Welke films en series kijk je en welke raad je absoluut af?

• 27 januari 2015
  • 55 reacties
  • 5286 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +2
Het is inmiddels een bijna verouderd begrip: de filmavond. In een wereld die wordt beheerst door onplezierig nieuws over aanslagen, terrorisme, racisme, hongersnood en financiële crisis, is het fijn om af en toe de benen op tafel te leggen en te genieten van wat er op televisie is. Maaaarrr, soms is er écht niets leuks op TV. Het is dán tijd voor de welbekende filmavond: eerst lekker douchen, pyjama en badjas aan, chips en frisdrank op tafel en gáán!

Nu de vraag: welke film kijk je dan? En waarom? Gier je jouw stressvolle werkweek het liefst weg met Grown Ups 2 of Leve Boerenliefde of veeg je de zweetdruppels van je voorhoofd bij het kijken naar het vervolg van Profugos 2 of Game of Thrones 4? Iedereen heeft zo zijn/haar eigen smaak natuurlijk.

Ik ben benieuwd naar nieuwe trends, hypes, hits, flops en tops. Verrijk je mij met jouw film- en seriekennis? :)

Michael

55 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Hoi Michael,

Leuk idee voor een topic..!
Ik ben zelf nogal een filmfreak, en al helemaal van science fictionfilms.
Ik wacht nu met smart op (de blu-ray rip van) Interstellar.

Maar science fiction is niet het enige genre waar ik graag naar kijk, alles met aktie, WWII, fantasy, geschiedenis etc. vind wel een plekje op mijn HD's.
En alles is natuurlijk netjes gecategoriseerd en af te spelen met EMDB.

Mijn favoriete serie momenteel is Marvels Agents of S.H.I.E.L.D.
Reputatie 4
Badge +3
Inderdaad een leuk topic :)

Ik zie dat de release van Interstellar gepland staat op 31-03-2015, dus je hoeft niet zo lang meer te wachten!

Ik ben verslaafd aan Netflix. Kijk vrij veel series en pak zo af en toe een film mee. Een aantal series die ik heb gekeken of nog steeds kijk;
  • Entourage; Entourage is een Amerikaanse televisieserie, oorspronkelijk uitgezonden door HBO, over de opkomende filmster Vincent Chase en zijn vriendengroep. Bedenker van de serie is Doug Ellin, die samen met Mark Wahlberg en Stephen Levinson producent van Entourage is. De serie is enigszins gebaseerd op de ervaringen van Wahlberg als opkomende filmster.
  • The Wire; The Wire is een Amerikaanse televisieserie. De politiemisdaadserie liep over vijf seizoenen - die elk een eigen facet van Baltimore belichten - op de betaalzender HBO tussen 2 juni 2002 en 9 maart 2008, goed voor in totaal 60 afleveringen
  • The Sopranos; The Sopranos was een Amerikaanse dramaserie van regisseur/schrijver David Chase over de Italiaans-Amerikaanse maffia in New Jersey. Hoofdrollen worden vertolkt door onder anderen James Gandolfini, Edie Falco en Lorraine Bracco
  • Curb Your EnthusiasmCurb Your Enthusiasm is een Amerikaanse televisieserie van en met Larry David (die vooral bekend is als mede-creator van Seinfeld). De serie heeft inmiddels acht seizoenen gelopen op HBO. Meerdere afleveringen werden geregisseerd door Larry Charles, die ook meewerkte aan Seinfeld.
Films zal ik later ook toevoegen :)

Henk
Reputatie 2
Inderdaad een leuk topic :)

Ik zie dat de release van Interstellar gepland staat op 31-03-2015, dus je hoeft niet zo lang meer te wachten!

