Verslag KPN winkelbezoek als Telfort klant

• 15 augustus 2019
  • 23 reacties
  • 886 keer bekeken

Naar aanleiding van een aantal negatieve ervaringen bij een KPN winkel door mede Telfortklanten moet ik tot mijn grote spijt zeggen op basis van een zojuist gedane winkelbezoek ja het klopt. Je lijkt niet serieus te worden genomen en de product kennis lijkt matig tot nihil.

Het begint goed bij de deur een sticker op de vloer met een tekst (geen foto gemaakt) in de lijn van Welkom Telfort Klanten dat geeft hoop helaas onterecht van mij mogen al die stickers weg.

Niet te vermijden een grote zuil print hier uw volgnummer, twee klanten in de winkel twee zichtbare medewerkers, tot mijn zeer grote verbazing de tekst het is erg druk laat uk 06.... nummer achter enzoverder. op overslaan geklikt want het systeem weet natuurlijk niet hoe complex de vragen zijn maar dat zeer druk leek mij niet van toepassing.

Ik loop naar het merk/model telefoon die ik wil een medewerker is met een klant bezig en wat ik hoor zonder de details te weten is al bijna genoeg voor mij om meteen al de winkel uit te lopen.
Deze mevrouw heeft een foutmelding netjes op geschreven het enige wat deze medewerker zegt nee ik heb geen modem ik kan niks laten zien u moet echt bellen. Het kan aan mij liggen maar dat komt op mij over als een gebrek aan product kennis en gebrek aan bereidwilligheid om een klant te helpen.
Deze klant gaat enkel met een telefoon nummer weg. Ik wist me op dat moment nog in te houden.

Ik ben aan de beurt de situatie omschreven, Ik ben Telfort Combivoordeel klant ik mag mijn mobiel verlengen ik heb al wat opties bekeken en wil advies aangegeven wat mijn verbruik is belminuten en data met de vraag wat kan ik het beste doen.

De eerste reactie wijzend naar het grote scherm achter hem dit is wat we aanbieden. Leuk dat weet ik al geen adviserend antwoord.

Ik zeg is het verstandig naar prepaid terug te gaan.

De medewerker reageert meteen met dan heeft u geen internet meer, ik zeg ik kan toch internet bundels kopen ja dat kan voor mij al weer een min punt weer gebrek aan product kennis. Ik heb me weer ingehouden en niet naar alle Ex Telfort gewezen die nu hun tegoeden zien verdwijnen omdat KPN prepaid sim standaard internet hebben, nogmaals heeft deze medewerker geen product kennis weet hij niks van de huidige problemen met prepaid. het enige wat hij zij dat het aantal prepaid klanten afnam.

kortom nog steeds geen adviserend antwoord.
weer gevraagd wat adviseer je.
Wijst naar het bord dit leveren wij en daar gaat het faliekant mis we hadden op zich een goed gesprek
maar de beste man geeft niet aan misschien kunt u beter niks doen en afwachten of bij Telfort verlengen zodat u Combivoordeel klant blijft

Hij vraagt wilt u internet waarop ik zeg ja ik verbruik internet hij wijst naar de 2GB bundel dit bieden wij nogmaals de vraag wil u internet anders heb ik deze nog hij wijst naar alleen bellen.

De druppel waardoor deze medewerker absoluut de mist in ging was het volgende ik vraag waarom noem je de mogelijkheid niet bij Telfort te verlengen, houd die sticker bij de ingang in gedachten, meneer we zijn een KPN winkel geen Telfort winkel. ik reageer nog met hoezo je moet mij gewoon goed advies geven ook als Telfort Klant de reactie ik moet niks. ik ben maar weg gelopen met de opmerking vrij luid wat een slecht advies ik voel mij als Telfort klant niet welkom, hij maakte nog wat opmerkingen die ik gelukkig voor hem niet heb gehoord.

kortom we worden als Telfort klant niet serieus genomen en hebben zeker dat gevoel niet en in het algemeen lijkt de product kennis onder nivo.

23 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Kortom welkom in de wereld van het angstaanjagende koele KPN, dit slaat dus nergens op jawel als een lxl op een trommel
Kortom welkom in de wereld van het angstaanjagende koele KPN, dit slaat dus nergens op jawel als een lxl op een trommel
Ik weet dat ik momenteel vrij negatief ben ten opzichte van KPN als bedrijf in zijn geheel mede hoe het met mijn verhuizing ging dat werkt uiteraard niet mee.

