locatie vertoef, waar nauwelijks of geen WiFi is. Kortom, ik had de Gigabytes speciaal opgespaard.

Sytse vond dat ook sneu en meldde toen dat hij me wel tegemoet kon komen met 500 MB. Ik heb dat als een begripvol en gul gebaar van Telfort beschouwd. Totdat ik ontdekte dat er van een gul gebaar geen sprake was en ik voor die 500 Mb 5 Euro moest betalen.

Ik zou graag die chat met Sytse nog eens nalezen welke suggestie is gewekt: betalen of een gul gebaar aan iemand (en het hele gezin) die al meer dan 15 jaar een trouwe klant van Telfort is.
3 Gigabyte ineens weg?
Dat is nogal wat.
Weet je zeker dat het al langer dan 3 maanden gelden is?

Het lijkt mij als het geopperd is, de extra 500Mb, dat er ook verteld moet zijn dat het €5,00 kost.
Is dat niet het geval geweest, had ik er ook vanuit gegaan dat het een gul gebaar is geweest.
Ik weet totaal niet of die bewuste 3 Gigabyte "verjaard" was. Dat moet je maar geloven, omdat Telfort daar totaal geen inzicht in geeft. Je hebt geen idee welk deel van je databundel ouder dan 2 maanden is, Mandy. Het is wat Sytse als mogelijke oorzaak naar voren bracht. Tsja....
Reputatie 6
Badge +7
Helder @hpahpa, bedankt voor je toelichting en voor het aanvullen van je profiel. Ik heb net gekeken en zie een gratis bundel van 500MB staan, die met Sytse is besproken.

Nu is er wat verwarring bij mij waar die 5 euro vandaan komt, want die staat niet klaar om berekend te worden op de factuur. Zie je die in Mijn Telfort klaarstaan, of zit ik nu in de verkeerde hoek? In dat geval klopt er iets niet met de doorvertaling naar Mijn Telfort vermoed ik. Zou je in dat geval een screenshot willen plaatsen? Dan heb ik een wat beter beeld erbij.
Dag Cindy,

Dank voor je snelle reactie; bijgevoegd is een screenshot van Mijn Telfort op mijn telefoon.

Reputatie 6
Badge +7
Misschien kan het systeem het niet aan geeft gewoon (zoals het hoort) de 5 euro weer maar dat dat achteraf op de uiteindelijke factuur toch (direct) gecrediteerd wordt dat lijkt mij de meest logische reden van 'Mijn Telfort" weergave.
Reputatie 6
Badge +7
Hartelijk dank voor het screenshot @hpahpa.

Het lijkt erop dat ons systeem niet goed met Mijn Telfort communiceert en dat daardoor deze verwarring is ontstaan. Sorry daarvoor, dat is van ons niet de bedoeling geweest en ik kaart dit intern aan. De 5 euro wordt niet in rekening gebracht. Geeft dit duidelijkheid hierover? Ik hoop dat ik hiermee de verwarring heb weggehaald. Als je nog vragen hebt, stel die gerust 🙂.

De titel van het topic heb ik aangepast, zodat je topic beter vindbaar is.
Dank voor je "goede zorgen", Cindy. Ik wacht voorzichtigheidshalve maar even af of die 5 Euro niet toch volgende maand op mijn rekening verschijnt. En het zou mooi zijn als Telfort standaard een chat naar de gebruiker e-mailt. Dat moet in principe een kleine moeite zijn.

Reageer