Ik ben verslaafd aan Netflix. Kijk vrij veel series en pak zo af en toe een film mee. Een aantal series die ik heb gekeken of nog steeds kijk;
  • Entourage; Entourage is een Amerikaanse televisieserie, oorspronkelijk uitgezonden door HBO, over de opkomende filmster Vincent Chase en zijn vriendengroep. Bedenker van de serie is Doug Ellin, die samen met Mark Wahlberg en Stephen Levinson producent van Entourage is. De serie is enigszins gebaseerd op de ervaringen van Wahlberg als opkomende filmster.
  • The Wire; The Wire is een Amerikaanse televisieserie. De politiemisdaadserie liep over vijf seizoenen - die elk een eigen facet van Baltimore belichten - op de betaalzender HBO tussen 2 juni 2002 en 9 maart 2008, goed voor in totaal 60 afleveringen
  • The Sopranos; The Sopranos was een Amerikaanse dramaserie van regisseur/schrijver David Chase over de Italiaans-Amerikaanse maffia in New Jersey. Hoofdrollen worden vertolkt door onder anderen James Gandolfini, Edie Falco en Lorraine Bracco
  • Curb Your EnthusiasmCurb Your Enthusiasm is een Amerikaanse televisieserie van en met Larry David (die vooral bekend is als mede-creator van Seinfeld). De serie heeft inmiddels acht seizoenen gelopen op HBO. Meerdere afleveringen werden geregisseerd door Larry Charles, die ook meewerkte aan Seinfeld.
Films zal ik later ook toevoegen :)

Henk

Kan ik je breaking bad en marco polo ook aanraden en ray donavon
Reputatie 4
Badge +3
@jekeleklaas,

Ik heb slechts een kleine selectie van series onder elkaar gezet, er is gelukkig veel te zien!

Breaking Bad heb ik met veel plezier gekeken. Marco Polo staat zeker op mijn "to-do lijst" 🙂 Wat ik vooral fijn vind aan Netflix is dat je meteen alle afleveringen tot je beschikking hebt! Kijk jij hem via Netflix?

Ray Donovon moest ik van Daphne ook al kijken, dus als ik wat tijd over heb ga ik hem zeker een kans geven!

Bedankt voor je bericht!

Henk
Reputatie 2
@jekeleklaas,

Ik heb slechts een kleine selectie van series onder elkaar gezet, er is gelukkig veel te zien!

Breaking Bad heb ik met veel plezier gekeken. Marco Polo staat zeker op mijn "to-do lijst" 🙂 Wat ik vooral fijn vind aan Netflix is dat je meteen alle afleveringen tot je beschikking hebt! Kijk jij hem via Netflix?

Ray Donovon moest ik van Daphne ook al kijken, dus als ik wat tijd over heb ga ik hem zeker een kans geven!

Bedankt voor je bericht!

Henk

Ja heb ook netflix niet voor lang meer had het 1 jaar gratis kijk er weinig naar .
download veel via newsnet.
Voordeel is dan als een nieuwe aflevering in amerika op tv is kun je het de volgende dag al downloaden +
de nieuwste films.

kan je ook de serrie The 100 aanraden en gotham en helix , black sails en de nieuwe serrie van de film 12 monkeys heet 12 monkeys
Reputatie 8
Badge +2
@jekeleklaas,

Juist! Altijd up-to-date zijn is fijn! Zeker met Newsnet gaat dit natuurlijk als 'n speer. Download je de films met de volledig beschikbare snelheid? :)

Goede aanraders. Ik zal ze noteren om later te kijken. Momenteel ben ik nog bezig met het laatste gedeelte van House M.D.. Al een redelijk oude serie, maar daarom niet minder interessant. De cynische Dr. House weet constant zonder moeite mijn lachspieren te prikkelen.

Ook vind ik Dexter enorm goed. Ik vind dit zelfs één van de beste series aller tijden. Zonder twijfel een regelrechte aanrader. :)

Ken je nóg meer series die ik aan mijn ellenlange lijst aan nog te bekijken series kan toevoegen?

Michael
Reputatie 2
@jekeleklaas,

Juist! Altijd up-to-date zijn is fijn! Zeker met Newsnet gaat dit natuurlijk als 'n speer. Download je de films met de volledig beschikbare snelheid? :)

Goede aanraders. Ik zal ze noteren om later te kijken. Momenteel ben ik nog bezig met het laatste gedeelte van House M.D.. Al een redelijk oude serie, maar daarom niet minder interessant. De cynische Dr. House weet constant zonder moeite mijn lachspieren te prikkelen.

Ook vind ik Dexter enorm goed. Ik vind dit zelfs één van de beste series aller tijden. Zonder twijfel een regelrechte aanrader. :)

Ken je nóg meer series die ik aan mijn ellenlange lijst aan nog te bekijken series kan toevoegen?