Maar dit doet mij sterk besluiten niet bij KPN te blijven mijn vriendin is iets eerder naar buiten gelopen en op basis van het gesprek tussen mij en deze medewerker is zij ook helemaal klaar met KPN ook zij miste de klantvriendelijkheid en gezelligheid haar eigen woorden, die zij bij eerder bezoekjes wel ervaarde.

ik hoopte een gunstiger verslag te kunnen schrijven maar dat laatste stukje we zijn een KPN winkel op een manier uitgesproken die op mij overkwam als hoe durf je over Telfort te beginnen kwam bij mij echt verkeerd binnen.
Hallo @Galdor68 , zie mijn reactie op het KPN-forum.
Ik ben nu toch wel blij, dat ik niet de enige ben, die deze ervaring gehad heeft.
Zoals ergens anders op dit Forum, weet niet meer waar, was mijn ervaring ook tenenkrommend.
Op mij kwam het ook zo over, Telfort klant?
Dan heb je hier niets te zoeken.

Zelf ben ik er nog niet aan toegekomen om nog eens langs te gaan....
Doe maar niet Mandy, hoewel ik hoop eigenlijk dat jij wel een vriendelijke behulpzame medewerker treft.
Ik begrijp wat je bedoelt....maar KPN moeten nu nog met ons dealen lijkt mij?
En anders maakt Telfort de belofte niet waar, je krijgt dezelfde service als dat je gewend bent?
Telfort kan er niks aan doen dat de KPN medewerkers ons niet naar behoren of naar verwachting behandelen. KPN maakt de belofte niet waar KPN heft Telfort op.
Gaat lekker bij die winkels dan.🙄🥺
Op het KPN forum noemde iemand dit winkelmedewerker pesten uiteraard heb ik dit daar ook gepost.
Klopt wat je zegt over KPN, dat zij Telfort opheffen.
Maar ook Telfort heeft verteld dat wij dezelfde service gingen behouden.
In de praktijk, naar mijn beleving, zijn de medewerkers in de winkel Telfort liever kwijt dan rijk.
En daar kan Telfort inderdaad niets aan doen.

Ik heb dat topic nu ook gelezen.
Nu is er wel een like gegeven maar nog geen reactie van een moderator.
Ben benieuwd of die er komt.
Ik heb dit niet als vraag maar als discussie gepost. Dit topic zullen moderators zelf moeten zien omdat deze niet de status onbeantwoord heeft.

Daarom zal een reactie wat langer kunnen duren en heel veel meer dan sorry en wat vervelend valt er voor de moderatoren zowel hier als op het KPN forum niet over te zeggen.
Het zal wel fijn zijn dat het als signaal wordt op gepakt dat de Telfort klanten niet overal zoals het hoort te woord worden gestaan. En niet alleen Telfort klanten er van uit gaande dat de oudere dame voor me een KPN klant was.
Ik hoop ook zeker dat het signaal opgepakt wordt.

Kritische, nu Telfort klanten, kunnen er nog voor kiezen, als zij niet normaal geholpen worden,
helemaal weg te gaan bij KPN.
Ja en dan zal er ongetwijfeld gezegd worden, dat is ingecalculeerd.
Maar ik vind het niet kunnen dat Telfort klanten zo weggezet worden in die winkels.

Als zij ook zo doen, zoals jij aangeeft over de oudere dame die notabene KPN klant is,
lijkt mij er echt iets niet te deugen aan de service mentaliteit.
Ik hoopte op een ander verloop daarom ben ik heel benieuwd of jij juist met een beter resultaat komt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het overal zo gaat.

Op zich was de medewerker verder correct naar mij toe gedurende het begin pas toen hij begon met dit is een KPN winkel ging het fout achteraf bedenk ik nu dat ik hem mee had moeten nemen naar die tekst op de vloer en de tekst uit het samengaan topic laten lezen, waar duidelijk staat dat we in principe voor alle Telfort vragen in de KPN winkels terecht moeten kunnen.

