Kies Je Favoriet

Wat is jouw favoriete Disney-film? 🧞🦁🤖

• 13 februari 2019
  • 9 reacties
  • 1168 keer bekeken
Wat is jouw favoriete Disney-film? 🧞🦁🤖
Reputatie 8
Badge +9
De feestdagen zijn al even achter de rug, het is nog winter, de dagen vaak druilerig en het voorjaar laat nog even op zich wachten. Wat is er knusser dan lekker op de bank kruipen met een mok thee (of iets anders naar keuze☕🍺😉) en kijken naar een Disney film op deze koude, natte dagen? Of je dat nou in je eentje of met de hele familie doet, Disney is volgens ons altijd goed.

Geschiedenis
Een kleine duik in de Disney geschiedenis: Wist je dat de eerste Mickey Mouse filmpjes al in 1928 gemaakt zijn? Dat is al meer dan 90 jaar geleden. “Steamboat Willie” uit november 1928 was de eerste tekenfilm van Mickey Mouse, met synchroon geluid! 😃🎶

Real Disney
En vergeet ook vooral niet de moderne Disney films, de zogeheten ‘live-action’ remakes. Kennen jullie 'Beauty and the Beast' uit 2017 nog, met Emma Watson?✨ Dat was de op-één-na meest succesvolle film van dat jaar. We hebben ook dit jaar een hoop om naar uit te kijken. Eind maart wordt de remake van 'Dumbo' uitgebracht. In mei 2019 kunnen we ons verheugen op 'Aladdin', met Will Smith als de geest 😁 en niet lang daarna in juli kunnen we uitkijken naar de nieuwe versie van The Lion King! Wij kunnen bijna niet wachten..

Tijd om te kiezen
Daarom ben ik benieuwd, wat is jouw favoriete Disneyfilm? Steekt er eentje met kop en schouders bovenuit, of zijn het er zo veel dat je moeilijk kan kiezen? Ga je voor een echte klassieker zoals Sneeuwwitje en de zeven dwergen, die in 1937 al gemaakt is? Of ga je liever voor iets nieuwers, zoals Vaiana uit 2016? Wij zijn benieuwd 😊

Kies je liever voor een 'live-action' variant, of staat jouw keuze er niet tussen? Laat het ons weten in de comments!

Aladdin

Alice in Wonderland

Bambi

Belle en het Beest

Big Hero 6

Doornroosje

Dumbo

Fantasia

Finding Nemo

Frozen

Hercules

Jungle Book

Keizer Kuzco

De Kleine Zeemeermin

De Leeuwenkoning

Moana

Monsters en Co

Mulan

Peter Pan

Pinokkio

Ratatouille

Sneeuwwitje en de zeven dwergen

Tangled

Tarzan

Toy Story (1 / 2 / 3)

Up

Wall-E

Let op: plaats geen foto's met copyright. Die herken je vaak aan een watermerk met Copyright symbool.

Wat is jouw favoriete Disney-film?

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Jungle Book natuurlijk! Ik denk dat ik deze film al wel meer dan 100 keer heb gezien. Ik kan dan het liedje:

ook wel dromen.

Overigens ben ik ook een heel groot fan van de vroegere korte films van Mickey en Donald Duck.
Reputatie 8
Badge +11
Hmm, dit is wel een lastige. Zoveel Disney films gezien en van zoveel genoten. En veel zijn ook een bijzondere herinnering. De eerste film die ik ooit heb gezien (voor zover mijn jeugdherinneringen teruggaan) was Dumbo, de eerste films die ik in de bios keek met mijn ouders waren Aladdin en Lion King.

Toch kies ik een optie die niet in de lijst staat:
Een echte favoriet niet behalve recente films staat hier een Disney collectie naast een Winnie the Pooh collectie, de meest recente Pooh film Christopher Robin was het kijken waard.

De door Andy Serkis geregiseerde Mowgli ook zeer briljant vooral graphisch die uitvoering zal buiten het Disney lijstje vallen.

*Edit*
Vanwege de muziek van Phil Collins ga ik uit het lijstje voor Tarzan
Reputatie 8
Badge +9
Nice Galdor :)

Ik vind het ook een enorm lastige keuze. Ik ben ontzettend fan van bijna alles wat met Disney te maken heeft en ik heb volgens mij alle films wel meerdere malen (sommige ontzettend vaak) gezien. Ik heb een aantal favorieten, waaronder De Kleine Zeemeermin, De Aristokatten, Aladdin, Belle en het beest, Bambi...

Maar mijn nr 1 is toch eentje die niet in het lijstje staat, namelijk Assepoester 😍mooi verhaal en prachtig getekend..

Reputatie 6
Badge +9
Pffff, lastig hoor. Vroeger drukte ik - volgens mijn ouders - zo een 7 keer per dag de videoband van The Jungle Book in de videorecorder. En ik vind Peter Pan en Mulan ook erg tof. Vergeet trouwens ook Lilo & Stitch niet. 😄 Maar als ik echt een favoriet moet kiezen... Dan wordt dat toch The Aristocats. 🐈

Reputatie 6
Badge +12
Die van mij is de Lion King. Toen ik klein was gingen we altijd op 2e Kerstdag 's middags naar de bioscoop toe en dat is de eerste film die ik me kan herinneren en ik weet nog goed dat ik erbij moest huilen 😉.

Reputatie 8
Badge +15
Toy Story reeks vind ik leuk (de spelletjes ervan op de xbox ook trouwens). En er komt een deel 4.

Maar Disney/Pixar maakt retegoeie animatiefilms. 🙂
Reputatie 8
Badge +19
Die van mij is de Lion King. Toen ik klein was gingen we altijd op 2e Kerstdag 's middags naar de bioscoop toe en dat is de eerste film die ik me kan herinneren en ik weet nog goed dat ik erbij moest huilen 😉.

Dan zal je de nieuwe CGI animated versie ook wel heel mooi vinden...

https://youtu.be/6iKUdetGZMo
Voor mij is qua Disney-film: The Lion King het leukste, maar jammer dat je alleen kunt kiezen uit Disney films.

Anders zou ik het echt wel weten!! 🙂

Eight below
Virtical limit

Reageer