Michael

niet met volledige snelheid,heb120 mb internet maar wifi haal ik 65 dus een film van 5 gig 720p is binnen 20 min op me hd en klaar om te kijken gebruik media player van med8er.
Als je download abo hebt bij giganews kost 20 dollar per maand of zo dan heb je gegarandeerd je download snelheid die je kan halen via je wifi.

bij speedtest haal ik wifi 40 mb maar download met 65 mb

heb van de week nog 4 seizoenen van the wire gedownload 720p
had de dvd wel maar slecht beeld als je 720 of 1080p bent gewent
Reputatie 2
meer series. even denken.

the walking dead.
Sopranos..
vikings.
game of thrones .
mob city.
House of Cards
OZ
Battlestar Galactica
Sons of Anarchy
Boardwalk Empire
Spartucus
hannibal
The flash
Da Vinci's Demons
sleepy hollow
the following
copper
vegas
Deadwood
Reputatie 2
Kan altijd kijken op http://www.imdb.com/ vind ik persoonlijk de beste films en serie site
Reputatie 8
Badge +2
niet met volledige snelheid,heb120 mb internet maar wifi haal ik 65 dus een film van 5 gig 720p is binnen 20 min op me hd en klaar om te kijken
Netjes. Dat zijn prima snelheden.

Zo! Da's een beste lijst met films en series. The Walking Dead is een knaller natuurlijk! Ik zal zeker overwegen om een deel van de lijst te bekijken. Al weet ik niet of mijn vriendin dat ook zo fijn vindt, haha!

Michael
Reputatie 4
Badge +3
@jekeleklaas,

Hoe kon ik Game of Thrones nou vergeten! Ik ben helemaal verkocht aan die serie. Ik heb het nooit zo op fantasy maar dat is echt een heel goede serie!

Ik zie nog een aantal goede series erbij staan, ga vast een selectie maken. Dank je! :)

Nog voor de liefhebber; Op Moviemeter staan ook een heleboel films maar dan ook met een Nederlandstalige uitleg. :)

Henk
Reputatie 3
Even een volstrekt ander verhaal; wij hebben sinds kort een televisie die zowel 4K als 3D ondersteunt.

Arie en ik zijn dus gisteravond begonnen aan Penguins of Madagascar.

Mét brilletje op onze neus! Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat we met 26 minuten lagen te snurken op de bank, maar vanavond gaan we verder. Je hoort nog van me. Geen idee of er nog interesse voor is.

Ingrid
Reputatie 8
Badge +19
Ik heb van de week eindelijk 'Interstellar' gezien, wat een geweldige film voor een Sci-Fi liefhebber als ik... 😉
Reputatie 8
Badge +2
@Enterprise,

Nice! Waarin blinkt deze Sci-Fi killer uit dan wat jou betreft (als Sci-Fi lover). :)

Michael

"The Grand Budapest Hotel" vind ik toch wel echt een geweldige film. Deze film komt uit 2014 en is geschreven en geregisseerd door Wes Anderson. De film speelt zich af in een Europees hotel tijdens het interbellum en vertelt over de avonturen van de buitengewoon interessante conciërge M. Gustave (Ralph Fiennes) en zijn piccolo Zero Moustafa (Tony Revolori). De film gaat over de zoektocht naar een schilderij van grote waarde en de strijd om een familiefortuin terwijl Europa (en het politieke klimaat) aan grote veranderingen onderhevig is.

Naar mijn mening weet Wes Anderson een interessant verhaal, aandoenlijke karakters, mooie beelden, spanning en comedy goed met elkaar te combineren. Deze film houdt je vast van begin tot eind!
Reputatie 1
@jekeleklaas,

Bedankt voor je bericht!

Henk

Ben zelf bezig met Better Call Saul, de spin-off van Breaking bad. Dat is een echte aanrader!
Verder is de BBC serie Peaky Blinders, gangsters in Birmingham in de 1920s, echt geweldig!
En iets luchtiger maar af en toe fuckin' grappig is New Girl.