Hoe hij de andere klant behandelde was voor mij al geen goed begin ik kan niet met zekerheid zeggen of dit een Telfort of KPN klant betrof dan had ik het logo op de afstandsbediening die mee was gebracht beter moeten zien.
Reputatie 8
Badge +10
Hoi @Galdor68, ik vind het jammer om te lezen dat je ervaring in de KPN winkel niet was zoals je hoopte en verwachtte. Ik denk dat het heel goed is dat je deze ervaring en feedback met ons deelt! Ik heb ook gezien en gehoord dat je het gedeeld hebt op het KPN forum, en ik heb Erik erover gesproken. Ik weet dat hij ook al gereageerd heeft op je bericht, maar ik vind het wel zo netjes om hier ook te reageren.

Wij zorgen er gezamenlijk voor dat we jouw feedback doorgeven, zodat hiervan geleerd kan worden. Het kan een incident zijn geweest, maar dat is natuurlijk geen excuus. Nogmaals dank en ik hoop dat een volgende ervaring een betere zal zijn 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Ik had laatst een vergelijkbare ervaring... waar je in de Telfort-winkel gezien werd als klant, word je bij KPN gewoon genegeerd. En dan mag het een mooie trendy winkel zijn.. Maar ik ben na een paar minuten zonder dat me een blik waardig werd gegund door de medewerkers maar weer vertrokken.
Het is al bijna niet meer incidenteel te noemen helaas, dit lijkt meer structureel mis te gaan.

Ik heb er begrip voor dat er enkel KPN producten worden verkocht. Heb ik problemen met de afstandsbediening of iets anders regel ik het hier wel. Het vertrouwen in de winkels ben ik kwijt.

Ik geef de beste meneer voordeel van de twijfel vast zijn eerste dag.
Ik ben vandaag bij een kleine, niet verbouwde KPN winkel geweest.
Zie geen schreeuwend neon ect.

Daar ben ik netjes te woord gestaan door een inhuurkracht.
Maar volgens mij klopte de informatie die ik kreeg niet helemaal.

Ik stelde mijzelf voor als Telfort klant die zoekende was wat te doen als Telfort KPN is.
Mijn opties, bij Telfort blijven, mijn huidige abonnement handhaven.
Bij Telfort nog verlengen, wat volgens mij nog steeds kan.
Of over gaan naar KPN.

Ik vertelde hoe mijn mobiele abonnement er nu uitzag met de kosten en combikorting.
Maar ook wat mijn verbruik is.
Dat mijn huidige abonnement prima is zoals het nu is.

Ook verteld wat mijn glasvezel abonnement is, nu 50/50, dat ik dat zo wilde houden.
Dan doel ik op de upload.
Maar ook dat die snelheid voor mij ruim voldoende is.
Dat ik twee interactieve TV kasten heb.

Als eerste kreeg ik te horen dat er geen aansluitingskosten in rekening gebracht werden.
Volgens mij nu nog wel.

Daarna kreeg ik uiteraard de voordelen van KPN te horen.
Voor mij persoonlijk zijn dat geen voordelen maar wel een duurder abonnement.
Zo zichtbaar op de website van KPN 100/10 met 2 TV kasten €62,50.
(Verder heb ik nog niet gekeken.)
Maar de medewerker vertelde dat het mogelijk was de 50/5 te nemen met 2 TV kasten voor €57,50.

Toen ik vertelde dat Telfort nog goedkoper is, vertelde de medewerker dat Telfort
ook flink duurder gaat worden.

Ik kreeg de indruk dat de medewerker niet op de hoogte was van de upload van KPN
of niet begreep wat ik ermee bedoelde.
Maar vertelde later wel dat ik de upload tegen betaling gelijk kon trekken met de download.

Ik vroeg ook wat er gebeurde als nu mijn simkaart kapot ging en wat voor een simkaart ik kreeg.
De medewerker vertelde dat er bij grote KPN winkels of bij Telecombinatie,
waarschijnlijk nog Telfort simkaarten aanwezig waren.

Uiteraard kwam de medewerker met een mobiel abonnement van KPN met veel data.
Daarop heb ik geantwoord dat ik die niet nodig heb.
Een abonnement van 4GB en die delen over 3 abonnementen.
Of daarvan één abonnement zonder data.
Kijk, hier geen grootverbruikers maar ik wil wel wat data hebben uiteraard.
Ik vind dat een vreemde constructie en weet ook niet of het mogelijk is.

Vervolgens heb ik gevraagd naar dat ID met inloggen ect.
Daarop kreeg ik het antwoord dat het bij KPN wel mogelijk was om met dat ID,
meerdere mobiele abonnementen te koppelen.
Dit omdat data delen mogelijk is.

Ik moet zeggen dat ik wel vraagtekens zet bij deze informatie.

Maar deze keer ben ik niet weggekeken.
Wel vriendelijk behandeld.
Zou kan het dus ook goed om te lezen.

Als je overstapt zowel vast als mobiel heb je geen aansluitkosten dat klopt
De € 57,50 klopt ook je hoeft het 100/10 pakket niet af te nemen. Het enige wat niet kan is kiezen voor 50/50 dat zal 100/100 worden.

Telfort bestaat eigenlijk alleen op papier, dat flink duurder worden klinkt in dat op zicht vreemd.

Wat genoemd werdt het data delen is inderdaad mogelijk ook als een abonnement geen data heeft.

Bij het KPN -ID kan je meerdere producten koppelen in je kan 5 mobiele abonnementen aan 1 ID toevoegen.

Complimenten voor deze inhuur in mijn ogen goed op de hoogte.
Het enige vreemde is die uitspraak dat Telfort ook duurder wordt.
Stel, ik stap nu over met bv. alleen Thuis, (wat ik niet ga doen) dan ga ik dus wel aansluitkosten betalen?

Ik denk echt wel dat de prijzen van Telfort straks, langzaam maar zeker, gelijk getrokken worden met KPN.
Daar zijn zij al een poos mee bezig.

Telfort wordt KPN, lijkt mooi.
Telfort krijgt straks ook een ID, maar niet dezelfde als KPN.
Snap niet waarom die tussenstappen zo nodig zijn.
Telfort is praktisch al KPN.
Vreemd genoeg zonder nummerbehoud zal je inderdaad aansluitkosten betalen.
Zie het topic over het samengaan( daar of als eigen topic hoort deze vraag/opmerking)

En het valt me op dat met alleen internet er geen Telfort Mobiel keuze optie is dat levert dus geen Telfort Compleet voordeeltjes wat ik karig vind eerlijk gezegd.

Het gaat in fases omdat er een volledig gescheiden administatief syssteem is dat zet je niet zomaar over. Dat ID wordt wel gelijk Telfort is alleen theoretisch KPN practisch nog niet.
Ja, ik reageerde eigenlijk op je antwoord mag het mag ook naar het andere topic verhuisd worden.
Ja, ik reageerde eigenlijk op je antwoord mag het mag ook naar het andere topic verhuisd worden.
Het hangt wel een beetje samen, dus echt verplaatsen lijkt mij niet noodzakelijk.
Vandaag was ik in de lokale KPN-winkel om een DVS1200-set te kopen.
De verkoper hoorde de naam Telfort vallen en begon over eventueel overstappen naar KPN, bla bla bla.
Ik haakte daar uiteraard op in en …. beweerde de verkoper dat als je de tv-decoder aanzet dit NIET van je xDSL-snelheid afgaat. Ik vertelde hem het snelheidsverschil met de speedtest, tv aan of uit, daar wilde hij niet aan. Ik vertelde hem dat zijn verhaal alleen klopte bij glasvezel, zag hij ook niet zitten.
Hij sprak zichzelf ook tegen door te beweren dat het aantal decoders wat je af kunt nemen afhankelijk is van de snelheid van je abo, dat is dus in tegenspraak met zijn eerdere bewering.
Hij moet mijns inziens nog even terug naar de schoolbanken.🤔
Hij en zijn collega's waren wel vriendelijk en we zijn netjes geholpen (deze keer).☺
De DVS1200-set werkt trouwens prima, met het hulpprogramma van Devolo wat aanpassingen gedaan. Goede investering.
Dit ter vervanging van de Ziggo pwl's, waar ingebouwde wifi in zit en ondanks dat dat uit stond toch soms twijfelachtige storingen in beeld, maar dit terzijde.
UPDATE:
gisteravond de hele avond ongestoord tv kunnen kijken met de DVS1200.
Toen ik vanochtend op stond, knipperde 1 PWL bij de tv wit en de PWL bij de modem brandde constant rood.
Stappenplan doorlopen, kwam niet meer op stoom, 'oude' Ziggo PWL's weer aangesloten, geen centje pijn.
DVS1200 retour KPN winkel gebracht, netjes geholpen, via zogenaamde retour-PIN krijg ik mijn geld binnenkort weer terug.

Reageer