Roderik
Reputatie 8
Badge +19
@Enterprise,

Nice! Waarin blinkt deze Sci-Fi killer uit dan wat jou betreft (als Sci-Fi lover). :)

Michael

Voor mij is dat de grote mate waarin de producenten dicht bij de wetenschap zijn gebleven.
Zo'n beetje alles is gebaseerd op de algemene relativiteitstheorie van Einstein betreffende ruimtetijd en wormgaten.

Zo dalen twee bemanningsleden in een lander af naar een planeet in de wormhole en komen drie uur later terug, om het in het ruimteschip achtergebleven bemanningslid, inmiddels 23 jaar ouder, weer te begroeten.

'The warping of spacetime...'
Reputatie 1

"The Grand Budapest Hotel" vind ik toch wel echt een geweldige film. Deze film komt uit 2014 en is geschreven en geregisseerd door Wes Anderson. De film speelt zich af in een Europees hotel tijdens het interbellum en vertelt over de avonturen van de buitengewoon interessante conciërge M. Gustave (Ralph Fiennes) en zijn piccolo Zero Moustafa (Tony Revolori). De film gaat over de zoektocht naar een schilderij van grote waarde en de strijd om een familiefortuin terwijl Europa (en het politieke klimaat) aan grote veranderingen onderhevig is.

Naar mijn mening weet Wes Anderson een interessant verhaal, aandoenlijke karakters, mooie beelden, spanning en comedy goed met elkaar te combineren. Deze film houdt je vast van begin tot eind!

Was inderdaad een toffe film! Mooie kleuren en aparte effecten ook.

Films die ik de laatste tijd heb gekeken die de moeite waard zijn:

Nightcrawler
Gone Girl
American Sniper
What We Do in the Shadows
Whiplash
Fury

Roderik
Reputatie 4
Badge +3
Ik hoorde Hugo ook laatst al over Interstellar, ga hem toch even checken!

As we speak ben ik Better Call Saul aan het kijken, heel vette serie inderdaad! Kan hem iedereen aanraden.

The Grand Budapest Hotel vond ik ook een goede film, Moonrise Kindom is ook een leuke van hem!

Leuk om al deze films voorbij te zien komen,

Henk
Reputatie 8
Badge +19
Ik hoorde Hugo ook laatst al over Interstellar, ga hem toch even checken!

Ga er maar eens lekker voor zitten, hij duurt 2 uur en 45 minuten... ;)

Epic.
Badge +2
Kom ik binnenvallen met Guardians of the Galaxy! Afgelopen weekend gezien en wat heb ik genoten zeg, had het niet verwacht. Verstand op 0 en knallen.

The Grand Budapest Hotel en Interstellar bekijk ik binnenkort, na alle aanraders hier.

Gone girl, The Hunger Games: Mockingjay part 1, The Maze Runner en Fifty Shades vond ik ook heerlijk en zo spannend!

M.b.t. de series, moet ik het 3e seizoen House of Cards nog afkijken en start ik daarna met Better Call Saul. Ben bijna de dagen aan het aftellen tot het nieuwste Game of Thrones seizoen! Dat wordt weer smullen mensen *doet dansje* 😃
Reputatie 3
Oké, ik ben waarschijnlijk gek, maar ik vond the Grand Budapest Hotel echt een verschrikking. Zó saai, zó langdradig en zó niet te begrijpen waar het over ging. Maar goed, ik ben dan ook geen fan van dit soort films.

Ook de pinguïns hebben we gisteravond afgezet; ook een eindeloos saaie film. Nu even geen films meer, want het werkt te slaapverwekkend bij me. Gone Girl vond ik trouwens ook fantastisch!
Reputatie 8
Badge +16
http://www.worldstarhiphop.com/videos/video.php?v=wshh33J00JFdp2xIGzbN

Ik vind dit zo een leuke film.

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Reputatie 8
Badge +2
@Enterprise,

Supervet! Ik ga m´n vriendin vastnagelen in de keuken en ook ´n poging wagen. Dank voor de tip!

Michael
Leuke tips komen er binnen!
Qua series raad ik aan:

Being Erica
House of Cards (Zoals met recht al een paar keer genoemd)
True Blood (HBO)
The Office
Modern Family
Wallander (De Zweedse variant)
The Big Bang Theory

Roos

Reageer